Gå til innhold

Piglets dagbok


Piglet

Anbefalte innlegg

Da har jeg langt om lenge kommet i gang med en dagbok. Jeg har tenkt på å starte en lenge, men jeg har vært usikker på hvor ofte den ville bli oppdatert, men nå får vi se.

Jeg kom hjem fra ferie i Norge i går kveld. Tok bussen denne gang, og ble på det grusomste klar over hvorfor jeg egentlig har gått over til å ta toget, når jeg skal hjem. Åtte timer i full, varm buss med ødelagt klimaannlegg en dag med 30 grader og bakende sol, anbefales ikke! Men jeg klarte det, og heldigvis ligger soverommet mitt på skyggesiden, så der var det forholdsvis kjølig.

Ellers har jeg hatt en fin ferie. Først noen dag i sommerhuset til mine foreldre i Nord-Jylland, sammen med div. familie og kjæresten, hvor vi bl.a. nøt de fantastiske strendene. Så dro han (altså kjæresten) til Skanderborg festivalen og jeg dro hjem til Norge med mamma og pappa. Der hadde jeg noen hyggelige dager, med stort sett fint vær. Jeg hadde bursdag, og feiret den med shopping (sommersalg er bra!), lunch på Bølgen og Moi og jentemiddag. Siden jeg har bursdag midt i sommerfeiren er det sjelden jeg ferier den, så derfor var det ekstra hyggelig å for en gangs skyld gjøre litt ut av det. Og når kjæresten kommer hjem, skal vi nok også feire litt. Tre bursdagsfeiringer må sies å være bra!

Idag har jeg sovet lenge, men ikke særlig godt pga. varmen. Deretter var det tid for litt egen-pleie etter mange dager med mye sol (ordnet føttene, fuktighetsmaske og peeling), før jeg pakket ut og ryddet opp. Nå skal jeg snart ut i solen, handlet litt mat og forhåpentligvis spise lunch med en venninde, før kjæresten kommer hjem!

Piglet

PS Jeg skal prøve å finne på et mere kreativt navn til dagboken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Piglet! :D Så gøy at du endelig har tatt steget inn i dagbokverdenen. Nå har jeg (og andre) endelig et sted vi kan legge inn hilsner til deg også. Tidligere har vi jo ikke hatt mulighet til å gjengjelde dine dagbokbesøk.

Gratulerer på dagen på etterskudd. Det virker jo som du har koset deg hjemme i Norge. Jeg grøsser nesten litt bare ved å lese av den beskrivelsen av bussturen fra Norge. For å si det sånn.. Been there, done that! Nå for tiden pleier vi enten å kjøre (som oftest) eller fly med Sterling. Men jeg har tilbragt en tid på den bussen opp i gjennom tiden..

Selv har jeg hatt besøk fra Norge i hele helgen. De kjørte mot Norge igjen for et par timer siden og nå bare nyter vi det å være alene igjen. Planlegger å sette meg ut i hagen et par timer og nyte solen. Hvis jeg orker da, for det er fryktelig varmt..

Malou

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsener, Malou og Anolia-Fisken!

Bussen ER forfærdelig, men jeg overlevde jo. Jeg synes aldri jeg får tak i de billige Sterling-billettene, så da synes jeg toget er et veldig godt alternativ. Kjempefint tog med internett og spisevogn (www.linx.se)

I går hadde jeg en kjempe fin dag. Kjæresten og jeg var ute og feiret bursdagen min med en fantastisk brunch, kanalrundfart, cafebesøk og tilslutt Fahrenheit 9/11 på kino. En veldig spennde og interesant film, selv om man nok må ta den med en klype salt.

I dag skal jeg vaske klær og rydde i leiligheten, og så får jeg forhåpentligvis nyte det (fortsatt!) fine været litt før jeg drar på jobb.

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppvask tatt, rydding gjenomført og ikke minst, klær vasket. Dette er et større prosjekt enn det høres ut som, fordi vi ikke har vaskemaskin i leiligheten og heller ikke i bygningen. Dermed må vi vaske på vaskeri (ikke så uvanlig i Kbnh), som er både dyrt og tungvint. Heldigvis kunne jeg henge tøyet ut i gården og det hjelper masse.

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Piglet,

Endelig dagbok :P:P:P:P

Enig med Malou, så har vi en plass vi kan besøke deg også.

Jeg har kjørt buss mange ganger, jeg også. Helst tar jeg nattbussen, synes det er veldig praktisk. Den gang Fornebu eksisterte tok jeg oftere fly, Gardemoen er langt vekk, synes jeg. Tog har jeg kun prøvet en enkelt gang (om natten, i felles sovekupé...)

Men det blir oftest til at vi tar bilen. Båten er også et alternativ da, men det kan fort bli dyrt. Og så tar det dobbelt så lang tid... :P

Fint å ha kjæresten hjemme igjen? :sjarmor:

:klem: Miranda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for hilsen, Miranda! Bra å ha kjæresten hjemme igjen, ja, men enda bedre at han endelig har fått jobb. Han har ikke hatt noen sommerjobb og en meget slunken pengekasse etter oppholdet i USA, har medført en tidvis sur og irritabel kjæreste og dermed en noe dårlig stemning i hjemmet. Men nå har han både fått jobb på en cafe, så han kan tjene noen raske penger frem til studiestart og sansynligvis også noe studierelevant (juss) fra 1. sept. Så da blir det kanskje litt mere :sjarmor: !

I dag har det ikke skjedd det store. Kjæresten og jeg ordnet noen ting i byen. Vi fikk bl.a. et termometer til det nye kjøleskapet vårt på energishoppen. Der fikk vi også noen andre smarte tips til hvordan man skal spare strøm, så nå får vi se hvordan det går. Så spiste vi en is og jeg gikk en tur. Så slappet jeg av, før jeg dro på jobb. Jeg jobber i et analyseinstitutt og ringer til Norge og stiller spørsmål til folk. Det er egentlig en ok jobb, men desverre er folk utrolig sure. Jeg sitter sammen med både dansker og svensker, og da vi fikk opplæring, fortalte de oss at mens danskene må ringe til 4 får å få et intervju igjenom og svenske til 6, må vi nordmenn ringe til 10!?! :( Det er jo en ting, men i tillegg er normennene langt mere uhøffelige og sure. Ja, ja...

I morgen har jeg fri, så jeg håper på litt strandvær.

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også jobbet på analyseinstitutt, i Oslo vel og merke. Jeg må innrømme at jeg ikke holdt ut særlig lenge nettopp fordi folk var så innmari sure og uhøflige (ikke alle da selvfølgelig..) Men det betyr jo selvfølgelig ikke at ikke du kan klare det! :-) Jeg synes det forøvrig var interessant at det er mye vanskeligere å få et intervju med en nordmann enn våre skandinaviske naboer. Hvorfor i all verden er det sånn?

*håper også på strandvær i morgen*

Malou

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er virkelig nordmenn så mye surere? Normal høflighet er det minste man kan forlange av våre landsmenn...

Godt at kjæresten har fått jobb, Piglet :P Bortsett fra det med at man må ha penger, er det egentlig ikke så lett å "bare gå hjemme", heller. Men nå blir det både studier og arbeid :wink:

Det er vel ikke strandvær i København i dag? Vi har fått noe tiltrengt regn her i egnen, så jeg klager egentlig ikke. Men nå skal ikke værgudene misforstå, for en enkelt regnværsdag er alt hva jeg ber om.

Forøvrig har jeg funnet et nytt arbeid ( :P:( )

Datteren kommer i første rekke, og det ikke riktig å la henne klare seg alene om morgenen slik utsikten ellers er. Når man er 7 år har man brug for en av sine foreldre om morgenen. Og siden mannen min skal møte tidligere på sitt arbeid, blir det meg som må innrette meg.

(Og jeg kan ikke la min kollega gå foran min datter).

Men jeg har dårlig samvittighet ovenfor kollegaen, som ikke vet noe ennå. (Jeg skal til samtale på det aktuelle sted, mandag).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet heller ikke hvorfor normenn er så sure, men det har etterhvert gått opp for meg at normal høflighet er ALT, ALT for mye å forlange! Men nå har jeg jobbet der en stund, og reagerer ikke lengere på det. Men kjæresten (som er dansk, hvis jeg ikke har sagt det før) blir sjokkert og sur på mine vegne, når jeg forteller om de som direkte skjeller meg ut for å gjøre det som faktisk er jobben min.

Ellers er det ikke mye strandvær i dag, nei. Så jeg har vasket litt i kjøkkeneskapene istedet, mens kjæresten gjorde rent. Ser at det er mye rydding og rengjøring i dagboken så langt, men det er ikke fordi jeg er en særlig ryddig person. Faktisk heller et stort rotehode. Men det er jo greit å få unnagjort sånne ting før vi får travlet med studiestart, jobb etc. Ellers har jeg lager vafler som vi spiste sammen med en kamerat av kjæresten. Nå sitter jeg her og surfer, mens de planlegger hvordan de skal revolusjonere dansk politik! :wink:

Jeg vet godt at det er kjiipt å ikke ha en jobb, Miranda, og jeg prøver også å være tålmodig. Men jeg blir litt irritert over at han på den ene siden er sur over å ikke ha en jobb, men på den andre siden ikke gidder å ta hva som helst. Men nå ordner det seg jo!

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg bare hygget meg og nytt det (etterhvert) gode været. Kjæresten og jeg syklet ned til stranden og på veien kjøpte vi kaker. Så gikk vi en tur på stranden, spiste maten vår og deilige kaker og ikke minst så vi på DM i beachvolley. Mange pene mennesker uten tøy på! :sjarmor: Og så syklet vi hjem igjen, i masse motvind. Men det var nok bra, så fikk jeg forbrent noe av jordbærkaken...

Nå skal jeg snart lage litt mat, og så tror jeg bare jeg vil "stene" litt foran TVen. Kanskje kjærsten også får mulighet for revansje i TP? Jeg vant ihvertfall suverent fredag kveld!

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, jorbærkaken var :sikle: Den ble kjøpt på Lagkagehuset på Christianshavn og hele bakeriet anbefales.

TP er Trivial Pursuit. :wink:

Kl 06:50 idag morges ringte telefonen! Det var kjærestens far, og han skulle faktisk noe viktig, så da er det jo ok. Men jeg ble så forskrekket over at telefonen ringte at jeg ikke klarte og falle til ro igjen. Og så begynte div. håndverkere å bråke nede i gården. :kjempesinna: Så det var ikke den beste morgenen.

Ellers skal vi ha noen venner på middag i kveld, så vi har handlet inn masse mat. Eller kanskje ikke så masse, men tungt ble det ihvertfall når det skulle bæres hjem. Planen var at vi skulle grille, men været er noe ustabilt og jeg har heller ikke lyktes i å få tak i grillspyd, så nå får vi se. Har også en plan B. Skal uansett snart lage rabarbra og jorbærkake og potetsalat. Så blir det litt sommerlig uansett om vi sitter inne eller ute.

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke spesielt grillvær i dag, nei... Jeg hadde sovnet fra de 5 søte marsvin som stod utenfor, så nå prøver jeg å tørre dem. Jeg kan vel takke de ellers så irriterende fluer for at jeg våknet...

Håper du får en fin kveld, Piglet!

Koselig med venne-besøk :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsener, Miranda og Betty.

Grillværet glimerer med sitt fravær, ja! Og jeg som til og med har funnet grillspyd... Ellers er paiskal bakt, jordbør ordnet, rabarbra tatt opp av fryseren, potetsalat laget og leilighet ryddet (litt). Så nå kan jeg hygge med med Dawsons og ER, før jeg dekker bord og lager resten av maten. :)

Ellers ser jeg at litt av poenget med historien om det tidlige telefonoppkaldet forsvant. Kjærestens foreldre ringer nemlig alltid på de mest merkelige tidspunkt, som oftest lørdag kveld etter kl 21 (både hjemme og deretter på mobilen, hvis vi ikke svarer på hjemtelefonen), og derfor trodde jeg faktisk at de ringte bare for å hyggesnakke.

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

og derfor trodde jeg faktisk at de ringte bare for å hyggesnakke.

Da skjønner jeg godt din umiddelbare reaksjon, - hyggesnakke før man har fått føttene ut av sengen... Det kan være ganske irriterende å bli ringet opp i tide og utide...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble en vellykket kveld i går, tiltross for regn og trist vær. Vi hygget oss masse og drakk vin og spiste god mat. Nå venter bare en stor oppvask...

Det er litt irriterende med folk som ringer på merkelige tidspunkt, ja, men jeg tror nok bare ikke de har den samme følelsen av at det er lørdag kveld og vi nok sitter og ser en film og egnetlig ikke gidder å bli avbrutt.

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten stund siden jeg skrev sist, men det har ikke skjedd det store. Tirsdag kveld var vi hjemme hos en kamerat og grillet, og det var veldig hyggelig. Og siden vi måtte kjøpe en 24-timers billett for å komme oss ut dit, dro vi til Dyrehavsbakken og gikk en tur. Været var ikke helt fantastisk, men det var deilig å være litt ute og oppleve litt natur. Og så jobbet jegom kvelden.

I dag har jeg kjempe lyst til å shoppe, det er både slutten på salget (f.eks. opp til 75% på FCUK) og de nye høstvarene har kommet i butikken. Men for det første har jeg ingen penger (kommer aldri det studielånet?!?) og for det andre skal jeg til London i september, og da blir det nok store muligheter for shopping. Jeg får heller prøve å stå imot.

Men mat kan jeg i det minste kjøpe. Tror jeg vil lage en curry som jeg for det første ikke har spist på lenge, og for det andre passer til høstværet som kommer snikende.

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I know! Jeg hadde også gledet meg til Gilmore Girls etter jobb, og hva fant jeg ut? Ingen GG og heller ikke noe annet som var verdt å se... :evil:

Piglet

Jeg skrev til og med klagemail til TVDanmark i går kveld jeg. :oops: :ler: Og ba de i det minste fortelle meg når det begynner igjen..

Shopping er gøy, men jeg nå mest gira på høst- og vinterklær jeg nå. Er ikke så glad i salg, synes sjelden jeg finner noe, men det er sikkert bare meg.

Ha en fin dag Piglet! :D

Malou

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...