Gå til innhold

Piglets dagbok


Piglet

Anbefalte innlegg

God bedring med halsen!

Takk for det! Etter masse te og en god natts søvn er jeg nesten frisk igjen! Heldigvis...

Høsten kaan være fantastisk ja, ikke minst med et sånt vær som vi har i dag. Men du har rett i at det er deprimerende å tenke på at det er nesten et halvt år til våren kommer. Og så begynner det å være mørkt om morgnen.

Skulle egentlig hatt gruppemøte kl 9, men så ringte de i går å spurte om vi ikke kunne vente til kl 10. Og det var jo greit for meg. :sjarmor:

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Godt du er bedre i halsen igjen.

Jeg synes dere er flinke, du og kjæresten, til å gjøre ting hver for dere. Hos oss har det blitt mest til at vi gjør tingene sammen, - kanskje fordi vi har vært sammen så lenge. Men det er nok viktig å (be)holde sine egne interesser også. Det hele i en fin blanding :wink:

Ha en fin dag, da, Piglet :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var hyggelig sagt, Miranda! Det betyr veldig mye for meg et vi gir hverandre rom til å gjøre våre egne ting og jeg tror vi har fått mye igjen for det. Jeg er ikke den letteste å være sammen med og jeg trenger masse frihet, så derfor har det vært fundamentalt for meg at vi hele tiden har snakket om hva vi ville både som individer og som par. Ikke minst siden vi ble kjærester som veldig unge. Og så tror jeg man gleder seg mere over tiden man har sammen og gjør mere ut av den, når man ikke gjør alt sammen.

Spennde med danskkurset ditt, Miranda!

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God helt til deg og, Trulselinemor!

I går skulle jeg på karrieremesse, og før jeg dro dit fikk jeg endelig ånden over meg og skrev et CV. På messen snakket jeg med flere interesante "potensielle" arbeidsplasser og kanskje også noen jeg kunne skrive hovedoppgave for. Så for første gang på flere uker hadde jeg endelig litt god samvitighet for at jeg hadde gjort noe i forhold til både hovedoppgave og jobb. Blir av og til helt stiv av stress når jeg tenker på hovedoppgaven som SKAL skrive, og at det betyr at jeg snart er ferdig utdannet og MÅ finne meg en jobb. Jeg blir helt :kvalm:

Ellers hadde vi en hyggelig kveld i går. Jeg laget nachos og grønnsaker med dip, og så hygget vi oss i sofaen og gikk tidlig i seng. I dag skal vi (egentlig kjærsten) ha fest, så det blir hyggelig.

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av de gangene mitt husmorgen slår til for fullt er når vi/jeg får gjester. For det første må leiligheten se ordentlig ut og for det andre klarer jeg ikke helt å akseptere det der med at alle bare kommer og drikker. Synes man må servere et eller annet. Derfor står menyen i kveld på pølsehorn, langpanne med sjokoladekake og chips med dip. Høres egnetlig ut som en barnefødselsdag, men kjæresten mener det er det helt riktige. Det kommer noen folk for å "hjelpe" litt kl 18, før resten kommer kl 20, og jeg gjør mitt beste for å akspetere at vi "bare" skal bestille pizza og ikke lage mat til dem. Og jeg som til og med har gledet meg til den pizzaen! Ja, ja... Tviler på om gutter noensinde sliter med sine husmorgener.

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det ble en veldig bra fest i går, med mange hyggelige folk. Og maten slo absolut ann.

I dag har vi vært ute og samlet inn til Røde Kors' landsinnsamling, og ellers planlegger jeg å tilbringe resten av dagen i lavest mulig gir. Desverre kommer det ikke noe særlig bra på tv, bare sport, sport, sport, og PCen min har en krise, så jeg kan nok ikke se på DVD. Så da får jeg nøyes med repriser av Robinson og noen nyhetsprogrammer.

Burde også øve dansk, men tror nok jeg "utsetter" det til i morgen...

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gikk i seng kl 21.30 i går... :oops: Resultatet var ihvertfall at jeg våknet frisk og velopplagt og klar til gruppemøte. Møtet gikk fint og vi har mange gode poeng, synes jeg. Nå har jeg spist matpakken min og lest litt rundt omkring på nettet, og snart skal jeg øve litt dansk. Vi har MASSE lekser til i dag.

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Piglet,

Du har mange jern i ilden, du :wink:

Kjenner igjen den følelsen av å være effektiv når det kommer gjester... Det er effektivt, det :ler:

I går laget jeg forresten pannekaker med is til dessert. Ganske så dansk, tror jeg :ler:

Det ble bare en snarvisitt innom. Litt travle tider når det er arbeidsuke. Men sånn er det.

Ha en fortsatt fin mandag, i alle fall.

Klem fra Miranda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Miranda! Pannekaker med is, det hørtes godt ut! Kjæresten foreslår jevnlig at vi skal ha pannekaker til middag, men jeg synes ikke det er helt ordentlig mat. Men til desert... :sikle:

Her REGNER det, og er mørket og trist, og i går da jeg syklet hjem fra danskkurs kl kvart på syv burde jeg hatt på sykkellykter. Det går mot vinter og mørkere tider.

I dag skal jeg gjøre lekser, handle litt mat og jobbe. Ikke de store, nye ting, med andre ord.

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå bestilt billeter til to turer hjem til Norge, en gang i november og så til juleferien. Og billetene til juleferien var litt dyre, så det var nok bra jeg var tidlig ute. Det blir bare noen få dager hjemme i november (fra fredag kveld til mandag morgen), men syntes det ble litt lenge å vente helt til jul...

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Piglet - tusen takk for hilsen i dagboken min! Deilig aa ha ordnet med billetter - de blir jo som regel bare dyrere og dyrere jo lenger man venter... :-?

Ha en fin dag!

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pannekaker med rørt is er datterens klare dessert favoritt, og det smaker jo deilig da :P Enig med deg i at det ikke er ordentlig middag.

Jeg har forresten også bestilt billetter til Norge. Det vil si at jeg reiser neste uke. Til familien hadde jeg sakt at jeg ikke kom, men den dårlige samvittigheten tok overhånd. Men egentlig gjør jeg det ikke så mye for samvittighetens skyld, men fordi det skal bli fint å komme til Norge en tur :P

Det er utrolig hvor mørkt det plutselig har blitt. Du bør nok finne sykkellyktene frem, Piglet. Nå er det faktisk mørkt 12 timer i døgnet. Jeg merker det nesten best om morgenen, hvor det faktisk ikke er riktig lyst når jeg er ferdig på arbeid.

Pliktene kaller: tømme oppvaskmaskinen (kjedelig), stryke klær for mannen, forbrede middagen (kalkuncuvette med gratinerte poteter), og det aller beste: hente datteren som er hos ei venninne.

Noen ganger føler jeg meg som en husmor med stort H :ler2:

Håper du får en fortsatt fin onsdag, Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:blomst_opp: Miranda og Popelka!

Egentlig er det jo veldig hyggelig å dra hjem, det er bare litt mye styr. Og så synes jeg jeg har det så travelt i hverdagen at jeg egentlig trenger noen rolige helger... Men nå er billettene bestilt og jeg gleder meg.

Så flink du er som husmor, Miranda! Her er det desverre ikke mye tid til huslige aktiviteter. Vasketøyet hoper seg opp og en tur med støvsugeren er absolut tiltrengt. Men nå skal jeg faktisk ikke på skolen mere denne uken, så da kan jeg vel få gjort litt.

I dag var jeg på skolen kl 8, og så skyndte jeg meg hjem for å møtes med en fra gruppen. Vi har jobbet med oppgaven frem til nå (det viste seg å være mye mere arbeide enn forventet pga. masse avskrift) og nå slapper jeg litt av før danskkurs. Kjæresten kommer sent hjem i dag og i går jobbet jo jeg sent, så det er bra det er tid for svømming og kvalitetstid i morgen...

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Piglet,

Høres ut som du har nok å henge fingrene i for tiden. Men det er jo egentlig ofte sånn at jo mer man har å gjøre, jo mer får man gjort også. Jeg synes sånn stort sett alltid jeg trenger til noen rolige helger jeg, sånn for å ha noe energi til alt som skal gjøres i løpet av ukedagene.

Jeg har litt (mye) dårlig samvittighet for at jeg ikke har vært i Norge siden julen, men nå som vi snart skal i gang med kjøkkenet blir det nok ikke noe med oss før etter jul. :oops: Jeg har allerede innført at annenhver jul skal tilbringes her i Danmark, og jeg har ikke lyst til å endre på det nå. I allefall ikke med den arbeidsgiverjulen som er i år..

Malou :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:blomst: til deg og, Malou!

Ja, jeg har det ganske travelt, men det går stort sett greit. Det er jo som du sier, at når man har det mye og gjøre, så får man gjort mye også. Men akkurat i julen VIL jeg bare hjem, kunne ikke tenke meg å være noe annet sted... Akkurat på det områdetet er jeg ikke helt voksen enda.

Ellers kan du jo ikke gå rundt å ha dårlig samvittighet for at du ikke reiser hjem så ofte. Det er jo her du bor, og da er det jo helt naturlig at du vil være her. Og det er ikke fordi folk egenntlig er så flinke til å komme på besøk hit heller.

Faktisk så var kjæresten kommet hjem da jeg kom hjem fra danskkurset. Han hadde hatt en liten gruppe-krise, og var litt :( / :-x , og siden han aldri har jobbet i grupper før, prøvde jeg å dele litt av mine erfaringer. nå får vi se hvordan det går. Og så gikk vi en tur i mørket.

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei paa deg, Pilglet!

Er bare innom for aa oppdatere meg paa hva som skjer i livet ditt!

Ha en fortsatt god dag.

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag fikk jeg endelig vasket to vaskemaskiner med klær og hengt dem opp nede i gården. Været har vært noenlunde bra i dag, men da jeg var på vei hjem fra butikken, begynte det å pøse ned. Så jeg skyndte meg hjem og ned etter klærene, og fikk hengt dem opp rundt omkring i leiligheten. Og akkurat da jeg var ferdig, sluttet regnet og solene kom frem. Typisk!

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mer regn i dag! Denne gangen da jeg var ute på tu. Solen har skinnet hele dagen, men halveis på turene begynte det å pøse ned. Gjemte meg litt under et tre, men ble ganske våt for det...

Ellers er to tredjedjedeler av oppgaven skrevet og rettet, så det er jo bra. Nå skal jeg vaske badet, og i kveld skal vi hygge oss med thai nuddel suppe og cookies. Kjæresten hadde egntlig lyst til å dra på kulturnatt, men vi skal i 30-års dag i morgen, så jeg vil helst hygge meg hjemme.

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hygge, hygge, hygge ser ut til å være gjenomgangstemaet i denne dagboken... Kanskje jeg har vært for lenge i DK?

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...