Gå til innhold

Piglets dagbok


Piglet

Anbefalte innlegg

Ville bare fortelle deg at jeg skal på danskkurs i morgen :wink: De andre startet forrige uke, så allerede fra start kommer jeg til å henge litt etter. Motivasjonen er foreløpig i topp. Datteren regner med at jeg kommer til å snakke dansk (det vil hun veldig gjerne at jeg skal). Personlig har jeg mine tvil, men jeg skal anstrenge meg etter beste evne. Det kan vel kun gå fremover :wink:

Og hvordan går det med deg og dansken da Piglet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei på dere, Miranda og Popelka!

Ser at du vist ikke kommer deg på danskkurs i morgen, allikevel, men det blir nok bra for det. Apropos datteren din, så er min mor dansk og da vi var små ertet vi henne alltid når hun ikke snakket helt norsk. Det er vel typisk barn? :tunge1:

Jeg skal på danskkurs i ettermidag, og så skal jeg drikke kaffe med en fra kurset, så det blir veldig hyggelig. Synes ikke jeg er helt på toppen i dag, så derfor har det vært en litt sløv dag. Men har fått skrevet dansk, lest to og et halvt kapitel og handlet litt. Og så kom kjæresten hjemom en halvtime og det var så hyggelig, for ellers ville vi ikke fått sett hverandre før han kom hjem kl. 23.

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært litt syk de siste dagene. Var på skolen i dag, men ble ganske sliten. Desverre må jeg en tur på danskkurs før jeg kan holde helt fri.

Deilig skarp, frisk luft i dag. Er nok ikke lenge til det blir frostgrader.

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på danskkurs i dag :hoppe:

Jeg gleder meg til å gå riktig i gang, og er super energisk i øyeblikket :wink:

Det er mest basert på skriftelige øvelser, mer enn direkte tale. Sånn har oppstarten vært, i allefall. Passer meg utmerket. I tillegg så hermer jeg etter radioen, da, når jeg er alene hjemme :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for god bedring-ønsker! Jeg har det litt bedre i dag. Selvfølgelig kunne jeg tatt fri fra danskkurset, men jeg får så forferdelig dårlig samvitighet. Jeg ringte og tok fri fra jobben på tirsdag, fordi jeg var syk, og jeg følte meg bare som verdens dårligste menneske... Selvfølgelig tar jeg fri fra både jobb og skole, når jeg er så syk at jeg ligger i sengen, men jeg får forferdelig dårlig samvitighet når jeg går på skolen og er oppe, men dropper jobben fordi jeg prioriterer å være hjemme og bli helt frisk.

Det positve med at jeg har vært syk, er at jeg har fått opptil flere stille og rolige hjemmekvelder sammen med kjæresten. Dem blir det vanligvis ikke særlig mange av, og det merker jeg at vi mangler.

Ellers planlegger jeg litt jule-hygge. Jeg og en veninde skal bake kaker, lage julekort og drikke gløgg en gang i desember og så har jeg funnet en julekonsert jeg gjerne vil gå på, på Statens Museum for kunst. Og så må vi jo ta den obligatoriske turen på julemarkedet i Tivoli. Og æbleskiver og gløgg kan man jo ikke komme seg igjenom desember uten. I fjor hadde vi besøk av noen venner til adventshygge med æbleskiver og gløgg, og jeg tror nok vi skal gjenta sukessen! :nisse:

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann :wink:

Man skal lytte til kroppens signaler, Piglet. Det er ikke nødvendig å ha dårlig samvittighet for at du blir hjemme når du har bruk for det. Faktisk kan man trekke sykdommen ut i langdrag når man tøyer kroppens grenser lenger enn hva godt er. Nåh - det var dagens moralpreken :wink:

Julehygge, ja, så koselig da!! :P

Jeg har forresten tenkt å ha æbleskiver til dessert i dag. Det kan man nesten ikke få nok av...

Det er koselig å samle venner sånn som du har tenkt, til gløgg og æbleskiver. Lage postkort, ja, det er ganske festelig.

Ellers har jeg som deg tenkt å ta en tur i Tivoli rundt juletider. 12 november starter det visst, ser jeg. Der er det alltid en så fin julestemning :P

God weekend, Piglet :klem2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har nok rett, sykepleier-Miranda! Men nå er jeg heldigvis frisk igjen.

Hadde bra time i dag, og å har jeg oppatert meg litt på KG. Snart itd for lunch, oppvask og litt rengjøring. Og så skal vi på kino i kveld å se Wimbeldon! Gleder meg, og håper det blir mulighet for litt smågodt til filmen... :wink:

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig skal du ha litt smågodt til filmen :wink:

Håper dere får en fin kinokveld. Regner med at jeg og mannen skal en tur på kino i morgen, i selveste København.

Forresten, - godt at du har det fint igjen Piglet :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei paa deg Piglet! Ser du har blitt ganske "danifisert" allerede, jeg for min del sier masse engelske ord innmellom naar jeg snakker med nordmenn. Skal proeve aa skjerpe meg saa jeg ikke ende opp med Mr Nelson-uttale!

Ha en god helg, kos deg paa kino!

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynner å tro det er skjebnen at vi ikke skal få sett den filmen! I går skulle kjæresten ta noen øl med sine studiekamerater før han kom hjem til meg og spiste lasagne, før vi dro på kino. Men så ringte en av kameratene hans (som han var sammen med) og spurte om de ikke kunne komme forbi, og så kunne vi dra ut etter på. Og selv om det ikke akkurat var det jeg hadde aller mest lyst til, så ville jeg jo ikke være den dumme bitchen som forlangte at kjæresten skulle komme hjem... Så derfor kom de hit og spiste lasagne og pizza, før vi dro videre og tok noen øl. En veldig hyggelig kveld, faktisk. Og nå får vi se om vi får sett Wimbeldon i morgen...

Popelka: Det er desverre vanskelig å ungå noen danske ord i det jeg sier/skriver, og noen ganger synes jeg også de danske ordene er mere dekkende. Det som gjør det hele enda værre er at jeg har studert i London og leser mye engelsk, og dermed har jeg også en del engelske ord i språket mitt. Et fantastisk sammensurium... :ler:

Nå skal jeg lese litt og så vil jeg gå en tur. I kveld skal vi kose oss med pasta, vin og kanskje en eplekake.

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig fikk vi sett Wimbeldon, og den var veldig bra. Skikkelig feel-good film.

I dag skal jeg sette over en klesvask og ellers jobbe med skolen. Vil prøve å få gjort det meste i dag, for jeg har litt tyst til å ta en liten tur inn til byen i morgen og se på litt klær. Har lyst på både et par nye bukser og kanskje litt undertøy.

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Piglet, fikk du handlet? :wink:

Jeg forsøkte meg på lørdag (midt på dagen), men hadde ikke tatt høyde for at alle hadde fått lønn! Trodde først at det var meg som hadde glemt hvor trangt det kan være inne på kjøpesentrene.

Min stakkars datter ble skubbet av skuldervesker og handleposer, så etter et par timer måtte vi ut å få noe luft.

Julegaver, det skal jeg sørge for snart å få kjøpt. I formiddagstimene... :wink:

Nå tror jeg at jeg går i gang med middagen, - danske "gule erter" :P

Håper du har en fin tirsdag

:klem2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Malou og Miranda! Takk for hilsner.

Jeg fikk shoppet - ikke akkurat det som sto på listen min, men en trøje, en ullgenser og en broche. Fant ikke noe undertøy og fikk ikke tid til å lete etter bukser. Jeg prøver alltid å ungå lørdager, fordi det er så mange mennesker. tirsdag formidag er til gjengjeld perfekt.

Ellers har ejg hatt det travelt med skolen, og jeg har begynt på et nytt prosjekt, om reisebransjen denne gangen. I kveld er det siste gang på danskkurs. Dvs. jeg (og de fleste andre) fortsetter på nivå 2, men vi skal ihvertfal gå ut etter kurset og ta en kaffe eller noe. Eller skjer det ikke det store... Gleder meg til helgen allerede!

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:velkommen: Bertine!

Har hatt en fin dag i dag. Sovet (litt) lenge, gjort lekser og hentet julekoncertbilletter og en veske på posthuset. Laget kyllingsuppe til middag og spiste med kjæresten - hele 20 min sammen... :roll: Så dro han på kino og jeg i svømmehallen, og nå slapper jeg av med litt tv og surfing.

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hviken julekonsert skal du på Piglet? Jeg så foressten reklame for Nøddeknækkeren i Tivoli på TV i går og fikk lyst til å ta meg en tur, men jeg tror desverre ikke det blir noe før til neste år igjen eventuelt. Skjer så mye nå fremover, med kjøkken, jule-ditt og jule-datt.

Håper du får en fin helg og at du får vært litt sammen med kjæresten!

Klem fra Malou

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Malou! Jeg skal på julekonsert med Anne Linnet på Statens Museum for Kunst. Har også sett på Nøtteknekkeren, men synes billettene var litt dyre.

I dag var det en kamp mot elementene å komme seg på skolen. Da jeg skulle dra, så jeg at det regnet litt så jeg bestemte med for å ta på regntøyet. Og det var nok bra, for da jeg kom meg opp på sykkelen begynte det å pøse ned og det blåste helt sinnsykt (motvind, selvfølgelig). I tillegg haglet det... Ikke gøy! Og selvfølgelig begynte det å regne igjen på vei hjem, etter flere timer med opphold.

I ettermidag skal jeg på jobb, så jeg vurderer om jeg skal ta en liten lur. Sto nemelig veldig tidlig opp. Jeg har ikke de store planer for helgen. Lekser, avslapping og tur og lunch med kjæresten på søndag.

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...