Gå til innhold

Piglets dagbok


Piglet

Anbefalte innlegg

Håper du får en fin søndag, Piglet :P

...og at ikke du har "blåst bort" her i orkanen! :wink:

Faktisk så blåste det så mye, at besøket av vennindene ble avlyst. Det ble jo anbefalt og bli inne og i tillegg gikk ikke togene og bussene. Så det var jo litt dumt. Men kjæresten skulle spise pizza med en kamerat før de dro på byen, så da ble de her og spiste sammen med meg istedet. Det var veldig hyggelig, og siden jeg fikk tyllet i meg fire glass vin på forholdsvis kort tid, ble jeg en anelse svimete. Hørte ihvertfall ingenting da kjæresten kom hjem, bare sov som en sten. :ler:

I dag skal jeg begynne på 3. nivå av danskkurset, så derfor skal jeg gjøre litt lekser, hvis bare jeg kan finne dem. De ligger nok i en eller anden rote-bunke... :oops:

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ha! Fant leksene mine og fikk gjort dem. Skrev bl.a. en kontaktannonse, og var i den forbindelse innom www.scor.dk for å søke inspirasjon. Ble veldig glad for at jeg ikke er singel akkurat da.

Har ellers gjort en ny avtale med besøket-som-blåste-bort, så nå skal vi møtes fredag kveld.

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter en uke hvor kjæresten sjeldent har kommet hjem før jeg har lagt meg, hadde han endelig litt fri i går. Så da fikk vi sett på Frustrerte Fruer sammen og snakket litt. Gruppen hans fungerer ikke helt bra, så det gir jo mange frusterasjoner, men vi fikk også snakket om andre ting også, f.eks. babyer. KG er bra som bakgrund for en liten diskusjon... :ler: (jmf. denne: http://forum.kvinneguiden.no/viewtopic.php?t=112337 )

I dag skal jeg på danskkurs igjen, så jeg skal skrive et sammendrag av en avisartikkel. Tror nok jeg vil skrive om en som viser at voksene vet langt mindre enn det de "forlanger" at skoleelever skal kunne:

Og dem, som mente, at vi skulle lære kongerækken udenad, var dem, som ikke kunne svare selv på spørgsmålet om Christian IX.

Les hele artikkelen her: http://politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=353073

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for fødselsdagsgratulasjon Piglet. Du har rett, 29 er ingen alder, men det er da allikevel litt rart å tenke på at JEG snart er 30 år allikevel.

Den kjolen fra ASOS har jeg sett på også, kjempefin! Men jeg tenkte jeg skulle la være å bestille klær i fra utlandet jeg da for det blir så trøblete med retur og sånt (innbiller jeg meg i allefall.) Må nok ut å lete etter omslagskjole etterhvert i butikkene her. Det kommer vel utover våren får jeg håpe.

Lykke til med avisartikkelen. Er nivå tre på danskkurset kun skriftelig eller er det en kombinasjon?

Malou

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Piglet.

Jeg farer forbi for å ønske deg god helg.

Fin kjole forresten! Det er deilig å unne seg noe fint, - jeg tipper du tar den med på ferie? :wink:

Selv er jeg en smule påvirket av PMS, kanskje derfor jeg har vanskelig for å holde humøret og balansen oppe. Og trekker hastige konklusjoner.

Men det er sol. Og om litt skal jeg ned og handle i vår lille deilige by.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for hilsner, Malou og Miranda!

Hyggelig at dere likte kjolen - og den skal selvfølgelig med til Barcelona.

Det skjer ikke det store her, så derfor har det ikke blitt så mye skriving i dagbokene heller. Kjæresten har det veldig travelt med skolen sin og kommer fortsatt sent hjem, og siden jeg har fri og er mye hjemme, så kjeder jeg meg endel. Men har kommet igen med artiklene mine, i det minste.

Hadde besøk av tre venninder fra danskkurset i går, og det var veldig hyggelig. Eneste problem var at en av dem var vegetarianer, men ikke hadde sagt i fra om det, så da kunne hun ikke spise pastasausen. Og selv om det ikke var min "skyld", så fikk jeg litt dårlig samvitighet. :roll:

I dag har jeg lest det meste av dagen, og nå skal jeg handle litt mat og kanskje leie en film.

Piglet

PS Nivå 3 på danskkurset er mest muntlig, Malou. Men hver gang skal en person forberede et opplegg om en avisartikkel og så diskuterer vi den etterpå. Og så har vi litt skriftlig hjemmearbeide i tillegg, f.eks. gramatik-øvelser. Og Vero Moda har en fin omslagskjole.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Litjmæ

Hei!

Tenkte bare å stikke innom og si at det er godt å se at det er flere som prøver å forklare hvorfor det ikke er OK å dømme andre mennesker ut fra hudfarge eller hvilket land de kommer fra. Ikke direkte enkelt å overbevise enkelte andre om dette, men jo flere som prøver jo bedre :-D

Ha en fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Litjmæ og takk for hyggeøig hilsen! Prøve egentlig og styre unna sånne tråder (og sånne mennesker) fordi jeg vet at de ikke kommer til og endre holdnigene sine. Men av og til kan jeg bare ikke la være. Å tie er å samtykke er det jo noe som heter...

Jeg har nettopp ringt og meldt avbud til jobben... :oops: Hadde for det første ikke lyst og for det andre følte jeg at jeg trengt og bruke dagen på skolearbeide, siden jeg skal bort de neste to helgene. I tillegg kommer kjærstens foreldre på besøk i morgen, så da får jeg heller ikke gjort så mye. Men jeg føler meg som verdens dårligste menneske (det er nok derfor jeg aldri skulker ellers), og det ble ikke bedre av at de ble skikkelig sure da jeg ringte. Og det forstår jeg jo godt, for det er jo dumt for dem, men på den annen side gjøre de heller ingenting for at jeg skal føle lojalitet overfor arbeidsplassen min. De har ikke fattet at de færreste er selvmotiverende.

Så nå skal jeg gjøre lekser og så vil jeg bake en kake og ta den med til kjæresten og gruppen hans. Han kom ikke hjem før halv tre i natt og i dag er siste innspurt, så derfor tenkte jeg de trengte en liten oppmuntring. :)

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her tusler og går ting sin vandte gang. Gjør litt lekser, går en tur, danskkurs i går og jobb i kveld. Kjæresten er endelig ferdig med prosjektet sitt (i denne omgang), så nå kan vi faktisk se hverandre litt. :wink: Blir bra med en tur i sommerhus i helgen, med masse kvalitetstid og eh... :sjarmor:

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Være kjærester-tid" er slett ikke dårlig :wink: Det virker som dere er flinke til det, du og samboeren. Det har jeg visst sagt før...

Hvordan går det egntlig med å snakke dansk? Bruker du det hjemme også?

Jeg trodde jeg skulle hoppe over dagens gå-tur, men datteren vil gjerne gå en tur før hun skal gjøre lekser. Ja ja :wink:

Håper du får en fin tirsdagskveld, Piglet.

PS ser du også på "Lost"? Den går på en av de tv-kanaler jeg ikke får inn! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Miranda! Det går fremover med dansken, synes jeg. Prøver og snakke en del dansk hjemme, og vurderer også å snakke dansk med kjærestens foreldre i helgen. Men nå får vi se.

Jeg ser ikke på Lost. Har ikke sett noe til den på noen av mine kanaler, men uansett hørtes det ikke ut som en serie for meg. Liker helst hyggelige, søte serier, og synes Frustrerte Fruer er ganske bra.

Ellers så går jeg og venter på karrakteren min. Den bør komme snart, og jeg får helt stress hver gang jeg går inn på hjemmesiden for å sjekke. I ettermiddag skal jeg på Københavns eldste konditori ( www.laglace.dk ) og feire at han er ferdig med oppgaven sin, og ellers skal jeg gjøre lekser og på danskkurs.

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strukturert som vanlig :wink:

Det blir sikkert en koselig konditori-tur! Noe av det beste med Danmark er konditoriene :)

Jeg synes fridagene mine forsvinner uten at jeg får gjordt noe konstruktivt :skjerpe-seg-smily:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ser ikke på Lost. Har ikke sett noe til den på noen av mine kanaler' date=' men uansett hørtes det ikke ut som en serie for meg. Liker helst hyggelige, søte serier, og synes Frustrerte Fruer er ganske bra.[/quote']

Jeg er normalt som deg, liker også best hyggelige, søte serier, men de sjeldene gangene jeg gir en spenningsserie en sjanse, så viser det seg faktisk at de kan være noe for meg de også. Nå er det kun sendt tre episoder av Lost, men inntil videre er de ikke bare spenning, men også mellom menneskelige relasjoner. Heldigvis ser jeg den sammen med sambo, så hvis det blir for skummelt kan jeg gjemme meg hos han. :ler: Den går foressten på TV Danmark. Jeg har desverre ikke fått meg norsk TV2 (enda) så jeg får ikke sett Desperate Housewifes. Håper den kommer på dansk TV snart, ellers blir jeg nødt til å prøve å laste den ned tror jeg.

Ha en fortsatt fin dag. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått karrakteren min, og ville heller ha unværet den. Er veldig skuffet og vurderer å klage. Det er den dårligste karrakteren jeg har fått i hele mitt studieforløp, så det var litt vanskelig og svelge. :( Vil ihvertfall prøve og få noe tilbakemelding fra læreren.

Ellers har jeg hatt en fin helg med masse familiebesøk. Det ble ganske mye reising rundt, men alle ble ihvertfall glad for besøk. Og nå er det bare to dager til jeg reiser til Barcelona.

I dag skal jeg gjøre lekser og så på jobb. Kjæresten skal og høre på partilederdebatt (det skal være valg her i DK), men jeg håper han er hjemme når jeg kommer hjem.

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så synd med karakteren. :trøste: Ikke noe gøy å ikke få uttelling på mange måneders arbeide. Kanskje læreren kan rådgi deg i om du skal sende en klage eller ikke?

Kjedelig at man ikke kan være ute i det fine været om dagen. Riktignok er jeg hjemme, men jeg er nok desverre nødt til å jobbe litt allikevel. Får håpe at det er litt flott vintervær i Norge også, så kan jeg kanskje være litt ute i sola der istedet.

God tur til Barcelona! :litt-misunnelig-smiley:

Malou

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist når karakteren ikke ble som forventet, når man har lagt så mye arbeid i oppgaven. Ikke livets undergang likevel! :trøste:

Du er sååå heldig som skal til Barcelona. Mange av datterens klassekammerater har reist på skiferie til Frankrike. Hadde jeg hatt muligheten for å reise, ville jeg nok heller ha valgt sol og sommer i stedet for mer kulde og sne. Men så er jeg heller ikke født med ski på bena. Dessuten fryser jeg fra oktober til mai :wink:

Håper du får en kjempe fin tur, Piglet! Hygg dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for trøst og omtanke!

Har nettopp sjekket været i Barcelona i helgen, og det svinger mellom 7 og 10 grader og litt sol og litt skyer. Ikke så veldig varmt med andre ord, men langt bedre enn her i DK hvor det er iskaldt. Holder på å fryse ihjel på sykkelen min og itilegg følses setet som is. :(

Nå skal jeg inn til byen å handle litt mat og et par andre småting som jeg skal ha med til Barcelona. Og så må jeg jo pakke litt, lese litt og på danskkurs. Tror også jeg må droppe Gilmore Girls i kveld, siden vi skal stå opp kl. 05:00 for å nå flyet. :sove:

Gleder meg ihvertfall masse og har lest litt i guideboken min, som bl.a. forteller at det (fortsatt) er masse å spare i spanske butikker som Zara og Mango! :sjarmor:

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg tilbake fra en kjempe fin tur i Barcelona. Turen ned var ikke uten problemer. Vi skulle mellomlande i München, men der var det snøstorm. Først vurdere vi å fly til en anden flyplass i Europa og ta neste fly derfra til Barcelona eller vente på direkteflyet som gikk kl 15, men til sist ble vi enige om å vente til flyet vårt fløy. Og det gikk helt fint, og vi ble "bare" tre timer forsinket alt i alt.

Været har stort sett vært fint, men kaldt, og vi har gått og sett masse, og spist masse god mat. Ellers kjøpte kjæresten seg masse nytt tøy, men jeg syntes egentlig ikke jeg fant noe jeg likte. Men mandag formidag dro vi en siste tur inn til sentrum, og da fikk jeg allikevel kjøpt litt:

-Badedrakt

-Treningstopp og treningsjakke

-Brunt og hvitt skjørt

-Hvitt a-line linskjørt

-To brune topper

-Brun blazer

Og på flyplassen kjøpte jeg parfyme og foundation. :sjarmor: (Var ikke dette shoppe-smilyen, Malou?)

I dag hadde jeg det første, ekte hovedoppgavemøte med hun jeg skal skrive sammen med, og vi begynner og ha en plan. Litt merkelig og tenke på at det er det jeg skal holde på med frem til 1. august. Nå skal jeg pakke ut og så er det ikke lenge til jeg skal på jobb.

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...