Gå til innhold

Piglets dagbok


Piglet

Anbefalte innlegg

Velkommen tilbake fra Barcelona Piglet! :-D Høres ut som en fin tur selv om dere ble litt forsinket og det ikke var så veldig varmt.

-:sjarmor: (Var ikke dette shoppe-smilyen, Malou?)

Jo, blant annet den. :ler:

Jeg fikk i allefall lyst til å shoppe av å lese her. Var på to sentere når jeg var hjemme i Norge, men fant ingen ting! Blir nødt til å trøste-nettshoppe litt snart tror jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Malou! Trøste-shopping høres ut som en rigtig god ide!

Jeg har faktisk brukt enda flere penger i dag, har nemlig kjøpt meg en sykkel! Det var veldig tiltrengt, siden den gamle sykkelen min var veldig eh... gammel, så nå har jeg en ekte "dansk" sykkel med bredt sete og kurv. :) Men nå bør jeg hvertfall skru ned forbruket mitt litt i en periode.

Kjæresten dro for å kjøpe sykkelen i dag morges, og da han kom hjem satte vi den sammen og ordnet den litt (dvs. jeg holdt i sykkelen og han skrudde), og så gjorde vi rent i leiligheten. Nå skal jeg snart handle litt mat og så er det danskkurs. Har foresten oppdaget at de sender gamle episoder av Amy om ettermidagen, det kan nok utvikle seg til en dårlig vane... :oops:

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal på pilates for første gang på et halvt år i dag. Gleder meg. Ellers skal jeg lese litt og nyte det gode været.

P.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært og svømt i dag morges, og det var deilig. Ikke så mange mennesker som om kvelden, og nå føler jeg meg frisk og opplagt.

Nå skal jeg straks ta oppvasken, før jeg skal lese litt. Ellers skal vi spise fajitas i kveld, og kanskje jeg kan overtale kjæresten til å se Idol sammen med meg. Kanskje hvis jeg lokker ham med litt is? Ellers har han fortsatt ganske mye gruppeproblemer, så det tar på. Først og fremst for ham, selvfølgelig, men det legger også en demper på stemningen i hjemmet, når han tenker og bekymrer seg masse over det...

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig fin helg så langt. I går formidag var jeg på cafe med en venninde, og ellers gjorde jeg litt lekser og slappet av. Om kvelden spise vi deilig pasta med laks og så Super Size Me. Morsom og litt skremmede film, men jeg må konkludere at hvis jeg blir tykk en gang, så skyldes det nok mere litt for mye god mat og kaker, enn fast food. Det har jeg ikke en svakhet for...

Så gikk vi tidlig i seng og sov til vi våknet. Så sto jeg opp og ga meg i kast med fastelavensbollene. Og nå har jeg en stor posjon deilige boller og god lukt i hele leiligheten. Nå skal jeg ta meg en tur i dusjen (håret mitt tar alltid til seg så mye lukt når jeg baker) og så skal jeg gå en tur med en venninde og spise lunch.

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iskaldt i dette landet for tiden! Synes alltid det føles mye kaldere her enn i Norge, når det endelig er kaldt. Vet ikke om det er fordi det er mere fuktighet i luften her, eller om jeg bare ikke er vandt til kulde lengre.

Ellers er det bare tre ganger igjen på det aller siste danskkurset nå, så det er jo litt merkelig. Hva skal jeg gjøre hver mandag og onsdag ettermiddag nå... Ja, ja, får vel fylle opp med litt hovedoppgave.

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Iskaldt i dette landet for tiden! Synes alltid det føles mye kaldere her enn i Norge' date=' når det endelig er kaldt. Vet ikke om det er fordi det er mere fuktighet i luften her, eller om jeg bare ikke er vandt til kulde lengre.[/quote']

Jeg har nok blitt mindre vant til kulde i allefall, også blåser det jo ofte litt selv om det er kaldt og klart i dette i landet. I allefall mye mer enn det jeg er vant til der jeg kommer fra. Holdt på litt ute i hagen i går i det fine været og vinden var iskald.

Bakte fastelavensboller i går jeg også. Sånn quickboller pakke. :oops: :ler: Så flinke vi er!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, bollebaker-Malou! Så flink du har vært.

Jeg/vi hadde veiledermøte i går, og det var både positivt og negativt. Positivt fordi han var veldig flink, og hadde masse gode ideer og syntes ideene våre var gode, men negativt fordi han ikke mente at problemformuleringen vår kunne løses så vi kunne levere 1. august. Så nå vi litt i tenkeboksen. Jeg vil veldig, veldig gjerne bli ferdig til 1. august, men jeg vil også gjerne skrive en spennede og bra oppgave. Kjæresten og pappa foreslo begge at vi bare skulle styre på og ta utgangspunkt i at vi kunne gå løst den oppgaven vi helst ville til 1. august, men samtidig synes jeg det er viktig og høre på veileder. Han har jo masse erfaring, og sier det nok ikke for å være ekkel.

Så idag vil jeg se litt på de forslagene han kom med, om hvordan problemstillingen kunne deles opp så vi kunne bli ferdig, og om det er noe jeg synes ser ok ut. Ellers kan vi jo også finne et helt nytt område, men det kan jeg ikke helt overskue.

Ellers skal jeg ha danskprøve i dag! Skriftig. Det er bare tre dager igjen, så nå skal de teste hva vi kan. :roll:

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi lagt en ny plan for hovedoppgaven, så nå er det bare og kaste seg over bøker og artikler igjen. Er mere motivert enn på lenge, så det er jo positivt.

Etter noen timer med lesing, er det tid for pilates igjen. Etter det blir hun jeg trener med meg hjem, så vi kan spise sammen. Hun har ikke noe vann i leiliheten sin, så da er det ikke så lett å lage mat.

Og i morgen starter undervisningen min i det aller siste faget mitt på Handelshøjskolen. Merkelig følelse...

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en veldig lang dag i går: Først svømte vi om morgenen, så syklet jeg hjem, hengte opp badetøyet, pakket sekket og dro til skolen. Der kjøpte jeg bøkene mine (900,- Hurra!) og leste til timen min. Det er et helt annet fagområde enn det jeg har holdt på med de siste årene, så det var egentlig ganske tungt og lese. Ble litt nervøs med tanke på at jeg skal ha skriftlig eksamen på engelsk i faget, og det ble ikke bedre da jeg fant ut at vi har siste undervisning i faget om fredag og eksamen om mandagen!?! Med andre ord kun en weekend til og lese... :roll: Ble litt roligere i timen, for faget ble litt mere tilgjengelig da underviseren gjenomgikk det. Og det er jo fortsatt en stund til eksamen...

Vanligvis skal vi ha undervisning fra 13.30 til 17.15, men vi fikk fri 16.30, så det var jo deilig. Så syklet jeg hjem, og stenet litt foran dataen til kjæresten kom hjem og laget pizza til meg. :kysse: Da pizzaen var spist, dro vi på cafe og hygget oss og snakket masse. Vi skal jo snart i gang med og søke jobb begge to, så vi snakket en del om hva slags jobber vi vil ha, hvor vi vil bo og om hvor mye vi vil jobbe, og hvordan vi skal få det til og henge sammen med å se hverandre og ha et liv ved siden av jobben... En utfordring!

I dag har jeg sendt kjæresten på gymnastik-weekend og vasket klær. Nå skal jeg snart gå og handle litt. Det er meldt snøstorm i hele DK, så jeg må heller få litt mat i huset før den setter inn. Snø har nemlig en tendens til å sette hele det danske samfunnet ut av drift... :roll: Eller skal jeg lese en del i dag, og i kveld skal jeg hygge meg med Elle og smågodt.

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er meldt snøstorm i hele DK, så jeg må heller få litt mat i huset før den setter inn. Snø har nemlig en tendens til å sette hele det danske samfunnet ut av drift...  :roll:

Nei du sier ikke det.. :klaske: Foreløpig ser det ikke så veldig snøstormaktig ut her jeg bor, selv om det snør. Hagen er i allefall fortsatt grønn. Men hadde du spurt en danske kan det godt være at du hadde fått et annet svar. :ler:

Håper du får en koslig helg!

Malou

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Malou! Hyggelig at du stikker innom dagboken min, så det ikke bare er meg som skriver... :oops:

Her laver snøen fortsatt ned, men det er egentlig ganske koselig synes jeg. Fint og lyst, og så kan man jo hygge seg inne med god samvittighet. Hadde tenkt og gå en tur i dag, men siden jeg ikke har noen vinterstøvler, tror jeg jeg utsetter det en stund. Får heller vaske badet.

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt sløv start på uken - har ganske vondt i magen, så tusler mest rundt og synes synd på meg selv. Men siden jeg har gjort en del lekser i helgen, går det nok bra, og jeg har fått gjort litt i dag, også.

Det er fortsatt masse snø her i Kbnh, og det er egentlig veldig hyggelig, selv om jeg blir våt når jeg går ut. Ellers har jeg kjøpt påskeliljer og i dag er det siste dag på danskkurset, for meg ihvertfall. Jeg kan ikke komme på onsdag.

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag har jeg vært riktig effekiv og flink, så det er deilig. Nå skal jeg snart spise minestronesuppe til middag, og så skal jeg på jobb. Her er det både kaldt og snø, så det er nesten som i Norge. Må bare være forsiktig så jeg ikke faller av sykkelen - har ikke den store glatt-syklingserfaring.

Ellers fikk jeg to marsipanhjerter av kjæresten i Valentinesgave i går kveld. :hjerte: Det var hyggelig, men også litt overraskende. Vi har nemlig 4-års dag i morgen og da skal vi ut og spise, så jeg trodde vi skulle vente med feiringen til da. Så da ble det faktisk en overraskelse, selv om det var Valentines...

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ute og spiste middag med kjæresten i går. Veldig hyggelig italinsk resturant med peis, men desverre satt vi ved døren, så det trakk litt. Litt dumt, når vi endelig går ut sammen. Men vi hadde en fin kveld, uansett, og snakket masse.

I dag har jeg hatt gruppemøte, og snart skal jeg skrive ned det vi har snakket om og finne noen artikler. Ellers overveier jeg kraftig og kjøpe en bagel til lunch. Skal nemlig spise en riktig sund grønnsakssuppe til middag - eller det er ihvertfall unskyldningen min... Det er vinterferie fra pilates i dag, så jeg tror bare jeg vil hygge med under teppet mitt i kveld. Det er ihvertfall fortsatt iskaldt her. Gleder meg til våren.

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjæresten er å svømmer, og jeg skulle egentlig vært med, men jeg har fortsatt vondt i magen on-and-off, så jeg orket ikke. Har gjort en avtale med kjæresten om at han må få sendt meg avgårde mandag morgen i stedet for. Nå vil jeg stryke litt og kanskje ta oppvasken, før jeg beveger meg mot skolen.

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kanskje du bare burde slappe av når du har vondt i magen...

Og god tur ut i sneen, - håper bare det var en "byge", her ser det i allefall ut til å "roe" seg.

Tror jeg har bodd i Danmark for lenge, må vel det, når jeg synes 10 cm er masse snø. Og når jeg begynner å bli bekymret for å kjøre på snøfyldte veier! :ler:

(Det siste er kanskje ikke så underlig, så mange danske det er som kjører på sommerdekk)...

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser ut som snøen og vinteren er slutt i denne omgang, Miranda! Her skinner solen og det meste av snøen er vekk. :)

Nå er leiligheten nydelig rengjort, og vi skal snart ut og handle litt. Ellers skal jeg, surprise, surprise, lese litt. Kjøpte kompendiet i går, og siden læreren hadde sagt at det besto av noen få, korte artikkler, tenke jeg at jeg nok kunne få lest de tre artikklene til i går, før jeg skulle ha undervisning. Men læreren og jeg må ha litt forskjellig syn på hva kort betyr, for etter en og en halv time med lesing, hadde jeg bare lest godt og vel en halv artikkel. ja, ja... :roll: Så det må jeg ta igjen i dag.

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Popelka! Litt lesing ble det da... :wink:

Ellers så hadde jeg en riktig så produktiv dag. Først gjorde vi masse rent, vasket filteret i viften over ovnen og avkalket div. vannkraner, kaffetrakteren og vannkokeren. Deretter dro vi inn til byen og handlet mat og masse småting, som vi har snakket om lenge, men som vi ikke har hatt tid til og gjøre. Og vi pantet flasker.

Så fikk jeg lest litt. Og senere på ettermidagen bakte jeg en sjokoladekake og masse rundstykker. Så laget jeg litt middag og vi delte en flaske rødvin og løste verdensproblemer... :ler: Ved halv ni tiden dro kjæresten ut til noen venner, og jeg så Dirty Dancing 2. Den var ok, selv om den (selvfølgelig) ikke kunne måles seg med orginalen.

I dag bør jeg få gjort betraktlig mere skolearbeide og ellers vil jeg gå en lang tur. Og så er det jo Harry Potter på tv i kveld. :)

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...