Gå til innhold

Piglets dagbok


Piglet

Anbefalte innlegg

Har vært på skolen i dag, til tross for at det er helligdag. Men i morgen har jeg fri, og da skal vi til Skagen i pappas bursdag. Det er en litt lang togtur, men det blir hyggelig og se alle igjen. Og kjæresten har ikke vært i Skagen på mange år, så gleder meg til å være der sammen med han. Da vi var i Cornwall for noen år siden, leide vi tandem-sykkel. Kanskje vi skal gjenta sukseen? Jeg mener at ingen burde gifte seg, før de har prøvd å sykle tandem med sin utkårede. :wink: Fantastisk samarbieds- og stole-på-øvelse.

Nå sitter jeg og venter på at en venninde skal komme forbi, så vi kan gå tur. Så årets første andunger da jeg syklet til skolen i dag, så håper vi kan finne dem igjen. De er så søte... Etter turen skal vi spise pasta med asparges, is og drikke vin, så det blir hyggelig.

Ellers har jeg ordnet med en uke ferie med min hovedoppgavepartner, så i juni skal kjæresten og jeg hit: http://www.apollorejser.dk/Travelling+with...Tunesien/Djerba Håper det blir bra. Har aldri vært på charterferie før, så ønsker meg egentlig bare sol og avslapning til en billig penge. 8)

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På tide med en liten oppdatering her, kanskje... :oops:

Hadde en veldig fin helg i Skagen, men tre dager hvor jeg generelt frøs medførte vondt i halsen mandag kveld. I går hadde jeg veiledermøte, så da måtte jeg på skolen, men i dag har jeg vært hjemme og slappet av. Skal lese minst en artikkel, men ellers vil jeg først og fremst konsentrerer meg om å bli frisk, og lage pasta med asparges og laks til kjæresten.

Har ikke hørt noe fra jobben, så det er jo ikke helt lovende.

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars Piglet har vondt i halsen :( Håper du blir frisk snart.

Det blir helt sikkert en deilig ferietur til Tunisien! :P Jeg har kun vært på charter ferie en enkelt gang (til Kreta). Ikke dårlig å ha alt tilrettelagt, så man bare kan "legge seg tilbake" og nyte ferien. Vil tro det må være spesielt deilig etter en hektisk studieavslutning.

Jeg synes kanskje du bør ringe og høre hvordan det går med den stillingen? En konsulent jeg kjente en gang rådet meg til å ringe og vise interesse. Du kan få opplyst hvor mange som har søkt, f. eks.

Krysser fingrene, jeg :)

Og Piglet, - skogturen viste hvor dårlig kondisjon jeg egentlig har *pust- og pes*

Men det var en fin tur!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Miranda! Alltid så hyggelig når du besøker dagboken min. Og andre også, selvfølgelig... Føler av og til at det er mest meg som er innom, men så spennede er jo ikke livet mitt heller... :wink:

Har vært på skolen det meste av dagen, gått tur med kjæresten og spist pastasalat. Er nesten frisk heldigvis.

I helgen skal vi besøke kjærestens foreldre. Og jeg har OVERHODE ikke lyst... :oops: Har et litt anstregnt forhold til dem. De er veldig vennlige og søte, men veldig forskjellige fra meg. Føler ikke at de kjenner meg, eller er interesert i å blir kjent med meg, og derfor synes jeg det er litt vanskelig og være der i lengere perioder. Og det blir ikke bedre av at vi aldri "gjør" noe når vi er der, vi sitter bare og "hygger" og blir proppet med mat. Huff, jeg føler meg så slem når jeg skriver dette... :oops: Og jeg har ikke lyst til å snakke om det med kjæresten, heller. Tviler på at det kommer noe godt ut av det...

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Piglet, jeg synes også det er så hyggelig når du besøker dagboken min :)

Du er slett ikke slem som skriver disse ting om hvordan du har det med svigerforldrene dine. Du skriver det du føler og man skal ikke skamme seg over følelsene sine.

Noen ganger endrer tingene seg etterhvert som man lærer hverandre bedre å kjenne. Andre ganger må man bare akseptere at ens kjemi ikke passer så veldig godt sammen.

Kanskje dere burde finne på noe sammen?

Jeg kjenner forøvrig veldig godt fornemmelsen av å "sitte å hygge og bli proppet med mat"... Sånn er det hos min svigermor også. (Hun propper oss med mat og kaker, og samtidig klager hun over at mannen min har lagt på seg :roll: )

Hvordan har kjæresten din det når dere besøker foreldrene hans? Kan jo hende han opplever noen av de samme tingene som deg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem: Du er så fornuftig og snill, Miranda! Besøket var egentlig veldig hyggelig, men samtidig fikk jeg satt fingeren litt mere på hva jeg ikke trives så godt med hos dem. Min far har en gang sagt at virkelige venner, de tar opp tråden selv om det er lenge siden de har møttes, og snakker om livene sine sånn de er nå og ikke bare om fortiden og alt de de opplevde sammen da. Kjærestens foreldre og resten av familien har en tendens til å snakke veldig mye om alle de tingene de har gjort sammen for lenge siden, og mindre om i dag. Og det er jo ikke SÅ interesant, ikke minst siden jeg ikke har vært en del av det.

Kjærestens synes også min famile er veldig anderledes, men tror nok han trives, stort sett. Kanskje spesielt fordi jeg har jevnaldrene søsken og fordi vi gjør mye når vi er hjemme hos meg. Hos han, blir det mye til at vi sitter hjemme, siden han ikke har noe særlig venner hos seg, og siden hans foreldre er mye hjemme. Hos meg lever vi mere våre egne liv med venner, cafe, turer og så møtes vi over middagen f.eks. Men, men... Så lenge de behandeler meg og kjæresten pent, skal jeg vel ikke klage for mye. Synes nå ikke det hører noen steder hjemme og komentere på mannen din sin vekt, Miranda!

I dag har jeg jobbet med oppgaven, spist lunch med kjæresten og skrevet litt på noen søknadder. Nå ser kjæresten film og jeg tar med dagens første tur på KG., Det er ikke ofte det skjer at jeg ikke kommer med på før etter 21.

Ellers noterer jeg meg med sorg at min favorit Idol Ali, gikk ut på fredag. :(

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17. mai! :flagg: Har ikke det helt store forholdet til dagen, men skal møtes med noen andre normenn i kveld og feire litt, så det blir jo hyggelig.

Har vært på skolen i dag, og etter på kjøpte jeg en hel bunke med hvite topper. Nå skal jeg rydde og ordne litt, før jeg gjør meg klar til å dra. Vurderer om man kan gå med bare ben til det nye sommerskjørtet mitt, men tror nok det blir litt kaldt.

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en veldig hyggelig kveld i går, med masse norsk mat og ikke fult så masse øl, i og med at det jo er hverdag i dag. Men tiltross for det, har dagen vært litt sløv. Sov litt lengre enn vanlig, og har hatt vanskelig fpr å komme igang med noe som helst. Men har fått lest litt, så nå rydde på plass litt klær og se litt på en søknad, før jeg drar på jobb.

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk vite at jeg får penger fra Lånekassen i sommer i går, så jeg feiret det med min første shoppe-runde på LookFantastic. Shampoo, balsam, hårkur og et reisesett med sol-produkter fra Dermalogica. Så nå håper jeg bare det funker så bra som alle sier. Har også sett litt på noen kremer på Stawberrynet, men vet ikke om jeg hellere skal kjøpe dem på flyplassen. Det er jo litt ekstra tilfredsstillende, når man får tingene med en gang...

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk sendtto søknader til i går, og håper på litt bedre resultater enn på de forige, som jeg fikk avslag på. Ikke så motiverende, men det er jo nok en del av prosessen. Ellers hadde jeg en veldig hyggelig kveld med kjæresten. Gikk en tur, spiste wok med tigerreker og drakk masse vin. Så masse at jeg faktisk hadde litt problemer med å holde meg våken under Idol, og det hjalp absolut ikke at Idol-sangen var ganske kjedelig.

I dag hadde vi store planer om å dra på sykkeltur med matkurv, men i og med at regnet strømmer ned, blir det utsatt litt. Vurderer om vi skal dra på et museem og spise lunch i stedet... I kveld skal kjæresten grille (?) med noen venner, og jeg tror jeg vil leie meg en film.

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du er ikke typen som ser på Grand Prix du eller? Jeg så i allefall og var litt usikker på om jeg syntes det norske bidraget var direkte pinelig eller helt rått..

Jeg trodde dette skulle bli en hel grå trist lørdag for da jeg sto opp i dag (sent) regnet det her også, men jammen meg kom ikke sola etterhvert og vi fikk vært litt ute i hagen. Plutselig var det jo nesten sommer! Deilig!

Fortsatt god helg!

Malou

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Malou! Jeg er ikke den store Grand Prix-fan, nei. Synes det er blitt alt for langt de siste årene, så nå ser jeg heller noe annet.

Vi gikk ut i det aller værste regnværet, og da det endelig klaret opp ut på ettermiddagen var jeg lei av å være ute og alt for varm i regnjakken. Så da leste jeg litt i en bok i stedet og senere på kvelden så jeg Wimbeldon for andre gang.

Nå er kjæresten å server i en dåp og jeg har store planer om å gjøre rent... :wink:

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våknet ti over seks i dag, og var fantastisk uthvilt! Nøt sykkelturen min til skolen, fikk problemstilligen til hovedoppgaven endelig godtkjent og hadde alt i alt en strålende dag. Får stort sett den søvnen jeg trenger, men etter en helg med avslapping og mye søvn, var batteriene helt fylt opp! :)

Kjæresten har veldig vondt i hodet i dag, men håper jeg kan lokke han med på en liten tur ut. Ellers vil jeg se litt på tv og lese videre i Clintons My Life.

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fikk kjæresten med på en tur i det fine været, og så masse søte andeunger.

Tirsdag i dag, og jeg er hjemme og jobber. Skal finne noe artikkler, lese litt og så er det jobb. Ellers ser det ut til at sommeren endelig har kommet, været er ihvertfall nydelig med masse sol.

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes denne uken går litt (for) sakte. Tenkt at det bare er onsdag... :-( Heldigvis skal jeg på kino med kjæresten i kveld og se Shall We Dance?, så da har jeg noe hyggelig og se frem til.

Det skjer ikke det store her for tiden. Både kjæresten og jeg har travelt med skolen, og ellers blir det litt jobbing, litt jobbsøking, litt tv og masse soving. Lurer av og til på om det er sånn livet mitt skal være? Nå som jeg snart er ferdigutdannet og skal i jobb, blir jeg litt usikker på om jeg har tatt de rette valgene. Trives veldig godt med utdannelsen min, og er flink til den, men blir litt sånn: "Is this IT? Kanskje burde man prioritert helt andre ting, reise mere, levd mere? Ikke vet jeg...

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om det hjelper, men jeg hadde samme følelse som deg ganske kort tid etter jeg var ferdig med utdannelsen.

Gikk på arbeid, kom hjem med hodepine på grunn av en travel dag, spise, sove og opp på arbeid neste dag. Samtidig bodde vi i en leilighet vi ikke trivdes i (i alle fall ikke jeg).

Jeg kunne ikke riktig forstå at det var sånn livet skulle være, - og fortsette å være. Det måtte være noe mer liksom. Så var det vi dro på ferie til Danmark, og jeg ble fristet til å søke arbeid her. Hvilket nok var det beste jeg har gjort.

Og med tiden har livet fylt seg mer. Og nå med barn og hus, og et arbeid som er sånn noenlunde får jeg vel si at jeg har funnet min plass. (Tenker litt over det med arbeidet da, om jeg kanskje skulle søke noe mer utfordrende...)

Du skal se Piglet, at livet endrer seg sakte men sikkert. Og kanskje får du en jobb du kommer til å stortrives i! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Bertine

Hei!

Lenge siden jeg har vært innom her!! Ser at du tidligere har lagt hilsen i dagboka min, og en uforskammet Bertine har glemt å legge hilsen i din dagbok! Fy meg :fy:

Så her kommer en hilsen:

Roser er røde :dagensrose:

Fioler er blå :vinke:

Druene er søte, og du er like så :wink:

klem b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hyggelige hilsner, Miranda og Bertine! Det er veldig lenge siden jeg har vært innom din dagnok også, så ingen grunn til dårlig samvittighet.

Mye av usikkerheten skyldes jo nok at jeg snart er ferdig på skolen og det er slutten på alt jeg kjenner, Miranda. Og når jeg først får en jobb som jeg trives i og ser hvordan livet blir, faller nok mye på plass. Eller er både kjæresten og jeg enige om at vi vil forsøke og jobbe i utlandet, og kanskje studere litt mere (også i utlandet) på et tidspunkt. Så jeg blir med andre ord ikke helt etablert enda. Har ikke lyst på barn på noen år, heller, så da er det jo om å gjøre og utnytte de mulighetene som byr seg...

Ellers må jeg si at det er deilig med sol og helg! 8) I morgen skal vi i barnedåp og det er meldt opp mot 30 grader, så jeg håper vi får være ute. I går spiste jeg årets første utendørs is med jeg var i parken med noen venner, og i kveld skal vi grille. Herlig!

Og jeg skal snart hjem til Norge...

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her fortsetter det deilige været. I går var det en veldig hyggelig barnedåp med lunch i hagen og masse sol, og da vi kom hjem gikk vi en tur rundt i byen og spiste litt mat. Skulle egentlig møtes med noen folk, men de hadde av en eller anden grunn allerede dratt hjem. Så vi gikk bare litt rundt og så på alle menneskene, og tok en enkelt øl.

I dag sto vi tidlig opp, og mens jeg skrev en søknad, gjorde snille kjæresten rent og vasket klær. Så hengte vi opp klærene i gården og dro i en park for å sole oss. Det er ikke ofte det er bikini-vær i mai, så det måtte nytes og så er det jo fint med litt underlag til vi skal til Tunesien. Jukser litt med selvbruner, men det er jo bedre med "the real thing". Ikke like sundt, men jeg smører meg masse.

Nå er kjæresten ute med noen venner, og slapper bare av. Er litt tung i hode av masse sol, så vil se litt på tv og så tidlig i seng. Kjøpte The DaVinci Code her om dagen, og skal snart gå i gang med den. Blir spennede om den er så bra som de sier... Og så har jeg store planer om å bestille den nye Harry Potter boken. Man kan jo få den billiger hvis man bestilller den nå, og jeg kan uansett nesten ikke vente. :oops:

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg!

Så hyggelig med hilsen fra deg.

Det er tidlig morgen, litt grått og jeg skal snart på jobb. Det ser ut til at du hadde en hyggelig week-end! Det hadde forsåvidt jeg også, men jeg hadde det travelt og det liker jeg ikke når jeg har fri.

Ha en fin uke og lykke til med jobbsøking. Husk; når en jobb glipper er det fordi det er en annen du skal ha!

Heksehilsen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...