Gå til innhold

Piglets dagbok


Piglet

Anbefalte innlegg

Velkommen hjem Piglet!

Så fint at dere har hatt en deilig ferietur og at du har fått ladet opp batteriene. Strandliv høres deilig ut! *drømmer*

Malou

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:blomst_opp: Malou og Miranda!

Har hatt en deilig ferie, men synes også det er bra og være tilbake i Kbnh og leilighetene, så da er alt fint. Gleder meg også til jeg skal til Norge. Har fått samlet en flokk veninder til grilling lørdag, så det gleder jeg meg til.

Nå skal jeg snart spise reker meg kjæresten.

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med hilsen fra deg igjen!

Godt å lese at du har hatt en fin ferie - sommer og sol er det sannelig ikke for mye av på min kant av landet ennå, men det kommer vel. Den som venter på noe godt, vet du.

Kos deg med samboerbursdag og med tur til gamlelandet. Det er godt å komme hjem av og til selv om hjemme er et annet sted...

Hekseklem fra meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så Det er godt å komme hjem av og til selv om hjemme er et annet sted...

Helt sant, og veldig bra formulert, Brunhilde!

Nå har jeg pakket baggen min, bare håndbagasje denne gangen, og skal bare oppdatere dagboken før jeg drar. Gleder meg masse, ikke minst siden jeg ser i avisen at sommeren kommer til Norge i morgen. Mye hyggeligere med grilling når været er ok.

Vi hadde en veldig hyggelig kveld i går. Vi hadde funnet billige reker hos fiskehandleren, og spiste dem og drakk hvitvin og snakket masse. Og så fikk vi deilig brownie og is. Gaven slo også an... :)

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du hygger deg i Norge :)

Jeg skal nok til Norge snart, jeg også. Det er deilig å komme hjem og se familie og venner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Miranda og Brunhilde!

Jeg har hatt en kjempe fin helg i Norge, og har som vanlig når jeg er hjemme, fått gjort utrolig mye. Fredag ble jeg hentet på flyplassen av min lillesøster, og så hygget vi oss med taco, masse snakk og produksjon av perlekjeder. Lørdagen gikk jeg en tur med en venninde i det nydelige været, før jeg dro til Oslo med familien og spise lunch og shoppet litt. Kom litt sent hjem, så det var litt stress med å ordne til til grillingen, men vi hadde en veldig hyggelig kveld. Alle hadde det stort sett bra, så det er jo supert! Søndag gikk jeg nok en tur med en anden venninde og kjæresten hennes. De snakket om å komme en helg til Kbnh snart, så det håper jeg på. Lillesøster kommer også snart, så det er bra. Etter tur, isspising og en større hva-skal-vi-stemme-til-valget-diskjusjon, dro jeg hjem. Der kom min bror og hans veldig gravide kjæreste på besøk, så da hadde jeg stort sett fått sett alle jeg kom hjem for å se. :)

Turen hjem gikk greit, selv om jeg landet sent og dermed kom hjem sent. Snakket litt med kjæresten, før jeg stupte i seng og regnet med at jeg ville sove som en sten. Men den gang ei... Lå å vridde og vente på meg, hadde det alt for varmt, tenkte på alt mulig, og fikk ikke sove... Da kjæresten sto opp, hadde akkurat bestemt meg for at jeg heller måtte sove til klokken ni, hvis jeg skulle ha et håp om å få noe ut av dagen min, da hun jeg skriver hovedoppgave med, ringte. Broren hennes (som har vært veldig syk av kreft) døde i går... :( Veldig, veldig trist for henne og familien hennes, og en sittuasjon hvor man ikke helt vet hva man skal si. Det gjør jo også sittuasjonen mere komplisert, at vi skriver oppgave sammen... Men hun var ved overraskende godt mot, og virket innstilt på å komme i gang om ikke så lenge. Men nå må hun selvfølgelig først fokuserer på sorgen, begravelsen, familien sin, og så få vi se. Livet er noen ganger veldig urettferdig, synes jeg... Jeg kan ikke forstå at unge mennesker må dø. :(

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint du hadde en god tur til Norge.

Det var trist med broren til henne du skriver oppgave sammen med. Det er virkelig uforståelig når unge mennesker blir så syke, og dør så unge...

Hva skal du gjøre med oppgaveskrivingen den neste tid, da? Kanskje jobbe litt på egenhånd?

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det, Malou! Jeg er veldig spent... Det er den av de fem jobbene som jeg har søkt på til nå, som jeg har hatt mest lyst på, så håper det går bra.

Ellers er dette en veldig merkelig uke. Tenker selvfølgelig masse på hun jeg skriver oppgave med, ikke minst i dag hvor det var begravelse. (HUn syntes ikke jeg skulle komme hele den lange veien, så jeg var på skolene og jobbet). Samtidig tenker jeg masse på og gleder meg til jobbintervjuet. Og så i ettermiddag ringte en god venninde og fortalte at bestevennen til kjæresten hennes hadde begått selvmord. Jeg ble helt på gråten... Synes det skjer så mye trist og urettferdig og vanskelig... :(

Og nå skal jeg snart ut og grille med noen venner. Solen skinner og jeg skal lage aprikosterte. Og lørdag er skal vi i bryllup. Det går virkelig opp og ned her i livet.

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med jobbintervju! Ha det fint i midtsommersnatten.

Klem fra heksa som ikke drar itl Bloksberg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bra du holder deg her på KG, Brunhilde og ikke drar til Bloksberg!

Vi hadde en veldig hyggelig Sankt Hans med grilling og vin og veldig vellykket aprikoskake. Dagen etter var ikke like bra... Var litt sliten (en kombinasjon av litt mye vin og litt lite søvn) og det ble ikke bedre av og sitte på verdens (!) varmeste lesesal. Fikk da gjort litt, og så møttes kjæresten og jeg med en kamerat og snakket litt. Kjæresten skulle videre på byen, så jeg fikk besøk av en venninde. Det var hun hvor kameraten hadde begått selvmord, så vi snakket masse om det, og hvor vanskelig det var... Så da var det deilig å se en riktig hjernedød film (Mr and Mrs Smith) og spise masse godteri etterpå. Og så måtte hun skynde seg hjem til kjæresten sin etterpå, for han hadde ikke lyst til å være hjemme alene.

I dag har jeg sovet lenge, stelt og ordnet hud og hår, og nå skal jeg ta en liten opprydningsrunde... I ettermiddag skal vi i (homse-)bryllup - først på kanalrundfart og så middag. Det blir nok bra, selv om været er en smule trist... Og så er det bare et kvarter å gå herfra, så da er det lett og komme hjem...

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei! Hygg deg i bryllup. Jeg skal på grillfest og værgudene er på vår side. Det er strålende sol og varmt. Jeg har hatt mine 2-3 timer ute i sola, nå skal jeg snart i bad og smøre meg med noe...

Ha det fint så lenge! Hekse :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje finværet kom tilbake i tide til kanalrundtfarten? Utrolig hvor fort været kan skifte på denne øya i allefall, men positivt med sol og deilig sommer igjen da selvfølgelig.

Håper du koser deg i bryllup i kveld!

Malou

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solen kom faktisk akkurat til kanalrundfarten, Malou!

Ellers var det et veldig hyggelig bryllup, og helt som andre bryllup, tiltross for at det var mellom to menn. Ganske mange venner, da, men det er jo ikke så merkelig siden de er godt voksne. Kanalrundfarten var hyggelig, maten deilig og DJen veldig bra. Det var bare to-tre mennesker kjæresten kjente og ingen jeg kjente, så da dansingen begynte for fult, bestemte vi oss for å fra hjem.

I dag har vi vært i zoologisk have, og det var så hyggelig. Været var deilig og jeg synes det er så gøy og se på alle dyrene. Jeg er spesielt imponert av apene... I kveld skal jeg bare slappe av (alene) og tidlig i seng. Og i morgen er det tilbake til hverdagene, og uken starter brutalt - men en tur til tannlegen... :(

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei! hvordan gikk det hos tannlegen? jeg skal dit til tirsdag og jeg har vondt i en tann, så jeg gleder meg ikke akkurat!

Så godt at bryllupet var vellykket - kanalrundfart er kos, men ikke i dårlig vær. Husker en gang jeg hadde kjøpt billett og så åpent bare himmelens sluser seg, så vi måtte spørre pent om vi kunne spare turen til neste dag. Det gikk helt fint.

Ha det fint! Klem fra heksa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Brunhilde! Tannlegen gikk kjempe fint, inn og ut på 10 min, ingen hull, ingen problemer med visdomstannen (måtte bare børste den litt bedre) og ingen tannsten. Hurra! :-) Håper det går like bra for deg!

Ellers har jeg ikke mye til til å være på KG for tiden. Er travlet opptatt med hovedoppgaven og ellers er det også nok av ting og tenke på. Mandag gikk jeg byen rundt for å finne et par brune sko til jobbintervjuet, og fant selvfølgelig ingen ting. Hvorfor er det sånn at når man virkelig trenger noe og skal bruke penger, så finner man aldri noe. Så dro jeg videre opp for å se på den nye leiligheten til en venninde, og så videre til grilling hos en kamerat av kjæresten (i verdens søteste kolonihavehus). Jeg dro forholdsvis tidlig hjem, og var mega trøtt, men fikk av en eller anden grunn ikke sove... Altså var jeg enda mere trøtt tirsdag, og da var det mere hovedoppgavejobbing, møte med veileder og en siste desperat leting etter sko. Kvelden gikk med til å forberede meg til intervjue, og nok et forsøk på å få en god natts søvn.

Det lyktes ikke den natten heller - lå å vendte og dreiet meg, og tenkte på intervjuet... Kl 06.15 måtte jeg opp og av sted til intervju. Følte meg klar og hadde funnet et par sko i bunden av skapet, men var veldig nervøs. Intervjuet gikk fint, men det er jo alltid vanskelig å bedømme. Hvis jeg skal sette fingeren på noe, så var det at vi snakket veldig mye om hvor "ambisitiøs" jeg er, og jeg er litt redd for at det virket som om jeg kun tenker på jobb og skole, og ikke har andre interesser ut over det... De ringer mandag, så da får jeg jo svar på det! :wink:

Kjæresten er på sykkeltur i helgen, og det er egentlig deilig med litt fred og ro. Min lillesøster kommer på besøk i løpet av helgen, og frem til da vil jeg (bortsett fra hovedoppgavejobbing), slappe av, ha litt kvalitetstid med meg selv og få shinet litt opp i leiligheten.

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Piglet :kose:

For noen dager siden skrev jeg et innlegg til deg, men det har visst forsvunnet, ser jeg nå... (Mystisk...)

Du har i allefall fått prøvd litt av hvert i det siste. Både på godt og vondt. :klem:

Jeg krysser fingrene for deg i forhold til jobbintervjuet! Det blir spennende å høre på mandag! :)

Miranda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Miranda! Merkelig med det forsvunnene innlegget... Men hele KG er litt ustabilt for tiden, føler jeg...

Ellers har du rett - jeg får opplevd litt av hvert. I dag har vært en god dag, våknet forholdsvis opplag, fikk gjort mye og fikk også tid til å sitte en time i solen. Nå har jeg trent litt, så jeg tar en liten KG-runde før det er tid til ER. Det fine sommerværet stiller visse krav til disiplin når det kommer til skolearbejde, men synes stort sett det går fint, så lenge jeg har litt fri i helgene.

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...