Gå til innhold

Piglets dagbok


Piglet

Anbefalte innlegg

Du har da vært voldsomt effektiv i helgen, Piglet :)

Jeg kan nok ikke skryte av det samme, men har da både fått vasket badet og ryddet barneværelset. Faktisk var det datteren som vasket badet og jeg som ryddet barneværelset :ler:

Jeg er så smått ved å forbrede en ny arbeidsuke, men synes friuken har gått alt for fort. Men hvorfor klage, - jobbe skal man jo. Og så dårlig er det heller ikke da :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:blomst_opp: Miranda!

Her er det meldt "snøstorm" igjen! Blir spennede og se om den kommer, og hvor ille det blir. Nå har det nettopp vært noen fine dager med vår i luften, så jeg gidder egentlig ikke mere vinter. Men, men...

I dag har jeg sovet lenge og bare hygget meg med KG og nettaviser, men nå må jeg heller få hentet vasketøy og så kaste meg over bøkene. Må inn til byen for å ordne noen ting senere, så jeg må heller være litt effektiv nå.

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt av et vintervær, ja! Det var helt urealistisk i går på vei inn til arbeid; vi kjørte i "snestorm" praktisk hele veien til Københavns Amt, for at det plutselig ble helt bart. Vi kom 1/2 time forsent, men de andre kollegaene forstod slett ikke hva for et snøvær vi snakket om :ler:

De fraråder all utendørs kjørsel, men jeg skal altså på arbeid.

"Snakkes" :wink: :klem2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt morsomt med den smøstormen som er alle andre steder enn i Kbnh, Miranda! Så på nyhetene at det var vilt kaos rundt omkring i landet, mens det ikke var så mye som et snøfnugg her. :ler:

Men det blåser mye, da. Var på virksomhetspresentation på skolen i går (veldig spennede, foresten, tror jeg vil søke en trainee-stilling der), og da jeg skulle hjem var det så kraftig motvind, at jeg nesten ikke fikk rikket meg av stedet. I dag er det mere lekselesing, og så skal jeg på pilates, og så kommer en veninde hjem til meg og spiser.

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldigvis har været bedret seg, - det var i allefall lettere å komme hjem fra jobb i morges.

Håper du får en hyggelig kveld sammen med venninnen, Piglet.

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra du kom deg trygt både til og fra jobb, Miranda! Så på nyhetene at noen hadde stått i kø ved Lillebælt i 14 timer!!

Jeg hadde en veldig hyggelig kveld i går, hyggelig og ha noen å lage mat til, når kjæresten kommer så sent hjem.

I dag har jeg hatt en lang dag. Først i svømmehallen, så på skolen for å lese og så undervisning til kl. 17.15. Så nå blir det bra med taco og kino (Finding Neverland)...

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Finding Neverland var veldig bra, fin filming og flinke skuespillere. Anbefales!

I går var en veldig fin dag. Etter å ha gjort rent i leiligheten, gikk jeg en liten tur ned i byen for å handle litt. Hadde to gavekort, så da kunne jeg faktisk kjøpe noe uten og bruke penger. :wink: Kjøpte en veske, en topp og en cardigan. Og så måtte jeg hjem og kaste meg over bøkene.

Om kvelden var vi hos noen venner og spiste, og det var veldig hyggelig. Hun var en jeg hadde gått på danskkurs med, men jeg hadde aldri truffet kjæresten hennes og kjæresten hadde ikke møtt noen av dem, men heldigvis var det god stemning og masse og snakke om. De hadde itillegg bygget verdens søteste lille hus med en helt åpen løsning, så det var spennede og se.

I dag har jeg sovet lenge, lest og nå skal kjæresten og jeg gå en tur i det fina været.

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske spennende når nye kontakter skal etableres, man vet jo ikke alltid hvordan de "bedre halvdeler" går sammen :wink:

Håper det går fint med deg, ellers.

(Nå løper jeg til svømming med datteren :ler: )

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Piglet,

Litt for lenge siden jeg har vært innom her nå. Tiden flyr og det er ikke alltid man er like motivert til å skrive i dagbøker. Men jeg har i allefall ikke glemt deg, og i dag fant jeg ut at en liten hilsen var på sin plass.

Vi var også ute i det fine været i går, men det blåste såpass mye at vi måtte legge om turen og gikk inn i skogen istedet. Ikke ofte jeg har gått i skogen her i DK i solskinn og med sne på bakken. Ganske idyllisk faktisk. Men den sneen som faller utenfor vinduene her på jobben nå er ikke mye idyllisk. Jeg vil ha vår, NÅ!

:blomst_opp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To hilsener, så hyggelig!

Det er veldig hyggelig å bli kjent med noen par synes jeg, Miranda, sånn at de ikke blir sånn at jeg er sammen med "hans" venner eller omvendt. Men samtidig er det også litt skremmende at vi har blitt så voksne at vi blir inivitert på parmiddager.

Malou, vår tur ble faktisk ganske kort fordi det var så kaldt, men det var deilig med sol for det.

Ellers har det kommet litt triste nyheter idag: Pappa ringte og fortalte at han og mamma vil dra til min bestefar i morgen. Han har blitt veldig sliten og svakelig på det siste (forståelig når man er over 90, egentlig) og de tror ikke han vil leve mye lengre. :( Ble veldig trist, fordi jeg alltid har vært masse hos besteforeldrene mine og fordi jeg generelt har liten "erfaring" i å miste noen. Men samtidig er det jo også bra at han få slippe og dør i sitt eget hjem, og ikke må på sykehus etc.

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si at våren glimrer med sitt fravær, her. Bakken var helt hvit av snø her og det er meldt mere snø og vind i løpet av dagen. Ikke så bra siden jeg skal på jobb, så håper ikke det kommer for mye... Men først må jeg lese ørten artikkeler, så da er det egentlig litt hyggelig og kikke ut på snøen.

Ellers er det litt dårlig stemning i hjemmet. Jeg er litt trist pga. det med bestefar, og kjæresten er lei og sliten av prosjektet sitt, så det legger litt demper på humøret. Som han sa i dag morges: "Jeg er litt deprimert...".

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

:vinke:

Titter innom dagboken din for å hilse på jeg!

Har ikke fått lest meg gjennom så mye enda, men håper det går bra med deg og at kjærsten får opp humøret sitt igjen... :wink:

Ellers kan jeg kanskje trøste deg med at det er vinter her også...i sør av Norge, av alle ting! Det snør som fakkerten for tredje dagen på rad, ALT er hvitt og det er faktisk minus 5 grader!!! :o Velger å kalle det en real bombe jeg... Men, det er jo vakkert når det ført er ordentlig vinter da, det skal jo være sagt. Selv om våren er særlig etterlengtet nå!!!

Sender en solskinnshilsen jeg! :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:trøste:

Leit å høre om bestefaren din. Det er som du sier, godt han får være hjemme. Det er det aller beste, når det kan la seg gjøre.

Kjedelig at prosjektet til kjæresten skal være så tappende. Ikke lett å være student, nei... Det er mye mer krevende enn et fulltidsarbeid, det er helt sikkert.

Alltid noe "hengende over hodet", aldri riktig fri. Sjelden fri med god samvittighet, i alle fall.

(Husker hvor mange ganger jeg undret over at jeg frivillig utsatte meg for alle de belastninger, - men man må yte for å få...)

En stoooor klem til deg, Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:velkommen: TeddyToria! Hyggelig med et nytt ansikt! Og takk for oppmuntring fra deg, Miranda! Jeg håper også at det blir mere fritid når vi får jobb, ihvertfall fri med bedre samvitighet, men nå får vi se.

Har ikke hørt noe nytt om bestefar, og har derfor skjøvet det litt i bakhodet. Da pappa ringte (på mandag) ville jeg først gå hjem fordi jeg ble trist og sjokkert, men så ble jeg enig med meg selv om at det jo ikke ville endre noe eller gjøre det bedre. Like greit å ha noe å gjøre...

Masse, masse snø her, foresten. Hadde en vill tur hjem fra jobb i går, gjenom masse fonder, vind og glatte områder. Me against the ellements, liksom... Egentlig litt morsomt... :P

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*løfter dagboken opp fra side 2*

Heisann Piglet :P

Har du tenkt på om det er mulig for deg å besøke bestefaren din? Du har jo studiene, så det er jo ikke bare å reise, liksom...

Og - jeg er enig i at det er godt å ha noe å gjøre, - noe som tvinger tankene over på andre ting. Å gå hjem og være lei seg endrer ikke situasjonen likevel...

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei Miranda!

Jeg har egentlig bestem meg for at jeg ikke vil dra og besøke bestefar. Det er jo ikke så lenge siden vi var der, i januar, og egentlig har jeg mest lyst til og huske han sånn som han var... :oops: Men, jeg drar til Nord-Jylland i starten av påske, så jeg håper selvfølgelig han lever til da.

Fin dag i dag, snø og masse sol, nesten påskestemning. Har vært og svømt, og nå skal jeg snart dra til Bergen. Skal i en bursdag i morgen, og ellers bare hygge meg med mamma og søster, som også kommer.

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Piglet, lenge siden vi har hørt noe fra deg nå. Håper du har det bra :klem:

Det er ikke lett å se sine nære bli alvorlig syke, og jeg forstår at du gjerne vil huske ham som han var.

Man skal gjøre som man selv synes er det beste for en selv.

(Mine to bestefedre døde med kun noen få måneders mellomrum; da morfar lå for døden fikk jeg besøkt ham - og jeg mener bestemt han visste at jeg var der. Da farfar var døende valgte jeg å bli i Danmark. Jeg var heller ikke i begravelsen :oops: Jeg har fortsatt dårlig samvittighet ovenfor min farmor, men den gang var det riktig for meg å være hjemme...)

Håper i allefall du har det fint, Piglet.

Klem, Miranda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg tilbake, Miranda!

Har hatt en fin helg i Bergen, og i går var en travel dag med skole, så da ble det heller ikke tid til noen oppdatering. Og nå har jeg sløvet i flere timer, så det er på tide og komme opp i omdreininger... Det er jo ikke SÅ mange timer til jeg skal på jobb, og siden vi skal skrive problemformulering i morgen, må jeg heller komme i gang med lesingen. Må bare fortelle at min venninde fikk en liten jente på søndag...

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...