Gå til innhold

Piglets dagbok


Piglet

Anbefalte innlegg

:vinke: Malou og Miranda!

Effektiv og effektiv, det vet jeg ikke, men jeg holder i hvertfall på med mye, synes jeg. Gleder meg litt til danskkurset er ferdig, selv om det blir litt merkelig, også. Håper ihvertfall jeg kan holde kontakten med hun jeg har snakket ganske mye med.

Band Aid 20 var bra den, men jeg synes kanskje den orginale var bedre. Men siden pengene går til en sånn god sak, tror jeg nok jeg vil kjøpe den.

I dag hadde jeg siste time i det ene faget mitt. Læreren avsluttet med et sammdrag av faget, og det virket som om jeg hadde fått med meg de viktigste... Nå skal vi skrive et prosjekt som skal leveres d. 3. desember, og som skal forsvares 6. eller 7. januar. Vi har "allerede" kommet godt i gang, og skal møtes både i morgen og to ganger i neste uke. Skriver sammen med en god venninde og en annen jente, og inntil videre har det gått veldig bra. Jeg fikk foresten 9 på det prosjektet jeg leverte tidligere i høst, så det var jo fint.

Etter timen hadde vi et gruppemøte, og laget en plan for den videre progresjonen, og så spiste jeg lunch med min venninde. Så syklet jeg hjem (veldig kaldt i dag), slappet litt av og ryddet jeg litt opp i leiligheten. Nå skal jeg gjøre dansklekser, og når jeg kommer hjem har kjæresten lovet å lage pannekaker med blåbærsyltetøy. :sikle:

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ganske så vilt vær her i dag, med masse, masse vind. Var ute en liten tur og holdt på å blåse overende. Ellers har jeg hatt et bra gruppemøte, og ting går fremover. Nå skal jeg lese litt, før jeg skal lage spagetthi og kjøttsaus til middag. Og i kveld skal vi svømme.

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

God fornøyelse med svømmingen. Det er deilig det, dog en anelse kaldt :fryse-smily:

For et forfærdelig uvær det har vært! God det er overstått nå. Jeg var bekymret for takstenene på huset, men tror de har klart seg :krysse-fingre-smily:

Forresten, spiste spaghetti og kjøttsaus i går vi. Datterens klare favoritt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Miranda! Hyggelig at du tar det tid til å komme innom også i jobbeukene.

Her har det endelig blitt HELG! Og det var hardt tiltrengt. Har en hel del lesing som må taes igjen, og ellers skal jeg bare slappe av og hygge meg. Skal snart ut og handle mat, og eller skal jeg vaske litt klær i hånden og gjøre rent på badet. Og så skal jeg lage pizza og ha en stille og rolig kveld med kjæresten. Total BLISS!

Deilig vær her i Købnehavn. Solen skinner, det er en minusgrad og snøstormen glimrer heldigvis med sitt fravær! Det eneste er at jeg er litt redd for å falle på sykkelen når det er glatt, men er forsiktig og sykler stille og rolig...

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stille og rolig i huset. Uthvilt etter en god natts søvn i rent sengetøy. Deilig vær. Deilig kjæreste. Kan det bli bedre?

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stille og rolig i huset. Uthvilt etter en god natts søvn i rent sengetøy. Deilig vær. Deilig kjæreste. Kan det bli bedre?

Livet er egentlig bare perfekt! :wink:

Man bør være flink til å huske de viktige tingene i livet :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Livet er egentlig bare perfekt! :wink:

Man bør være flink til å huske de viktige tingene i livet :P

Det bør man! Det er jo så mange ting å glede seg over... Har hatt en veldig bra dag i dag, tiltross for MEGET trist vær. Har fått gjort masse lekser og begynt å skrive på en veldig spennde oppgave. Har også gått en kort tur. Ikke like fint som i går da kjæresten og jeg gikk en lang tur og nøt snøen, men deilig med frisk luft. Nå skal jeg snart lage meg litt mat og så er det tid for danskkurs. Og så skal jeg på cafe med en venninde!

Julestemningen lever ettersom jeg nettopp har fått melding om at adventskalenderen min er på vei fra Norge. :) Og jeg har faktisk falt i når det kommer til jule-nekten også, i forige uke "tvang" kjæresten meg til å spise fantastisk riskrem. Ja, ja... men det må vel bety at jeg kan spise Mirandas kransekake med god samvitighet! :wink:

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg har faktisk falt i når det kommer til jule-nekten også' date=' i forige uke "tvang" kjæresten meg til å spise fantastisk riskrem [/quote']

:tunge1:

Høres ut som om du hadde en fin mandag :P

Jeg har kommet frem til at det er bitte-litte granne deilig med sånt ruske-vær også, - det er i allefall livsbekreftende :wink:

Adventskalender? Har faktisk overveiet å kjøpe meg en sånn, - ene og alene til meg selv :wink:

(Jeg pleier å kjøpe en skrape-kalender, men jeg må ha en utrolig lav viljestyrke, for jeg skraper i vei som det første når jeg kommer hjem. Det er jo så spennende!)

Ha en fin tirdag, Piglet :blomst_opp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Miranda og Bertine!

Adventskalender er en nødvendighet, synes jeg... Ihvertfall inntil jeg selv får barn, da må jeg nok ofre min egen. Vet om mange som har de skrape kalenderne, og som også skraper alle med en gang... :ler: Men kanskje du kan kjøpe en med sjokolade og henge den opp, sånn at det er litt pinlig når du har åpnet flere luker enn det er dager?

Har fått gjort masse i dag, og har nå sendt de to delene av opgavene jeg skulle lage. Vi skal møtes både i morgen og torsdag, så da håper jeg vi har kommet langt. Eller så skal jeg på jobb i dag, og så er det jo de ALLER siste episodene av FRIENDS. :(

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ville ikke se så pent ut med en halvåpnet sjokoladekalender, nei... :oops: Hvordan skulle jeg også kunne forklare datteren at hun ikke får åpne sin pakkekalender, om jeg selv spiser alle sjokoladene i min? Da ville jeg nok fått et forklaringsproblem :ler:

(forøvrig må jeg snart få fingeren ut å få laget datterens kalender)!

I dag skal jeg lage jule-hygge-klippe-klistre med 3 skole-jenter på kjøkkenet :)

Ha en fin dag, da Piglet :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det ville ikke se så pent ut med en halvåpnet sjokoladekalender' date=' nei... :oops: Hvordan skulle jeg også kunne forklare datteren at hun ikke får åpne sin pakkekalender, om jeg selv spiser alle sjokoladene i min? Da ville jeg nok fått et forklaringsproblem :ler: [/quote']

Nemlig! :ler:

Høres ut som du får en hyggelig dag med juleklip!

Jeg skal møtes med en vennide d. 19 desember, for å lage julekort og biscotti (sånne harde kaker man dypper i kaffe) som vi skal gi i julegave til div. veninder.

Opskrift fra amokka.com:

450 g hvetemel

330 g sukker

1 t bagepulver

1 eggeplomme

4 egg

Fyll:

150 g tørrede, hakkede aprikoser

100g hakket hvit eller mørk sjokolade

150 g grofthakkede hasselnøtter eller mandler

Elt alle ingridienser inkl. fyllet. Trill deigen til pølser på ca 6 cm i diameter i bakeplatens lengde. Leg dem på bakeplaten med god avstand og tryk dem let flate, Bak dem gyldne midt i ovnen i ca 50 min. Kjøl litt og skjær dem i skiver på ca 1 1/2 cm med en brødkniv. La kakene tørke i ovnen ved 150 grader i ca 30, min, til de er gyldne. Pass på at de ikke blir for mørke. De blir først sprøe når de er avkjølet. Oppbevar lufttett, så de forblir sprø. (ca 30 stk.)

Så vil jeg pakke dem i fine krukker med stjerner på, og skrive et kort med julehilsen og oppskriften på. Det blir nok bra...

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mmm....hoertes deilig ut! Jeg skal sette sammen pepperkakehuset snart og deretter pynte det! Har jukset litt og kjopt det paa Ikea, men det er jobb nok aa lime det sammen og sette paa melisglasur og alskens godterier, synes jeg (og saa er det den morsomste biten!).

Ha en fin uke, Piglet!

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mmm.. De biscotti'ene hørtes gode ut. Kanskje jeg skulle prøve også? Jeg pleier ellers ikke være den store julebakeren, men ett år må jo være det første.

Merker at desember nærmer seg nå. Julestemning i Piglet-boken.. :wink:

Malou

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg skal møtes med en vennide d. 19 desember, for å lage julekort og biscotti (sånne harde kaker man dypper i kaffe) som vi skal gi i julegave til div. veninder.

Det er en kjempe god idé :P

Selv har jeg tenkt å gi bort et par kransekaker (nok ikke 18 ringer), til noen av naboene våre som vi har fått god kontakt med. Og min kollega.

Forøvrig fikk jeg lyst til å lage biscotti, jeg også :kake-bake-smily:

Men hvordan får du tid til alt dette, da, Piglet? Du som har sånne travle dager? (Jeg har så masse fri at jeg ikke når noen ting :roll: )

God helg, forresten!

:klem2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg er faktisk ganske så fornøyd med ideen, selv også... Det er hyggelig og gi en liten ting og ikke minst noe hjemmelaget, for og fortelle at vennene mine er vigtige for meg.

Kransekake er også en god ide, Miranda. Mamma baker fruktkaker som hun gir bort i gave.

Oppgaven vår blir også bra synes jeg, og jeg har godt styr på det andre faget som jeg skal ha skriftlig eksamen i. God følelse!

I dag har jeg hatt time, som var spennde, men med en litt irriterende og arogant lærer. Ellers skal vi ha noen venner på lammestek i kveld. Det er jo veldig grei mat og lage, både lammet og de fløtegratinerte potetene skal inn i ovnen i noen timer, og så skal jeg lage salat. Vil også bake eplekake. Og snille kjæresten har gjort rent i hele "hytten", så da kan jeg hygge meg med matlagning og borddekking.

I går ente jeg opp med og kjøpe en ny julegave til kjæresten. Etter gruppemøtet spurte min veninne om jeg ikke kunne bli med henne på Zara og se på gave til hennes kjæreste. Og da fant jeg masse fine klær (bukse, ullgenser og t-skjorte) til kjæresten. Og siden han faktisk er desperat trengende etter nye klær, så gir jeg dem til ham i julegave, og så får han picniksekken til bursdagen. Det passer jo også bedre siden han har bursdag i juni.

Hmm, jeg glemte helt å si hei! til Malou og Popelka! Vi kan jo slå oss sammen alle fire og "bake" virituelle biscottier... :ler:

Piglet

PS Nøkkelen til og få tid til både de hyggelige tingene og jobb og skole, er detalj-planlegning og et stor avhenighetsforhold til filofaxen min... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en veldig hyggelig kveld/natt (holdt på til kl 01:30), og lammet og potetene var perfekte etter to timer og 15 min i ovnen. Vi snakket om alt mulig, lo og drakk rødvin. Og nå er hele leiligheten full av blomster: Jeg kjøpte en bukett lilla tulipaner og to hyacinter i går, og så fikk vi to potteplanter med røde blomster av gjestene. :) Og så har vi hengt opp en misteltein i dørkarmen inn til stuen. :kline:

I dag har jeg handlet mat, det nyeste Elle og litt "dullegrei" (ansiktsmaske, selvbruner og dusjsåpe). Og så var jeg innom en vennide på jobb. Hun hadde vært på fest i går, men måtte jobbe i dag, så derfor hadde jeg med cola og chips til henne.

I kveld skal vi bare slappe av hjemme med lasagne og to fimer (Lost in Transelation og My life without me).

Har også ordnet kjæresten første-sndag-i-advent-gave, nemlig ludospill og seigdamer (ynglingsgodtet).

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ordnet adventskransen, vært på cafe med to venniner og nå sitter jeg (egntlig) og leser. Adventsgaven slo ann hos kjæresten, men morsomt nok hadde han både bestemt seg for å gi meg adventsgave, og at det skulle være ludo-spill! Så nå har vi ihvertfall nok spill... :ler:

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...