Gå til innhold

Piglets dagbok


Piglet

Anbefalte innlegg

Resten av dagen i går gikk til masse lesing, laks til middag og så besøkte vi kjærestens mor på sykehus. Hun har migrene og er derfor innlagt til observasjon. Vi hadde med sjokoladekake ( http://www.tine.no/sansoppskrifter/15560/ ) og kaffe, og hadde litt adventshygge på sykehuset. Kjærestens bror og kone kom også, så da var vi en hel liten flok...

I dag skal jeg lese mere, gå en tur og på danskkurs. Jeg skulle egentlig vært på cafe med en av den fra kurset sist mandag, men så måtte hun jobbe, så derfor har vi utsatt det til i dag. Det blir bra... :)

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det høres ut som om du er flink til å planlegge Piglet. Det er jo ofte sånn at jo mer man har å gjøre, jo mer får man også gjort. Personlig har jeg det som oftest med å planlegge (løst) også får jeg ikke gjort halvparten en gang.

Hvordan var Lost in translation foressten? Har så lyst til å se den!

Fortsatt god (!!) mandag! :-D

Malou

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Malou! Jeg syntes egentlig ikke Lost in Transelation var særlig bra. Noen morsomme scener, men ellers veldig treig, liksom. Men flinke skuespillere. Jeg syntes den første fimen til Sofia (?) Coppola (The Virgin Suicide) var veldig bra, og Lost in Transelation fikk jo supre kritikker, men den var ikke noe for meg (og heller ikke for kjæresten).

Nå har jeg nettopp gått en tur. Var innom McD i går og kjøpte en skritteller, og det er ganske fassinedende. Hittil i dag har jeg gått 4500 skritt. Ellers har jeg lest litt i en asiatisk kokebok i helgen, så i dag skal vi ha stekt ris på kinesisk vis og på torsdag satser jeg på thailands grønnsakscurry.

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er oppgavene ferdig og klar til levering. Synes den ble veldig bra, egentlig. Nå får vi bare forberede oss godt til den muntlige forsvaret.

I dag har jeg vært nede i byen sammen med kjæresten. Var på cafe, kjøpte en julegave og en topp, et skjørt og et par sko til meg selv. :oops: Og så har vi vært i svømmehallen. I morgen skal jeg ha undervisning, og så får vi besøk av min bror+kjæresten i helgen. Det blir hyggelig.

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Piglet!

Så mye god mat du lager! Ble rent inspirert!

Selv koste jeg meg med mammas fiskeboller i hvit saus med reker i dag....nam nam!

Kos deg i helgen med broderbesøk!

Førjuls- :klem2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Popelka!

Jeg liker veldig godt og lage mat, så det er noe jeg hygger meg med og ikke en jobb. Men inspirasjon er jo alltid bra.

Nå skal jeg snart gå i gang med leksene mine. Kjæresten er på gruppemøte, bror+kjæreste er ute og shopper, og så skal vi gå ut og spise i kveld.

I går laget vi pizza og hygget oss hjemme, men alle var litt slitne, så det ble en tidlig kveld.

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lekser på en lørdag! :o Så er det noen fordeler med å ikke gå på skole lenger allikevel altså! :ler:

Fortsatt god lørdag/helg!

Malou

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lekser på en lørdag! :o Så er det noen fordeler med å ikke gå på skole lenger allikevel altså! :ler:

Det er helt sikkert mange fordeler med å ikke gå på skolen. Jeg kan f.eks. ikke huske en helg i dette semesteret hvor ikke ihvertfall en dag ble brukt på lekser.

Hadde en veldig fin og julete dag i går. Først ruslet vi litt rund i byen og så på julegaver, og så dro vi på julemarked i Tivoli. Der er det alltid hyggelig, og så spiste vi deilig julemat og riskrem. Så dro vi hjem, og bror+kjæreste gjorde seg klare til og dra. Da de hadde dratt, syklet kjæresten og jeg inn til sentrum igjen, for og se på Polar Expressen på kino (kjærestens 2. søndag i advent gave). Det var kjempe søt og deilig julete, tiltross for dansk tale. :gullengel:

I dag skal jeg forberede meg mere til eksamen, handle inn til litt sund middag (ble litt mye god mat i helgen) og dra på danskkurs.

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville bare legge igjen en liten hilsen, Piglet :wink:

Det er forresten spennende med kokebøker, - en av de siste jeg kjøpte var med indiske opskrifter. Fryktelig sterkt, - men godt likevel :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: Miranda! Hyggelig og ha deg tilbake!

Jeg føler meg ikke helt på toppen i dag, er litt kvalm og sliten, og har ikke sovet særlig godt. Håper det snart er over, for jeg har jo ikke tid til og bli syk her midt i eksamenslesningen.

Skal på jobb for siste gang før juleferien i dag, og ellers skal jeg lese to artikler og se litt på noen eksamensoppgaver. Ikke det aller mest opphissende, med andre ord... :wink:

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Piglet, er du syk du også... Jeg har nettop vært inne hos Malou-Jen og beklaget meg over hvor dårlig jeg var søn/man, og faktisk så er jeg fortsatt kvalm.

Det må være noe som går, for jeg er helt sikker på at det var en av klientene mine som smittet meg. (Han kastet opp utover det hele, mens jeg var ved å fjerne hans klær og sengetøy som allerede var griset til. Stakkars ham. Men jeg syntes sannelig det var stakkars meg også :roll: )

Forresten så er danskkurset mitt nesten over. Det er kun tirsdag og torsdag igjen, før en test jeg ikke kommer til å ta. Utfordringen er på en måte vekk når jeg vet jeg kommer til å bestå... Og det er så travelt her før jul (mangler ikke på undskyldninger)...

Sannheten er vel at jeg har gått lei. Syntes jeg hørte om et danskkurs som er opprettet for dem med dansk som 2. språk, tror jeg vil undersøke om dette virkelig kan være sant...

Du får hygge deg med artiklene, du Piglet :wink:

Har du begynt å søke arbeid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var faktisk ganske effektiv i går, Miranda. Fikk lest det meste av det jeg skulle. Og nå skal jeg ikke på jobb før langt ute i januar! Hurra!

I dag skal jeg først skrive et sammendrag av en artikkel til danskkurset, og så skal jeg lese mere til eksamen. Kjæresten er hjemme her i formiddag, så vi har spist frokost sammen, åpnet adventskalender og brent kalenderlys. Vil også sette over en vask med klær.

Mamma og pappa kommer på besøk i helgen, og på søndag skal vi først på julekonsert:

Julekoncert med Anne Linnet - Kunst og musik går op i en højere enhed, når Anne Linnet synger julesange for publikum. Til lejligheden har Anne Linnet valgt værker fra museets samlinger, som vises på storskærm under koncerten.

Etter konserten skal vi ut og spise på resturant Salt ( http://www.saltrestaurant.dk/default.aspx?s=5 ). Det blir nok bra.

Og om lørdagen låner vi bilen og kjører til Fyn, til før-juls hygge med kjæresten familie. Stor fordel at vi kan kjøre i stedet for å ta toget.

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Piglet,

Håper du får en strålende onsdag, du også!

Det kommer til å bli en kjempefin helg, da. Konsert, restaurant og masse familiebesøk :P

Jeg skal forresten ta datteren med inn til København på fredag. Da skal vi riktig kose oss :wink: (Og hun skal klippe seg hos sin "gamle" frisør, - det vil hun så gjerne).

Forresten, - neste gang får vi ta et kafé besøk, Piglet! Det kunne ha vært hyggelig :wink:

Det var så supert med det dansk-kurset, - jeg er spent på hva veilederen har å si i morgen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått lest ferdig artiklene og forbredet meg til danskkurset. Så nå må jeg tilbake til den KJEDELIGE repeteringen. Tror jeg vil gå en liten tur først. Nå om dagene er det sjeldent jeg kommer ut mens det fortsatt er lyst.

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går ikke akkurat fremover i lyntempe, men lesingen. HATER og lese til eksamen, synes det er så kjedelig. Og vil alltid ha godteri.

I går hadde jeg en hyggelig kveld med kjæresten. Spiste god mat, gikk en tur (til) og så på The OC. I dag må jeg jo nok en gang "kaste" meg over bøkene og eksamnesopgavne. Ellers skal jeg handle litt mat, lage middag (pasta med grillet paprika, kalkunbacon og peppersaus) og svømme.

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei Piglet!

Saa deilig den maten hoertes ut...har du oppskrift? :oops:

Lykke til med lesing - er enig i at det kan vaere et ork!

Ha en fin ettermiddag!

:klem2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppskrift til Popelka:

1 rød, en grønn og 1 gul paprika grilles i ovnen, til skinnet blir sort og bobler opp. Ca 9 min. Legg i en skål med lokk på/eller film over. Avkjøl. Dra av skinnet og del i tynne skiver.

Hakk 1 løk, to hvitløksfedd og del en pakke (kalkun)bacon i skiver. Stek. Tilsett paprika, 1 dl hvitvin og godt med pepper. Kok i noen minutter. Tilsett 2 1/2 dl grønsaksbuljong og 2 ss tomatpurè. Småkok i 10 min. Smak til med mere pepper, om nødvendig. Pepperen skal smakes, altså på en god måte. :wink: Server med pasta (penne f.eks.) og parmasandrysss.

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt en supertravel helg med div. besøk, museumsbesøk, konsert og masse god mat.

Nå må jeg igang med den siste innspurten til eksamen på onsdag. Mangler et kapitel for å ha lest hele pensum to ganger (altså en gang til timene, og så en gang repetisjon nå), og har skrevet referater. Når jeg er ferdig med lesingen, skal jeg se litt på gamle eksamensoppgaver, rydde litt i notatene mine og så er det eksamen. Og så - JULEFERIE!

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med eksamen Piglet! Håper den går/gikk bra! Uansett kan du se frem til juleferie når den er overstått og bare det høres fantastisk deilig ut. Jeg kunne trenge et par uker selv tror jeg, gjerne på en tropisk øy!

Malou

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...