Gå til innhold

Livet med lille F og nr 2 i magen <3

Frøkenanonym

Anbefalte innlegg

Fant enda en lov som kan være relevant:

Forvaltningsloven §13:

https://lovdata.no/dokument/NL/lov/1967-02-10

Enhver som utfører tjeneste eller arbeid for et forvaltningsorgan, plikter å hindre at andre får adgang eller kjennskap til det han i forbindelse med tjenesten eller arbeidet får vite om:

1) noens personlige forhold, eller 2) tekniske innretninger og fremgangsmåter samt drifts- eller forretningsforhold som det vil være av konkurransemessig betydning å hemmeligholde av hensyn til den som opplysningen angår.

{...}

Denne loven gjelder riktignok for arbeid for stat og kommune, og ikke privat, men det er nok et tegn på at den sjefen var LANGT over streken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

WoooOooW :sjokkert: Det kan da han umulig ha lov til!

Sånt er virkelig ikke greit, dette burde du vertfall ta opp med sjefen din..

Dette er jo en nyhet som DU og kun du skal kunne fortelle når du ønsker selv...

Kjenner jeg blir skikkelig hormonell og forbannet på dine vegne! "Når går helikopteret"? :sur:

Det må da vell finnes noe form for regler eller noe for slikt eller bare SUNN fornuft... :regler:

Tror jeg kunne skrevet en hel avhandlig her nå haha utrolig hvor engasjert man kan bli på andre sine vegne...

:balltre: <------- duste sjef!

Det er faktisk ganske alvorlig!

Arbeidsmiljøloven kapittel 5 §5-1 sier klart og tydelig at arbeidsgiver har taushetsplikt angående personlige forhold angående sykdommer og personskader som oppstår under utførelse av arbeid eller som man kan anta at har sin grunn i utførelse av arbeidet. Nå kan det vel ikke akkurat sies at en graviditet skyldes forhold på arbeidsplassen ( :fnise: ), og siden AML kun angår ting angående arbeidsforholdet er ikke generell taushetsplikt angående ansattes helse nevnt, men jeg vil si dette er et ganske alvorlig brudd på tillitsforholdet mellom den sjefen og deg uansett. AML sier dessuten at man som ansatt ikke skal utsettes for såkalt "utlibørlig opptreden", og at ens integritet og verdighet skal ivaretas (§4-3). Synes dustehuet har syndet mot alt dette.

Har du et verneombud du kan kontakte? Kan du eventuelt ta det opp med han sjefen på land? Har du vurdert å melde idioten til arbeidstilsynet?

Syndes sladrehanken fortjener en skikkelig smekk for denne. Det er ikke akkurat overraskende at man ikke ønsker slike nyheter spredt for alle vinder når det er så tidlig at det nesten ikke har rukket å gå opp for en selv en gang.

Haha, enig - så det må nok klassifiseres som mareritt :)

Det er IKKE greit i det hele tatt :( *kan ikke alle de sinte smileyene*

Wow, det er så absolutt ikke greit!!

Å fy f... Kjenner jeg koker!

:frustrert:

Fy f.. :kjempesinna:

Jeg kommer ut og tar med meg øks!!

Oioioi, her var det mange engasjerte, sinte damer :danse:

Takk for støtten, ser at jeg ikke har overreagert når jeg ser deres reaksjoner!

I går skrev jeg mail med sjefen min(ikke idiotsjefen) og forklarte hvor skuffet jeg var, hvor stresset jeg er av at alle vet om dette så tidlig, og prøvde å sette press på hvor viktig det er å holde slike ting tett.

På en plattform er det MYE verre enn en sladreklubb på ei bygd, alle vet alt om alle. Så sjefen min lurer seg litt under den at "det sprer seg fort nå uansett siden jeg har fortalt det"... Men hva faen? Jeg har fortalt det til denne sjefen, pluss mine 6 kollegaer som jeg jobber med - og alle har lovet å holde tett. Av alle disse - er det idiotsjefen som sprer dette?

Jeg gidder ikke å lage styr med å blande verneombud osv inn i dette - ingen her skjønner hvilket overtråkk dette var - og de mener at alle vil meg jo godt uansett. OG SÅ DA!? Tror ikke mannfolk er klar over hvor mange som mister så tidlig i svangerskapet.. De tror sikkert bare folk pleier å vente til uke 12 med å fortelle, fordi det er kjekt å ha en hemmelighet?

Nei roe meg ned :) Jeg skulle ta meg en hvil på ettermiddagen i går, men var så sint og fikk ikke sove. Så ringte hjem til kjære, og fikk roet meg ned! Så det hele ender med at jeg har bedt sjefen min om å ta det opp med idiotsjefen. Tviler på han får noe smekk av den grunn - dessuten har han søkt om å få gå av med tidlig pensjon snart så han er snart borte... :)

Håper jeg slipper å være mer sinna-gravid i denne dagboka :fnise: Dette skal jo være gøy! Jeg er jo 7+0 i dag - så hey, det er jo noe å feire :kristin:

Også er det bare 2 dager igjen til jeg skal hjem :laugh:

Endret av Frøkenanonym
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oioioi, her var det mange engasjerte, sinte damer :danse:

Takk for støtten, ser at jeg ikke har overreagert når jeg ser deres reaksjoner!

I går skrev jeg mail med sjefen min(ikke idiotsjefen) og forklarte hvor skuffet jeg var, hvor stresset jeg er av at alle vet om dette så tidlig, og prøvde å sette press på hvor viktig det er å holde slike ting tett.

På en plattform er det MYE verre enn en sladreklubb på ei bygd, alle vet alt om alle. Så sjefen min lurer seg litt under den at "det sprer seg fort nå uansett siden jeg har fortalt det"... Men hva faen? Jeg har fortalt det til denne sjefen, pluss mine 6 kollegaer som jeg jobber med - og alle har lovet å holde tett. Av alle disse - er det idiotsjefen som sprer dette?

Jeg gidder ikke å lage styr med å blande verneombud osv inn i dette - ingen her skjønner hvilket overtråkk dette var - og de mener at alle vil meg jo godt uansett. OG SÅ DA!? Tror ikke mannfolk er klar over hvor mange som mister så tidlig i svangerskapet.. De tror sikkert bare folk pleier å vente til uke 12 med å fortelle, fordi det er kjekt å ha en hemmelighet?

Nei roe meg ned :) Jeg skulle ta meg en hvil på ettermiddagen i går, men var så sint og fikk ikke sove. Så ringte hjem til kjære, og fikk roet meg ned! Så det hele ender med at jeg har bedt sjefen min om å ta det opp med idiotsjefen. Tviler på han får noe smekk av den grunn - dessuten har han søkt om å få gå av med tidlig pensjon snart så han er snart borte... :)

Håper jeg slipper å være mer sinna-gravid i denne dagboka :fnise: Dette skal jo være gøy! Jeg er jo 7+0 i dag - så hey, det er jo noe å feire :kristin:

Også er det bare 2 dager igjen til jeg skal hjem :laugh:

Hmmm mannfolk ass! Ikke at jeg skal ta alle under en kost nå men :fnise:

Krysser fingrene for ikke mere sinna gravid dagbok :danse:

PS! Er ikke du lengre enn 7+0 idag??? Jeg er 7+1 idag og såvidt jeg husker var vel du et par dager lengre på vei en meg for en stund siden :vetikke:

Så bra at du snart skal hjem, hva bruker du å gjøre iløpet av de 4 ukene du har fri?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurraa for 7 uker :danse:

Jeg tenker det er lov å være litt sint i dagboka, én plass må du jo kunne ventilere litt :jepp:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmmm mannfolk ass! Ikke at jeg skal ta alle under en kost nå men :fnise:

Krysser fingrene for ikke mere sinna gravid dagbok :danse:

PS! Er ikke du lengre enn 7+0 idag??? Jeg er 7+1 idag og såvidt jeg husker var vel du et par dager lengre på vei en meg for en stund siden :vetikke:

Så bra at du snart skal hjem, hva bruker du å gjøre iløpet av de 4 ukene du har fri?

Jo men virkelig - mannfolk ass :P

Ja, jeg vet når tid jeg hadde eggløsning - den er på syklusdag 18. Så jeg måtte sette meg tilbake noen dager. Det er greit å regne med menstermin om en ikke vet når EL var, men jeg har jo tatt tempen så var helt sikker på når det skjedde! Så da er du i ledelsen ;)

Jeg begynte på skole i høst - så det er fullt kjør med skippertak når jeg kommer hjem ;) Ingeniørutdanning..

Endret av Frøkenanonym
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det lov til å spørre hva slags ingeniør du utdanner deg til? Selvsagt lov til å ikke svare altså, er bare nysgjerrig fordi jeg er siv.ing selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det lov til å spørre hva slags ingeniør du utdanner deg til? Selvsagt lov til å ikke svare altså, er bare nysgjerrig fordi jeg er siv.ing selv :)

Jeg lurte også litt på dette :P ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jo men virkelig - mannfolk ass :P

Ja, jeg vet når tid jeg hadde eggløsning - den er på syklusdag 18. Så jeg måtte sette meg tilbake noen dager. Det er greit å regne med menstermin om en ikke vet når EL var, men jeg har jo tatt tempen så var helt sikker på når det skjedde! Så da er du i ledelsen ;)

Jeg begynte på skole i høst - så det er fullt kjør med skippertak når jeg kommer hjem ;) Ingeniørutdanning..

aaa jeg skjønner ;) Tror jeg må gå utifra mens termin enda, litt usikker på akkurat når EL var så det blir spennende på UL ;)

Ingeniørutdanning ja ikke verst :) Lurer på å ta utdanningen selv, vi kan få den via jobben så tenker å begynne med forkurset vertfall ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurte også litt på dette :P ..

aaa jeg skjønner ;) Tror jeg må gå utifra mens termin enda, litt usikker på akkurat når EL var så det blir spennende på UL ;)

Ingeniørutdanning ja ikke verst :) Lurer på å ta utdanningen selv, vi kan få den via jobben så tenker å begynne med forkurset vertfall ;)

Ja det er nettopp for slike som deg at menstermin er fin å regne ut fra :)

Kjør på og søk ;) Forkurset tok jeg over to år, så det var en myk start!

Ingeniør ftw :5:

:fnise:

Nå har jeg røpt så mye om meg selv her inne allikevel - så HALLO til alle som kjenner meg, gi gjerne et pip ;)

Jeg tar maskiningeniør-studiet på en høyskole :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er nettopp for slike som deg at menstermin er fin å regne ut fra :)

Kjør på og søk ;) Forkurset tok jeg over to år, så det var en myk start!

Nå har jeg røpt så mye om meg selv her inne allikevel - så HALLO til alle som kjenner meg, gi gjerne et pip ;)

Jeg tar maskiningeniør-studiet på en høyskole :)

Åh, det høres spennende ut :nigo: Men for oss (meg) som ikke vet så mye om det, hva jobber du med etter endt utdanning da? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...