Gå til innhold

Prøverør 2015


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Å Suss81, det var ikke sånn det skulle gå:-( Sender stor trøsteklem.

Takk! Ja var ikke sånn det skulle bli :( Men satser på at spira klamrer seg fast neste gang det sitter. Som jeg sa så er jeg tross alt heldig som har blitt gravid 2 ganger på så kort tid. Krysser fingrene for at alle gode ting er tre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk! Ja var ikke sånn det skulle bli :( Men satser på at spira klamrer seg fast neste gang det sitter. Som jeg sa så er jeg tross alt heldig som har blitt gravid 2 ganger på så kort tid. Krysser fingrene for at alle gode ting er tre :)

Uff! Masse lykke til neste gang. Sannsynligheten er vel som du sier veldig stor for suksess i fremtiden, men krysser fingrene for at det ikke tar lange tiden.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får vel hoppe inn her jeg også da :) Skal i gang m spray i mai, veldig spennende. Har 1 barn fra før på 4 år, men etter to års resultatløs prøving på søsken er jeg glad vi får hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Jeg slenger meg også med her hvis det er plass! :sjenert: Jeg skal også i gang med spray i slutten av mai, og aner ikke helt hva jeg har begitt meg utpå. Vi snakket med fastlegen og fikk henvisning til Riksen første gang i juni 2012. Mye venting, en del undersøkelser og enda mer venting senere fikk vi komme i gang høsten 2013. Etter et avbrutt insemineringsforsøk i november 2013 og sju negative insemineringsforsøk fra januar 2014 til nå i mars har vi skjønt at det må sterkere skyts til. Jeg gruer meg til hormonene, da jeg vanligvis reagerer veldig på sånt, men håper det kan gi oss et resultat når alt kommer til alt.

Lykke til alle sammen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff! Masse lykke til neste gang. Sannsynligheten er vel som du sier veldig stor for suksess i fremtiden, men krysser fingrene for at det ikke tar lange tiden.. :)

Krysser fingrer og tær å det som er :fnise: Har litt max uflaks nå da. Siden jeg var gravid så må jeg hoppe over en syklus før nytt forsøk. Og nå er syklusen på bærtur så da havner EL midt i en ferietur vi har bestilt (selvfølgelig) så nytt forsøk blir ikke før Juni....Gah.....Man må søren meg ha tålmodighet for å drive med dette altså. Om jeg ikke har regnet helt feil er vi på år 3 under fertilitetsklinikken. Lei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da begynner ting å skje her, vi skal til egguttak på tirsdag:-) Veldig spent, det er ikke så mange eggposer denne gang, håper på at eggene derfor er bedre enn sist.

Velkommen til nye "fjes":-) Neferet, du har virkelig vært tålmodig, 8 sykluser til inseminasjon!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Neferet

Da begynner ting å skje her, vi skal til egguttak på tirsdag:-) Veldig spent, det er ikke så mange eggposer denne gang, håper på at eggene derfor er bedre enn sist.

Velkommen til nye "fjes":-) Neferet, du har virkelig vært tålmodig, 8 sykluser til inseminasjon!

Ja, har kanskje vært i overkant tålmodig, men hadde håpet å slippe å gå over på IVF, er litt redd for hormonene. Jeg hadde stimulert syklus første forsøk med inseminasjon, og den måtte avbrytes på grunn av fire store eggposer etter fem dager Pergotime og tre dager Menopur :daane: Så er litt redd for at det blir full fest der inne og overstimulering som resultat... :sjenert:

Masse lykke til med egguttak, blir ekstra spennende å følge med her inne nå som jeg vet jeg skal gjennom samme prosessen selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har det gått dunken denne gangen også, håpte i det lengste at det bare var en ufarlig blødning. UL tidligere i uken viste ikke noe liv i livmoren og hcg hadde sunket siden sist blodprøve som ble tatt da jeg startet å blø.

Nå er det å vente på tredje forsøk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har det gått dunken denne gangen også, håpte i det lengste at det bare var en ufarlig blødning. UL tidligere i uken viste ikke noe liv i livmoren og hcg hadde sunket siden sist blodprøve som ble tatt da jeg startet å blø.

Nå er det å vente på tredje forsøk...

Å nei, Pebbles... Det var leit:'( Alt en skal igjennom i dette gamet. Jeg pleier å bruke Askmeagain89 som inspirasjon. Hun hadde ett uttak uten egg og ett uttak uten befruktning, og forsøk nummer 3 er ca fødeklar eller nyfødt nå 😊

Jeg skal ha blodfortynnende på forsøk nr 3 fordi jeg mistet sist. Det virker bare på noen få årsaker, men jeg er glad selv for placebotryggheten. Hør med legen din om det kan være aktuelt for deg å prøve?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har kanskje vært i overkant tålmodig, men hadde håpet å slippe å gå over på IVF, er litt redd for hormonene. Jeg hadde stimulert syklus første forsøk med inseminasjon, og den måtte avbrytes på grunn av fire store eggposer etter fem dager Pergotime og tre dager Menopur :daane: Så er litt redd for at det blir full fest der inne og overstimulering som resultat... :sjenert:

Masse lykke til med egguttak, blir ekstra spennende å følge med her inne nå som jeg vet jeg skal gjennom samme prosessen selv!

De fleste overstimuleringsproblemer lar seg løse lett. Jeg hadde full eggerøre, men ingen problemer av betydning. Du begynner på en mye mer effektiv behandling nå, masse lykke til 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å nei, Pebbles... Det var leit:'( Alt en skal igjennom i dette gamet. Jeg pleier å bruke Askmeagain89 som inspirasjon. Hun hadde ett uttak uten egg og ett uttak uten befruktning, og forsøk nummer 3 er ca fødeklar eller nyfødt nå

Jeg skal ha blodfortynnende på forsøk nr 3 fordi jeg mistet sist. Det virker bare på noen få årsaker, men jeg er glad selv for placebotryggheten. Hør med legen din om det kan være aktuelt for deg å prøve?

Har hatt en graviditet på hvert forsøk, så syns det er på tide at graviditeten varer lengre enn uke 6-7.. Blir litt nye medisiner ved tredje forsøk og det var snakk om at jeg også skulle få blodfortynnende også, så får se når den tiden kommer, har ikke fått dato for oppstart enda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 dager til innsett av egg, hvis alt går som det skal ....hadde egguttak tidlig i går morges . Hopper i taket hver gang tlf ringer tilfelle det er sykehuset som sier at vi ikke trenger reise oppover ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her har det gått dunken denne gangen også, håpte i det lengste at det bare var en ufarlig blødning. UL tidligere i uken viste ikke noe liv i livmoren og hcg hadde sunket siden sist blodprøve som ble tatt da jeg startet å blø.

Nå er det å vente på tredje forsøk...

Så fryktelig trist! :klemmer: Håper det går bedre denne gangen

Masse lykke til til dere som er i gang og skal i gang med forsøk! :)

Takk for det :kose:

Jeg venter fortsatt på mensen jeg :unsure: Har PCOS så er vandt til uregelmessige sykluser, men de siste månedene har jeg hatt en syklus på 34-36 dager, og nå er jeg på dag 45. Er det flere som har opplevd at mensen er senere enn vanlig når man skal i gang med forsøk, og venter på den for å starte? Lurer på om det er det at jeg er så spent på å begynne, og tenker veldig mye på dette for tiden, som gjør at den er forsinket jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også PCOS, og gikk fra 31-32 dager til 37 dager den måneden jeg fikk vite at om to mnd er første forsøk (det var fullt, så måtte vente en måned ekstra). Ikke like lang forskyving av mens som du, men det føltes lenge nok når man går og venter. Men det ble med den også gitt, for den måneden vi skulle ha første forsøk satt spiren av seg selv. Etter nesten tre år med prøving.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også PCOS, men har så ustabile og lange sykluser at jeg har hatt styrt syklus på alle innsettningene (to fersk, to frys og et avbrutt frys), rekner med jeg blir styrt med medisiner når vi får tid til tredje forsøk også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Neferet

2 dager til innsett av egg, hvis alt går som det skal ....hadde egguttak tidlig i går morges . Hopper i taket hver gang tlf ringer tilfelle det er sykehuset som sier at vi ikke trenger reise oppover ....

Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

De fleste overstimuleringsproblemer lar seg løse lett. Jeg hadde full eggerøre, men ingen problemer av betydning. Du begynner på en mye mer effektiv behandling nå, masse lykke til

Tusen takk! :) Jeg håper det er dette som skal til, og prøver samtidig å holde forventningene nede. Jeg skal ringe til sykehuset i morgen og be om en time for å få litt informasjon om medisiner og gangen i et forsøk og sånn, vi ble jo bare flyttet over på IVF i og med at inseminasjonene ikke har gitt graviditet. Kjenner det er greit å vite litt mer før oppstart, annet enn hva jeg har lest på nett! :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også PCOS, men har så ustabile og lange sykluser at jeg har hatt styrt syklus på alle innsettningene (to fersk, to frys og et avbrutt frys), rekner med jeg blir styrt med medisiner når vi får tid til tredje forsøk også.

Hvilke medisiner er det du tar for å styre syklusen? Takk for svar :)

Jeg har også PCOS, og gikk fra 31-32 dager til 37 dager den måneden jeg fikk vite at om to mnd er første forsøk (det var fullt, så måtte vente en måned ekstra). Ikke like lang forskyving av mens som du, men det føltes lenge nok når man går og venter. Men det ble med den også gitt, for den måneden vi skulle ha første forsøk satt spiren av seg selv. Etter nesten tre år med prøving.

Så kjekt at det gikk for dere på første forsøk da! :hoppendeglad: Tror jeg har sett deg i den andre prøverørs-gruppa ja :)

Det føles veldig lenge ja. Men vi skal privat så heldigvis slipper vi å måtte vente en hel syklus til, for det må hvertfall ha føltes lenge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...