Gå til innhold

Prøverør 2015


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ser ut som spotting er på vei testdato er i løpet av neste uke.æsj og dobbelt æsj

Sparsomme blødninger før forventet mens kan være festeblødning også. Ikke mist motet helt i hvert fall. :)

Anonymous poster hash: 2a6cb...343

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda...men det er så fortvilende. Kroppen min har blitt fullstendig ødelagt på veien og psyken likeså når vi mistet i uke 13 på ferskforsøk.

Gah..Vet jeg er negativ, men vi har holdt på i over tre år nå og det tar så mye energi. Mannen min har latt det være opp til meg å avgjøre når det er nok siden det er min kropp det går utover. Det er som du sier, jeg har egg på frys og ingen har dødd inder opptining ennå, så vi er jo heldige. Men vi får se hva som skjer fremover, forhåpentligvis er motet tilbake igjen i morgen :-)

Er det ikke positivt bare at egget festet seg og begynte utviklingen? Er jo mange årsaker til SA/MA, og bare at man blir gravid er jo i utgangspunktet et godt tegn.

Mine foreldre brukte tretten år før det løsnet. De begynte å prøve tidlig, men opplevde flere aborter og graviditeter utenfor livmoren. Måtte fjerne eggledere og hele pakken. De hadde begynt prosessen med adopsjon, samtidig som de fortsatt var i prøverørsbehandling. Var nok på god vei til å gi opp selv, men så plutselig løsnet det. Kan hende det er helt på bærtur, men mamma mente at da de uansett så at de kom til å få barn gjennom adopsjon (og at ting ville ordne seg på den måten), så slappet hun mer av. Og så gikk det plutselig med prøverør likevel. De fikk tre barn helt i slutten av tredveårene.

Alle kvinner er jo forskjellige, og det er ulike årsaker til at ting ikke klaffer. Men synes det er dumt om dere gir helt opp. For i mange tilfeller lønner det seg å stå i det, selv om det er tungt der og da.

Anonymous poster hash: 2a6cb...343

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sparsomme blødninger før forventet mens kan være festeblødning også. Ikke mist motet helt i hvert fall. :)

Anonymous poster hash: 2a6cb...343

Håper det, men det samme skjedde med meg før jul. Det er vel slik det blir, vi tenker negativt fordi vi er vant til å få det utfallet. Vi ønsker ikke få forhåpninger, og så få skuffelser gang på gang som vi har gjort over flere år. Jeg merker at jeg begynner å bli sliten av det psykiske berg og dalbanen som vi har vært med på de siste årene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke positivt bare at egget festet seg og begynte utviklingen? Er jo mange årsaker til SA/MA, og bare at man blir gravid er jo i utgangspunktet et godt tegn.

Mine foreldre brukte tretten år før det løsnet. De begynte å prøve tidlig, men opplevde flere aborter og graviditeter utenfor livmoren. Måtte fjerne eggledere og hele pakken. De hadde begynt prosessen med adopsjon, samtidig som de fortsatt var i prøverørsbehandling. Var nok på god vei til å gi opp selv, men så plutselig løsnet det. Kan hende det er helt på bærtur, men mamma mente at da de uansett så at de kom til å få barn gjennom adopsjon (og at ting ville ordne seg på den måten), så slappet hun mer av. Og så gikk det plutselig med prøverør likevel. De fikk tre barn helt i slutten av tredveårene.

Alle kvinner er jo forskjellige, og det er ulike årsaker til at ting ikke klaffer. Men synes det er dumt om dere gir helt opp. For i mange tilfeller lønner det seg å stå i det, selv om det er tungt der og da.

Anonymous poster hash: 2a6cb...343

Tja om 13 år er jeg 47....og egget fester seg jo ikke, det er jo der problemet ligger. Jeg har allerede operert ut deler av meg selv. Problemet mitt er ikke at jeg blir gravid på feil måte, problemet mitt er at jeg ikke blir gravid i det hele tatt.

For å si det sånn, det er så utrolig mange andre faktorer som spiller inn annet enn at man gir opp. Bare at du gir det som en årsak til at man er barnløs finner jeg nesten provoserende....Det er så utrolig mange ting som ligger bak det du leser her. Det er ikke så enkelt.

Vel uansett, vi har bestemt oss for å prøve en gang til siden aprilforsøk uansett forsvinner pga påske. Om det ikke går nå så må vi ha noen måneder prøvefri. Kroppen er fullstendig ødelagt.

Men om det klaffer denne gangen så blir starten på 2015 betraktelig bedre enn hele 2014 :)

Endret av Suss81
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 DPO i dag, og to dager igjen til testdag.

Testet sterkt positivt :laugh:

Nå håper jeg bare den klorer seg fast i 9 måneder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 DPO i dag, og to dager igjen til testdag.

Testet sterkt positivt :laugh:

Nå håper jeg bare den klorer seg fast i 9 måneder.

Så gøy! Gratulerer :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det i underkant av 3 måneder til vi skal inn til samtale på Haugesund sykehus. Noen andre som er der? Hvor lang tid tar det fra samtale til oppstart?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som spotting er på vei😞 testdato er i løpet av neste uke.æsj og dobbelt æsj

Gravid likevel👏👏😃😃 en test torsdag og en idag som konstaterer at det ble full klaff.etter 4 år er det litt uvirkelig og surrealistisk.føles ut som en drøm.nå er neste redsel at det skal slippe taket og bli kjemisk graviditet.men er vel starten på alle bekymringer som kommer med en liten en regner jeg med☺️
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gravid likevel en test torsdag og en idag som konstaterer at det ble full klaff.etter 4 år er det litt uvirkelig og surrealistisk.føles ut som en drøm.nå er neste redsel at det skal slippe taket og bli kjemisk graviditet.men er vel starten på alle bekymringer som kommer med en liten en regner jeg med☺️

Gratulerer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gravid likevel👏👏😃😃 en test torsdag og en idag som konstaterer at det ble full klaff.etter 4 år er det litt uvirkelig og surrealistisk.føles ut som en drøm.nå er neste redsel at det skal slippe taket og bli kjemisk graviditet.men er vel starten på alle bekymringer som kommer med en liten en regner jeg med☺️

Gratulerer så mye, Tingelling!! Det var gode nyheter:-):-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei! Jeg er ny i gruppa. Men jeg trenger noen betryggende ord.

Vi er akkurat ferdig med icsi og blitt gravide. Fikk posetiv test på mandag 23/2 hcg 142. Jeg ble også veldig overstimulert under behandlingen.

Torsdag begynte jeg å blø tok ny hcg den var 736. Hatt mye smerter i magen/lysken hele tiden. Det er vel pga store eggstokker. Ringte også Riksen på fredag for å fortelle om de nye hcg svarene. Hun sa jeg ikke trengte og bekymre meg. For så lenge hcg hadde stiget så masse så var det bra, men for tidlig å si om det er en SA. Jeg blødde i 3 dager, i dag er det bare litt hver gang jeg har vært på do. Jeg er kvalm, såre/vonde pupper. Kjennes ut som jeg må tisse heeeele tiden. Stikkninger i lysken.

Skal ta ny hcg på mandag og legen på onsdag.

Noen som har opplevd noe sånt?

Livredd for å miste. Dette er vårt første forsøk.

Klem klem bekymret rugehøne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei hei! Jeg er ny i gruppa. Men jeg trenger noen betryggende ord.

Vi er akkurat ferdig med icsi og blitt gravide. Fikk posetiv test på mandag 23/2 hcg 142. Jeg ble også veldig overstimulert under behandlingen.

Torsdag begynte jeg å blø tok ny hcg den var 736. Hatt mye smerter i magen/lysken hele tiden. Det er vel pga store eggstokker. Ringte også Riksen på fredag for å fortelle om de nye hcg svarene. Hun sa jeg ikke trengte og bekymre meg. For så lenge hcg hadde stiget så masse så var det bra, men for tidlig å si om det er en SA. Jeg blødde i 3 dager, i dag er det bare litt hver gang jeg har vært på do. Jeg er kvalm, såre/vonde pupper. Kjennes ut som jeg må tisse heeeele tiden. Stikkninger i lysken.

Skal ta ny hcg på mandag og legen på onsdag.

Noen som har opplevd noe sånt?

Livredd for å miste. Dette er vårt første forsøk.

Klem klem bekymret rugehøne.

Hvordan gikk det på prøven mandag?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja om 13 år er jeg 47....og egget fester seg jo ikke, det er jo der problemet ligger. Jeg har allerede operert ut deler av meg selv. Problemet mitt er ikke at jeg blir gravid på feil måte, problemet mitt er at jeg ikke blir gravid i det hele tatt.

For å si det sånn, det er så utrolig mange andre faktorer som spiller inn annet enn at man gir opp. Bare at du gir det som en årsak til at man er barnløs finner jeg nesten provoserende....Det er så utrolig mange ting som ligger bak det du leser her. Det er ikke så enkelt.

Vel uansett, vi har bestemt oss for å prøve en gang til siden aprilforsøk uansett forsvinner pga påske. Om det ikke går nå så må vi ha noen måneder prøvefri. Kroppen er fullstendig ødelagt.

Men om det klaffer denne gangen så blir starten på 2015 betraktelig bedre enn hele 2014 :)

Beklager hvis du ble provosert over det jeg skrev, var absolutt ikke ment sånn. Vet bare at stress kan føre til hormonkrøll, som igjen kan vanskeliggjøre graviditet - uten at jeg sier at det er grunnen til at du ikke blir gravid. Har selv opplevd at stress tuller med kroppen, jeg blødde daglig i flere måneder på grunn av det - og sluttet å blø samme dagen som gynekologen sa at det ikke var noe fysisk galt med meg. For meg trengte jeg altså å høre fra en lege at det ikke feilet meg noe, og så slappet jeg av. Men alle er forskjellige, det er sant.

Hva er det du har operert ut forresten? Og har legen sagt at det har betydning for om egget fester seg?

Jeg håper uansett det klaffer for dere snart.

Anonymous poster hash: 2a6cb...343

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått diagnosen Pcos for ikke lenge siden, så ser ikke så lyst på fremtiden. Ville blitt super glad for å klare å bli gravid i løpet av 2015, men etter det jeg har lest rundt på nettet virker det som det tar lenger tid (om det går i det hele tatt...). Passe deprimert etter den beskjeden :(



Anonymous poster hash: ad1ca...185
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fått diagnosen Pcos for ikke lenge siden, så ser ikke så lyst på fremtiden. Ville blitt super glad for å klare å bli gravid i løpet av 2015, men etter det jeg har lest rundt på nettet virker det som det tar lenger tid (om det går i det hele tatt...). Passe deprimert etter den beskjeden :(

Anonymous poster hash: ad1ca...185

Skrev det i feil tråd...

Anonymous poster hash: ad1ca...185

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått diagnosen Pcos for ikke lenge siden, så ser ikke så lyst på fremtiden. Ville blitt super glad for å klare å bli gravid i løpet av 2015, men etter det jeg har lest rundt på nettet virker det som det tar lenger tid (om det går i det hele tatt...). Passe deprimert etter den beskjeden :(

Anonymous poster hash: ad1ca...185

Mange som blir gravide uten problemer likevel, og av de som ikke blir det kan de fleste få med hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste fryseegg fra andre forsøk ble satt inn sist uke :) nå det bare å håpe på positiv test neste uke

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende, Pebbles:-) Hadde du medisinert eller naturlig syklus?

Jeg har nedtelling til spraystart, 3. forsøk nå. Starter 2 dager før avlyst time til OUL fra forrige runde. Litt blandede følelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...