Gå til innhold

Prøverør 2015


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvilke medisiner er det du tar for å styre syklusen? Takk for svar :)

Har brukt Provera i ti dager for å få blødning før hvert forsøk, men har også brukt Primolut-N for det samme tidligere (ble henvist til gyn fordi når jeg hadde blødninger var de ekstremt lange, da fikk jeg spørsmål om vi prøvde å få barn - noe vi ikke gjorde da og jeg ble satt på ppiller. Han nevnte så vidt at jeg kanskje kunne ha PCOS, men gjorde ikke noe mer med det, så fikk ikke PCOSen bekreftet før vi hadde prøvd i et år.. Litt kjedelig siden jeg føler vi kunne vært nesten et år lenger om jeg hadde fått det bekreftet tidligere)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har brukt Provera i ti dager for å få blødning før hvert forsøk, men har også brukt Primolut-N for det samme tidligere (ble henvist til gyn fordi når jeg hadde blødninger var de ekstremt lange, da fikk jeg spørsmål om vi prøvde å få barn - noe vi ikke gjorde da og jeg ble satt på ppiller. Han nevnte så vidt at jeg kanskje kunne ha PCOS, men gjorde ikke noe mer med det, så fikk ikke PCOSen bekreftet før vi hadde prøvd i et år.. Litt kjedelig siden jeg føler vi kunne vært nesten et år lenger om jeg hadde fått det bekreftet tidligere)

Det skjønner jeg at var fryktelig kjedelig Alt annet tar jo lang tid i denne prosessen, så da bør jo tingene som kan finnes ut av bli gjort raskt nok.

Har lest litt om både Provera og Primolut etter du skrev at du gikk på medisiner som regulerte dette. Og jeg skjønner ikke hvorfor jeg ikke ble satt på dette. Jeg har jo hatt sykluser på over 100 dager! Skal ringe Hausken å høre morgen. Siden jeg ikke har begynt på de før så er jeg usikker på om det er raskere å vente på at den kommer av seg sel, men igjen det kan jo ta vinter og vår :(

Godt jeg har dere kloke damer å spørre :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har det gått dunken denne gangen også, håpte i det lengste at det bare var en ufarlig blødning. UL tidligere i uken viste ikke noe liv i livmoren og hcg hadde sunket siden sist blodprøve som ble tatt da jeg startet å blø.

Nå er det å vente på tredje forsøk...

Uff, det var leit! Krysser fingrene hardt for at spira sitter neste gang :klem: Vi som blir gravide og mister får trøste oss med at vi iallefall blir gravide om ikke annet. Sannsynligheten er stor for at spira tilslutt sitter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egguttaket er unnagjort, det gikk veldig fint og eggtallet ble bra. Veldig spent på hvordan det vil utvikle seg i morgen og torsdag. Nå er det sofaen til OxyNormen er ute av systemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til! :)

Takk ble til slutt 1 flott egg ( som de sa på st Olav ) som ble satt inn i går og mest sannsynlig 6 på frys , de styrkes frem til i morgen . Fått beskjed om å ta det med ro fremover så ventetiden kan bli lang til testtid . Men har på følelsen at det går bra jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk ble til slutt 1 flott egg ( som de sa på st Olav ) som ble satt inn i går og mest sannsynlig 6 på frys , de styrkes frem til i morgen . Fått beskjed om å ta det med ro fremover så ventetiden kan bli lang til testtid . Men har på følelsen at det går bra jeg

Dyrkes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egguttaket er unnagjort, det gikk veldig fint og eggtallet ble bra. Veldig spent på hvordan det vil utvikle seg i morgen og torsdag. Nå er det sofaen til OxyNormen er ute av systemet.

Spennende :strix:

Takk ble til slutt 1 flott egg ( som de sa på st Olav ) som ble satt inn i går og mest sannsynlig 6 på frys , de styrkes frem til i morgen . Fått beskjed om å ta det med ro fremover så ventetiden kan bli lang til testtid . Men har på følelsen at det går bra jeg

Gratulerer som ruger! Sender masse gode tanker :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Masse lykke til Biloba og jente 82! :hoppe:

Jeg gru-gleder meg til å komme i gang, det blir skummelt og spennende!

Hvordan er tiden etter innsett forresten, sånn med tanke på jobb og sånn? Jeg ser at du har fått beskjed om å ta det med ro jente 82, betyr det sykemelding og mest mulig hvile, eller er det mer det at man ikke skal legge opp til voldsomt program i tillegg til jobb? :sjenert: Det er helt sikkert individuelt altså, men jeg lurer jo på så mye nå mens jeg venter på oppstart... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse lykke til Biloba og jente 82! :hoppe:

Jeg gru-gleder meg til å komme i gang, det blir skummelt og spennende!

Hvordan er tiden etter innsett forresten, sånn med tanke på jobb og sånn? Jeg ser at du har fått beskjed om å ta det med ro jente 82, betyr det sykemelding og mest mulig hvile, eller er det mer det at man ikke skal legge opp til voldsomt program i tillegg til jobb? :sjenert: Det er helt sikkert individuelt altså, men jeg lurer jo på så mye nå mens jeg venter på oppstart... :ler:

Jeg fikk beskjed om å leve som normalt,med unntak om å ikke ri på hest eller andre "risikosporter" som kunne ende i fall.det var vist ingen forskning som tilsa at de som holdt seg i ro hadde bedre resultat. Kroppen trenger å holde blodsirkulasjonen i gang.sykemelder du deg fra jobb,vil du sitte å gruble i 2 uker i strekk,og det vil det bli mentalt tungt for deg. Endret av Tingelling
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk beskjed om å leve normalt, bortsett fra å unngå ekstremt hard trening, pluss unngå sex første perioden pga infeksjonsfare. Det er gjort studier som viser at de som hadde sengeleie hadde redusert sjanse for graviditet. En vil heller ikke ha rett til sykepenger av en slik grunn, så da må du og legen være villige til å bryte reglene for sykemelding.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Takk for svar Tingelling og Biloba, dette høres egentlig veldig likt ut som etter insemineringsforsøkene, og det er bra! Kan jo bli sprø av å bare vente, så veldig greit å kunne leve nogenlunde som normalt! :jepp: Tror jeg kommer til å prøve å legge opp til litt mindre overtid og overbooking på den sosiale fronten enn hva som har vært tilfelle i de siste månedene, men det er bare for å ta hensyn til at hodet blir slitent i en sånn fase! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

100% befruktning på eggene våre:-) Vi har hatt god befruktning før også, det er fra dag 1 til dag 2 det går nedover her. Men god nyhet i dag uansett:-)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lykke til Biloba og jente82.

Jeg levde som normalt med unntak av jogging, unngå sex de første dagene, hard trening etc. Like mye fordi kroppen var så sliten og øm etter forsøket, men også fordi de på klinikken sa at det var bedre unngå hard trening osv den første tiden.

Sykemelding vil jeg ikke anbefale for rugetiden er utrolig lang :P Jeg satt stor pris på å få tiden til å gå så gjorde mye de to ukene som å gå lange turer, jobbe ekstra, møte venner, spise ute, kino, spise middag med mannen osv. Alt for å få tiden til å gå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

100% befruktning på eggene våre:-) Vi har hatt god befruktning før også, det er fra dag 1 til dag 2 det går nedover her. Men god nyhet i dag uansett:-)

Har "snikfulgt" denne tråden over lengre tid nå, syns det er spennende å lese hvordan det går med dere. Håper dere lykkes alle sammen!

Og lykke til til deg, Biloba. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar Tingelling og Biloba, dette høres egentlig veldig likt ut som etter insemineringsforsøkene, og det er bra! Kan jo bli sprø av å bare vente, så veldig greit å kunne leve nogenlunde som normalt! :jepp: Tror jeg kommer til å prøve å legge opp til litt mindre overtid og overbooking på den sosiale fronten enn hva som har vært tilfelle i de siste månedene, men det er bare for å ta hensyn til at hodet blir slitent i en sånn fase! :Nikke:

Mindre overtid trur jeg kan være greit,i allefall hør på kroppen din.før jul på ferskforsøket jobbet jeg ekstremt mye og var sosial med julebord og trening etc.jeg var så mentalt utkjørt etter alt, at jeg grein bare når jeg var hjemme.mannen sa til meg at jeg måtte roe ned,men "snill pike" som jeg var,skulle jeg gjennomføre innenfor fristene på jobb.det var ikke gøy! Så anbefaler dere å høre på hva kroppen sier til dere.det er forskjell på å kun ligge hjemme i 14 dager,og jobbe mer enn normalt.

Vet ikke om det empirisk har noen sammenheng,men denne gang jobbet jeg vanlig.prøvde å ikke fokusere så mye på prosessen.trente når jeg hadde energi og tok ikke vann over hodet.det ble full klaff.

Jeg var mentalt utkjørt etter lutinusbivirkninger,men jeg taklet det på en bedre måte nå når jeg hadde overskuddsenergi.

Endret av Tingelling
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Masse lykke til Biloba og jente 82! :hoppe:

Jeg gru-gleder meg til å komme i gang, det blir skummelt og spennende!

Hvordan er tiden etter innsett forresten, sånn med tanke på jobb og sånn? Jeg ser at du har fått beskjed om å ta det med ro jente 82, betyr det sykemelding og mest mulig hvile, eller er det mer det at man ikke skal legge opp til voldsomt program i tillegg til jobb? :sjenert: Det er helt sikkert individuelt altså, men jeg lurer jo på så mye nå mens jeg venter på oppstart... :ler:

Jeg er sykmld og har vært det siden vi startet på medisiner, men ikke kun Pga ivf . Jeg har endomertiose og har blant annet et svær cyste på begge eggstokkene som konstant verker og har av en eller annen grunn vært ekstremt trøtt hele veien . Etter levering i barnehage må jeg faktisk sove.... De sa at etter jeg har fått de barna jeg vil så må det ryddes i magen min.

Når de sa jeg skal ta det md ro så handler ikke det om sengeleie da men at jeg ikke skulle jogge, hoppe på trampolinA og være veldig fysisk aktiv . Spes de to første ukene skulle jeg ta det med ro. Synes tida går greit jeg, men som sagt så har jeg en sønn fra før så jeg har jo også han å ta meg av. Men formen er ikke så bra at jeg hadde klart 7-9 timer hver dag på betong gulv stående / gående hele dagen. Og det er faktisk mange som er sykmld under ivf og ruging og tiden etter det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sykmld og har vært det siden vi startet på medisiner, men ikke kun Pga ivf . Jeg har endomertiose og har blant annet et svær cyste på begge eggstokkene som konstant verker og har av en eller annen grunn vært ekstremt trøtt hele veien . Etter levering i barnehage må jeg faktisk sove.... De sa at etter jeg har fått de barna jeg vil så må det ryddes i magen min.

Når de sa jeg skal ta det md ro så handler ikke det om sengeleie da men at jeg ikke skulle jogge, hoppe på trampolinA og være veldig fysisk aktiv . Spes de to første ukene skulle jeg ta det med ro. Synes tida går greit jeg, men som sagt så har jeg en sønn fra før så jeg har jo også han å ta meg av. Men formen er ikke så bra at jeg hadde klart 7-9 timer hver dag på betong gulv stående / gående hele dagen. Og det er faktisk mange som er sykmld under ivf og ruging og tiden etter det.

Endometriose!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlige nyheter i dag, ingen embryo av god kvalitet. Vi satte inn 2 og så må vi bare se, men håpet krympet veldig i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...