Gå til innhold

Prøverør 2015


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Så godt å høre at alt er bra Biloba :)

Følger spent med på alle her inne.

Selv testet jeg 4 dager etter innsett for å sjekke at hormonene ikke påvirket testen og den var negativ, så testet jeg 7 dager etter innsett og den var ganske tydelig positiv.

Har du tatt blodprøver for å sjekke hcg Biloba?

Jeg har privatklinikk, og de bruker ikke hcg. Jeg kan ta når som helst utenom, men jeg har ikke planer om å gjøre det så lenge jeg ikke har tegn til abort. Jeg mistet jo etter tidlig ul sist og tenker at ekstra blodprøve er en mulig kilde til ekstra bekymring denne gang, uten at normal stigning gir særlig varig trygghet. Enn så lenge så kjenner jeg at kroppen er som i uke 5 sist og har det veldig bra:-) Kanskje nervene kommer mer når jeg nærmer meg tiden jeg mistet sist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, regner etter uttak/ikm, ikke etter innsett:-)[/quote

Åh.., min er regnet etter innsett den. Hvorfor blir ikke det regnet likt???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har privatklinikk, og de bruker ikke hcg. Jeg kan ta når som helst utenom, men jeg har ikke planer om å gjøre det så lenge jeg ikke har tegn til abort. Jeg mistet jo etter tidlig ul sist og tenker at ekstra blodprøve er en mulig kilde til ekstra bekymring denne gang, uten at normal stigning gir særlig varig trygghet. Enn så lenge så kjenner jeg at kroppen er som i uke 5 sist og har det veldig bra:-) Kanskje nervene kommer mer når jeg nærmer meg tiden jeg mistet sist.

Det skjønner jeg :) denne gangen skal det gå bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er på rugedag 10 nå. Hvis jeg tester med vanlig clearblue i morgen, og den er positiv, kan jeg stole på det? Blir bare i tvil siden riksen har sagt at jeg skal ta blodprøve på tirsdag, og at jeg gjerne kunne ta den hos fastlegen min, men at den i så fall måtte sendes til riksen for analyse der. Er det noe spesielt med analysen siden vi har vært gjennom ivf-behandling som gjør at vanlige graviditetstester ikke er bra nok?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner ikke, men embryoene utvikler seg jo i varmeskapet, og min lutealfase er 14 dager, og det stemmer også med min sykluslengde. Egguttak=eggløsning. På negativt forsøk begynte jeg å spotte kvelden før testdato, så senere testdato ville kommet etter mensstart hos meg. Terminberegning ved ivf tar også utgangspunkt i egguttaksdato + 14 dager bakover, ikke fra innsett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er på rugedag 10 nå. Hvis jeg tester med vanlig clearblue i morgen, og den er positiv, kan jeg stole på det? Blir bare i tvil siden riksen har sagt at jeg skal ta blodprøve på tirsdag, og at jeg gjerne kunne ta den hos fastlegen min, men at den i så fall måtte sendes til riksen for analyse der. Er det noe spesielt med analysen siden vi har vært gjennom ivf-behandling som gjør at vanlige graviditetstester ikke er bra nok?

De lager kanskje statistikk på tallene. Urinprøve er godt nok, og alle sykehuslaboratorier måler hcg, men hvis Riksen gjør analysen kommer svaret automatisk i din journal der.

Du kan sannsynligvis stole på prøven, men en bruker her inne sa at eggløsningssprøyten ga utslag i 14 dager hos henne. Normalen er under 10 dager. Du kan selvsagt også ha kjemisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok. I morgen vil det jo være 15 dager siden sprøyta så den burde ikke slå ut. Jeg tar sjangsen på en test i morgen jeg da. Er altfor spent! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er på rugedag 10 nå. Hvis jeg tester med vanlig clearblue i morgen, og den er positiv, kan jeg stole på det? Blir bare i tvil siden riksen har sagt at jeg skal ta blodprøve på tirsdag, og at jeg gjerne kunne ta den hos fastlegen min, men at den i så fall måtte sendes til riksen for analyse der. Er det noe spesielt med analysen siden vi har vært gjennom ivf-behandling som gjør at vanlige graviditetstester ikke er bra nok?

St Olav tar man grav test . Ikke blodprøve .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ame="jente 82" post="16352774" timestamp="1430665101"]

Aner ikke, men embryoene utvikler seg jo i varmeskapet, og min lutealfase er 14 dager, og det stemmer også med min sykluslengde. Egguttak=eggløsning. På negativt forsøk begynte jeg å spotte kvelden før testdato, så senere testdato ville kommet etter mensstart hos meg. Terminberegning ved ivf tar også utgangspunkt i egguttaksdato + 14 dager bakover, ikke fra innsett.

Da forandrer jeg gravid appen min fra 4+6 til 5+2 😂😂 alle dager teller 😉😉 god link på termin beregning av ivf? Har ikke finni noen bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.5.2015 den 0.40, jente 82 skrev:

Av ren nysgjerrighet hadde det vært hyggelig vite litt mer om de som holder til her 😊 alder og hvor vi bor f eks

 

Endret av stfu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da forandrer jeg gravid appen min fra 4+6 til 5+2 alle dager teller god link på termin beregning av ivf? Har ikke finni noen bra.

Du kan bruke http://www.babyverden.no/Verktoy/Terminkalkulator/, velge "fra unnfangelse" og skrive inn uttaksdato der, så får du termindato basert på svangerskapslengde på 283 dager (i Norge bruker noen sykehus/leger 282 og noen 283 dager).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. I morgen vil det jo være 15 dager siden sprøyta så den burde ikke slå ut. Jeg tar sjangsen på en test i morgen jeg da. Er altfor spent! :)

Jeg testet ovitrellen ut av kroppen nettopp fordi jeg ville være sikker på at den ikke forstyrret testresultatet - jeg fikk stadig svakere utslag frem til 8 dager etter uttak (10 dager etter sprøyten), da var det helt blendahvitt på billigtestene. 10 dager etter uttak (12 dager etter sprøyten) fikk jeg svaak strek igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da er det bare å vente noen nervepirrende uker, og krysse alt jeg har for at den klamrer seg fast! Tørr forøvrig ikke HELT å tro på det før blodprøven er tatt i morgen, men mannen min mener at positiv test er positiv test! :)

post-66821-1121027_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk søte dere! Kommer vel ikke til å slå meg til ro med dette på noen uker men....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...