Gå til innhold

Prøverør 2015


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tusen takk, så gode dere er :kose: Det er ikke bare bare å være overstimulert, men det er vel verdt det så lenge lille bøllefrø henger seg fast :)

God helg alle sammen! :nigo:

Jeg vet, er kjett. Drit lei gu på sykehuset hver uke . Lei av å måtte ta det med ro uten noe fysisk trening / jobb osv . Dagene blir lange når man bor mye i sofaen !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei. Skal til forsamtale i haugesund på onsdag og der må mannen ta en sædprøve. Hvor mange dager før må han gå uten utløsning?

Anonymous poster hash: 38c7b...24e

Vi fikk beskjed om 2-5 dager :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Skal til forsamtale i haugesund på onsdag og der må mannen ta en sædprøve. Hvor mange dager før må han gå uten utløsning?

Anonymous poster hash: 38c7b...24e

Vi fikk ingen beskjed om avhold hverken til den diagnostiske prøven eller når vi hadde inseminasjon og ivf. Jeg spurte første gang da vi skulle ha inseminasjon, legen sa da at det ikke var nødvendig å spare når kvaliteten var normal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer som ruger og med frysegullet, Poppsilopp! Nå blir det spennende dager:-)

Har embryoet blitt mer fotogent nå, jente82?:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer som ruger og med frysegullet, Poppsilopp! Nå blir det spennende dager:-)

Har embryoet blitt mer fotogent nå, jente82?:-)

Tusen takk :nigo: ja, det blir nesten litt for spennede!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Skal til forsamtale i haugesund på onsdag og der må mannen ta en sædprøve. Hvor mange dager før må han gå uten utløsning?

Anonymous poster hash: 38c7b...24e

Vi fikk beskjed 3-4 dager, så retningslinjene varierer litt. Det kan kanskje være greit å la det gå et par dager, men ikke mer enn 4-5?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer som ruger og med frysegullet, Poppsilopp! Nå blir det spennende dager:-)

Har embryoet blitt mer fotogent nå, jente82?:-)

Hehe 😂😂😂 ja, det hadde fått seg både plommesekk og et bankende hjerte på 6+1 etter innsett 😊 vanskelig å se, men klarte da se det såvidt. Ny ul / gu torsdag. Hva med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder dere dere borte fra all mat som gravide ikke bør spise? Fikk beskjed på Hausken om har ett normalt sunt kosthold, og selvfølgelig holde meg unna alkohol og tobakk. Er veldig usikker på hva jeg skal gjøre i forhold til spekeskinke på 17. mai. Jeg er kjempe glad i det, men spiser det selvfølgelig ikke hvis jeg ikke bør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe 😂😂😂 ja, det hadde fått seg både plommesekk og et bankende hjerte på 6+1 etter innsett 😊 vanskelig å se, men klarte da se det såvidt. Ny ul / gu torsdag. Hva med deg?

Skal til ul i midten av uken som kommer:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder dere dere borte fra all mat som gravide ikke bør spise? Fikk beskjed på Hausken om har ett normalt sunt kosthold, og selvfølgelig holde meg unna alkohol og tobakk. Er veldig usikker på hva jeg skal gjøre i forhold til spekeskinke på 17. mai. Jeg er kjempe glad i det, men spiser det selvfølgelig ikke hvis jeg ikke bør.

Jeg spiste ikke spekemat i ukene før testdato, men spiste biff som var stekt medium/rare i konfirmasjon noen dager før test. Det var helstekt ytrefilet og vanskelig å komme unna på en diskret måte. Jeg har ikke spist oster mm. Jeg er usikker på hvor lenge Toxo og listeria kan smitte til foster, og hvor tidlig i svangerskapdet kan skje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan forresten ikke spørre Hausken, han visste ikke at gravide ikke skal spise spekepølser;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiste ikke spekemat i ukene før testdato, men spiste biff som var stekt medium/rare i konfirmasjon noen dager før test. Det var helstekt ytrefilet og vanskelig å komme unna på en diskret måte. Jeg har ikke spist oster mm. Jeg er usikker på hvor lenge Toxo og listeria kan smitte til foster, og hvor tidlig i svangerskapdet kan skje.

Du kan forresten ikke spørre Hausken, han visste ikke at gravide ikke skal spise spekepølser;-)

Det er vanskelig å si ja. Han visste ikke det nei :fnise: Føler de har mest peiling på det som skjer før man blir gravid. Men ble litt i stuss siden det stod på informasjonsarket vi fikk at man skulle ha vanlig sunt kosthold, og ville trodd de hadde sjekket slike ting før de skrev det. Men ikke godt å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gått på Synarela en ukes tid. Jeg har et barn fra før, og synes kroppen kjennes skikkelig gravid ut. Er dette vanlig, eller? Mensmurringer, ømme pupper og et smått ustabilt humør..

Ellers, hvor lang tid fra sprøytestart til uttak er "vanlig"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man kan faktisk spise gilde sine spekepølser for de er lagd av fryst råstoff . Se på gilde sin side 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge har dere fått beskjed om å bruke progesteron? Redd jeg skal miste når jeg slutter på den. Er 13dpo i dag og har testet positivt siden 10dpo. Sist ivf mistet jeg spiren når jeg sluttet på Lutinus. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan faktisk spise gilde sine spekepølser for de er lagd av fryst råstoff . Se på gilde sin side 😊

Varen kan også påføres listeria når den skjæres i skiver før pakking.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvor lenge har dere fått beskjed om å bruke progesteron? Redd jeg skal miste når jeg slutter på den. Er 13dpo i dag og har testet positivt siden 10dpo. Sist ivf mistet jeg spiren når jeg sluttet på Lutinus. :(

Gratulerer med positiv!!!

Jeg mistet også ila en uke etter at jeg sluttet med Lutinus rundt 7 uker. Det var ma, så livmor slimhinnen holdt i flere uker til, og jeg trengte piller for å starte utdrikningslag, så jeg tror ikke Lutinus var problemet. Man slutter jo med Lutinus i den perioden de fleste aborter skjer, og da er det lett for at det kan se ut som det ene fører til det andre. Klinikken min skriver ut ekstra, men presenterte det som helt opp til meg om jeg ville fortsette ut over 14 dager, så de ser det nok ikke som særlig viktig, kanskje ikke engang nyttig for de fleste? Jeg skal spørre hver de anbefaler nå når jeg skal til 7-ukers kontroll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge har dere fått beskjed om å bruke progesteron? Redd jeg skal miste når jeg slutter på den. Er 13dpo i dag og har testet positivt siden 10dpo. Sist ivf mistet jeg spiren når jeg sluttet på Lutinus. :(

Brukte det kun i 14 dager fra uttaksdato .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge har dere fått beskjed om å bruke progesteron? Redd jeg skal miste når jeg slutter på den. Er 13dpo i dag og har testet positivt siden 10dpo. Sist ivf mistet jeg spiren når jeg sluttet på Lutinus. :(

Kanskje ikke så veldig oppløftende... På ferskforsøk fikk jeg beskjed om å bruke lutinus i to uker etter innsett endte med SA i uke syv, på fryseforsøk skulle jeg gå på lutinus til uke ni endte med SA i uke seks.

Så har gått på lutinus både under en SA og sluttet før SAen.

Spent på om hvor lenge jeg skal gå på det om det går bra denne gangen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med positiv!!!

Jeg mistet også ila en uke etter at jeg sluttet med Lutinus rundt 7 uker. Det var ma, så livmor slimhinnen holdt i flere uker til, og jeg trengte piller for å starte utdrikningslag, så jeg tror ikke Lutinus var problemet. Man slutter jo med Lutinus i den perioden de fleste aborter skjer, og da er det lett for at det kan se ut som det ene fører til det andre. Klinikken min skriver ut ekstra, men presenterte det som helt opp til meg om jeg ville fortsette ut over 14 dager, så de ser det nok ikke som særlig viktig, kanskje ikke engang nyttig for de fleste? Jeg skal spørre hver de anbefaler nå når jeg skal til 7-ukers kontroll.

Utdrikningslag, faktisk:-D:-D Herlige autocorrect!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...