Gå til innhold

Prøverør 2015


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gratulerer Makron! :strix:

Var på UL hos Hausken i dag. Foliklene er ikke utviklet nok, så jeg må øke dosen med Menopur til 225 og fortsette i hvertfall til fredag, da er det ny UL. Den største folikelen var på 11 mm. Fryktet at det var det som kom til å skje, fordi jeg har følt veldig lite på kroppen. Og jeg pleier å føle ting veldig godt på kroppen når det er noen forandringer. Blir litt oppgitt, for jeg føler at kroppen jobber mot meg på nesten alle områder. Men får håpe at det blir bedre nå!

Var også litt skuffet over hvor lite tid legen på Hausken tok seg i dag. Tror vi brukte totalt 5 minutter på både UL og samtalen etterpå. Han forklarte egentlig ingenting. Jeg spurte selv om størrelse og antall og sånt. Fikk svar på hvor stor den største var, men ikke noe klart svar på hvor mange det var. Han var forsinket så det hadde sikkert noe med det, men syns de kan ta seg litt tid til å forklare ting. Man betaler tross alt ganske mye for dette. Men er ellers veldig fornøyd med de altså :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er det som er inni eggfolliklene som teller, Poppsilopp, ikke om de trenger mer enn minimumsdoser og hvor detaljert kunnskap vi har om dem;-) Du kan jo ikke gjøre noe med størrelsen uansett. Hvis folliklene er store nok på fredag til å planlegge uttaksdato får du treffe sykepleier etterpå for instruksjoner og tabletter til uttaksdagen, og da kan du også få mer info om follikler hvis du synes legen er for kjapp da også. Jeg hadde spørsmål om embryoutvikling på tidligere forsøk, og da hentet hun embryologen til meg:-) Jeg har også kikket på follikelskjemaet inne hos legen så jeg har litt oversikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen her inne som har erfaring med Estradot plaster? Denne gangen har jeg gått på det og skal tydeligvis fortsette på det en stund etter innsett sammen med lutinus og ikke de sprøytene jeg har gått på etter innsett tidligere. Kjenner jeg er svært skeptisk til om det har noe for seg...for ikke å glemme at jeg har humørsvigninger som ikke likner noenting liksom, vil det jevne seg ut etterhvert? Føler meg superteit av å gråte i tide og utide..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Gratulerer Makron! :hoppendeglad:

I dag snakket jeg med sykehuset, de skal sende resepter i posten. Den 22 starter jeg med nesespray for aller første gang. Jaja, da er vel karusellen i gang, kjenner det virkelig er med skrekkblandet fryd! :sjokk::daane:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye Makron og Biloba!

Nærmer meg slutten av kjærlighetsferien her i Trondheim. Itillegg til egguttak har vi fått spist gode måltid sammen, bowlet, kinodate, sett serverdigheter og besøkt to vennepar. Alt i alt en veldig hyggelig opplevelse.

Nå er jeg veldig spent på å få vite resultatet imorgen. Blir det innsett, og hvilken kvalitet er det evnt på celleklumpen? Får vi noen på frys? Kjempespent!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

sliten og bekymret jeg nå. Fikk et 4 delt på frys, 3 kastes og 4 dyrkes videre. Fikk satt inn 1 firedelt egg, men er usikker på om de sette det på rett plass.

De sleit veldig med å finne livmora, hentet flere utstyr og så lite på ultralydskjermen. Romsterte fælt og tilslutt sa hun bare: ja da er det satt inn hvertfall. Virkelig usikker på hvor de slapp det henne.

Etterpå begynte jeg å grine og nå både blør jeg og har vondt. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Huff, så kjedelig med en sånn opplevelse Legnawen! :kose: Håper de fant riktig sted og at resultatet blir bra opplevelsen til tross!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Auda, Legnawen. Er livmoren bakovervendt, kanskje? Men de finner rett vei inn i livmorhalsen, og vet ca hvor dyp livmorhulen oftest er, det er ikke alle som bruker UL ved innsett engang. Embryoet navigerer heldigvis ikke med ultralyd, og magefølelsen min ved innsett har vært stikk motsatt av svar på test alle 3 gangene. Løpet er ikke kjørt:-) Kjempebra at dere har flere egg som er så gode at de dyrker dem videre, ser ut som et veldig godt resultat så langt! Masse lykke til:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De slet med å få egget på plass hos meg på St Olav i april også, men det var fordi de kom ikke gjennom livmorhalsen, men han fyren som er seksjonsoverlege hadde triks sa han og brukte noe ekstra og vips var det på plass . Hva het hun dama du hadde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hva hun het. Alt gikk så fort. Prøver å trøste meg med et flott 4 delt egg. Sannsynligheten for at de plantet den i livmoren må jeg bare tro er større enn at de bommet. Livmora er ikke bakoverlent, men lent mot venstre.. Håper med alt jeg har. Skal bestille meg strimmel tester nå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, melder meg inn her jeg :) blir et kort opphold, da det er bære eller briste for vår del- har to egg på frys så det blir med et forsøk. Er 8 år siden første IVF og vi har fått 2 fine barn etter totalt 5 innsettinger.

En litt annen situasjon enn for de fleste andre her kanskje...? Er på mange måter fornøyd med to barn, men hadde vært veldig kjekt med en til. Håper selvfølgelig at det går bra, samtidig er ikke tanken på å IKKE lykkes opprivende slik den var da vi prøvde på nr 1 og 2.

Blir spennende å følge med på dere andre også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Velkommen, QBee! Hyggelig å se erfarne ivfere som får barn i fleng:-) Veteranene på forum er jo ofte slitere, husker hjertet mitt sank veldig da jeg fant de forskjellige prøverforumene etter utredning for et år siden, og så at det var så mange som hadde startet prøving både 6 og 8 år tidligere, og hadde vært igjennom mange negative eller forbigående positive forsøk. Det er jo en del av virkeligheten, men heldigvis gjelder det ikke en så stor andel som en kan få inntrykk av som fersking.

Det må nesten være litt deilig å gjøre forsøk uten å ha hjertet i halsen for resultatet? Og kjekt å få gitt alle eggene en sjanse også, og ikke lure på om man har gått glipp av noen. Setter dere inn begge hvis de overlever tining, eller tar dere ikke sjansen på at dere plutselig får en mer enn bestilt?:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Makron! :hoppendeglad:

I dag snakket jeg med sykehuset, de skal sende resepter i posten. Den 22 starter jeg med nesespray for aller første gang. Jaja, da er vel karusellen i gang, kjenner det virkelig er med skrekkblandet fryd! :sjokk::daane:

Jeg starter også med nesespray 22 mai. Gruer og gleder meg til å sette i gang :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei melder meg inn her jeg :) jeg er en jente på 22 som skal sette i gang 22 mai, jeg både gruer og gleder meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Neferet

Jeg starter også med nesespray 22 mai. Gruer og gleder meg til å sette i gang :)

Så spennende at vi skal starte opp samtidig! Mye skrekkblandet fryd her også, aller mest nerver... :sjenert: Lykke til!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sliten og bekymret jeg nå. Fikk et 4 delt på frys, 3 kastes og 4 dyrkes videre. Fikk satt inn 1 firedelt egg, men er usikker på om de sette det på rett plass.

De sleit veldig med å finne livmora, hentet flere utstyr og så lite på ultralydskjermen. Romsterte fælt og tilslutt sa hun bare: ja da er det satt inn hvertfall. Virkelig usikker på hvor de slapp det henne.

Etterpå begynte jeg å grine og nå både blør jeg og har vondt. :(

Uff, det hørtes ikke ut som noe god opplevelse!! Men jeg sier som de andre, at magefølelsen ettee innsett stemmer ikke alltid. Jeg hadde også skikkelig dårlig følelse. Hadde fått ut 18 egg, men bare ETT var godt nok til noe som helst. Ingen på frys, og følelsen av at de bare satte drt inn for å ha gjort det liksom....

Jeg gikk også ut fra sykehuset og gråt i bilen! Gikk i to uker og bare gledet meg til å bli ferdig med rugetiden sånn at jeg kunne begynne å tenke på neste forsøk.... Men så hadde visst dette ene egget andre planer!!!! Det har klort seg fast, og jeg er nå i uke 5! Krysser alt jeg har for at det holder seg på plass!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet hva som regnes som avbrutt forsøk? Var på ul i dag, og fant bare to egg som er store nok. Var flere follikler som var små, som kanskje er blitt store nok til uttak på tirsdag, men de tvilte på det. Vi er hos Hausken, og vet at man kun betaler 5000,- for avbrutt forsøk, men vet ikke om det gjelder kun hvis man avbryter før uttak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avbruttprisen jeg så da vi begynte der gjaldt avbrutt før uttak. Det de evt kan gjøre hvis du ender med veldig få eggposer og tvil om det er verdt å ta dem ut, er å la eggene være der de er og gjøre inseminasjonsforsøk, evt at dere bare har sex "uttaksdagen" og dagen etterpå. Da har du fortsatt en sjanse med de eggene som er drevet fram.

Kjedelig at det er få, men tror ikke det er noen ulempe å ikke være så lettstimulert. Det er jeg, men de store eggmengdene jeg får på minste dose hormoner er jo omtrent utelukkende dårlige. Trenger du flere forsøk har de erfaringen fra dette til å treffe bedre med stimuleringen. Lykke til på tirsdag:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...