Gå til innhold

Prøverør 2015


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Etter 14 prøveperioder og 2 runder med Letrozol så har jeg og legen gitt opp, han vil nå jeg skal gå ned i vekt så jeg får søke om prøverør. Jeg har ikke lyst, men det ser ikke ut som jeg får til noe på egenhånd dessverre.

Blir spennende å følge med videre for å se hvordan det går. Har cirka 8 kg jeg må ned før jeg får søke, dvs BMI på 32.

Har dere fått noen føringer på hvilken BMI dere må være under? Er det forskjellig? Jeg blir i alle fall å søke prøverør St. Olavs i Trondheim, noen som har gjort det der? ser ut som det er kortest ventetid der også, supert. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei og hå!

En litt skeptisk ruger her!

Hadde innsett i går, og ble egentlig litt skuffet. På uttaksdagen fikk de ut 18(!!!!) egg, men da de ringte dagen etter var bare 5 blitt befruktet. I går, når vi kom på sykehuset, fikk vi vite at av disse 5 var det bare ETT som var bra nok til å sette inn. Kvalitet er tydeligvis viktigere enn kvantitet! Har vært litt i kjelleren etter dette. Tenker at det er veldig få som får det til på første forsøk, og jeg hadde virkelig håpet å slippe å gå HELE runden om igjen på forsøk 2. Men når jeg ikke fikk ett eneste egg på frys så er det jo ingen vei utenom! Lurer på hvordan jeg skal holde ut å vente i 2 uker på svar nå!

Det er dessverre slik noen ganger. Vært gjennom tre forsøk og har aldri fått egg på frys. Av totalt tre forsøk med en god del egg har kun to blitt befruktet og overlevd. De ble satt inn begge to.

Lykke til med rugetiden. Den tiden er dessverre evig lang så prøv å få tiden til å gå med koselige gjøremål ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det Biloba?

Den kjipe kombinasjonen av positiv test 3 dager før testdato (som er onsdag) og lykke i et drøyt halvt døgn, og nå i ettermiddag begynt med blødning. Litt for tidlig å si enda om det er game over eller om det bare er en småblødning. Så nå henger alt i løse luften igjen. Skal ikke være enkelt, det her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den kjipe kombinasjonen av positiv test 3 dager før testdato (som er onsdag) og lykke i et drøyt halvt døgn, og nå i ettermiddag begynt med blødning. Litt for tidlig å si enda om det er game over eller om det bare er en småblødning. Så nå henger alt i løse luften igjen. Skal ikke være enkelt, det her...

Åh det skjønner jeg. Håper virkelig det har gått bra denne gangen :hjerte:

Jeg begynte også å blø kort tid etter positiv test så det kan gå veldig bra! Krysser fingrene for deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh det skjønner jeg. Håper virkelig det har gått bra denne gangen :hjerte:

Jeg begynte også å blø kort tid etter positiv test så det kan gå veldig bra! Krysser fingrene for deg!

Din historie er faktisk en av dem som hjelper meg å tro at det kan gå bra tross noen skikkelige feilskjær:-) Enn så lenge ser det jo veldig ut som det er en kjemisk, selv om jeg håper alt jeg kan på at det ikke er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Krysser fingrene for dere!! så spennende..! Grugleder meg til å begynne med dette, tenk om vi ikke får det til :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Biloba da! Hold deg unna testinga før tiden 😬😬 her er det test i morgen tidlig.da kommer dommen .....

Jeg angrer ikke likevel☺ Planen var å vente til tirsdag, men av spesielle grunner ble det plutselig uutholdelig å vente. Og jeg er glad for de få timene med godfølelsen;-)

Masse lykke til med test i morgen!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg angrer ikke likevel☺ Planen var å vente til tirsdag, men av spesielle grunner ble det plutselig uutholdelig å vente. Og jeg er glad for de få timene med godfølelsen;-)

Masse lykke til med test i morgen!

Håper virkelig det går veien for deg :klemmer:

Jeg har satt første sprøyte med Menopur i dag. Skal ta 150 IE i ti dager, og Orgalutran de siste 5 dagene. 4.4 skal jeg inn på ultralyd. Er veldig spennende å endelig være i gang :hoppendeglad:

Eneste som er fryktelig slitsomt er at jeg har slitt med fryktelige mensensmerter i helgen, var så ille at jeg har vært sengeliggende. Er vanligvis plaget med dette, men ikke så ille. Så det er nok kroppens reaksjon på Primolut.

Håper det går veien for oss alle denne gang! :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg angrer ikke likevel☺ Planen var å vente til tirsdag, men av spesielle grunner ble det plutselig uutholdelig å vente. Og jeg er glad for de få timene med godfølelsen;-)

Masse lykke til med test i morgen!

Fineste CB testen jeg har sett. Stort klart blått kryss 😊😊 skal ringe legen etterpå og dra og måle tenkte jeg... Litt glad nå !

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Åh, gratulerer jente 82! :hoppendeglad:

Håper det går veien for deg også Biloba! :jepp:

Og lykke til alle dere andre! Her tror jeg det er 3-4 uker igjen til jeg skal starte på spray, skrekkblandet glede dette her altså! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fineste CB testen jeg har sett. Stort klart blått kryss skal ringe legen etterpå og dra og måle tenkte jeg... Litt glad nå !

Gratulerer så masse !!! :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fineste CB testen jeg har sett. Stort klart blått kryss 😊😊 skal ringe legen etterpå og dra og måle tenkte jeg... Litt glad nå !

Gratulerer:-):-)

Den er helt gyldig uten hcg-måling i blod, det er bare smør på flesk i denne fasen så lenge du ikke blør.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer:-):-)

Den er helt gyldig uten hcg-måling i blod, det er bare smør på flesk i denne fasen så lenge du ikke blør.

Takk 😊 etter kun negative tester i tre år siden førstemann så tok jeg både vanlig cb og digital og skal ta blid i dag og onsdag. Trenger det for hodet sin del 😉 og så må jeg følge med Pga den store magen ..... Og holde meg unna forum om aborter osv 😳 håper jeg satte et godt eksempel for deg onsdag !!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

åå, begynner på spray 1.mai og inn på sjekk (gu+ultralyd) 26.mai. Skal på en konsert i utlandet 23.juni. Tror dere vi rekker det innen den tid? Pleier man starte med sprøyter rett etter legebesøk? Har gledet meg så sykt lenge til konsert, siste året har vært preget av så mye venting og ting på hold.. Drar fra Norge 22, hjemme igjen 24... håper VIRKELIG ikke prøvingen kommer i veien igjen, har allerede avbestilt en ferie siden vi skal på sykehuset i slutten av mai Anonymous poster hash: a739c...b21

Jeg begynte ihvertfall på spray 5. Mars. Gonal f 29.mars så uttak 11.april.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig dumt spørsmål, men når er det man kan forvente seg mensen? Er det dagen som er satt som testdato som er den mensdato også? Er jo litt negativ så venter egentlig bare på mensen... En uke til testing da. Har hatt forferdelige stikkende smerter i magen i helgen. Dessuten er jeg blitt sykemeldt pga plutselig alt for høyt blodtrykk. Vanskelig å si hvorfor, men legen ville hvertfall holde meg i ro til vi eventuelt kunne avkrefte graviditet. Dagene er derfor LAAANGE her jeg går hjemme!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig dumt spørsmål, men når er det man kan forvente seg mensen? Er det dagen som er satt som testdato som er den mensdato også? Er jo litt negativ så venter egentlig bare på mensen... En uke til testing da. Har hatt forferdelige stikkende smerter i magen i helgen. Dessuten er jeg blitt sykemeldt pga plutselig alt for høyt blodtrykk. Vanskelig å si hvorfor, men legen ville hvertfall holde meg i ro til vi eventuelt kunne avkrefte graviditet. Dagene er derfor LAAANGE her jeg går hjemme!!!

Du kan regne egguttaket som eggløsning. Bruker du vanligvis 14 dager fra el til mens, vil testdato og mens stemme ganske bra. Jeg har begynt å spotte kvelden før testdato på negativt forsøk. Stikninger i magen trenger ikke å bety noe, men det er i hvertfall ikke et tegn på at du ikke er gravid. Lykke til:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det flere her som har gått på Menopur 150 IE ? Jeg er av en eller annen grunn redd det er litt lav dose. På hvilke måte har dere merket på kroppen at medisinen virker? Og når begynner dere å merke noe?

Det ble litt mange spørsmål🙈 Men blir veldig glad hvis noen tar seg tid til å svare ☺️ Er mye man skal lure på i denne prosessen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...