Gå til innhold

Prøverør 2015


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg tok 17 egg da jeg hadde Menopur 150, så det kan absolutt være høy nok dose;-) Jeg har lett pco. Merket såvidt litt oppfylt følelse de siste dagene før uttak, men så lite at jeg var ikke sikker på at det ikke var innbilning. Det var også flere mindre eggposer i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tok 17 egg da jeg hadde Menopur 150, så det kan absolutt være høy nok dose;-) Jeg har lett pco. Merket såvidt litt oppfylt følelse de siste dagene før uttak, men så lite at jeg var ikke sikker på at det ikke var innbilning. Det var også flere mindre eggposer i tillegg.

Såpass! Det var jo oppløftende å høre :) jeg har PCOS så jeg vet jo at man da har lettere for å bli overstimulert. Og hvis du fikk 17 egg uten å kjenne det sånn kjempe godt, så vet jeg jo at det ikke nødvendigvis har noe å si hvor mye man kjenner. Tusen takk for svar :kose: Endret av Poppsilopp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh 😩 vært på ul da magen fortsatt er sprengt , er overstimulert med eggstokker som er store . 13*8 cm og 8,5*7 cm ca. Ikke rart magen min er stor ..... Noen som erfaring med dette ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter 14 prøveperioder og 2 runder med Letrozol så har jeg og legen gitt opp, han vil nå jeg skal gå ned i vekt så jeg får søke om prøverør. Jeg har ikke lyst, men det ser ikke ut som jeg får til noe på egenhånd dessverre.

Blir spennende å følge med videre for å se hvordan det går. Har cirka 8 kg jeg må ned før jeg får søke, dvs BMI på 32.

Har dere fått noen føringer på hvilken BMI dere må være under? Er det forskjellig? Jeg blir i alle fall å søke prøverør St. Olavs i Trondheim, noen som har gjort det der? ser ut som det er kortest ventetid der også, supert. :)

Jeg hadde i Trondheim nå 😊 bor riktignok kun 1,5 time fra Oslo , men valgte kjøre langt istedet. Bmi har jeg ikke erfaring med da min er normal . Men mye veier du? En venninne fikk beskjed om å være under 90 til ivf ved St Olav ihvertfall .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde i Trondheim nå bor riktignok kun 1,5 time fra Oslo , men valgte kjøre langt istedet. Bmi har jeg ikke erfaring med da min er normal . Men mye veier du? En venninne fikk beskjed om å være under 90 til ivf ved St Olav ihvertfall .

Må ha BMI på 32, dvs for meg 92.5, jeg er 99 nå, så det skal gå fint :) Ja det er kortest ventetid i Trheim i følge nettsidene i alle fall.. håper det klaffer for deg da :)

Fikk du ikke dekket fly? Gjorde du det offentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det flere her som har gått på Menopur 150 IE ? Jeg er av en eller annen grunn redd det er litt lav dose. På hvilke måte har dere merket på kroppen at medisinen virker? Og når begynner dere å merke noe?

Det ble litt mange spørsmål🙈 Men blir veldig glad hvis noen tar seg tid til å svare ☺️ Er mye man skal lure på i denne prosessen.

Jeg hadde ikke samme merke som deg, men vil bare si at jeg ogsåflere ganger var redd for st hormonene ikke virket, da jeg ikke merket noe ubehag hverken på spray eller sprøyter. Men det var visst ganske vanlig kunne riksen fortelle. Jeg fikk jo ut 18 egg, så tydelig at det virket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må ha BMI på 32, dvs for meg 92.5, jeg er 99 nå, så det skal gå fint :) Ja det er kortest ventetid i Trheim i følge nettsidene i alle fall.. håper det klaffer for deg da :)Fikk du ikke dekket fly? Gjorde du det offentlig?

Fly hadde tatt lenger tid nesten med tanke på alt det hadde medført. Er 40 mil å kjøre herfra så gikk helt fint det dro kvelden før , lå på hotell og hjem etter ul / uttak / innsett. Jeg opplevde ikke ventetid ,men var tok st Olav Pga det ble anbefalt av flere gynekologer i området her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, jeg bor i Ålesund men forventer å få fly opp, hehe, men vi får se. Spørs om de gjør sånt i juli, kanskje ferie der da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke samme merke som deg, men vil bare si at jeg ogsåflere ganger var redd for st hormonene ikke virket, da jeg ikke merket noe ubehag hverken på spray eller sprøyter. Men det var visst ganske vanlig kunne riksen fortelle. Jeg fikk jo ut 18 egg, så tydelig at det virket.

Godt å høre :) jeg pleier å merke veldig godt alt mulig rart som skjer i kroppen, så jeg blir litt bekymret når jeg ikke kjenner noe. Men forhåpentligvis har det ikke noe å si. Jeg har dessuten bare sprøytet i tre dager, så det er jo logisk at man kjenner mer jo lengre man har gått på medisinen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh 😩 vært på ul da magen fortsatt er sprengt , er overstimulert med eggstokker som er store . 13*8 cm og 8,5*7 cm ca. Ikke rart magen min er stor ..... Noen som erfaring med dette ?

Det høre ikke noe bra ut! Hvordan påvirker det prosessen videre? Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tør knapt å stikke tåen inn hit, men jeg prøver ;)

Min mann og jeg har en jente på snart 6 år etter prøverør i 2008 som ble til på første ICSI. I fjor hadde vi et mislykket søskenforsøk da det ikke ble funnet noen sødceller i det hele tatt, selv etter TESA. Legene kunne ikke forklare dette, og var ikke optimistiske mtp. om cellene kunne komme tilbake. Før jul hadde mannen en prøve der de fant 12 levende celler, og i prøven han tok nå, fant de estimert sett 100.000 - fortsatt veldig redusert, men det vil det alltid være ettersom det er en genfeil som er årsaken til den dårlige kvaliteten. Men likevel - 100.000 er så uendelig mer enn 0! De godkjente oss til nytt søskenforsøk, og vi får brev angående dette. Vet ikke når det blir, men jeg er allerede 36, så det bør ikke gå så altfor lang tid. Jeg prøver så godt jeg kan å ikke håpe, det var så tungt i fjor da vi fant ut under egguttaket at det ikke var noe sæd igjen, og alle de 10 eggene mine måtte kastes :( 12 000 kroner ut av vinduet. Men likevel - jeg er veldig glad nå, og håper vi kan klare å lykkes.

Er det noen som vet om førsøket i fjor regnes som et forsøk når vi ikke fikk satt inn egg? Jeg har alle kvitteringene fra medisinkjøpet, og regner med disse kan sendes til HELFO når vi har nådd egenandelstaket? Selv om vi ikke har noen bekreftelse fra sykehuset, da det ikke ble noe av forsøket? Vi fikk ingen faktura med krav om egenandel på sykehuset, de synes vel synd på oss ...

Endret av Harlekin
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høre ikke noe bra ut! Hvordan påvirker det prosessen videre? Lykke til :)[/quot

Det skal ikke ha noen innvirkning på graviditeten , men må på UL hver uke til det går ned igjen . Og ringe hvis det blir vanskelig å puste / enda større mage enn nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra det er liv, Harlekin! Det skal ikke telle før innsett i det offentlige, så jeg skulle tro dere er på den sikre siden. Kan de fryse ned en "bra" sædprøve i tilfelle han får en nedsving igjen, så du ikke risikerer full behandling uten å få sjanse til befruktning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra det er liv, Harlekin! Det skal ikke telle før innsett i det offentlige, så jeg skulle tro dere er på den sikre siden. Kan de fryse ned en "bra" sædprøve i tilfelle han får en nedsving igjen, så du ikke risikerer full behandling uten å få sjanse til befruktning?

Takk, Biloba! Ja, det var det jeg selv tenkte også.

Jeg tenkte også tanken om å fryse ned en sædprøve sånn i tillfelle. Jeg skal snakke med dem når vi får brev og høre hva de synes. Mannen skal i alle fall ta en prøve før jeg begynner på medisiner.

Hvordan gikk det med deg, var ikke du nettopp i forsøk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, Biloba! Ja, det var det jeg selv tenkte også.

Jeg tenkte også tanken om å fryse ned en sædprøve sånn i tillfelle. Jeg skal snakke med dem når vi får brev og høre hva de synes. Mannen skal i alle fall ta en prøve før jeg begynner på medisiner.

Hvordan gikk det med deg, var ikke du nettopp i forsøk?

Jo! Og jeg er 4+0 i dag😊

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Å så kjekt! Gratulerer så mye :hug:

Tusen takk! Det er en sånn koselig følelse:-) Håper denne holder løpet ut:-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk! Det er en sånn koselig følelse:-) Håper denne holder løpet ut:-)

Stikker tåa inn her (hvor jeg snikleser) for å si gratulerer så mye, Biloba! :) veldig koselig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk! Det er en sånn koselig følelse:-) Håper denne holder løpet ut:-)

Ja, det er kjempekoselig! Tenk at det vokser et lite menneske inni deg :) Krysser fingrene for deg og det lille knøttet.

Endret av Harlekin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...