Gå til innhold

Prøverør 2015


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Å nei... Det var leit, Suss81. Har dere flere på frys?

Ja heldigvis. Vi fikk ut mange. Har 4 eller 5 igjen. Men har begynt å gi fullstendig opp. Det popper ut unger i alle retninger rundt meg og alle jeg kjenner som har brukt prøverør har det sitte ganske fort.....Unntatt med meg da naturlig nok. Jeg er litt usikker på om jeg vil mere. Føler at vi har holdt på i mange nok år nå...kanskje det er på tide å innse fakta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja heldigvis. Vi fikk ut mange. Har 4 eller 5 igjen. Men har begynt å gi fullstendig opp. Det popper ut unger i alle retninger rundt meg og alle jeg kjenner som har brukt prøverør har det sitte ganske fort.....Unntatt med meg da naturlig nok. Jeg er litt usikker på om jeg vil mere. Føler at vi har holdt på i mange nok år nå...kanskje det er på tide å innse fakta.

Fakta er at det er håp:-) Og når dere får frysekvalitet og de til og med ligger klare, er det definitivt håp:-) Men klart det er stress å ha følelseslivet sitt i denne berg-og dalbanen. Er dere enige om hvor langt dere vil gå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja heldigvis. Vi fikk ut mange. Har 4 eller 5 igjen. Men har begynt å gi fullstendig opp. Det popper ut unger i alle retninger rundt meg og alle jeg kjenner som har brukt prøverør har det sitte ganske fort.....Unntatt med meg da naturlig nok. Jeg er litt usikker på om jeg vil mere. Føler at vi har holdt på i mange nok år nå...kanskje det er på tide å innse fakta.

Mulig det står et sted her, men vet du hva årsaken til at dere ikke blir gravide er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, håper det er greit jeg melder meg inn her! :) Interessant å lese om andres historier - takk for at dere deler! Vår IVF-søknad ble sendt til Riksen i midten av desember, og nå venter vi spent på hvor lang ventetiden før eventuell oppstart blir for oss. Sjekker postkassa febrilsk hver dag jeg kommer hjem :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig det står et sted her, men vet du hva årsaken til at dere ikke blir gravide er?

Ja. Jeg mangler en ganske vesentlig del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fakta er at det er håp:-) Og når dere får frysekvalitet og de til og med ligger klare, er det definitivt håp:-) Men klart det er stress å ha følelseslivet sitt i denne berg-og dalbanen. Er dere enige om hvor langt dere vil gå?

Joda...men det er så fortvilende. Kroppen min har blitt fullstendig ødelagt på veien og psyken likeså når vi mistet i uke 13 på ferskforsøk.

Gah..Vet jeg er negativ, men vi har holdt på i over tre år nå og det tar så mye energi. Mannen min har latt det være opp til meg å avgjøre når det er nok siden det er min kropp det går utover. Det er som du sier, jeg har egg på frys og ingen har dødd inder opptining ennå, så vi er jo heldige. Men vi får se hva som skjer fremover, forhåpentligvis er motet tilbake igjen i morgen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Joda...men det er så fortvilende. Kroppen min har blitt fullstendig ødelagt på veien og psyken likeså når vi mistet i uke 13 på ferskforsøk.

Gah..Vet jeg er negativ, men vi har holdt på i over tre år nå og det tar så mye energi. Mannen min har latt det være opp til meg å avgjøre når det er nok siden det er min kropp det går utover. Det er som du sier, jeg har egg på frys og ingen har dødd inder opptining ennå, så vi er jo heldige. Men vi får se hva som skjer fremover, forhåpentligvis er motet tilbake igjen i morgen :-)

Så synd at det ikke gikk suss81 :( Jeg kjenner igjen fortvilelsen og følelsen av å ville gi opp.

Hvor mange forsøk har dere hatt?

Jeg ga også opp og ventet mange måneder før mannen tvang meg til et siste forsøk. Noen ganger hjelper det å vente litt, for psyken og kroppens skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda...men det er så fortvilende. Kroppen min har blitt fullstendig ødelagt på veien og psyken likeså når vi mistet i uke 13 på ferskforsøk.

Gah..Vet jeg er negativ, men vi har holdt på i over tre år nå og det tar så mye energi. Mannen min har latt det være opp til meg å avgjøre når det er nok siden det er min kropp det går utover. Det er som du sier, jeg har egg på frys og ingen har dødd inder opptining ennå, så vi er jo heldige. Men vi får se hva som skjer fremover, forhåpentligvis er motet tilbake igjen i morgen :-)

Jeg har nettopp hatt MA etter 2. fersk, så jeg skjønner at det er tøft. Men kan jeg spørre hva som plager fysisk etter forsøkene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så synd at det ikke gikk suss81 :( Jeg kjenner igjen fortvilelsen og følelsen av å ville gi opp.

Hvor mange forsøk har dere hatt?

Jeg ga også opp og ventet mange måneder før mannen tvang meg til et siste forsøk. Noen ganger hjelper det å vente litt, for psyken og kroppens skyld.

Jeg skjønner godt det følelsesmessige rotet som kommer når man er oppi dette.ingen av oss hjemme er flink å prate om det som skjer,så føler meg litt alene om prosessen.det gjør det nok litt ekstra tungt.er trøtt og sliten konstant og lei at ting tar så lang tid med oss.andre blir gravid bare menn ser på dem,men vi prøver på 4. året.skal vi holde ut dette jenter må vi bare se fram og tenke positivt!ivf barn er de mest ønsket barna som finnes,så vi trenger flere slike☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hadde fersk forsøk. Og idag er testen sterkere enn i går. Tjohei! Da er det en liten spire som har begynt å gro! Håper nå alt på bankende hjerte på ul :)

Herregud, gratulerer så mye!! Dette var koselig å lese. Jeg er jo en uke bak deg, så det blir spennende å se hvordan testen slår ut neste uke for meg. Forsøker å holde forventningene nede, men det er jommen ikke lett!

Det var bare to egg som hadde oppnådd litt størrelse og som kunne hentes ut, men heldigvis ble begge befruktet og begge utviklet seg normalt. Satt inn ett egg for 7 dager siden i dag, og ett på frys :)

Ettersom befruktningen gikk som normalt er jeg nå redd for at "feilen" hos meg ligger i at egget aldri har klart å feste seg i løpet av de drøye 4 årene vi har holdt på med denne prøvingen. Denne spekuleringen er vel det kjipe i å aldri ha fått noen årsak av legene. Men men.. neste uke vil vise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, gratulerer så mye!! Dette var koselig å lese. Jeg er jo en uke bak deg, så det blir spennende å se hvordan testen slår ut neste uke for meg. Forsøker å holde forventningene nede, men det er jommen ikke lett!

Det var bare to egg som hadde oppnådd litt størrelse og som kunne hentes ut, men heldigvis ble begge befruktet og begge utviklet seg normalt. Satt inn ett egg for 7 dager siden i dag, og ett på frys :)

Ettersom befruktningen gikk som normalt er jeg nå redd for at "feilen" hos meg ligger i at egget aldri har klart å feste seg i løpet av de drøye 4 årene vi har holdt på med denne prøvingen. Denne spekuleringen er vel det kjipe i å aldri ha fått noen årsak av legene. Men men.. neste uke vil vise.

Krysser alt for deg! Er nok gode muligheter siden egget utviklet seg normalt! :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag er offisielle testdagen til klinikken. Sterk positiv strimmeltest, men jeg begynte å blø i går :( og blør litt fremdeles. Klinikken virket tvilsom til at det kom til å gå veien.. Er ganske langt nede nå.. Har vært og tatt hcg hos legen og skal ta ny mandag for å sammenligne. Hadde murringer i går også, men idag er det ganske lite jeg kjenner.. Off, for en berg og dal bane!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag er offisielle testdagen til klinikken. Sterk positiv strimmeltest, men jeg begynte å blø i går :( og blør litt fremdeles. Klinikken virket tvilsom til at det kom til å gå veien.. Er ganske langt nede nå.. Har vært og tatt hcg hos legen og skal ta ny mandag for å sammenligne. Hadde murringer i går også, men idag er det ganske lite jeg kjenner.. Off, for en berg og dal bane!!

Oj. Det er ikke sikkert det har gått galt, men det er klart at muligheten er betydelig. Krysser alt jeg har for dere gjennom helgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 dpo idag. Har ikke turt å skrive her på noen dager. Onsdag var utflod litt rosa. Torsdag blødde jeg friskt rødt. Sterk positiv test. Fredag blødde jeg nesten ingenting. Sterk positiv test. Inatt og i morges blødde jeg masse! Med leveringer. Testen idag er like svak som for 5 dager siden. Både håp og spire er borte :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 dpo idag. Har ikke turt å skrive her på noen dager. Onsdag var utflod litt rosa. Torsdag blødde jeg friskt rødt. Sterk positiv test. Fredag blødde jeg nesten ingenting. Sterk positiv test. Inatt og i morges blødde jeg masse! Med leveringer. Testen idag er like svak som for 5 dager siden. Både håp og spire er borte :(

Uff, så trist lesing. Sender en stor klem din vei!

At du kom så langt i prosessen tenker jeg at må øke sjansen for å lykkes på et fremtidig forsøk, men det er sikkert en mager trøst nå. Jeg hadde vært helt knust selv.

Fikk du noen egg på frys?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da har vi fått time til privatklinikk 😊 skal ha første samtale nå på onsdag 😊 spent på hvor fort vi kan sette igang igjen nå! Blir mye dyrere nå som vi har brukt opp de 3 forsøkene fra staten 😥 men håper det blir verdt det til slutt💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært å hentet mer progynova på apoteket i dag, litt over en uke til opptining av siste fryseegg fra 2.fersk forsøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, så trist lesing. Sender en stor klem din vei!

At du kom så langt i prosessen tenker jeg at må øke sjansen for å lykkes på et fremtidig forsøk, men det er sikkert en mager trøst nå. Jeg hadde vært helt knust selv.

Fikk du noen egg på frys?

Nei :( ingen av de 6 befrukta eggene klarte seg. Rart synes jeg...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en SA for 2,5 uke siden nå.. Venter på mens igjen. Kan jeg ringe til Ullevål for oppstart igjen ved 1.mens, eller må jeg vente en syklus til? Noen som vet..? :-) Ivrig etter å lykkes igjen :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...