Gå til innhold

Prøverør 2015


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Så leit da! Er det vanlig at man tar blodprøve? Jeg fikk beskjed om å ta vanlig urinprøve 14 dager etter insett..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det var synd pebbles😩 klem til deg'

Rugedag 15 og testdag. Fortsatt ingen tegn til mens og blanke tester.. Blææh!

Endret av Solstråle89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sniker meg inn her nå jeg :goodbye: Meg og mannen har prøvd i 3 år på egenhånd, og til våren skal vi i gang med ICSI hos Hausken. Våre problemer er at mannen har for få svømmere og jeg har PSCOS. Blir spennende å følge med dere underveis :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testdag til mandag......eller ikke testdag men skal måle HCG stigning over noen dager fra mandag av. Når legen fortalte det hørtes det så greit ut, men nå.....not so much. Det kribler i fingrene etter å teste, men det er det jo virkelig ikke noe vits i. Utålmodig :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er startet med lutinus, og skal forhåpentligvis sette inn embyo på mandag. *håper timingen går bra* Har dere noen bivirkninger av lutinus?jef synes det er noe herk,men så lenge det blir bra innemiljø,er jeg fornøyd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er startet med lutinus, og skal forhåpentligvis sette inn embyo på mandag. *håper timingen går bra* Har dere noen bivirkninger av lutinus?jef synes det er noe herk,men så lenge det blir bra innemiljø,er jeg fornøyd

*sniker fra 2014-klubben*

Søleaspektet er jo ikke noe særlig - var bra lei det da jeg hadde brukt lutinus helt til svangerskapsuke 9 :)

Men spør du meg var det mest frustrerende med lutinus at de opplistede bivirkningene er ekstremt like tidlige graviditetstegn (oppblåsthet, brystømhet/hevelse, kvalme, trøtthet..). Jeg fikk alle "symptomene" nevnt i parantesen, men aner fremdeles ikke om de kom pga lutinus eller pga det som etter hvert viste seg å være et egg som hadde festet seg (hurra!). Det var noen lange dager med tenking og kjenning på egen kropp før det var tid for testing!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så leit da! Er det vanlig at man tar blodprøve? Jeg fikk beskjed om å ta vanlig urinprøve 14 dager etter insett..

På Haukeland vil de at man tar blodprøve på rugedag 14, andre klinikker ønsker dette også etter det jeg har forstått rundt om på nettet, mens hos noen klinikker ringer man selv inn positiv eller negativ test på testdagen.

På andre ferskforsøket ble jeg ufattelig trøtt av lutinusen, og ble sykemeldt siden jeg synes det var skummelt å kjøre til og fra jobb - var rett og slett vanskelig å holde øynene åpne, spesielt når jeg skulle konsentrere meg om å kjøre.. Første ferskforsøk ble jeg overstimulert, så litt usikker på hva som var overstimuleringen og graviditeten og hva som var bivirkninger av lutinusen. Denne gangen har jeg vært trøtt, men har klart å komme meg på jobb. Griseriet lutinusen skaper hadde jeg også klart meg uten, men må man så må man

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*sniker fra 2014-klubben*

Søleaspektet er jo ikke noe særlig - var bra lei det da jeg hadde brukt lutinus helt til svangerskapsuke 9 :)

Men spør du meg var det mest frustrerende med lutinus at de opplistede bivirkningene er ekstremt like tidlige graviditetstegn (oppblåsthet, brystømhet/hevelse, kvalme, trøtthet..). Jeg fikk alle "symptomene" nevnt i parantesen, men aner fremdeles ikke om de kom pga lutinus eller pga det som etter hvert viste seg å være et egg som hadde festet seg (hurra!). Det var noen lange dager med tenking og kjenning på egen kropp før det var tid for testing!

Både ferskforsøket og nå fryseforsøket er jeg så trøtt.jeg som ikke drikker kaffe må ta meg en mocca for å holde meg våken.i går dupset jeg av allerede fra kl 20. 🙈 å jeg har ikke satt inn enbryo enda.i tillegg er griset no drit,det at jeg er oppblåst og MASSE luft i magen.fis som en annen skorstein 💨 Endret av Tingelling
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12dpo (12dager etter befruktning)

Svaaaaaaaaak positiv innenfor 3min strimmeltest men føler jeg er litt avventende. Vil se at testen blir sterkere fremover før jeg tror på den. Er jo ikke helt sikker på hvor lenge hormoner fra medikamentene sitter i, og om evnt tilleggshormoner kan gjøre at det sitter i lengre... Men.. Har absolutt håp nå <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12dpo (12dager etter befruktning)

Svaaaaaaaaak positiv innenfor 3min strimmeltest men føler jeg er litt avventende. Vil se at testen blir sterkere fremover før jeg tror på den. Er jo ikke helt sikker på hvor lenge hormoner fra medikamentene sitter i, og om evnt tilleggshormoner kan gjøre at det sitter i lengre... Men.. Har absolutt håp nå <3

Så spennende👏 da er du vel egentlig gravid,svak betyr vel positivt uansett.håper jeg kan si det samme om to uker.☺️ Ellers må vi vente til etter påske og må starte med hormoner før innsett av 2. Fryste

Var det fersk forsøk du hadde nå? Jeg satt inn blasocyst som var 5 dager gammelt,så kan vel i teorien teste om 10 dager👏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hadde fersk forsøk. Og idag er testen sterkere enn i går. Tjohei! Da er det en liten spire som har begynt å gro! Håper nå alt på bankende hjerte på ul :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

starter opp med synralea i starten av mars og skal på UL i starten av april etter en mnd på spray og 1,5 uke på sprøyter. Hvor lenge har dere som har hatt forsøk bak dere hatt fra UL til uttak? Fikk beskjed om tidligst 2 dager etter UL og innsett varierte fra 2-5 dager etter uttak. Er en reiseveg på over fem timer i bil en vei så litt spent på hvor dagene vil falle.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

starter opp med synralea i starten av mars og skal på UL i starten av april etter en mnd på spray og 1,5 uke på sprøyter. Hvor lenge har dere som har hatt forsøk bak dere hatt fra UL til uttak? Fikk beskjed om tidligst 2 dager etter UL og innsett varierte fra 2-5 dager etter uttak. Er en reiseveg på over fem timer i bil en vei så litt spent på hvor dagene vil falle.....

Jeg tok ut på en torsdag og satt inn tirsdag 5 dager etter.embryo kan vel maks ligge i 6 dager før de enten må settes inn eller fryses😌

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok ut på en torsdag og satt inn tirsdag 5 dager etter.embryo kan vel maks ligge i 6 dager før de enten må settes inn eller fryses

Husker du da når du hadde UL før uttaket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Med fem timers reisevei, kan du ikke gå til en annen (nærmere) gyn for UL, Så sender han/hun beskjed til klinikken?

På forsøket i november hadde jeg ul på torsdag og uttak på mandag - innsett på onsdag. På første forsøk i mai i fjor hadde jeg flere ul'er, måtte stimuleres lengre enn først planlagt. Men når eggene var klar var det ul torsdag, uttak mandag og innsett onsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker du da når du hadde UL før uttaket?

Jeg måtte stimuleres lengre enn planlagt fordi folliklene ikke var store nok.gikk til ul annen hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...