Gå til innhold

Hva har du spist i dag? Matlogg.


Agurk

Anbefalte innlegg

Frokost: Overnight oats

Lunsj: 3 knekkebrød, leverpostei, makrell i tomat, 1 gulrot, 1 kiwi og 1 appelsin

Middag: Bakt tofu med grønnsaker

Kvelds: 1 Banan

Anonymkode: 80d13...623

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kl 8: havregrøt 

kl 11: CC og banan

kl 15: gresk yoghurt og banan

kl 17: panert torsk med grønnsaker til

kl 19.30: to knekkebrød med makrell, grønnsaker og rett i koppen-suppe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En skolebolle

Rømmegrøt + spekemat

Vannmelon, jordbær, brødskive + en lappe

Anonymkode: 420e6...6e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det lov til å bli med i denne tråden om man sliter med å spise for lite, men prøver å spise mer? Jeg sliter med kronisk tarmsykdom, og har mye kvalme og magesmerter ved innntak av mat, så har blitt veldig vanskelig for meg å spise mat... Prøver å ligge på 2000 kalorier, men er veldig vanskelig, spesielt på dager som denne. (Har veldig lite lyst på mat når jeg vet st jeg kommer til å ha mageknip i mange timer etterpå, og når jeg allerede er så kvalm at jeg bare vil grave meg ned) :fnise: 

kl 9: 2 brødskiver, en med hvitost og en med smøreost.

kl 12: 1 banan + 2 ruter med kokesjokolade 

kl 16: litt popcorn (hjelper mot kvalmen)

kl 18: grov hjemmelaget pizza, med tomatsaus, ost og diverse topping (oliven, skinke osv.) Dessverre ikke så stor.

Jeg vet jeg har fått i meg alt for lite i dag, og ikke så veldig variert eller næringsrikt. (Tar jevnlig prøver hos legen og har heldigvis ingen mangler da :) ) Vekten er delvis stabil, men prøver å gå opp litt, eller i det minste holde vekten. 

Anonymkode: 8ca65...878

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Belle âme

Frukost: Havregraut med rosiner+lett melk.

Lunsj: Sukkererter og grovt rundstykke med kvitost, agurk og tomat. 5 dl appelsinjuice.

Middag: Heimelaga tomatsuppe med loff og smør.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, leste startinnlegget før jeg postet bare, står at det ikke skal være en tråd om å spise minst mulig, men bare på denne siden der jeg postet (og sier hvorfor jeg har spist lite) ser jeg folk spise mye mindre enn meg uten grunn. Kroppen trenger faktisk næringstoffer, både mikro og makro for å fungere optimalt, om dere slanker dere fordi dere faktisk har noe ekstra så er det veldig viktig å ikke blir underernært, om dere bare spiser så lite forbindelse er tynne men tror dere må spise så lite for å være tynne er dette veldig skremmende lesing...

Jeg er selv veldig slank, er 165 høy og veier 45 kg, men jeg er så tynn grunnet sykdom, der jeg på det verste kaster opp alt jeg spiser, og likevel spiser jeg mer enn mange av dere her inne uten å gå opp i vekt... Ble faktisk veldig satt ut av dette, og kommer ikke til å skrive matlogg her inne mer...

Anonymkode: 8ca65...878

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tråden blir jevnlig ryddet for innlegg der det beskrives for lite matinntak. Så moderatorene følger med her inne:) du kan være med i tråden og loggføre dagens måltider så lenge du ikke bryter retningslinjene for underforumet:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 McFeast meny. Ja, jeg vet, men jeg lar meg få lov til å spise en meny i måneden og det ble i dag. 
1 kurv med jordbær
2 knekkebrød med egg/skinkesalat toppet med et egg

Har planer om å kose meg med laks og pasta til kvelds mens jeg ser BigBangTheory. Må bare gå tur med bikkja først. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost: Havre/kesamlapper med sukkerfritt bringebærsyltetøy

Lunch: Kyllingbiter, agurk, rødløk og et grovt pitabrød + et eple

Middag: Torsk med red curry og kokkosmelk. Masse grønnsaker og litt potet til

Kvelds: 3 knekkebrød med makrell i tomat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok, leste startinnlegget før jeg postet bare, står at det ikke skal være en tråd om å spise minst mulig, men bare på denne siden der jeg postet (og sier hvorfor jeg har spist lite) ser jeg folk spise mye mindre enn meg uten grunn. Kroppen trenger faktisk næringstoffer, både mikro og makro for å fungere optimalt, om dere slanker dere fordi dere faktisk har noe ekstra så er det veldig viktig å ikke blir underernært, om dere bare spiser så lite forbindelse er tynne men tror dere må spise så lite for å være tynne er dette veldig skremmende lesing...

Jeg er selv veldig slank, er 165 høy og veier 45 kg, men jeg er så tynn grunnet sykdom, der jeg på det verste kaster opp alt jeg spiser, og likevel spiser jeg mer enn mange av dere her inne uten å gå opp i vekt... Ble faktisk veldig satt ut av dette, og kommer ikke til å skrive matlogg her inne mer...

Anonymkode: 8ca65...878

Du vet jo ikke grunnen til hvorfor spiser det du mener er for lite. Er kanskje ikke alle som ønsker å dele sine grunner med resten av forumet. Men for all del, det er ingen som tvinger deg til å skrive noe som helst her. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost: 2 skiver grovt brød med eggerøre av 2 egg, vårløk, crispisalat, 1 kiwi og litt ananas

Lunsj: Skyr Kaffe&Vanilje + ett Rugsprø med krydderskinke og lettost

Middag: Havregrøt laget på havremel og Styrk-melk med cottage cheese.

Mellom: Ett stort glass Litago Uten sukker

Anonymkode: ef96b...618

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok, leste startinnlegget før jeg postet bare, står at det ikke skal være en tråd om å spise minst mulig, men bare på denne siden der jeg postet (og sier hvorfor jeg har spist lite) ser jeg folk spise mye mindre enn meg uten grunn. Kroppen trenger faktisk næringstoffer, både mikro og makro for å fungere optimalt, om dere slanker dere fordi dere faktisk har noe ekstra så er det veldig viktig å ikke blir underernært, om dere bare spiser så lite forbindelse er tynne men tror dere må spise så lite for å være tynne er dette veldig skremmende lesing...

Jeg er selv veldig slank, er 165 høy og veier 45 kg, men jeg er så tynn grunnet sykdom, der jeg på det verste kaster opp alt jeg spiser, og likevel spiser jeg mer enn mange av dere her inne uten å gå opp i vekt... Ble faktisk veldig satt ut av dette, og kommer ikke til å skrive matlogg her inne mer...

Anonymkode: 8ca65...878

Nå vet jeg ikke hvilke innlegg du sikter til der du mener personene spiser for lite, men det er også viktig å huske at folk er forskjellige. Noen er høye, noen lave, noen tykke, noen tynne. Kaloriene man trenger er ikke satt i stein - 2000 kcal om dagen blir for mye for noen, og for lite for andre :-)

Anonymkode: 80d13...623

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reagert faktisk på det samme. Veldig mange som spiser veldig lite. Flere spiser to måltider med ikke mye mat. 

Og tror faktisk ikke alle er 60 år gamle dager som jobber på kontor. ;)

 

Til sammenligning, dette har jeg spist og det er 1350 kalorier. Og jeg er da 159 cm høy, har meget lav forbrenning og ganske overvektig og skal gå ned i vekt. Jeg bruker dog sikte på 1500 kalorier, men for varmt for å orke spise så mye.

 

Skärmbild (10).png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tråden ryddet for innlegg som beskriver et for lavt matinntak og dermed bryter med forumets regler.

Bond, forumansvarlig 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vinglepetra

Frokost: Vannmelon og  en yoghurt med jordbærsmak. 

Lunsj: jordbær 12 stk(?) to brødskiver med omelett av 2 egg og 1 banan 

middag: pasta salat med pesto, kjøttboller, tomat, agurk og fetaost. 

Kvelds: Grønnte med melon 

og masse vann

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost: 1 banan

Middag: 1 porsjon lasagne + 1 rundstykke med smør ved siden av og en liten flaske cola

 

Sliter med forkjølelse og feber akkurat nå så matlysten er ikke helt på topp. Planlegger å spise en god frokost og masse skalldyr i morgen dersom formen er bedre. *Krysser fingrene* 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Frokost: to skiver. Husker ikke hva som var på dem.

Middag: ferdigkjøttkaker i brun saus, poteter og gulrøtter.

Kvelds: 3 skiver, to glass oboy, litt chips og 4 valium.

Anonymkode: fcf74...206

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Knaggrekke skrev:

Tråden blir jevnlig ryddet for innlegg der det beskrives for lite matinntak. Så moderatorene følger med her inne:) du kan være med i tråden og loggføre dagens måltider så lenge du ikke bryter retningslinjene for underforumet:)

Det visste jeg ikke, takk for oppklaring. :)

12 timer siden, Mayoo skrev:

Du vet jo ikke grunnen til hvorfor spiser det du mener er for lite. Er kanskje ikke alle som ønsker å dele sine grunner med resten av forumet. Men for all del, det er ingen som tvinger deg til å skrive noe som helst her. 

Når du spiser 600 kalorier, regnet ut noen av de som hadde postet her, så kan du ikke beskytte det på noen som helst måte. 600 kalorier er uansett for lite. Og nei, du trenger ikke dele dine grunner, men du er uansett anonym, og det skader ikke å under minste komme med en mini kommentar, istedenfor å bare poste utrolig lite mat. Skjønner ikke hvorfor noen skulle føle seg støtt sv kommentaren min, den gjelder ikke alle, de den gjelder kan føle seg støtt, men hvorfor føler du deg støtt om du føler du spiser bra nok?

Anonymkode: 8ca65...878

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det visste jeg ikke, takk for oppklaring. :)

Når du spiser 600 kalorier, regnet ut noen av de som hadde postet her, så kan du ikke beskytte det på noen som helst måte. 600 kalorier er uansett for lite. Og nei, du trenger ikke dele dine grunner, men du er uansett anonym, og det skader ikke å under minste komme med en mini kommentar, istedenfor å bare poste utrolig lite mat. Skjønner ikke hvorfor noen skulle føle seg støtt sv kommentaren min, den gjelder ikke alle, de den gjelder kan føle seg støtt, men hvorfor føler du deg støtt om du føler du spiser bra nok?

Anonymkode: 8ca65...878

Dess mer en deler her, dess mindre anonym blir en. Har gjenkjent flere folk her på KG, så en er strengt tatt ikke så veldig anonym. 

Har ikke sagt at jeg føler meg støtt, jeg sier bare at folk kan ha sine grunner som de ikke ønsker å dele med KG.

Endret av Mayoo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Mayoo skrev:

Dess mer en deler her, dess mindre anonym blir en. Har gjenkjent flere folk her på KG, så en er strengt tatt ikke så veldig anonym. 

Har ikke sagt at jeg føler meg støtt, jeg sier bare at folk kan ha sine grunner som de ikke ønsker å dele med KG.

Det finnes INGEN årsak som rettferdiggjør et inntak av mat på, feks. 600 kalorier. 

Derfor slettes slike poster også her inne på KG. 

 

Klart man kan ha en grunn, men da kanskje man skriver "syk" eller som jeg at det var for varmt.  Når man skriver flere poster etter hverandre med veldig lite mat, uten kommentar så oppfatter jeg det som at det er det naturlige kostholdet - ikke unntak på grunn av sykdom for eksempel.

De eneste som har så lavt kaloriinntak med vilje er de som er syke av spiseforstyrrelse. Og takk og lov at kg sletter slike poster - pro ana forum finns det godt om andre steder.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...