Gå til innhold

15.000 utbetalt i mnd- OK for dere jenter?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har jo råd til egen leilighet med 15k i måneden (og skal også flytte ut igjen på nyåret). Jeg har også bodd hjemmefra i flere år tidligere, så jeg er ingen hjelpesløs mammagutt.. Hadde ikke vært aktuelt å bo hjemme hvis jeg hadde kjæreste.

Rart at folk henger seg opp i en slik banal sak, som er veldig lett å løse for min del..

Anonymous poster hash: b105e...45b

Ja, rart at folk henger seg opp i halvparten av saken du spør om? Og ja, du stiller dårlig på markedet når du bor hjemme hos mamma og står på lønningslista hos NAV med en så dårlig lønn. Det er tross alt tre store minussider som trekker ned her: Mamma + NAV + dårlig lønn.

Anonymous poster hash: 970f9...08f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er mer at kun 27% av menn tar høyere utdannelse, og prosenten er enda mindre blant den yngre generasjon gutter.

"Like barn leker best" er bullshit da kvinner uten utdannelse gjerne vil ha disse mennene de også.

De som ikke trenger dette i en mann har et mye større utvalg.

De som må ha dette i en mann, kommer ofte hit og klager over at "ingen menn liker meg" eller "mannen var utro med kollega/venninne, buhu."

Fordi de kun går for 27-prosenten.

Anonymous poster hash: cd7f7...3d1

Det er allerede vist til at en overveldende majoritet av menn (nesten alle) hat samboer i løpet av livet. Nesten ingen ender opp som jomfru uten et eneste seriøst forhold på slutten av livet. At de uten utdannelse ikke får en sjanse er statistisk sett feil.

Anonymous poster hash: f690c...707

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår at du føler for å beskytte deg selv etter 8 sider med kritisering, men du må også huske at det var du som startet tråden og når man da får ærlige svar om hva kvinner her vil ha så må du bare godta det og så får du bestemme selv om du vil forandre på noe eller ikke. Det er selvsagt ikke alt du skal ta til deg heller og du må huske at ingen kvinner er like.

Jeg tror dog ikke det er lurt for en som allerede er deprimert og selvdestruktiv å starte en tråd som dette. Det som er viktig for deg er å jobbe deg gjennom det og så får du finne dame etterpå. Forholdet ditt vil nok ikke gå så bra når du sliter såpass.

Og så er det en del svar som er ganske krasse, og som bare fungerer for å trykke han ned. Men ok, vi menn forstår :) Det er kun hardhet som skal vises kvinner nå fremover, noe denne tråden er nok en bekreftelse på.

Hadde tråden hatt motsatte kjønnsfortegn så hadde tonen vært en helt annen.

Anonymous poster hash: 4fcec...c67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så er det en del svar som er ganske krasse, og som bare fungerer for å trykke han ned. Men ok, vi menn forstår :) Det er kun hardhet som skal vises kvinner nå fremover, noe denne tråden er nok en bekreftelse på.

Hadde tråden hatt motsatte kjønnsfortegn så hadde tonen vært en helt annen.

Anonymous poster hash: 4fcec...c67

Det er drøssevis av kjempefrekke svar fra anonyme menn til kvinner i en rekke tråder her, hvis du er ny til KG.

Det kommer alltid noen irrasjonelle svar, st kan man velge å ignorere.

Men TS går her helt i forsvar og blir fortvilet, sint og går helt offerrollen selv når han får rasjonelle, ærlige svar.

Anonymous poster hash: f690c...707

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er selvsagt en del vanskeligere i dag enn før, men man har rimelig store skylapper hvis man tror at alle med kun grunnskole er tilnærmet analfabeter. Noen klarer å jobbe seg opp, og noen greier også å lese seg fint opp på egenhånd.

Dessuten er det ganske begrenset med historie man lærer på videregående uansett. Med fokus bestemt av skoleverket og det er få som tenker noe særlig utenfor den eurosentriske sfæren man får servert i historietimene på VGS.

Anonymous poster hash: 4fcec...c67

bra sagt! tenker på en som har jobbet 100% fra ungdomskolen kan har mer erfaring/like mye som mange av de med utdannelse. selv har jeg vgs+ litt ekstra, men merker ikke noe forskjell på meg og de som jobbet etter ungdomskolen.

Anonymous poster hash: 92b0c...5ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

til dere som KREVER partner med utdannelse.. skulle likt å se at dere traff "verdens snilleste mann" som var millionær å jobbet i en familie bedrift-uten utdannelse... ja da hadde dere nok ikke vært så høye i hatten! :fnise:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er dame og har selv utbetalt over 30 000kr hver måned, så ja, det ville vært en dealbreaker. Mest fordi jeg ønsker en mann som er likestilt med meg selv, både ambisjonsmessig og helst jobbnivåmessig. Jeg higer ikke etter å forsørge min mann heller.



Anonymous poster hash: 0051f...fed
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mer at kun 27% av menn tar høyere utdannelse, og prosenten er enda mindre blant den yngre generasjon gutter.

"Like barn leker best" er bullshit da kvinner uten utdannelse gjerne vil ha disse mennene de også.

De som ikke trenger dette i en mann har et mye større utvalg.

De som må ha dette i en mann, kommer ofte hit og klager over at "ingen menn liker meg" eller "mannen var utro med kollega/venninne, buhu."

Fordi de kun går for 27-prosenten.

Anonymous poster hash: cd7f7...3d1

Vel de kvinnene som ikke har utdannelse stiller adskillig svakere i konkurransen om mennene med høyere utdannelse.

Anonymous poster hash: ab81b...615

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er dame og har selv utbetalt over 30 000kr hver måned, så ja, det ville vært en dealbreaker. Mest fordi jeg ønsker en mann som er likestilt med meg selv, både ambisjonsmessig og helst jobbnivåmessig. Jeg higer ikke etter å forsørge min mann heller.

Anonymous poster hash: 0051f...fed

Nå oppsummerte du ganske kort og greit hvorfor likestillingen bare er en illusjon. Ingen kvinner vil gå ned i standard for kjærligheten, det er en mannlig egenskap det der.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest avocadoen

Herregud for ett MAS og fordommer, som om alle kan bare velge seg kjemi og forelskelse…synes eg ser dere treffe en med kjemi ( sjelden ) og så si nei pga ting som dette…………..lavmål

Anonymous poster hash: 10029...b5a

"Ting som dette" er veldig seriøse ting og man bør tenke seg om to ganger før man går inn i et forhold med en person som sliter veldig og ikke har noen lyst til å leve eller livsgnist. Jeg klarer ikke ha kjemi med en mann som er deprimert dessverre.

Jeg vil ha en stødig mann som er glad i livet. Det har jeg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå oppsummerte du ganske kort og greit hvorfor likestillingen bare er en illusjon. Ingen kvinner vil gå ned i standard for kjærligheten, det er en mannlig egenskap det der.

ingen? min mann har nesten ingen penger+ gjeld.. ingen ting å si for meg, gjeld skal betales ned å hva han tjener/kommer til å tjene har 0 betydning for meg.. mitt krav at han er en god og snill person

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest avocadoen

Og så er det en del svar som er ganske krasse, og som bare fungerer for å trykke han ned. Men ok, vi menn forstår :) Det er kun hardhet som skal vises kvinner nå fremover, noe denne tråden er nok en bekreftelse på.

Hadde tråden hatt motsatte kjønnsfortegn så hadde tonen vært en helt annen.

Anonymous poster hash: 4fcec...c67

Jeg tror du må roe deg ned, komme deg ut av KG og skaffe hjelp når du mener alle kvinner har samme personlighet og krav.

For å snu det: ville du om du er glad i livet og føler alt er bra vært sammen med en kvinne som sleit med alt, var deprimert, bodde hjemme hos foreldrene og følte at hun like gjerne kunne dø?

Jeg vet svaret. Om det var ingen andre kvinner i verden som ville ha deg så kunne du helt sikkert vurdert det, men du hadde helt sikkert valgt en ressurssterk kvinne med livsgnist og en sjarmerende personlighet over den andre kvinnen anyday.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror du må roe deg ned, komme deg ut av KG og skaffe hjelp når du mener alle kvinner har samme personlighet og krav.

For å snu det: ville du om du er glad i livet og føler alt er bra vært sammen med en kvinne som sleit med alt, var deprimert, bodde hjemme hos foreldrene og følte at hun like gjerne kunne dø?

Jeg vet svaret. Om det var ingen andre kvinner i verden som ville ha deg så kunne du helt sikkert vurdert det, men du hadde helt sikkert valgt en ressurssterk kvinne med livsgnist og en sjarmerende personlighet over den andre kvinnen anyday.

Hvorfor kan han ikke ha livsgnist og en sjarmerende personlighet av å gå på nav?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kan han ikke ha livsgnist og en sjarmerende personlighet av å gå på nav?

Nå kjenner jeg ikke TS, men ut fra mine kjente som går på NAV, så er det svært få som har en positiv livsgnist og en sjarmerende personlighet. De er bitre, klagete, sutrete og driver med en evinnelig syting om NAV og har en konkurranse med samtlige bekjente om at de har det verst av alle (ingen andre tar del i den konkurransen enn de selv, men det får de ikke med seg). Si en feil ting, og helvete er løs med en gang...

Anonymous poster hash: 970f9...08f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

For min del er ikke høyere utdanning et must selv om jeg har en master selv. Men jobben er en veldig viktig del av livet mitt, så må ha en mann med samme syn på jobb som meg. Spiller ikke så stor rolle hva han jobber med så lenge han brenner for det han gjør. Hadde ikke klart å bli tiltrukket av en mann uten ambisjoner. Men det er nå meg, sikkert mange kvinner som ikke tenker det samme:)



Anonymous poster hash: 936f2...3d0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del er ikke høyere utdanning et must selv om jeg har en master selv. Men jobben er en veldig viktig del av livet mitt, så må ha en mann med samme syn på jobb som meg. Spiller ikke så stor rolle hva han jobber med så lenge han brenner for det han gjør. Hadde ikke klart å bli tiltrukket av en mann uten ambisjoner. Men det er nå meg, sikkert mange kvinner som ikke tenker det samme:)

Anonymous poster hash: 936f2...3d0

"Be careful what you wish for cause you just might get it"

Det innser du den dagen du ligger der i senga, har gjort alt fint, tatt på det noe av det mest sexy du kunne finne frem, og han ringer for å fortelle at han er nødt til å jobbe overtid i kveld også så du trenger ikke vente på han.

Og du innser at du ikke har pratet med han på hele uken, ut over å hilse på han og så vidt hørt noen korte kommentarer innimellom, fordi han har jobbet og jobbet og jobbet. Og nei, han er ikke utro, det vet du, han er bare en arbeidsalkoholiker.

Anonymous poster hash: c5a8e...f52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Be careful what you wish for cause you just might get it"

Det innser du den dagen du ligger der i senga, har gjort alt fint, tatt på det noe av det mest sexy du kunne finne frem, og han ringer for å fortelle at han er nødt til å jobbe overtid i kveld også så du trenger ikke vente på han.

Og du innser at du ikke har pratet med han på hele uken, ut over å hilse på han og så vidt hørt noen korte kommentarer innimellom, fordi han har jobbet og jobbet og jobbet. Og nei, han er ikke utro, det vet du, han er bare en arbeidsalkoholiker.

Anonymous poster hash: c5a8e...f52

Haha, da finner jeg meg en ny mann, der går grensa :) Men poenget mitt var vel heller at jeg elsker jobben min og bruker mye tid på den. Så jeg matcher ikke med en mann som kun ser på jobb som et sted å tjene penger, vil gjerne at han deler det synet.

Anonymous poster hash: 936f2...3d0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du har vært uaktuell. Du får utbetalt under halvparten av det jeg får.

Og jeg tuller bare. Ikke med det at du får utbetalt med mindre en halvparten av det jeg får - men at jeg ser lite på økonomi/utdannelse i en partner. Så lenge vi kan ha gode samtaler, har noen av de samme drømmene og håpene for fremtiden. Det som jeg ser etter i en partner er at vi er et team. Og et team klarer å nå det de ønsker, uansett utgangspunkt. Og alle vet jo at veien dit er det morsomste.
Så om vi hadde passet sammen, kunne begge like gjerne ha ingenting - men sammen fått til noe bedre.

Men det jeg derimot ser på - og verdsetter som en god egenskap - er når folk faktisk gjør det de kan for å forsørge for seg selv (og sin egen lykke). Som ikke utnytter alt de har rundt seg, mens de sitter på rævva.

Har faktisk møtt mange "menn" som tjener mye, har god utdannelse - men de snylter. De sniker, de er sleipe - rett og slett egoistiske. De ser ikke folk rundt seg, men tenker kun på seg og sitt. De kjøper seg ting, ordner med ting - kun med tanke på hva andre skal syns om det - og ikke nødvendigvis for sitt eget beste. De har ønsker, drømmer og tanker som styres kun av hva som kan gi de annerkjennelse til bekjente og fremmede som de møter på... hvor tomt er ikke det da?

Jeg ser på kvinner som ser etter menn med penger som uutviklede. Og menn som ser på kvinner som mindreverdige som hulemenn. Vi er i et likestilt land, jeg som kvinne har muligheter til å tjene like bra som menn - og menn har like mange muligheter til å bidra i hjemmet som kvinnfolk. Vi kan ikke ha holdinger om at mannen skal stille opp økonomisk heller - fordi staten bidrar med nok støtte om man skulle havne på kjøret eller miste muligheter.

Ikke rart folk er så ulykkelige i dag, om slike "holdinger" fortsatt holdes ved like. Om utseende og penger er alt folk går etter - da tror jeg mange går glipp av gode minner, følelser og opplevelser.



Anonymous poster hash: 435e6...bf9
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...