Gå til innhold

15.000 utbetalt i mnd- OK for dere jenter?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

så hvis en mann er kontorarbeider uten noe form for utdannelse (f.eks jobbet fra etter u.skole) så er han ikke aktuell? vet ikke om jeg skal le eller grine :sjokkert:

Anonymous poster hash: 92b0c...5ab

Finnes det i det hele tatt noen slike?

Å ikke en gang fullføre videregående, er faktisk skikkelig ille. Da mangler man noe vesentlig mhp pliktoppfyllelse og/eller normal framdrift.

Anonymous poster hash: 5ba8e...559

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor er det så mange her som tror at single folk som bor hjemme fremdeles vil fortsette å bo hjemme den dagen de ikke er singel?

Å ha muligheten til å bo hjemme dersom problemer oppstår i livet er jo en positiv ting for mange, og man kan kanskje legge til side noe penger i steden for å finansiere andre menneskers utleieleiligheter. De pengene kan man jo fint bruke når man flytter sammen med noen senere skulle man møte noen.

Jeg bor også som TS hjemme og er eldre enn TS i tillegg, jeg er veldig glad for at jeg har familie som kan hjelpe meg i min situasjon, det hadde vært verre å bo alene med tanke på husleie.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor også for tiden dessverre hjemme og er 30. Noe jeg hat gjort i 2 år nå. Jeg vil ikke bo hjemme men mitt andre valg er å bo på gata. Årsak. Jo har vært ung og dum for noen år siden så jeg sliter med en ganske stor gjeld. Har for tiden maks trekk på arbeidsavklaringspengene som jeg mottar fra nav. Får derfor et minimum å leve for i mnd. Har nok til egne regninger og betaler for å bo her men ingenting til overs for sparing. Har derfor ikke penger til depositum på leiemarkedet og ingen vil ha kommunal garanti noe jeg forstår godt. Mitt eneste valg da ble å søke om kommunal bolig og ventelistende er lange.

Jeg bodde lenge ute men alt skar seg den dagen huseier skulle overta leiligheten selv. Hadde tvangstrekk da også så hadde ikke noe mer sparepenger. Så mitt eneste valg var da å flytte hjem.

Jeg er ikke stolt av meg selv. Verken av at jeg har fått gjeld eller det at jeg bor hjemme. Men jeg har en fantastisk kjæreste som godtar alt dette her. Det var ingen deal breaker for han at jeg bodde hjemme. Han har også vært gjennom mye av det samme som meg. Så jo ts.. det går ann å få dame. Du må bare treffe noen som godtsr deg for den du er..

Anonymous poster hash: 88c1c...56f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Well…håper virkelig du ikke får noen overraskelser på veien...

det er 100000 grunner for ulike valg, respekter det, dere aner ikke hvordan livet kan bli..

Anonymous poster hash: 10029...b5a

Jeg har vel aldri sagt at jeg ikke respekterer det?

Jeg vet hvordan livet mitt er. Jeg flytta hjemmefra som 16-åring og ble veldig selvstendig av det. Utrolig glad for det valget jeg gjorde.

Jeg har en utrolig flott samboer og rett og slett et veldig fint liv. Som sagt er jeg også syk, men trenger ikke å bo hjemme med mine foreldre av den grunn. Kan dog ikke se at TS er syk.

Ja, det er synd med mennesker som havner skeivt ut, men jeg er utrolig ambisiøs og trenger en mann som vil like mye som meg slik at vi kan dra hverandre fram.

Jeg tror at TS kommer til å finne seg en jente etterhvert, men jeg sier min mening om det. Det må du respektere :)

Anonymous poster hash: 5aa91...fa6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NAV + bo hjemme hos hu mor = dealbreaker. Begge deler hver for seg hadde vært dealbreaker. Ikke interessert i å date folk som løper i skjørta på mor eller ikke jobber.

Lengden på utdannelsen eller jobb er ikke viktig, men økonomien må være god nok til å leve helt greit.

Anonymous poster hash: 970f9...08f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det så mange her som tror at single folk som bor hjemme fremdeles vil fortsette å bo hjemme den dagen de ikke er singel?

Å ha muligheten til å bo hjemme dersom problemer oppstår i livet er jo en positiv ting for mange, og man kan kanskje legge til side noe penger i steden for å finansiere andre menneskers utleieleiligheter. De pengene kan man jo fint bruke når man flytter sammen med noen senere skulle man møte noen.

Jeg bor også som TS hjemme og er eldre enn TS i tillegg, jeg er veldig glad for at jeg har familie som kan hjelpe meg i min situasjon, det hadde vært verre å bo alene med tanke på husleie.

Jeg hadde følt meg som en reservemamma om en fyr skulle flytta rett fra sin mor og inn til min leilighet.

De fleste vil heller ikke flytte sammen etter 1 mnd med dating for å si det sånn.. Ting kan fort skjære seg i et samboerforhold og man må derfor være 100% sikker på at man kommer til å være sammen med denne personen en god stund og føle at man kjenner personen godt nok.

Det er veldig annerledes å bo sammen med en kjæreste i forhold til å bare være kjærester. Det er ikke særlig sexy når samboeren har diaré og spysyka og det som verre er. Eller når vi begge er sengeliggende med influensa med røde neser og snørr overalt.

Derfor er det viktig å ha et sterkt forhold, og da vil kjæresten bo sammen med sine foreldre en stund.

Som sagt hadde det gått bra om jeg falt for en fyr som f.eks var for syk til å bo alene (tenker da på f.eks epilepsi), men kan ikke se så utrolig mange andre ting som gjør at en må bo hos sine foreldre. Jeg ønsker dog ikke en mann som har rota seg helt bort i livet og sitter som 30-åring uten utdannelse og drukner i gjeld. Det blir for uansvarlig for meg.

Det er en ærlig sak. Jeg ønsker ikke å være slem eller noe slikt. Det er sånn jeg føler det.

Anonymous poster hash: 5aa91...fa6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest bustyvel

Jeg bryr meg ikke om hva en mann tjener så lenge han kan forsørge seg selv og er fornøyd med livet. Du bor hjemme, så du hadde ikke vært aktuell pga. nettopp det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

så hvis en mann er kontorarbeider uten noe form for utdannelse (f.eks jobbet fra etter u.skole) så er han ikke aktuell? vet ikke om jeg skal le eller grine :sjokkert:

Anonymous poster hash: 92b0c...5ab

Det er da et helt legitimt krav? Jeg ville heller aldri blitt sammen med noen som ikke hadde høyere utdanning.... Nå har jeg samboer da, men om jeg var på markedet igjen ville det vært et absolutt krav. Endret av Zereta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt riktig. Vedkommende må i det minste ha fullført videregående, men da yrkesfag eller annen utdannelse etter videregående. Du må gjerne både le og gråte. Alle i min familie og alle mine venner har minimum en bachelor og de fleste har master så det finnes mange av dem med utdannelse også. Jeg skjønner ikke hvorfor dette kravet plager deg? Jeg kjenner kun en som har jobbet seg oppover med i utgangspunktet ingen utdannelse, men det var etter fullført videregående og for 30 år siden, selv mine besteforeldre har utdannelse. Denne ene jeg kjenner har tatt masse utdannelse i ettertid ved siden av jobb og det er grunnen til at vedkommende har kommet så langt som i dag. Har du bare fullført ungdomsskole må du gjennom tre år med skole for i det hele tatt å starte på en utdannelse og det gidder jeg ikke bruke tid på. Folk har egentlig et relativt kort yrkesliv og er ikke attraktive på arbeidsmarkedet som nyutdannede hvis de er over 30 og har navet i 5 år før de fikk orden på livet.

Anonymous poster hash: e70a8...e19

Og dette er grunnen til at selv vi med høyere utdannelse i større og større grad styrer unna norske kvinner :)

Men, bare vent. Når dere møter deres menn med hardhet vil dere også selv bli møtt med hardhet. Dere kan bare glemme å få noen form for hjelp om dere havner i nød? Forsøkt voldtatt? Glem at jeg i det hele tatt hjelper, deres egen sikkerhet er deres eget problem og jeg bryr meg fint lite lenger.

Anonymous poster hash: 4fcec...c67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vel aldri sagt at jeg ikke respekterer det?

Jeg vet hvordan livet mitt er. Jeg flytta hjemmefra som 16-åring og ble veldig selvstendig av det. Utrolig glad for det valget jeg gjorde.

Jeg har en utrolig flott samboer og rett og slett et veldig fint liv. Som sagt er jeg også syk, men trenger ikke å bo hjemme med mine foreldre av den grunn. Kan dog ikke se at TS er syk.

Ja, det er synd med mennesker som havner skeivt ut, men jeg er utrolig ambisiøs og trenger en mann som vil like mye som meg slik at vi kan dra hverandre fram.

Jeg tror at TS kommer til å finne seg en jente etterhvert, men jeg sier min mening om det. Det må du respektere :)

Anonymous poster hash: 5aa91...fa6

Nei, du kan jo heller lever på samboeren din. Du er bare nok et jævla eksempel på en snylter selv, og så kritiserer du andre i samme situasjon? Du er patetisk.

Anonymous poster hash: 4fcec...c67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og dette er grunnen til at selv vi med høyere utdannelse i større og større grad styrer unna norske kvinner :)

Anonymous poster hash: 4fcec...c67

Hæ? Hvor har du fått denne absurde idéen fra?

Anonymous poster hash: 5ba8e...559

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet ikke hvilken boble du lever i, men prøv å ha litt forståelse for at folk faktisk lever forskjellige liv her i verden. Ja, det finnes mange som ikke har fullført videregående. De mangler overhodet ikke noe vesentlig, det kan være at tiden de skulle bruke på videregående var preget av andre ting som gjorde det vanskelig å fullføre. Det kan være 100 grunner til at ikke de har fullført. Du vet absolutt ingenting om hvorfor folk har tatt slike valg i fortida, prøv å sette deg inn i andres situasjon før du begynner å dømme.

Dersom gele tiden fra 16 år til 29 år har vært "preget av ting som gjør det vanskelig å fullføre videregående", så snakker vi ikke om en ordinær situasjon. Da er det seriøse ting på gang, på ett eller annet plan. Og det høres ut som en meget lite egnet situasjon å gå inn i for en potensiell partner.

Greit nok at ting skjer, men så kommer kan seg på beina og tar fatt igjen. Og vips har man fullført videregående. Og før man har kommet så langt, kan jeg ikke se at man har kommet seg så ovenpå at man er klar for å involvere seg seriøst med andre uansett.

Anonymous poster hash: 5ba8e...559

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæ? Hvor har du fått denne absurde idéen fra?

Anonymous poster hash: 5ba8e...559

Tja, jeg og mange andre gidder jo ikke akkurat å deale med norske kvinner med kalde holdninger. Jeg hadde heller tatt selvmord enn å involvere meg med en norsk kvinne igjen, og det sier jo litt.

Anonymous poster hash: 4fcec...c67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, jeg og mange andre gidder jo ikke akkurat å deale med norske kvinner med kalde holdninger. Jeg hadde heller tatt selvmord enn å involvere meg med en norsk kvinne igjen, og det sier jo litt.

Anonymous poster hash: 4fcec...c67

Deg om det. Men når du kommer med påstander om hva "vi med høyere utdanning" velger, bør du ha litt mer å basere det på enn deg selv. Lærere du at det var riktig å kaste ut ubegrunnede påstander på studiet ditt? ;)

Anonymous poster hash: 5ba8e...559

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vel, nå kan det jo hende at man fant ut at man faktisk kunne få en god jobb uten å fullføre videregående, også lever man like greit uten. Du har levd ditt liv, du har tatt dine valg. Betyr ikke at alle trenger å ta de samme valgene fordi du mener det er riktig.

Nei, man kan ikke få en god jobb uten å fullføre videregående. Man kan muligens få seg en jobb, men ikke en god en.

Dessuten er utdanning viktig utover det rent praktiske/nødvendige. Det handler om allmenndannelse og grunnleggende kunnskaper om verden, historien og samfunnet. Stopper man opp på ungdomsskolenivå, blir det rimelig stusselige saker (for å si det mildt....)

Anonymous poster hash: 5ba8e...559

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deg om det. Men når du kommer med påstander om hva "vi med høyere utdanning" velger, bør du ha litt mer å basere det på enn deg selv. Lærere du at det var riktig å kaste ut ubegrunnede påstander på studiet ditt? ;)

Anonymous poster hash: 5ba8e...559

Nå var jo ikke dette bare sagt på egne vegne.

Anonymous poster hash: 4fcec...c67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, man kan ikke få en god jobb uten å fullføre videregående. Man kan muligens få seg en jobb, men ikke en god en.

Dessuten er utdanning viktig utover det rent praktiske/nødvendige. Det handler om allmenndannelse og grunnleggende kunnskaper om verden, historien og samfunnet. Stopper man opp på ungdomsskolenivå, blir det rimelig stusselige saker (for å si det mildt....)

Anonymous poster hash: 5ba8e...559

Det er selvsagt en del vanskeligere i dag enn før, men man har rimelig store skylapper hvis man tror at alle med kun grunnskole er tilnærmet analfabeter. Noen klarer å jobbe seg opp, og noen greier også å lese seg fint opp på egenhånd.

Dessuten er det ganske begrenset med historie man lærer på videregående uansett. Med fokus bestemt av skoleverket og det er få som tenker noe særlig utenfor den eurosentriske sfæren man får servert i historietimene på VGS.

Anonymous poster hash: 4fcec...c67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er selvsagt en del vanskeligere i dag enn før, men man har rimelig store skylapper hvis man tror at alle med kun grunnskole er tilnærmet analfabeter. Noen klarer å jobbe seg opp, og noen greier også å lese seg fint opp på egenhånd.

Anonymous poster hash: 4fcec...c67

Ingen har vel påstått at man er "nærmest analfabet" om man ikke har gått videregående. Såpass grunnleggende kunnskaper kommer heldigvis tidligere. Men man lærer faktisk mye på videregående også. Det er tre relativt fullpakkede år. Og uten denne utdanningen går man faktisk glipp av mye.

At noen som velger å ikke gå grunnleggende utdanning, faktisk velger å "lese seg opp" stiller jeg meg meget tvilende til. Min erfaring tilsier også at sluke personer forholder seg til informasjon på en meget ukritisk eller naiv måte. De magler rett og slett kunnskaper om hvordan de skal håndtere teoretisk kunnskap osv.

Anonymous poster hash: 5ba8e...559

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...