Gå til innhold

15.000 utbetalt i mnd- OK for dere jenter?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det handler ikke om hvor mye penger du tjener. Det at du er en talentløs naver er deimot som å være spedalsk i datingsammenheng.

Så hyggelig skrevet :) Du sparker folk som ligger nede i andre sammenhenger også? Du føler deg kanskje litt bedre av det?

Anonymous poster hash: 4fcec...c67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor har jeg skrevet at jeg snakker for alle menn? Jeg peker på egne preferanser og en del av de jeg kjenner sine.

Anonymous poster hash: 4fcec...c67

"Og dette er grunnen til at selv vi med høyere utdannelse i større og større grad styrer unna norske kvinner"

"Jeg gikk et høyere studie innen teknologi/realfag, og mine uttalelser er basert på egne preferanser samt en god del av de jeg kjenner med tilsvarende bakgrunn."

"Nå var jo ikke dette bare sagt på egne vegne."

Dette er vel alle deg? Det virker på dine egne uttalelser som at du prater for en relativt stor gruppe mennesker. Jeg er bare nysgjerrig på hvem, og hvor denne informasjonen er samlet inn.

Vil ikke si at det oftest er de med høyest utdannelse som skaffer seg koner fra andre land. Men det er bare basert på hva jeg ser rundt om kring.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmmm.... jeg lurer på hvem det vil gå værst utover hvis krakket kommer og arbeidsledigheten blir høy, de med høyere utdannelse eller de uten, hmmmm.... :sarkasme:

Anonymous poster hash: 134d0...529

Det vil nok gå utover alle, poenget var at mange med høy utdanning i så fall ikke vil være forskånet på noe som helst vis. Særlig de som har tatt utdanning i retning av subsea, offshore, seismikk o.l. eller teknologier i oljeserviceindustrien.

Det er nemlig ikke slik at man bare ved å ha en høy utdannelse er tilpasset arbeidslivet. Ting skjer raskt i dag, og vips - så står en bråte med høyt utdannede ingeniører og banker på døra til NAV. Du får nå bare håpe at det ikke går utover deg og din familie.

Anonymous poster hash: 4fcec...c67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Og dette er grunnen til at selv vi med høyere utdannelse i større og større grad styrer unna norske kvinner"

"Jeg gikk et høyere studie innen teknologi/realfag, og mine uttalelser er basert på egne preferanser samt en god del av de jeg kjenner med tilsvarende bakgrunn."

"Nå var jo ikke dette bare sagt på egne vegne."

Dette er vel alle deg? Det virker på dine egne uttalelser som at du prater for en relativt stor gruppe mennesker. Jeg er bare nysgjerrig på hvem, og hvor denne informasjonen er samlet inn.

Vil ikke si at det oftest er de med høyest utdannelse som skaffer seg koner fra andre land. Men det er bare basert på hva jeg ser rundt om kring.

En gode del av de jeg kjenner i internasjonale miljøer, ja, etter samtaler med dem. Og det forstår jeg godt, med de holdningene som gjennomsyrer denne diskusjonen!

Anonymous poster hash: 4fcec...c67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, spørs hvor lenge du beholder den inntekten. Hvis du har gode utsikter til å få en fast jobb muligens, og hvis du har utdannelse i bånd. Men ellers nei. For meg handler det om ambisjonsnivå og å ha noe 'going for you' i livet. Jeg liker ambisiøse menn som står på og får til ting og setter seg mål osv. Jeg er ambisiøs selv og liker å blant annet kunne diskutere hverandres arbeidsdag og situasjoner i arbeidslivet osv. Det handler også om livsstil; jeg liker å bo fint, reise mye, spise god mat, dra mye ut å spise osv. En lønn på 15.000kr hadde satt en stoppe for det. Og selvom jeg har lønn selv så ønsker jeg at jeg og partneren min skal bidra ca likt for så å sammen dele livsstil. Altså det kan godt være forskjell i lønn men ikke en så stor forskjell.

Dette er bare meg og min mening, og den er formet av min bakgrunn, miljø og verdier, og jeg er sikker på at det er mange kvinner der ute som ikke lar seg skremme bort og som faller for deg pga personlighet og egenskaper. Kvinner er forskjellige og ser etter helt forskjellige ting så det vil alltid være noen du er attraktiv for og noen du ikke er attraktiv for. Men sånn er det for alle :)

Anonymous poster hash: ab81b...615

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange gutter med høyere utdanning som finner en dame på utveksling eller jobb-reise, og det skjønner jeg godt når norske kvinner er så kalde.

Istedetfor gold-digger kan man kalle dem utdanning-digger.



Anonymous poster hash: cd7f7...3d1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det vil nok gå utover alle, poenget var at mange med høy utdanning i så fall ikke vil være forskånet på noe som helst vis. Særlig de som har tatt utdanning i retning av subsea, offshore, seismikk o.l. eller teknologier i oljeserviceindustrien.

Det er nemlig ikke slik at man bare ved å ha en høy utdannelse er tilpasset arbeidslivet. Ting skjer raskt i dag, og vips - så står en bråte med høyt utdannede ingeniører og banker på døra til NAV. Du får nå bare håpe at det ikke går utover deg og din familie.

Anonymous poster hash: 4fcec...c67

Selvfølgelig er de forskånet mer enn de uten utdannelse, hvis arbeidsmarkedet går helt til H*** så vil jo inflasjonen i utdannelse bare øke. De stillinge som før ikke krevde utdannelse kan nå kreve bachelor og de som før krevde bachelor kan kreve master hvis det er mange om beinet. Det vil selvsakt ramme alle, men værst blir det for de som ikke har noen utdannelse, de vil stille enda dårligere. Bare se på Spania og Italia.

Anonymous poster hash: 134d0...529

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange gutter med høyere utdanning som finner en dame på utveksling eller jobb-reise, og det skjønner jeg godt når norske kvinner er så kalde.

Istedetfor gold-digger kan man kalle dem utdanning-digger.

Anonymous poster hash: cd7f7...3d1

For utenlandske statsborgere som gifter seg med eldre hvite "rike" nordmenn de er i alle fall ikke golddiggere, det er nok ekte kjærlighet

Anonymous poster hash: 134d0...529

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig er de forskånet mer enn de uten utdannelse, hvis arbeidsmarkedet går helt til H*** så vil jo inflasjonen i utdannelse bare øke. De stillinge som før ikke krevde utdannelse kan nå kreve bachelor og de som før krevde bachelor kan kreve master hvis det er mange om beinet. Det vil selvsakt ramme alle, men værst blir det for de som ikke har noen utdannelse, de vil stille enda dårligere. Bare se på Spania og Italia.

Anonymous poster hash: 134d0...529

Det er ingen garanti for dette, noe du også ser i Spania og Italia, der en rekke høyt utdannede mennesker søkte seg utenlands. Det er ikke slik at en utdannelse bare gir deg jobb, og at det er en automatikk i at mer utdannelse gir deg bedre muligheter. De som jobber i olja vil slite med å få jobb i andre bransjer fordi de konkurrerer med folk som nettopp er utdannet og har erfaringen innen denne.

For det andre handler det om kostnadsnivå, og internasjonale aktører kommer ikke til å ansette nordmenn med tilhørende forventninger om høy lønn når du har minst like dyktige (jeg vil si ennå dyktere) ingeniører som er villig til å jobbe dobbelt så mye til en lavere lønn.

Anonymous poster hash: 4fcec...c67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For utenlandske statsborgere som gifter seg med eldre hvite "rike" nordmenn de er i alle fall ikke golddiggere, det er nok ekte kjærlighet

Anonymous poster hash: 134d0...529

Nøyaktig like mye ekte kjærlighet som de norske damene som kun blir forelska i menn som minst har en bachelor.

:ninja: "Fagbrev er uaktuelt for meg" sier ingen utenlandsk dame noensinne.

Anonymous poster hash: cd7f7...3d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen garanti for dette, noe du også ser i Spania og Italia, der en rekke høyt utdannede mennesker søkte seg utenlands. Det er ikke slik at en utdannelse bare gir deg jobb, og at det er en automatikk i at mer utdannelse gir deg bedre muligheter. De som jobber i olja vil slite med å få jobb i andre bransjer fordi de konkurrerer med folk som nettopp er utdannet og har erfaringen innen denne.

For det andre handler det om kostnadsnivå, og internasjonale aktører kommer ikke til å ansette nordmenn med tilhørende forventninger om høy lønn når du har minst like dyktige (jeg vil si ennå dyktere) ingeniører som er villig til å jobbe dobbelt så mye til en lavere lønn.

Anonymous poster hash: 4fcec...c67

Nettopp! De hadde muligheter til å dra utenlands, de uten utdannelse hadde ikke den muligheten en gang. Selvfølgelig vil det bli hardt for alle, men en masterutdannet "oljeingeniør" stiller uansett sterkere i de fleste jobber enn de som ikke fullførte vgs.

Anonymous poster hash: 134d0...529

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nøyaktig like mye ekte kjærlighet som de norske damene som kun blir forelska i menn som minst har en bachelor.

:ninja: "Fagbrev er uaktuelt for meg" sier ingen utenlandsk dame noensinne.

Anonymous poster hash: cd7f7...3d1

Absolutt ikke, vi har andre muligheter. Vi er ikke avhengige av å gifte oss med noen mann, for å forsørge våre mødre og barn som ble igjen på landsbygda i Tailand.

Anonymous poster hash: 134d0...529

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt ikke, vi har andre muligheter. Vi er ikke avhengige av å gifte oss med noen mann, for å forsørge våre mødre og barn som ble igjen på landsbygda i Tailand.

Anonymous poster hash: 134d0...529

Dere er derimot avhengigie av å ha en mann med minst bachelor for å føle at han er ambisiøs nok, smart nok, og ikke bli sett ned på av venninner og familie.

Same shit different wrapping.

Anonymous poster hash: cd7f7...3d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere er derimot avhengigie av å ha en mann med minst bachelor for å føle at han er ambisiøs nok, smart nok, og ikke bli sett ned på av venninner og familie.

Same shit different wrapping.

Anonymous poster hash: cd7f7...3d1

Absolutt ikke vi kan velge å la være. Det er mange høyt utdannede single damner og lavt utdannede single menn for disse damene vil heller være single enn å "ta til takke."

Anonymous poster hash: 134d0...529

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes da flere som tar utdannelse og "kommer seg på beina igjen" etter 29 også.

Troen på sin egen fortreffelighet blant mange med høy utdannelse er nesten komisk. Du har ingen garanti for at du ikke vil havne i en vanskelig situasjon du også, i likhet med dine siv.ing. venner som med stor sannsynlighet får svi når "olja" pakker snippesken her i landet. Det skal bli gøy å se på oljeprisen fremover og vurdere om dette er Norges krakk. Det vil gå utover ekstremt mange med selv høy utdanning, så om du ser ned på de på NAV i dag - se hvor du selv kan havne om en 10 års tid :)

Anonymous poster hash: 4fcec...c67

Å ende opp i en vanskelig situasjon som voksen pga økonomien osv kan faktisk ikke sammenlignes med å ikke karre seg gjennom videregådende utdanning som 16-20 åring. Det ene er uforskyldt, og det andre er et meget dårlig karaktertrekk.

Anonymous poster hash: 5ba8e...559

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer det et realt krakk, så er det ikke alltid at høy utdannelse = arbeid, mens lav utdannelse = arbeidsledighet. Det er ganske mange deler av samfunnet som fortsatt består selv om det blir økonomisk trangt, fordi vi er avhengig av en del yrker. Det finnes ganske mange høytutdannede mennesker uten jobb også. En av de vennene mine som tjener best, har ingen utdannelse utover VGS, en av de som tjener dårligst har lengst utdannelse, og har måtte bytte jobb til noe som ikke er relevant fordi lønna i den bransjen ikke er å leve av som singel.

Men likevel er det et stykke fra å ikke ha master til å bo hjemme sponset av NAV. For meg er det viktigst at partneren har en jobb som han/hun trives i, og en inntekt som det går an å leve av på en skikkelig måte. Jeg trenger ikke noe digert hus på beste vestkant, dyre biler, luksusferier og slike ting, men det skal gå rundt med overskudd uten at man må snu på kronene til en hver tid for å så hva man har råd til, eller at en person drar lasset økonomisk. Ikke alle kan være akademikere, noen må ta de "dårlige" jobbene også. Men så lenge folk jobber et ærlig dags arbeid, er jeg fornøyd.



Anonymous poster hash: 970f9...08f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nettopp! De hadde muligheter til å dra utenlands, de uten utdannelse hadde ikke den muligheten en gang. Selvfølgelig vil det bli hardt for alle, men en masterutdannet "oljeingeniør" stiller uansett sterkere i de fleste jobber enn de som ikke fullførte vgs.

Anonymous poster hash: 134d0...529

Joda, de har kanskje litt større mulighet til å dra utenlands, men svært mange av dem klarte ikke det heller.

For nordmenn blir det antakeligvis ennå verre å dra utenlands. Dårlige holdninger til en jobb som kanskje ikke dreier seg om akkurat det man utdannet seg kombinert med høye forventninger til lønn, goder og fritid får de fleste arbeidsgivere til å tenke seg om en gang til. Om du bor litt utenlands i lengre perioder så vil du finne ut at de fleste betingelser for "middelklassen" ofte er dårligere, betingelser som arbeidstid og forhold på jobb er tilnærmet eventyraktige i Norge i sammenlikning, spesielt når man tenker på bransjer som "olja".

Anonymous poster hash: 4fcec...c67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er derimot avhengigie av å ha en mann med minst bachelor for å føle at han er ambisiøs nok, smart nok, og ikke bli sett ned på av venninner og familie.

Same shit different wrapping.

Anonymous poster hash: cd7f7...3d1

Selvfølgelig er det ikke slik at "kvinner trenger en mann med minst bachelor". For en tåpelig påstand. Det er veldig vanlig at par består av en mann som er håndverker og en kvinne med høyskole eller universitetsutdanning. Utdanning og ambisjon er ikke det samme som høyere utdanning. Det viktige er at han vil noe med livet sitt.

Anonymous poster hash: 5ba8e...559

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

How could this not make you believe that women are whores?

Oh wow. Når folk på KG uttaler seg sånn bestemmer jeg meg for å ignorere dem i all evighet. Farvel for alltid juziboy<<<33333

Anonymous poster hash: 476bb...10d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du kan jo heller lever på samboeren din. Du er bare nok et jævla eksempel på en snylter selv, og så kritiserer du andre i samme situasjon? Du er patetisk.

Anonymous poster hash: 4fcec...c67

Det er i grunn motsatt. Jeg hjelper han ofte da jeg har godt med penger i mnd og han ikke får så like mye som meg. Så noen snylter er jeg ikke. Siden jeg er veldig forsiktig økonomisk bruker jeg heller ikke penger på unødvendige ting.

Som sagt er jeg syk, men jeg jobber likevel og jeg går likevel på skole og jeg får likevel veldig gode resultater.

Du føler deg veldig truffet ser jeg når jeg ikke har skrevet annet enn at jeg ikke er interessert i folk som fortsatt bor hjemme, er deprimerte og ikke har noen gleder i livet. Jeg føler ofte at jeg må være det lykkeligste mennesket på jord, og må derfor ha en samboer som er like lett til sinns som meg.

Om det gjør deg forbanna så er det ikke min feil i alle fall.

Anonymous poster hash: 5aa91...fa6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...