Gå til innhold

15.000 utbetalt i mnd- OK for dere jenter?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nå var jo ikke dette bare sagt på egne vegne.

Anonymous poster hash: 4fcec...c67

Nei, jeg har fått med meg at du er selvutnevnt talsmann for en gruppe du tror eksistere. Som tidligere, lurer jeg veldig på hva slags studier du gikk, siden du mangler grunnleggende kunnskaper om begrunnelse og empiri.

Anonymous poster hash: 5ba8e...559

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingen har vel påstått at man er "nærmest analfabet" om man ikke har gått videregående. Såpass grunnleggende kunnskaper kommer heldigvis tidligere. Men man lærer faktisk mye på videregående også. Det er tre relativt fullpakkede år. Og uten denne utdanningen går man faktisk glipp av mye.

At noen som velger å ikke gå grunnleggende utdanning, faktisk velger å "lese seg opp" stiller jeg meg meget tvilende til. Min erfaring tilsier også at sluke personer forholder seg til informasjon på en meget ukritisk eller naiv måte. De magler rett og slett kunnskaper om hvordan de skal håndtere teoretisk kunnskap osv.

Anonymous poster hash: 5ba8e...559

Nå handler jo dette om å lese seg opp også om modenhet. Jeg kjenner en del som var totalt umotiverte for skolegang i ung alder, men som virkelig har tatt seg opp da de ble mer voksne.

Anonymous poster hash: 4fcec...c67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg har fått med meg at du er selvutnevnt talsmann for en gruppe du tror eksistere. Som tidligere, lurer jeg veldig på hva slags studier du gikk, siden du mangler grunnleggende kunnskaper om begrunnelse og empiri.

Anonymous poster hash: 5ba8e...559

Nå er ikke dette et spesielt vitenskapelig forum, noe dine mislykkede forsøk på personangrep er nok en indikasjon på, så jeg føler meg ikke spesielt forpliktet til å presentere noe som helst empiri.

Jeg gikk et høyere studie innen teknologi/realfag, og mine uttalelser er basert på egne preferanser samt en god del av de jeg kjenner med tilsvarende bakgrunn.

Anonymous poster hash: 4fcec...c67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 000 kr utbetalt per måned er jo veldig lite hvis man har tenkt å få bolig, 1-2 biler og barn i fremtiden. Bare SFO koster jo 3000 kr i måneden per barn. Jeg tjener 26 000 kr i mnd (kvinne med høy utdanning) og mannen ca 30 000. Vi skulle gjerne ha tjent mer slik at vi hadde råd til å dra på en utenlandsferie hvert år. Men vi valgte å kjøpe en relativt ny tomannsbolig på et relativt nytt og barnevennlig boligfelt 30 min med bil utenfor Oslo. Hadde vi kjøpt et eldre hus like utenfor ei lita bygd hadde vi jo fått boligen til godt under halve prisen. Men jeg har selv vokst opp i ei lita bygd nesten uten fritidstilbud utover speider, fotball og korps og jeg hadde en veldig kjedelig oppvekst. Ville danse eller gå på tegnekurs, men var jo ikke slike tilbud i kommunen. Så vi har valgt å bo langt mer sentralt med masse tilbud til barna. Og vi ønsker trygge famileibiler som ikke er mange år gamle så går jo med en god del penger til det også. Hadde nylig en noe uventet bilregning på 33 000 kr så pengene flyr jo. En mann på 29 år som bodde hjemme og fikk NAV-støtte på 15 000 kr per mnd hadde vært 100 % uaktuelt for meg.



Anonymous poster hash: 5063a...6c2
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mine uttalelser er basert på egne preferanser samt en god del av de jeg kjenner med tilsvarende bakgrunn.

Anonymous poster hash: 4fcec...c67

Ergo totalt ubegrunnede påstander. De har da heller ingen rot i virkeligheten.

Anonymous poster hash: 5ba8e...559

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå handler jo dette om å lese seg opp også om modenhet. Jeg kjenner en del som var totalt umotiverte for skolegang i ung alder, men som virkelig har tatt seg opp da de ble mer voksne.

Anonymous poster hash: 4fcec...c67

En person som rett og slett lar være å gjøre noe så grunnleggende og tilnærmet obligatorisk som videregående skole på grunn av "manglende motivasjon" ville være et enormt stor varsellampe for meg.

Anonymous poster hash: 5ba8e...559

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ergo totalt ubegrunnede påstander. De har da heller ingen rot i virkeligheten.

Anonymous poster hash: 5ba8e...559

Like lite eller mye som dine påstander har det, hvis man forutsetter at empiri alltid skal være tilstede i diskusjoner her også. Ditt krav til empiri er like meningsløs i denne diskusjonen som nesten hvilken som helst annen diskusjon her inne, om man skal behandle hver eneste diskusjon vitenskapelig så hadde det ikke vært veldig mange diskusjoner her.

Anonymous poster hash: 4fcec...c67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En person som rett og slett lar være å gjøre noe så grunnleggende og tilnærmet obligatorisk som videregående skole på grunn av "manglende motivasjon" ville være et enormt stor varsellampe for meg.

Anonymous poster hash: 5ba8e...559

Det er mulig at det er en varsellampe, men det betyr ikke nødvendigvis at man ikke har evnene som skal til. Mange unge har dessverre lav motivasjon i ung alder, noe som er alfa- og omega for å gjøre det bra under skolegang. En del av disse tar det igjen i voksen alder, når de innser at det kanskje ikke var så lurt å droppe skolen, godt motivert av egen interesse for å lære mer.

Anonymous poster hash: 4fcec...c67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var jo ikke dette bare sagt på egne vegne.

Anonymous poster hash: 4fcec...c67

Du snakker med andre ord for alle menn med høyere utdannelse? De fleste menn jeg har blitt kjent med gjennom høyere studier ønsker selv en dame med en form for utdannelse. Man ønsker likesinnende både som mann og kvinne. Ingenting i veien med det.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Like lite eller mye som dine påstander har det, hvis man forutsetter at empiri alltid skal være tilstede i diskusjoner her også. Ditt krav til empiri er like meningsløs i denne diskusjonen som nesten hvilken som helst annen diskusjon her inne, om man skal behandle hver eneste diskusjon vitenskapelig så hadde det ikke vært veldig mange diskusjoner her.

Anonymous poster hash: 4fcec...c67

Her ser du statistikk over ekteskap mellom norske menn og utenlandske kvinner.

Anonymous poster hash: 5ba8e...559

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du forsørger ikke deg selv, du går på Nav. Det hjelper ikke at du er i tiltak, du tjener faktisk ikke penger men snylter på felleskassen.

Da er du helt utelukket for meg.

Get a job.



Anonymous poster hash: eb0e9...9d3
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marsvinet

Det handler ikke om hvor mye penger du tjener. Det at du er en talentløs naver er deimot som å være spedalsk i datingsammenheng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er mulig at det er en varsellampe, men det betyr ikke nødvendigvis at man ikke har evnene som skal til. Mange unge har dessverre lav motivasjon i ung alder, noe som er alfa- og omega for å gjøre det bra under skolegang. En del av disse tar det igjen i voksen alder, når de innser at det kanskje ikke var så lurt å droppe skolen, godt motivert av egen interesse for å lære mer.

Anonymous poster hash: 4fcec...c67

Noen klarer å komme seg på beina igjen. Men da har de for det første gjort det innen de er 29 (i motsetning til TS som fremdeles bor hjemme og blir forsørget av nav).

Og for det andre vil de uansett ha distansert seg fra den mest seriøse og ambisiøse delen av befolkningen for lengst.

Selv har jeg 7 års universitetstudanning, og er gift med en mann som er utdannet sivilgingenør. Krake søker make :)

Jeg har venninner med tilsvarende bakgrunn som har giftet seg med menn med håndverker utdanning, noe som også kan fungere godt. I alle fall om mannen er oppdatert på verden og leser bøker og aviser osv.

Men en mann som ikke en gang har fullført videregående. Der blir avstanden bare alt for stor.

Anonymous poster hash: 5ba8e...559

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ser du statistikk over ekteskap mellom norske menn og utenlandske kvinner.

Anonymous poster hash: 5ba8e...559

Og hva tror du ligger til grunn for tallene? Tall sier ikke nødvendigvis noe i seg selv, og det er mange faktorer som gjør at ikke "de fleste" nordmenn ikke er gift med utlendinger. De aller fleste nordmenn bor faktisk i Norge og er ennå soleklart majoriteten i landet, og sannsynligheten er derfor større for at man treffer en nordmann samt at de fleste foretrekker noen med samme kulturelle bakgrunn. Men det er ingen motsetning i det og påpeke at flere menn gifter seg utenlandsk, noe også disse tallene indikerer.

Anonymous poster hash: 4fcec...c67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du snakker med andre ord for alle menn med høyere utdannelse? De fleste menn jeg har blitt kjent med gjennom høyere studier ønsker selv en dame med en form for utdannelse. Man ønsker likesinnende både som mann og kvinne. Ingenting i veien med det.

Hvor har jeg skrevet at jeg snakker for alle menn? Jeg peker på egne preferanser og en del av de jeg kjenner sine.

Anonymous poster hash: 4fcec...c67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvor har jeg skrevet at jeg snakker for alle menn? Jeg peker på egne preferanser og en del av de jeg kjenner sine.

Anonymous poster hash: 4fcec...c67

Og hva er relevansen for det i denne tråden?

Skal jeg begynne å legge ut om hvor godt jeg liker dype menn som er solide friluftsmennesker og har dyp mannstemme også kanskje? Hva har det med TS å gjøre? Eller hvordan kan det noen sinne være interessant for andre enn meg og min partner?

Anonymous poster hash: 5ba8e...559

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen klarer å komme seg på beina igjen. Men da har de for det første gjort det innen de er 29 (i motsetning til TS som fremdeles bor hjemme og blir forsørget av nav).

Og for det andre vil de uansett ha distansert seg fra den mest seriøse og ambisiøse delen av befolkningen for lengst.

Selv har jeg 7 års universitetstudanning, og er gift med en mann som er utdannet sivilgingenør. Krake søker make :)

Jeg har venninner med tilsvarende bakgrunn som har giftet seg med menn med håndverker utdanning, noe som også kan fungere godt. I alle fall om mannen er oppdatert på verden og leser bøker og aviser osv.

Men en mann som ikke en gang har fullført videregående. Der blir avstanden bare alt for stor.

Anonymous poster hash: 5ba8e...559

Det finnes da flere som tar utdannelse og "kommer seg på beina igjen" etter 29 også.

Troen på sin egen fortreffelighet blant mange med høy utdannelse er nesten komisk. Du har ingen garanti for at du ikke vil havne i en vanskelig situasjon du også, i likhet med dine siv.ing. venner som med stor sannsynlighet får svi når "olja" pakker snippesken her i landet. Det skal bli gøy å se på oljeprisen fremover og vurdere om dette er Norges krakk. Det vil gå utover ekstremt mange med selv høy utdanning, så om du ser ned på de på NAV i dag - se hvor du selv kan havne om en 10 års tid :)

Anonymous poster hash: 4fcec...c67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hva er relevansen for det i denne tråden?

Skal jeg begynne å legge ut om hvor godt jeg liker dype menn som er solide friluftsmennesker og har dyp mannstemme også kanskje? Hva har det med TS å gjøre? Eller hvordan kan det noen sinne være interessant for andre enn meg og min partner?

Anonymous poster hash: 5ba8e...559

Jeg tar meg friheten til å svare, akkurat som alle andre, og påpeker golddiggertendenser hos større deler av den såkalte "intellektuelle" delen av befolkningen :)

Anonymous poster hash: 4fcec...c67

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes da flere som tar utdannelse og "kommer seg på beina igjen" etter 29 også.

Troen på sin egen fortreffelighet blant mange med høy utdannelse er nesten komisk. Du har ingen garanti for at du ikke vil havne i en vanskelig situasjon du også, i likhet med dine siv.ing. venner som med stor sannsynlighet får svi når "olja" pakker snippesken her i landet. Det skal bli gøy å se på oljeprisen fremover og vurdere om dette er Norges krakk. Det vil gå utover ekstremt mange med selv høy utdanning, så om du ser ned på de på NAV i dag - se hvor du selv kan havne om en 10 års tid :)

Anonymous poster hash: 4fcec...c67

hmmmm.... jeg lurer på hvem det vil gå værst utover hvis krakket kommer og arbeidsledigheten blir høy, de med høyere utdannelse eller de uten, hmmmm.... :sarkasme:

Anonymous poster hash: 134d0...529

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...