Gå til innhold

15åring drepte helsearbeider på institusjon


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Synes det er skremmende at en person med drapsplaner fikk gå på skole to ganger i uka (leste det et sted, finner ikke artikkelen). Elever og lærere ble dermed utsatt for nærkontakt med en potensiell morder, som faktisk drepte til slutt. Denne jenta burde ha vært innelåst for lenge siden. Håper hun blir sittende lenge i fengsel. Har null sympati for henne.



Anonymous poster hash: e0d94...f92
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

http://ipad.dagbladet.no/2014/10/28/nyheter/innenriks/drap/35965228/

Ja, 15år gammel jente har derpå en 30år gammel helsearbeider på jobb. Så utrolig tragisk, for så mange parter! Veldig, veldig trist. Den drepte var jo bare i begynnelsen av livet, et liv som ble brukt på å hjelpe mennesker som denne jenta.

Jeg leste om saken tidlig i morges, og må si at jeg reagerte på fokuset på jenta og at man nærmest omtalte henne som offeret. Helsearbeideren ble så vidt nevnt...

Jeg håper jenta blir straffet så hardt som mulig!

Anonymous poster hash: 42d4b...84f

Jeg håper hun sitter i fengsel, helst isolat, resten av livet. Slike har ingenting å gjøre ute blant andre mennesker. Hun har skrevet lenge om ønsker om å drepe. Noen burde ha sett faren og isolert henne fra andre mennesker. Hun er veldig farlig. Hvor mange flere uskyldige bør dø før slike som henne isoleres fra verden og kontakt med andre mennesker?

Mine tanker går til familien av den drepte.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

.......

Hun er ikke barn. Hun er en 15-årig drapsmann. 15-åringer er ikke barn. Barn går i barneskolen. 15-åringer bør straffes på lik linje med 18+. Hun visste veldig godt hva hun gjorde og har til og med planlagt det slik som det fremstår av fakta i saken. Barn? Nei.

Traumatisert? Nei, det er ikke hun som er offeret her. Det er familien til kvinnen hun drepte som er traumatisert. Det er den avdøde som døde av en grusom død som var traumatisert. Det er kanskje foreldrene til denne jenta som er traumatisert.

Ellers har du helt rett i 1 ting - noe må gjøres. Ansatte bør beskyttes mye bedre mot gale mennesker i disse institusjonene slik at de (de ansatte) føler seg trygge og ikke blir angrepet og utsatt for vold og drap.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er flere barnehjem rundt om i Norge. Søk Barnehjem + ønsket by, så får du det opp. Det er ikke så vanskelig å få det opp. Finnes mange ungdomshjem, og familiehjem og enkelte barnehjem.

Anonymous poster hash: 9c371...b04

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Mitt andre hovedmål nå er å finne et mer egnet sted for henne. Psykiatrien nekter å ta henne imot, og fra barnevernet får jeg beskjed om at de ikke har noe tilbud som er bedre egnet enn den hun bodde på før dette skjedde, sier Nakstad. Hun har oppfordret barnevernet til å se om det er mulig å finne noe annet, likevel.

- Eventuelt om det kan la seg gjøre å skreddersy et opplegg, sier Nakstad.

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Familien---Glad-for-at-sikkerheten-blir-vurdert-7767263.html

Hvorfor bør jenta få et skreddersydd opplegg??

Anonymous poster hash: e0d94...f92

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du viser til de ondskapsfulle løgnerne i "Barnevernsaksjonen" så beviser du at du har null kunnskap og troverdighet. De tar forskningen til inntekt for egne løgner, men det sier seg selv at barn på institusjon generelt har kommet dårligere ut enn andre. Når et barn tas fra foreldrene så er det fordi det er særdeles kritikkverdige forhold i hjemmet.

Hadde disse barna ikke blitt tatt fra foreldrene hadde det gått enda verre med dem.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Under den rødgrønne regjeringen er det slått fast at barn under 13 år ikke skal på institusjon, men plasseres i fosterhjem.

Disse barna skal ikke bo i barnehjem. At folk får blodet i kok er helt greit .

Jeg belyser bare det de som bor på institusjoner opplever.

Hvis folk opplever det som provoserende er det helt ok, i don't care.

Som sakt vet ikke mye om denne jenten på 15 år, hele saken er en tragedie i seg selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber selv med voldelige personer i en institusjon. Jeg har blitt kvalt, slått, lugget, holdt og klort. Det er hverdagen på jobb og slik er det bare og det er greit, men jeg skjønner bare ikke hvordan disse ansatte var minst to våkne på jobb og hadde låst inn kniver og andre potensielle våpen langt unna beboere og hvorfor har de ikke alarm?

Det er helt vanvittig tragisk det som har skjedd og jeg håper så inderlig at de som styrer denne institusjonen har lært av dette og bedrer rutinene.

Anonymous poster hash: b600a...14c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er svært få barn på institusjon i Norge sammenlignet med andre land. Norge benytter seg i stor grad av fosterhjem eller hjelpetiltak i hjemmet.

Problemet og grunnen til at de som bor på institusjon klarer seg dårlig er fordi de aller fleste har omfattende problemer. De kan som regel ikke hjelpes hjemme eller i fosterhjem da de krever for mye i form av oppfølging og tilsyn. De verste casene havner gjerne på institusjon og ofte de eldste barna, noe som vil si at de har hatt lang tid til å utvikle problemer. Oppholdet er gjerne kort og barna flyttes mye i en veldig sårbar periode. De som klarer seg er gjerne de som har ressurssterke familier, og der barnet utviklet.problemet sent istedenfor at det har bygget seg opp gjennom flere år. En annen side ved institusjoner er at det tilsvarer ikke en normal verden så det blir vanskelig å komme ut til normalen igjen og det er masse andre barn med problematikk så det blir ofte en såkalt smitteeffekt mellom ungdommene.

Anonymous poster hash: b600a...14c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Under den rødgrønne regjeringen er det slått fast at barn under 13 år ikke skal på institusjon, men plasseres i fosterhjem.

Disse barna skal ikke bo i barnehjem. At folk får blodet i kok er helt greit .

Jeg belyser bare det de som bor på institusjoner opplever.

Hvis folk opplever det som provoserende er det helt ok, i don't care.

Som sakt vet ikke mye om denne jenten på 15 år, hele saken er en tragedie i seg selv...

Grenland pikehjem/Grenland ungdomshjem for jenter/Kjørbekk ungdomshjem/Grenland familie og ungdomssenter, Stigertun behandlingshjem, Vinje miljøheim, Svaleveien, Erik Børrelse stiftelse, bjørklund barnehjem, Solstrand barnehjem.

Trenger du mer?

Anonymous poster hash: 9c371...b04

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da er du VELDIG naiv, ta opp en avis du....

Det er manko på fosterhjem i HELE Norge!!! Det er de mindre barna som blir prioritet først!

Mange sitter i påvente av fosterhjem på ungdomshjem , fosterhjemmene vil ha små barn, er ikke mange som vil ta til seg en ungdom som har mye i ryggsekken .

Husker at slike hull i hue kommentarer som du skriver var svært sårende!!

Barnevernstraumene dine har fint lite med denne jenta å gjøre. Hun bodde på en enhet for ungdommer med bl.a. psykoser. Hun var nok ikke der for at man skulle forsøke å finne et nytt hjem til henne, nei. Hun kommer til å være i psykiatrien livet ut.

Anonymous poster hash: 8468a...e8c

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen stygge kommentarer om et barn! Helt greit at man ikke skal ta et liv og det er noe helt utenkelig og gjøre. Er den verste handlingen man kan gjøre.

Men hun er en jente på 15 år, som er nokk veldig traumatisert!

Barnehvernet stuer ungdommer i bygg som er lik et fengsel.

Tror ikke dere vet hvordan det fungerer i ungdomshjem.

Alle adv blir lukket om kvelden i 10 tiden, du blir fra tatt telefon .

Du får kun ha 3 plakater på rommet ditt. Familie får ikke sitte på rommet ditt når de kommer på besøk( hvis man i det hele tatt har noen )

Du må søke for og få besøk fra familie, noe de KAN avslå hvis ikke du har gjort det som blir forventet av deg.

Hvis du gjør noe galt , (kan være små ting) så får du ikke lov til og gå ut på en UKE!! De tar av hengslene på vinduer slik at du ikke kan komme deg ut.

Får kun leie film på en bestemt dag. Fra klokken 15.00 til 18.00 feks

Går du ut må du ringe til institusjonen hver 1 time 3 time osv..

Er det mistanke om rus ( trenger kun være mistanke ) så kommer politibetjenter og tar urin prøve , betjentene står og ser på mens du gjør det.

Hvis de vil utrede deg tar de deg med på en hytte som du ikke skal ha kjennskap til hvor det ligger, du får kun pakke en bag. Det kan ta opp til en uke til utredningen er ferdig.

Hvis ungdommene innleder et kjærlighets forhold hverandre så blir en av de flyttet til en annen anstalt .

Alt dette har jeg opplevd selv og listen er enda lengre.....

Jeg var på paragraf 24/4 tatt med tvang siden min mor var narkoman.

Tenk og behandle barn / ungdom på denne måten som har hatt svært traumatiske opplevelser fra før.

Behandle de som kriminelle! Stor skam!

Vet ikke mye om denne jenta på 15 år men noe må gjøres i institusjoner i Norge. De må få sikkelig hjelp ( spesielt de som sliter med sinne) ikke fengsel lignende hus. Kjærlighet og rom til hjelp / forståelse . Utredning og gå i dybden på problemene.

Dette er unge som har masse sorg , sinne og føler de ikke er mere verdt enn en lus!

Følelsen og bo på institusjon blir at de er de ansatte mot ungdommerne ( noe som ligner svært på de som skjer i fengsler ) dette er noe som skjer for at det er satt opp på samme måte.

Det er regler om tvang, og tvang kan kun brukes hvis det er fare for liv og helse eller temmelig gode grunner. Ved tvang skal det alltid rapporteres avvik, og ulovlig tvang skal man melde til fylkesmannen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt greit at ungdommerne er frekke og slemme, men det er noe med det og faktisk bo på en institusjon .

De er under mye stress, det er vaktbytte hver 8 time. Nye mennesker som kommer og går. Regler som er så strenge at det skulle ha vært et brudd på menneskerettigheter . Forstår at dette er barn ungdommer ikke vil ha, men blir irritert når folk tar alle barna under en kam. Dette er barn som sliter....

Vi har det veldig fin og flott i Norge . Disse barna / ungdommene er glemt av samfunnet..

Viser til den aktuelle instutisjonens hjemmeside, for å avkrefte vaktbytte hver 8. time. http://behandlingssenteret.no/index.php/faglig-profil/52-faglig-profil-2/108-institusjonsmodellen

Anonymous poster hash: c0b5b...237

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Om jeg ikke tar helt feil er hun bare ett år fra det å kunne flytte for seg selv. Greit nok, det er kjipt på barnehjem (har vært der), men det som er enda kjipere er å være på lukket psykiatrisk avdeling for de neste 5-10 årene av sitt liv. Jeg lurer virkelig på åssen denne jenta har blitt behandlet for sånt skjer faktisk ikke uten videre. Synd det er lukkede rettsmøter.



Anonymous poster hash: ed11b...4dc
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer virkelig på åssen denne jenta har blitt behandlet for sånt skjer faktisk ikke uten videre. Synd det er lukkede rettsmøter.

Anonymous poster hash: ed11b...4dc

Lurer du på det samme med ABB?

Anonymous poster hash: 4e652...bfb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Mitt andre hovedmål nå er å finne et mer egnet sted for henne. Psykiatrien nekter å ta henne imot, og fra barnevernet får jeg beskjed om at de ikke har noe tilbud som er bedre egnet enn den hun bodde på før dette skjedde, sier Nakstad. Hun har oppfordret barnevernet til å se om det er mulig å finne noe annet, likevel.

- Eventuelt om det kan la seg gjøre å skreddersy et opplegg, sier Nakstad.

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Familien---Glad-for-at-sikkerheten-blir-vurdert-7767263.html

Hvorfor bør jenta få et skreddersydd opplegg??

Anonymous poster hash: e0d94...f92

Sikkerhet

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja stakkars barn! Det er så synd på dem selv om de er mordere! Jeg er like forbanna på BARN som dreper som jeg er på VOKSNE som dreper! Barn fortjener det ikke bedre enn voksne når de har drept et menneske! Hun fortjener mye mer straff enn et ungdomshjem. Hadde det vert mitt barn som hadde drept noen så hadde jeg dødd av skam og lurt på hva i all verden jeg har gjort galt i oppdragelsen. Sorry men er det noen jeg virkelig hater så er det drapsmenn/kvinner/barn.

Drepe i selvforsvar er noe helt annet og så klart greit hvis det er fare for eget liv.

Gud bedre du kan lite om psykiske lidelser/psykoser.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...