Gå til innhold

15åring drepte helsearbeider på institusjon


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Men da vet du kanskje at de ansatte ikke alltid er like ok og.

Anonymous poster hash: 2b3b9...40b

De ansatte er neppe problemet her.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men da vet du kanskje at de ansatte ikke alltid er like ok og.

Anonymous poster hash: 2b3b9...40b

For en stygg kommentar. Her har det nok ikke vært de ansatte det er noe galt med.

Anonymous poster hash: 68047...c3f

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg leste dette i dag gikk det et støkk i meg.

Har selv bodd på ungdomshjem /institusjon.

Det var flere av ungdommene jeg bodde sammens med som var voldelige. Truet de ansatte med vold.

Dette er ungdommer som går med mye sorg inni seg. Som ikke har noe hjem og dra til. Sviktet av sine biologiske foreldre.

De må bo i et slags "fengsel" der det er en hel masse regler og nye ansatte som kommer og går. Institusjon er ikke noe normal tilværelse for noen.

Disse ungdommene har ingenting og miste lengre, for de har ingenting!

De bærer mye på sinne, sorg og likegyldighet.... Hjelper ikke på at man blir sett ned på av andre i samfunnet heller, vet ikke mye om denne jenta men hjertet mitt blør for både henne og den avdøde.

Hun som gjorde dette er bare et barn enda :( tragedie

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg søkte opp henne jeg også. En ufattelig tragedie. Stakkars ektemann! De ser så forelska ut på bildene. Hva skal til for at en 15 åring går rundt med planer om å drepe? Vanvittig grov omsorgssvikt eller hva?

Anonymous poster hash: e0d94...f92

De aller aller fleste som har vært utsatt for grov omsorgssvikt blir ikke mordere. Hun er åpenbart så syk at hun ikke vet hva hun gjør, eller psykopat.

Anonymous poster hash: bd3ed...d94

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De aller aller fleste som har vært utsatt for grov omsorgssvikt blir ikke mordere. Hun er åpenbart så syk at hun ikke vet hva hun gjør, eller psykopat. Anonymous poster hash: bd3ed...d94

Nettopp. Dette tenkte jeg og.

Anonymous poster hash: d0a74...463

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er utrolig provoserende at moren går ut og uttaler seg i media, når det åpenbart er noe som har sviktet i den jentas barndom.

Anonymous poster hash: 64941...44d

Ja, det samme tenkte eg.

Og at mora har flytta til eit anna kontinent utan dottera har heilt sikkert ikkje hjulpe på.

Anonymous poster hash: 49d79...2d6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Føler virkelig med familien til den døde.

Det er at massivt svikt i systemet å la en gal ungdom ferdes fritt og få tak i kniv, om ikke annet skulle hun vært innlagt for psykiske problemer for lenge siden, da hun gjentatte ganger har ytrett ønske om å drepe.



Anonymous poster hash: aba6d...bbf
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørte på radioen i dag at jenta hadde lagt en plan for å lure den offeret. Offeret ble "satt ut av spill" og jenta fikk tak i nøklene hennes og kunne dermed låse seg inn i et skap der det var en kniv. Må si jeg syns det er alvorlig drøyt. Da er det mer enn bare et barn som har det vondt inni seg.



Anonymous poster hash: 045bd...26e
  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

det kvalmeste med denne tragedien er at media sitter og spekulerer i det i ettertid i beste sendetid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har jo kilder.

det kvalmeste med denne tragedien er at media sitter og spekulerer i det i ettertid i beste sendetid.



Anonymous poster hash: 045bd...26e
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tragisk :( hvorfor har ikke ansatte ved slike institusjoner like godt sikkerhetsnett som ansatte i fengsler?

Anonymous poster hash: 8b938...72e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler virkelig med familien til den døde.

Det er at massivt svikt i systemet å la en gal ungdom ferdes fritt og få tak i kniv, om ikke annet skulle hun vært innlagt for psykiske problemer for lenge siden, da hun gjentatte ganger har ytrett ønske om å drepe.

Anonymous poster hash: aba6d...bbf

Kniven var jo innelåst. Hvis noen vil ha en kniv, så klarer de å få tak i det. Det er jo bare å gjøre inbruddd absolutt hvor som helst. Hvordan kan man sikre seg mot sånn? Gardermoeninnsjekking og fengselsarkitektur?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tragisk :( hvorfor har ikke ansatte ved slike institusjoner like godt sikkerhetsnett som ansatte i fengsler?

Anonymous poster hash: 8b938...72e

Fordi dette er hjem, ikke fengsel. I tillegg så koster sikkerhet penger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hørte på radioen i dag at jenta hadde lagt en plan for å lure den offeret. Offeret ble "satt ut av spill" og jenta fikk tak i nøklene hennes og kunne dermed låse seg inn i et skap der det var en kniv. Må si jeg syns det er alvorlig drøyt. Da er det mer enn bare et barn som har det vondt inni seg.

Anonymous poster hash: 045bd...26e

Hun har jo snakket om å drepe i flere år, og til og med hennes egen mor har advart om han hun fryktet datteren ville ende med å ta liv.

Anonymous poster hash: 8468a...e8c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det samme tenkte eg.

Og at mora har flytta til eit anna kontinent utan dottera har heilt sikkert ikkje hjulpe på.

Anonymous poster hash: 49d79...2d6

Hvis det var så lett at alle fryktelige handlinger bunnet i feil begått av foreldre, hadde jo verden vært enkel, eller hva? Du vet visst ikke mye om tunge psykiske lidelser, og hvor vanskelig det kan være for en familie å bli hørt når de ber om hjelp?

Anonymous poster hash: 8468a...e8c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hva som er rett behandling for personer som er så alvorlig syke som denne jenta åpenbart er. Er nok så store individuelle forskjeller at det er vanskelig for helsevesenet også.

Veldig tragisk sak.

Endret av seductive
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hørte på radioen i dag at jenta hadde lagt en plan for å lure den offeret. Offeret ble "satt ut av spill" og jenta fikk tak i nøklene hennes og kunne dermed låse seg inn i et skap der det var en kniv. Må si jeg syns det er alvorlig drøyt. Da er det mer enn bare et barn som har det vondt inni seg.

Anonymous poster hash: 045bd...26e

Link til det for de som vil lese om det. Noe så creepy, det er jo som tatt ut av en skrekkfilm!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi dette er hjem, ikke fengsel. I tillegg så koster sikkerhet penger.

Det er ikke et hjem, nei. Det er en institusjon som huset sterkt traumatiserte personer.

Anonymous poster hash: 8b938...72e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Her er det to personer som har blitt sviktet av systemet. Drapsofferet og hun som drepte.

Med tanke på hva jeg har hørrt fra folk som jobber på innsiden av forksjellige psykriatiske behandligsinstitusjoner så er jeg ikke overrasket over drapet, og jeg forventer flere slike drap.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke et hjem, nei. Det er en institusjon som huset sterkt traumatiserte personer.

Anonymous poster hash: 8b938...72e

Er du sikker på dette? Har du vært der?Jeg kan ikke motsi deg med styrke , for jeg har ikke vært der, men jfr deres hjemmeside så ser det ut som ett hjem.

http://behandlingssenteret.no/index.php/faglig-profil

Utklipp: "

Institusjonsmodellen

Institusjonsmodellen består av små enheter, utformet som normale eneboliger. Hvert hus er godkjent for tre klienter.

I tillegg har institusjonen egne leiligheter for unge mennesker som trenger særskilt tilrettelegging, forsterket oppfølging og ro i enetiltak."

De skriver altså at det er normale eneboliger. Høres ikke ut som noen slags sikkerhetsavdeling.

De aller fleste boenheter for folk med særlige behov ligner ganske mye på vanlige hjem, og de er faktisk hjemmet til disse beboerne. Det er ganske vanlig at farlige beboere har tilgang til kniv og kastevåpen, som f.eks. tunge lysestaker av glass. Alt kan være kastevåpen. Ei dame i en annen bolig brukte engang en innbygget komfyr som kastevåpen, men heldigvis traff hun ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...