Gå til innhold

15åring drepte helsearbeider på institusjon


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skrev ELLER barnehjem. Det er mye som er sårende.

Anonymous poster hash: c2d6c...dc9

Viser litt hvordan du tenker om de som sliter, ja mye er sårende, barn SKAL få slippe og få servert slike nedlatende kommentarer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For noen stygge kommentarer om et barn! Helt greit at man ikke skal ta et liv og det er noe helt utenkelig og gjøre. Er den verste handlingen man kan gjøre.

Men hun er en jente på 15 år, som er nokk veldig traumatisert!

Barnehvernet stuer ungdommer i bygg som er lik et fengsel.

Tror ikke dere vet hvordan det fungerer i ungdomshjem.

Alle adv blir lukket om kvelden i 10 tiden, du blir fra tatt telefon .

Du får kun ha 3 plakater på rommet ditt. Familie får ikke sitte på rommet ditt når de kommer på besøk( hvis man i det hele tatt har noen )

Du må søke for og få besøk fra familie, noe de KAN avslå hvis ikke du har gjort det som blir forventet av deg.

Hvis du gjør noe galt , (kan være små ting) så får du ikke lov til og gå ut på en UKE!! De tar av hengslene på vinduer slik at du ikke kan komme deg ut.

Får kun leie film på en bestemt dag. Fra klokken 15.00 til 18.00 feks

Går du ut må du ringe til institusjonen hver 1 time 3 time osv..

Er det mistanke om rus ( trenger kun være mistanke ) så kommer politibetjenter og tar urin prøve , betjentene står og ser på mens du gjør det.

Hvis de vil utrede deg tar de deg med på en hytte som du ikke skal ha kjennskap til hvor det ligger, du får kun pakke en bag. Det kan ta opp til en uke til utredningen er ferdig.

Hvis ungdommene innleder et kjærlighets forhold hverandre så blir en av de flyttet til en annen anstalt .

Alt dette har jeg opplevd selv og listen er enda lengre.....

Jeg var på paragraf 24/4 tatt med tvang siden min mor var narkoman.

Tenk og behandle barn / ungdom på denne måten som har hatt svært traumatiske opplevelser fra før.

Behandle de som kriminelle! Stor skam!

Vet ikke mye om denne jenta på 15 år men noe må gjøres i institusjoner i Norge. De må få sikkelig hjelp ( spesielt de som sliter med sinne) ikke fengsel lignende hus. Kjærlighet og rom til hjelp / forståelse . Utredning og gå i dybden på problemene.

Dette er unge som har masse sorg , sinne og føler de ikke er mere verdt enn en lus!

Følelsen og bo på institusjon blir at de er de ansatte mot ungdommerne ( noe som ligner svært på de som skjer i fengsler ) dette er noe som skjer for at det er satt opp på samme måte.

Jeg har faktisk full forståelse for disse reglene.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen stygge kommentarer om et barn! Helt greit at man ikke skal ta et liv og det er noe helt utenkelig og gjøre. Er den verste handlingen man kan gjøre.

Men hun er en jente på 15 år, som er nokk veldig traumatisert!

Barnehvernet stuer ungdommer i bygg som er lik et fengsel.

Tror ikke dere vet hvordan det fungerer i ungdomshjem.

Alle adv blir lukket om kvelden i 10 tiden, du blir fra tatt telefon .

Du får kun ha 3 plakater på rommet ditt. Familie får ikke sitte på rommet ditt når de kommer på besøk( hvis man i det hele tatt har noen )

Du må søke for og få besøk fra familie, noe de KAN avslå hvis ikke du har gjort det som blir forventet av deg.

Hvis du gjør noe galt , (kan være små ting) så får du ikke lov til og gå ut på en UKE!! De tar av hengslene på vinduer slik at du ikke kan komme deg ut.

Får kun leie film på en bestemt dag. Fra klokken 15.00 til 18.00 feks

Går du ut må du ringe til institusjonen hver 1 time 3 time osv..

Er det mistanke om rus ( trenger kun være mistanke ) så kommer politibetjenter og tar urin prøve , betjentene står og ser på mens du gjør det.

Hvis de vil utrede deg tar de deg med på en hytte som du ikke skal ha kjennskap til hvor det ligger, du får kun pakke en bag. Det kan ta opp til en uke til utredningen er ferdig.

Hvis ungdommene innleder et kjærlighets forhold hverandre så blir en av de flyttet til en annen anstalt .

Alt dette har jeg opplevd selv og listen er enda lengre.....

Jeg var på paragraf 24/4 tatt med tvang siden min mor var narkoman.

Tenk og behandle barn / ungdom på denne måten som har hatt svært traumatiske opplevelser fra før.

Behandle de som kriminelle! Stor skam!

Vet ikke mye om denne jenta på 15 år men noe må gjøres i institusjoner i Norge. De må få sikkelig hjelp ( spesielt de som sliter med sinne) ikke fengsel lignende hus. Kjærlighet og rom til hjelp / forståelse . Utredning og gå i dybden på problemene.

Dette er unge som har masse sorg , sinne og føler de ikke er mere verdt enn en lus!

Følelsen og bo på institusjon blir at de er de ansatte mot ungdommerne ( noe som ligner svært på de som skjer i fengsler ) dette er noe som skjer for at det er satt opp på samme måte.

Barn eller ikke, hun burde låses inne. Hun er 15 år, ikke 5.

Anonymous poster hash: d9a29...06e

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er du VELDIG naiv, ta opp en avis du....

Det er manko på fosterhjem i HELE Norge!!! Det er de mindre barna som blir prioritet først!

Mange sitter i påvente av fosterhjem på ungdomshjem , fosterhjemmene vil ha små barn, er ikke mange som vil ta til seg en ungdom som har mye i ryggsekken .

Husker at slike hull i hue kommentarer som du skriver var svært sårende!!

Forstår at du tar dette personlig (jeg er forøvrig ikke den du siterte) Men ungdom på institusjoner er ikke de enkleste, det sier seg selv. Hva som er årsaken til det er mye forskjellig. Men det krever strenge rutiner. Jeg har en venninne som har jobbet på ungdomshjem i mange år. Og aldri har hun fått mer kjeft eller blitt kalt så mye stygge ting. De tåler det, for de er trenet på det. Men hyggelig er det ikke. Og når ungdommen da går fysisk til angrep så har man et stort problem.

Fosterfamilier er vanlige familier som tar til seg et barn, er ikke så rart at de ønsker de minste barna, med minst bagasje. Ungdom er generelt vanskelig, å få en ungdom med mye bagasje i hjemmet sitt er steintøft og for de færreste.

Anonymous poster hash: 99770...cd8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skrev ELLER barnehjem. Det er mye som er sårende.

Anonymous poster hash: c2d6c...dc9

Barnehjem??? Nesten ALLE barnehjem er nedlagt i Norge !!! Vet kun om et i Norge som er oppegående enda... Les litt du først..

Den nye reformen gikk inn for at barn skal i forsterhjem , med det sliter de med og finne . Da blir de satt på ungdomshjem som en nødløsning .

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnehjem??? Nesten ALLE barnehjem er nedlagt i Norge !!! Vet kun om et i Norge som er oppegående enda... Les litt du først..

Den nye reformen gikk inn for at barn skal i forsterhjem , med det sliter de med og finne . Da blir de satt på ungdomshjem som en nødløsning .

Vi har to barnehjem i min by. Så uvanlig er det nok ikke. Men de synes ikke like godt lengre.

Anonymous poster hash: 99770...cd8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hummels

Hun skulle vært sikret der mot skade mot seg selv å andre. Like mye synd på denne fortapte jenten her.

Anonymous poster hash: 05d12...334

Synd på henne? Aldri!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår at du tar dette personlig (jeg er forøvrig ikke den du siterte) Men ungdom på institusjoner er ikke de enkleste, det sier seg selv. Hva som er årsaken til det er mye forskjellig. Men det krever strenge rutiner. Jeg har en venninne som har jobbet på ungdomshjem i mange år. Og aldri har hun fått mer kjeft eller blitt kalt så mye stygge ting. De tåler det, for de er trenet på det. Men hyggelig er det ikke. Og når ungdommen da går fysisk til angrep så har man et stort problem.

Fosterfamilier er vanlige familier som tar til seg et barn, er ikke så rart at de ønsker de minste barna, med minst bagasje. Ungdom er generelt vanskelig, å få en ungdom med mye bagasje i hjemmet sitt er steintøft og for de færreste.

Anonymous poster hash: 99770...cd8

Helt greit at ungdommerne er frekke og slemme, men det er noe med det og faktisk bo på en institusjon .

De er under mye stress, det er vaktbytte hver 8 time. Nye mennesker som kommer og går. Regler som er så strenge at det skulle ha vært et brudd på menneskerettigheter . Forstår at dette er barn ungdommer ikke vil ha, men blir irritert når folk tar alle barna under en kam. Dette er barn som sliter....

Vi har det veldig fin og flott i Norge . Disse barna / ungdommene er glemt av samfunnet..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hummels

For noen stygge kommentarer om et barn! Helt greit at man ikke skal ta et liv og det er noe helt utenkelig og gjøre. Er den verste handlingen man kan gjøre.

Men hun er en jente på 15 år, som er nokk veldig traumatisert!

Barnehvernet stuer ungdommer i bygg som er lik et fengsel.

Tror ikke dere vet hvordan det fungerer i ungdomshjem.

Alle adv blir lukket om kvelden i 10 tiden, du blir fra tatt telefon .

Du får kun ha 3 plakater på rommet ditt. Familie får ikke sitte på rommet ditt når de kommer på besøk( hvis man i det hele tatt har noen )

Du må søke for og få besøk fra familie, noe de KAN avslå hvis ikke du har gjort det som blir forventet av deg.

Hvis du gjør noe galt , (kan være små ting) så får du ikke lov til og gå ut på en UKE!! De tar av hengslene på vinduer slik at du ikke kan komme deg ut.

Får kun leie film på en bestemt dag. Fra klokken 15.00 til 18.00 feks

Går du ut må du ringe til institusjonen hver 1 time 3 time osv..

Er det mistanke om rus ( trenger kun være mistanke ) så kommer politibetjenter og tar urin prøve , betjentene står og ser på mens du gjør det.

Hvis de vil utrede deg tar de deg med på en hytte som du ikke skal ha kjennskap til hvor det ligger, du får kun pakke en bag. Det kan ta opp til en uke til utredningen er ferdig.

Hvis ungdommene innleder et kjærlighets forhold hverandre så blir en av de flyttet til en annen anstalt .

Alt dette har jeg opplevd selv og listen er enda lengre.....

Jeg var på paragraf 24/4 tatt med tvang siden min mor var narkoman.

Tenk og behandle barn / ungdom på denne måten som har hatt svært traumatiske opplevelser fra før.

Behandle de som kriminelle! Stor skam!

Vet ikke mye om denne jenta på 15 år men noe må gjøres i institusjoner i Norge. De må få sikkelig hjelp ( spesielt de som sliter med sinne) ikke fengsel lignende hus. Kjærlighet og rom til hjelp / forståelse . Utredning og gå i dybden på problemene.

Dette er unge som har masse sorg , sinne og føler de ikke er mere verdt enn en lus!

Følelsen og bo på institusjon blir at de er de ansatte mot ungdommerne ( noe som ligner svært på de som skjer i fengsler ) dette er noe som skjer for at det er satt opp på samme måte.

Ja stakkars barn! Det er så synd på dem selv om de er mordere! Jeg er like forbanna på BARN som dreper som jeg er på VOKSNE som dreper! Barn fortjener det ikke bedre enn voksne når de har drept et menneske! Hun fortjener mye mer straff enn et ungdomshjem. Hadde det vert mitt barn som hadde drept noen så hadde jeg dødd av skam og lurt på hva i all verden jeg har gjort galt i oppdragelsen. Sorry men er det noen jeg virkelig hater så er det drapsmenn/kvinner/barn.

Drepe i selvforsvar er noe helt annet og så klart greit hvis det er fare for eget liv.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overrasket over at det ikke er skjedd før. Jenta var plasser på adferdsparagraf. P.d.d finnes det ikke egene institusjoner for ubgdommer med psykiske problemer. Mens adfedspeoblemer. Rus og adferds ungdommer blir plassert sammen.

Jeg har selv bodd på flere institusjoner fra 14-18 år. Der jeg ble klasket på rumpen av voksene å masse andre ufyseligheter jeg ikke vil nevne. Jeg slet psykisk men måtte bo med alt fra psycopater til narkomane. Jeg syntes det er skremmende at de ennå ikke har strengere krav enn vernepleier utdannelse for å jobbe med ungdommer. Enda verre er at det faktisk er ansatt alt fra kokker til musicere på BV institusjoner. Jeg føler med familien til den ansatte som ble drept å denne jenta som ikke får den hjelpen hun trenger. Sannheten om barnevernet, institusjoner på anbud osv er skremmende. Jeg oppfordrer alle til å være med i tog MOT institusjoner på anbud i barnevernet, da kvalitet faktisk også er viktig. Kvalitet er dyrere. Det er mange mørke sider i barnevernet å det er ett eget marked. Marked på barn sin elendighet. Det er sannheten. Tror nok flere ungdommer i barnevernet kommer til å drepe. De fleste pleier å ta livet sitt, bli junkier eller paykisk syke resten av livet. Jeg for min del ble mer syk av barnevernet.

Anonymous poster hash: 05d12...334

sykt bra skrevet er akkurat sånn det er.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja stakkars barn! Det er så synd på dem selv om de er mordere! Jeg er like forbanna på BARN som dreper som jeg er på VOKSNE som dreper! Barn fortjener det ikke bedre enn voksne når de har drept et menneske! Hun fortjener mye mer straff enn et ungdomshjem. Hadde det vert mitt barn som hadde drept noen så hadde jeg dødd av skam og lurt på hva i all verden jeg har gjort galt i oppdragelsen. Sorry men er det noen jeg virkelig hater så er det drapsmenn/kvinner/barn.

Drepe i selvforsvar er noe helt annet og så klart greit hvis det er fare for eget liv.

Dette er et svar jeg ikke orker og svare på en gang !!!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen stygge kommentarer om et barn! Helt greit at man ikke skal ta et liv og det er noe helt utenkelig og gjøre. Er den verste handlingen man kan gjøre.

Men hun er en jente på 15 år, som er nokk veldig traumatisert!

Barnehvernet stuer ungdommer i bygg som er lik et fengsel.

Tror ikke dere vet hvordan det fungerer i ungdomshjem.

Alle adv blir lukket om kvelden i 10 tiden, du blir fra tatt telefon .

Du får kun ha 3 plakater på rommet ditt. Familie får ikke sitte på rommet ditt når de kommer på besøk( hvis man i det hele tatt har noen )

Du må søke for og få besøk fra familie, noe de KAN avslå hvis ikke du har gjort det som blir forventet av deg.

Hvis du gjør noe galt , (kan være små ting) så får du ikke lov til og gå ut på en UKE!! De tar av hengslene på vinduer slik at du ikke kan komme deg ut.

Får kun leie film på en bestemt dag. Fra klokken 15.00 til 18.00 feks

Går du ut må du ringe til institusjonen hver 1 time 3 time osv..

Er det mistanke om rus ( trenger kun være mistanke ) så kommer politibetjenter og tar urin prøve , betjentene står og ser på mens du gjør det.

Hvis de vil utrede deg tar de deg med på en hytte som du ikke skal ha kjennskap til hvor det ligger, du får kun pakke en bag. Det kan ta opp til en uke til utredningen er ferdig.

Hvis ungdommene innleder et kjærlighets forhold hverandre så blir en av de flyttet til en annen anstalt .

Alt dette har jeg opplevd selv og listen er enda lengre.....

Jeg var på paragraf 24/4 tatt med tvang siden min mor var narkoman.

Tenk og behandle barn / ungdom på denne måten som har hatt svært traumatiske opplevelser fra før.

Behandle de som kriminelle! Stor skam!

Vet ikke mye om denne jenta på 15 år men noe må gjøres i institusjoner i Norge. De må få sikkelig hjelp ( spesielt de som sliter med sinne) ikke fengsel lignende hus. Kjærlighet og rom til hjelp / forståelse . Utredning og gå i dybden på problemene.

Dette er unge som har masse sorg , sinne og føler de ikke er mere verdt enn en lus!

Følelsen og bo på institusjon blir at de er de ansatte mot ungdommerne ( noe som ligner svært på de som skjer i fengsler ) dette er noe som skjer for at det er satt opp på samme måte.

... Og de reglene er der for en grunn. Noen mennesker må faktisk bures inne for å ikke være til fare for seg selv/andre. Jenta har faktisk tatt et liv! Hun har drept et annet menneske. Det er ikke mye synd i henne, barn eller ei. Håper hun blir fengslet for godt.

Anonymous poster hash: d498b...950

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt greit at ungdommerne er frekke og slemme, men det er noe med det og faktisk bo på en institusjon .

De er under mye stress, det er vaktbytte hver 8 time. Nye mennesker som kommer og går. Regler som er så strenge at det skulle ha vært et brudd på menneskerettigheter . Forstår at dette er barn ungdommer ikke vil ha, men blir irritert når folk tar alle barna under en kam. Dette er barn som sliter....

Vi har det veldig fin og flott i Norge . Disse barna / ungdommene er glemt av samfunnet..

Det at du forsvarer jenta gjør jeg kvalm. Hva så om hun bor på en insutisjon? Hva så om det er vaktbytte? Hva så om hun ikke har det som alle andre? Man forsvarer ikke drap.

Anonymous poster hash: d9a29...06e

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Barnehjem??? Nesten ALLE barnehjem er nedlagt i Norge !!! Vet kun om et i Norge som er oppegående enda... Les litt du først..

Den nye reformen gikk inn for at barn skal i forsterhjem , med det sliter de med og finne . Da blir de satt på ungdomshjem som en nødløsning .

Vi har et barnehjem i min by også. Vær så snill, slutt å skriv ting du ikke vet noe om.

Anonymous poster hash: d9a29...06e

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at du forsvarer jenta gjør jeg kvalm. Hva så om hun bor på en insutisjon? Hva så om det er vaktbytte? Hva så om hun ikke har det som alle andre? Man forsvarer ikke drap. Anonymous poster hash: d9a29...06e

Må le litt, kan du sitere der jeg forsvarer DET? Snakker om barn som bor på ungdomshjem !!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har et barnehjem i min by også. Vær så snill, slutt å skriv ting du ikke vet noe om. Anonymous poster hash: d9a29...06e

Kan dere nevne navnet på disse byen så skal jeg skjekke det opp :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så tragisk på alle mulige måter. Den drepte som ble drept mens hun var på jobb. Og morderen, bare en kid vil aldri ha muligheten til et normalt liv igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt greit at ungdommerne er frekke og slemme, men det er noe med det og faktisk bo på en institusjon .

De er under mye stress, det er vaktbytte hver 8 time. Nye mennesker som kommer og går. Regler som er så strenge at det skulle ha vært et brudd på menneskerettigheter . Forstår at dette er barn ungdommer ikke vil ha, men blir irritert når folk tar alle barna under en kam. Dette er barn som sliter....

Vi har det veldig fin og flott i Norge . Disse barna / ungdommene er glemt av samfunnet..

Jeg har møtt ungdommer som trenger et så strengt opplegg. Ikke fordi de er "slemme og frekke", men fordi de er fullstendig skakkjørte. Alternativet, om de får fortsette som de gjør, er at de enten kommer til å dø eller ende opp i fengsel. I disse tilfellene er dette siste utvei. Da har alt annet feilet.

En del av disse trenger "å røskes opp med rota". Ikke for å straffe dem, men for å gi dem en sjanse til å snu. De må isoleres fra de faktorene som gjør at de er i den situasjonen, og det kan være venner, familie og miljø. Da kommer begrensninger som utetid, mobilbruk og strenge regler som en nødvendig konsekvens.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut?? Siter MEG der jeg skriver det!!

Hva har det å si om hun er traumatisert? Hun har forsatt kvinstukket et annet menneske, og burde låses inne for alltid.

Anonymous poster hash: d9a29...06e

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...