Gå til innhold

15åring drepte helsearbeider på institusjon


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Alle i Norge har rett til å vite hvem hun er. Hun har planlagt et drap, hun satte offeret ut av spill før hun spiddet henne til døde.

Frykter at dette vesenet slipper ut i frihet om noen få år.

Jeg har rett til å vite hvor hun bor, om hun er i nærheten av mine barn, andre sine barn osv.

Det er vi som skal beskyttes mot dette ondskapsfulle vesenet! Det er ikke hun som skal beskyttes!

Vis litt respekt for offerets familie er du snill.

Anonymous poster hash: 7c617...eed

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke opp til "folk" å avgjøre det, selv om jeg forstår hva du mener. Tror ikke det gjør offerets familie noe godt at alle vet hvem jenta er heller, det endrer ikke noe på faktum.

Anonymous poster hash: 65371...6e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man pleier ikke å gi fengsel til personer under 18 år. Dessuten er det snakk om en psykisk usabil person som sannsyneligvis blir satt i forvaring, og slippes ut igjen om få år når hun regnes som "frisk". Hvis jenta har amerikansk statsborgerskap, håper jeg at hun blir utvist fra Norge.

Hvorfor skal hun utvises?

Det er ikke straffbart å ha en psykisk lidelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det er mye sant i det moren sier; systemet er for snilt.

Anonymous poster hash: 8c816...06d

 

Etter min oppfatning har moren helt rett.

Ikke i at "systemet er for snilt." Men i alt det andre hun sier.

Systemet i Norge er etter min mening for dårlig. Ikke "for snilt."

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal hun utvises?

Det er ikke straffbart å ha en psykisk lidelse.

Det er straffbart å drepe.

Anonymous poster hash: c9f63...8a1

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett hvilke last man bærer, så er det ikke på noen måte en unnskyldning for drap. Nå er hun overført FRA helsevesenet og til fengsel. Så hun er sannsynligvis ikke i noen akutt psykiatrisk situasjon hvertfall.

Anonymous poster hash: 42d4b...84f

Har du/ dere i det hele tatt lest noe bakgrunnsinformasjon? Jenta er jo åpenbart psykisk syk, her er det jo helsevesenet som har sviktet, veldig tragisk sak for alle andre parter! 

 

 

http://ipad.dagbladet.no/2015/06/10/nyheter/innenriks/drap/vollen-drapet/anna_kristin_gillebo_backlund/39592950/

Anonymous poster hash: 22616...cf1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Har du/ dere i det hele tatt lest noe bakgrunnsinformasjon? Jenta er jo åpenbart psykisk syk, her er det jo helsevesenet som har sviktet, veldig tragisk sak for alle andre parter! 

 

 

http://ipad.dagbladet.no/2015/06/10/nyheter/innenriks/drap/vollen-drapet/anna_kristin_gillebo_backlund/39592950/

Anonymous poster hash: 22616...cf1

 

Det er klart at jenta må få en form for reaksjon etter en så grusom handling, men det viktigste må være at hun får den terapien hun har behov for. De som bør straffes for drapet, er først og fremst de som var ansvarlige for jentas behandling. Disse er åpenbart medskyldige.

Anonymous poster hash: 7568a...cff

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det er klart at jenta må få en form for reaksjon etter en så grusom handling, men det viktigste må være at hun får den terapien hun har behov for. De som bør straffes for drapet, er først og fremst de som var ansvarlige for jentas behandling. Disse er åpenbart medskyldige.

Anonymous poster hash: 7568a...cff

Veldig viktig poeng. Det kommer jo frem hvor mangelfulle rutiner de har hatt, og at den avdøde ikke fikk god nok opplæring. Jenta er alvorlig psyk og vil sannsynligvis aldri fungere i samfunnet (eller slippe ut av institusjoner). Uten at jeg har noen innsikt i detaljer her så hadde hun visst uttalt at hun likte den avdøde godt da hun begynte å jobbe der. Tenk så forferdelig hvis drapet har skjedd i psykose og hun etterpå innser hva hun har gjort. 

 

Skremmende holdninger å lese her, jeg har selv ikke inngående innsikt i psykiske lidelser, men det må da være krystallklart at en mindreårig som dreper skal få hjelp, ikke fengselstraff.

 

Og håper moderater sletter de lenkene til videoene. 

Anonymous poster hash: 47a1d...da3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jalapeno

Om det er synd i henne eller ikke, kan sikkert diskuteres. Det som derimot er det viktigste her er at samfunnet blir beskyttet mot henne, og nye drap. Hun må selvsagt holdes i forvaring/psykisk helsevern i lang, lang, lang tid.

 

Det vil uansett alltid, ALLTID, være offeret som skal ha mest sympati. Dårlig oppvekst og elendige foreldre er ingen unnskyldning for å drepe noen med kaldt blod. Jeg vet om flere som har hatt grusomme oppvekster. De blir ikke drapsmenn av den grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er synd i henne eller ikke, kan sikkert diskuteres. Det som derimot er det viktigste her er at samfunnet blir beskyttet mot henne, og nye drap. Hun må selvsagt holdes i forvaring/psykisk helsevern i lang, lang, lang tid.

 

Det vil uansett alltid, ALLTID, være offeret som skal ha mest sympati. Dårlig oppvekst og elendige foreldre er ingen unnskyldning for å drepe noen med kaldt blod. Jeg vet om flere som har hatt grusomme oppvekster. De blir ikke drapsmenn av den grunn.

Og her sluttet du deg til rekken av brukere som ikke forstår kompleksiteten i psykiske lidelser.

Anonymous poster hash: 47a1d...da3

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fotballen

 

Vanskelig å straffe noen så hardt som mulig i den alderen jenta er i. Og i og med hvor dette drapet skjedde, så er det vel tydelig at jenta er syk. 

Anonymous poster hash: 9def4...4a8

 

Det betyr at de kan drepe hvem de vil uten å få straff? Ikke faen. Håper jenta får lide mye resten av livet. Jeg gir faen i om det er et barn. Dette barnet er en morder og ha fratatt livet av et uskyldig menneske! Hun burde straffes hardt! Evig fengsel burde alle mordere få uansett alder og uansett sykdom.

 

Sånt som henne kan ikke leve med andre mennesker. Mordere kan kun leve med mordere! De må bures inne. 

Endret av Fotballen
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det betyr at de kan drepe hvem de vil uten å få straff? Ikke faen. Håper jenta får lide mye resten av livet. Jeg gir faen i om det er et barn. Dette barnet er en morder og ha fratatt livet av et uskyldig menneske! Hun burde straffes hardt! Evig fengsel burde alle mordere få uansett alder og uansett sykdom.

 

Sånt som henne kan ikke leve med andre mennesker. Mordere kan kun leve med mordere! De må bures inne. 

 

Hvorfor ikke bare slippe dem fri? Så kan jo evt. pårørende få sin hevn, er som regel en eller annen som ønsker det.

 

Om noen hadde drept en av mine kjære vet jeg ikke hva jeg hadde gjort, men det er nok stor sannsynlighet for at jeg hadde endt opp som drapsmann selv. 

Anonymous poster hash: ebca3...76f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Limeprime

Hvorfor skal hun utvises?

Det er ikke straffbart å ha en psykisk lidelse.

Så klart er det ikke det! Det er likevel straffbart å drepe. At hun har en psykisk lidelse i tillegg hjelper ikke akkurat, iallefall når hun ikke er mottakelig for hjelp. Med tanke på hennes egne reaksjoner og utsagn angående drapet kan det virke som hun kan finne på å gjøre det samme igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så klart er det ikke det! Det er likevel straffbart å drepe. At hun har en psykisk lidelse i tillegg hjelper ikke akkurat, iallefall når hun ikke er mottakelig for hjelp. Med tanke på hennes egne reaksjoner og utsagn angående drapet kan det virke som hun kan finne på å gjøre det samme igjen. 

Med tanke på det hun sier og gjør er hun syk på sinnet. Det er ikke straffbart.

At hun dreper er pga at hun er syk.

 

Det er opp til helsevesnet og kriminalomsorgen å ta vare på samfunnet og beskytte oss mot sånne personer.

 

Dessverre kan de oftest ikke jobben sin, så... Da blir folk desverre drept.

Psykisk syke har drept før og det vil hende igjen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Limeprime

Med tanke på det hun sier og gjør er hun syk på sinnet. Det er ikke straffbart.

At hun dreper er pga at hun er syk.

 

Det er opp til helsevesnet og kriminalomsorgen å ta vare på samfunnet og beskytte oss mot sånne personer.

 

Dessverre kan de oftest ikke jobben sin, så... Da blir folk desverre drept.

Psykisk syke har drept før og det vil hende igjen. 

Personlig mener jeg det blir feil å skylde på sykdommen, at hun helt og holdent kun drepte denne kvinnen fordi hun er syk. Hun er et menneske og ikke en sykdom, man trenger ikke være syk for å drepe. Det er så klart opptil helsevesenet og kriminalomsorgen å ta vare på samfunnet og beskytte oss mot slike som henne, det er opptil dem å beskytte henne også og hjelpe henne. 

 

Det er ikke alltid det er helsevesenet som er problemet. Setter et slikt menneske seg på bakbeina og nekter å høre etter, nekter å ta imot hjelp og setter seg selv totalt i vranglås er det svært få som kan hjelpe. Jenta har også ansvar for sin egen helse og må jobbe selv sammen med eventuell helsearbeider og/eller psykolog. Psykologer er ikke magikere, de kan ikke trylle bort psykisk sykdom ved hjelp av kun medisin og jevnlig samtaleterapi, det krever samarbeid fra pasienten sin side også - og det er ganske tydelig at denne jenta ikke vil samarbeide. Ingen hjelp vil hjelpe henne før hun selv skjønner at hun trenger det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hjelpe meg så mye sinne og mangel på empati. Ser dere hele verden i sort/hvitt eller er det bare her på KG?



Anonymous poster hash: 8677c...86f
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hjelpe meg så mye sinne og mangel på empati. Ser dere hele verden i sort/hvitt eller er det bare her på KG?

Anonymous poster hash: 8677c...86f

 

Det er bare her på Kg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle i Norge har rett til å vite hvem hun er. Hun har planlagt et drap, hun satte offeret ut av spill før hun spiddet henne til døde.

Frykter at dette vesenet slipper ut i frihet om noen få år.

Jeg har rett til å vite hvor hun bor, om hun er i nærheten av mine barn, andre sine barn osv.

Det er vi som skal beskyttes mot dette ondskapsfulle vesenet! Det er ikke hun som skal beskyttes!

Vis litt respekt for offerets familie er du snill.

Anonymous poster hash: 7c617...eed

👏👏👏

Anonymous poster hash: 6d247...7b9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gamle er dere her inne? Virker ikke som dere har videre forståelse av en psykisk sykdom i det hele tatt?! Skremmende! Det finnes psykiske sykdommer som ikke bare er angst eller depresjon, men der man kan fullstendig få black out/ bli en totalt annen person/ hører stemmer som tvinger en til ting, det er derfor det finnes lukkede anstalter for! Mennesker som er syke i den grad kan ha det forferdelig vondt, og ofte ikke forstå hva de har gjort før handlingen er over, angre ekstremt men ikke ha kontroll, ikke ha styring over sin egen kropp pga hjernefeil.

Kan alle dere empatiløse mennesker der ute sette dere inn i den situasjonen?

Nettopp derfor får de hjelp og trenger sterk støtte og overvåkning, de har ikke valgt å leve og å ha det slik.

Her er det totalt svikt av overordnede makter, føler det er så mange svikter i samfunnet selv om vi lever i en velferdsstat og betaler skatt , slikt som dette burde være under kontroll og ikke hende.

Anonymous poster hash: 22616...cf1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...