Gå til innhold

Land du aldri vil dra til igjen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Latvia, Riga: Enig med dere andre som ikke vil tilbake hit. Ikke for at det var så veldig ille, men mest fordi jeg kjedet meg etter 2 dager og ikke skjønner hva jeg skal reise tilbake for. Det eneste må være om jeg skal på Espa spa igjen. Der var det flott!
Hellas, Kreta: Altfor lite "gresk øy" og altfor mye skandinavisk turiststed. Er kjempeglad i Hellas og har besøkt MANGE greske øyer, men Kreta var en stor nedtur.
Frankrike, Paris: Syns byen var flott og koste meg mens jeg var der, men har ikke noe behov for å reise tilbake. Litt sånn "been there, done that."

Er for øvrig ikke enig i dere som ikke vil tilbake til Alanya. Har vært der mange ganger og kjenner meg ikke igjen i noe av det dere sier. Er jente og blond, så det har ingenting med det å gjøre heller.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Glemte et sted; Puerto Rico på Gran Canaria. (ja ok, Spania da)

Men det er det verste stedet jeg har vært på hele mitt liv, spesielt på det kjøpesenteret der. Nesten alle restaurantene har det samme på menyen, bortsett fra de kinesiske. Og de står og hoier deg inn og nesten drar i deg. Hvis du høflig sier neitakk så blir de sure og fornærma. Om kvelden raver det dritfulle briter og skandinavere overalt.

Butikkene har så godt som alle det samme forferdelige juggelet. OFF!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte et sted; Puerto Rico på Gran Canaria. (ja ok, Spania da)

Men det er det verste stedet jeg har vært på hele mitt liv, spesielt på det kjøpesenteret der. Nesten alle restaurantene har det samme på menyen, bortsett fra de kinesiske. Og de står og hoier deg inn og nesten drar i deg. Hvis du høflig sier neitakk så blir de sure og fornærma. Om kvelden raver det dritfulle briter og skandinavere overalt.

Butikkene har så godt som alle det samme forferdelige juggelet. OFF!

Hehee, så enig! Jeg var der i en halvtime i sommer :ler: Gikk av bussen, tok en runde i hele "sentrum" (dvs strandpromenaden der).. Det koster penger å bruke toalett og skylde seg etter bading i havet der også... Det er absolutt ingenting mer der enn en Strand, 70 like restauranter og 63 slike juggel-butikker som du nevner..

Endret av Noz
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iran.

Mannen min og jeg var i Iran med noen venner, og på hotellet, begynte de å krangle med mannen min og mannen til venninna mi, fordi vi ikke ville ha hotellets ansatte til å kjøre han rundt i byen (Tehran). Venninna mi, dattera hennes, og jeg satt inne og spiste frokost når vi hørte rop og trusler i lobbyen, og vi ut for å se hva som skjer, og glemte slørene våres. Da fikk vi masse blikk og kjefting fordi vi våga oss ut uten å dekke til håret. 

 

Ikke nok med det, så begynte folk å hviske og tiske når vi gikk ved siden av mennene våres. Vi skjønte etterhvert at det var fordi at vi ikke gikk bak mennene, men ved siden av. 

 

Nei dit skal jeg ikke igjen.



Anonymous poster hash: 33ef4...59c
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tunis, Tunisia. Heldigvis mange, mange år siden jeg var der og jeg var veldig liten, men husker fremdeles synet av døde hester i gata, ble ropt etter (jeg var ung, under 10 år) og plystra på. Slitsomme mennesker.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tunis, Tunisia. Heldigvis mange, mange år siden jeg var der og jeg var veldig liten, men husker fremdeles synet av døde hester i gata, ble ropt etter (jeg var ung, under 10 år) og plystra på. Slitsomme mennesker.

 

Nå tror jeg du blander sammen med drøm/mareritt med virkelighet? :klo::overrasket:

Kanskje du så en død hest etter en ulykke eller noe, men det er ikke sånn at det

har for vane å ligge døde hester i gatene der...Enig i at det finnes grunner til å ikke dra tilbake til

Tunisia, men om du påstå at det er pga døde hester så tror jeg mange synes du er litt rar :fnise:

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tyrkia!! (Alanya)

 

Pågående, ekle selgere (nei, de inviterer ikke på te for å være hyggelige)

Mat som definitivt ikke var for min gane - mye finhakket, så det var umulig å se hva man spiste, og altfor mye olje.

Dårlig renhold - de vasket riktignok hele tiden, men det blir ikke særlig rent hvis halvparten av vannet ligger igjen på gulvet.

Utfluktene - deltok man på noe organisert, inkluderte selvfølgelig turen besøk hos både gullsmed, skinnbutikk og teppehandler. Greit å kunne få med seg arkitektur og kultur uten at man føler de prøver å selge meg noe jeg verken trenger eller ønsker.

 

Når det er sagt, vet jeg mange som stortrives i Tyrkia. Det var bare helt miss for meg ;)

Signerer! Gud, så innpåslitne de var. Spesielt selgere. Ble stoppet hele tiden og fikk aldri gå i fred. Jeg ble også sjekket opp på gaten av menn, selv om jeg var der med samboer. Turte så vidt å gå alene.

Maten var ikke noe å rope hurra for heller. Ikke det verste jeg har spist, men overhodet ikke det beste.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Warszawa. Fryktelig kjedelig by. Vi hadde 4 iskalde dager der, og så det som kunne ses. Grått og trist selv når solen skinte, og fryktelig kaldt. Sjeldent dårlig og kjedelig kjæreste-storbyferie.



Anonymous poster hash: 131ae...c6b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Iran.

Mannen min og jeg var i Iran med noen venner, og på hotellet, begynte de å krangle med mannen min og mannen til venninna mi, fordi vi ikke ville ha hotellets ansatte til å kjøre han rundt i byen (Tehran). Venninna mi, dattera hennes, og jeg satt inne og spiste frokost når vi hørte rop og trusler i lobbyen, og vi ut for å se hva som skjer, og glemte slørene våres. Da fikk vi masse blikk og kjefting fordi vi våga oss ut uten å dekke til håret. 

 

Ikke nok med det, så begynte folk å hviske og tiske når vi gikk ved siden av mennene våres. Vi skjønte etterhvert at det var fordi at vi ikke gikk bak mennene, men ved siden av. 

 

Nei dit skal jeg ikke igjen.

Anonymous poster hash: 33ef4...59c

 

Det med slør og gå bak mennene hadde jeg nesten forventet at dere ville oppleve litt hvisking og tisking om, men det med at de ble hissige og truende når dere takket nei til å bli kjørt rundt er jo en helt annen sak. Lite hyggelig.

Dere var jo i et utrolig konservativt og muslimsk land, så jeg tror nesten ikke jeg ville tur tå ikke gjøre som de gjør, som det å gå bak mannen. Men det e rjo en snodig og morsom historie det også, og godt å kunne lande i Norge og oppføre seg "normalt".

Anonymous poster hash: 131ae...c6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonGangerTo

San Juan, Puerto Rico. Var der på en kongress i forbindelse med jobben for en del år siden. Skittent overalt, hotellet vi bodde på (Hilton) var ikke noe å skryte av, kjedelig og det virket ikke som folk brydde seg om sine omgivelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå tror jeg du blander sammen med drøm/mareritt med virkelighet? :klo::overrasket:

Kanskje du så en død hest etter en ulykke eller noe, men det er ikke sånn at det

har for vane å ligge døde hester i gatene der...Enig i at det finnes grunner til å ikke dra tilbake til

Tunisia, men om du påstå at det er pga døde hester så tror jeg mange synes du er litt rar :fnise:

Poenget var at det var et helvete der. Jo, det lo to døde hester i en vei som vi kjørte forbi i en turistbuss. Le alt du vil, men det gjorde det. Det var fremdeles ikke kos. Har ikke sagt at de ligger strødd utover gata, har jeg? Nei.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hvis jeg skal være helt ærlig så synes jeg hele verden har gått helt av skaftet, all uskylden er borte nesten og alt er bare tragisk med sinte koko mennesker overalt nesten. sykdommer, krig, perversiteter.

Anonymous poster hash: 726bb...a0a

 

Uskylden er ikke borte, den har aldri eksistert. Det er bare romantisering. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, prøver å slippe å måtte dra til Norge igjen. Pga mentaliteten.

Anonymous poster hash: 19954...89c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Latvia, Riga: Enig med dere andre som ikke vil tilbake hit. Ikke for at det var så veldig ille, men mest fordi jeg kjedet meg etter 2 dager og ikke skjønner hva jeg skal reise tilbake for. Det eneste må være om jeg skal på Espa spa igjen. Der var det flott!

Hellas, Kreta: Altfor lite "gresk øy" og altfor mye skandinavisk turiststed. Er kjempeglad i Hellas og har besøkt MANGE greske øyer, men Kreta var en stor nedtur.

Frankrike, Paris: Syns byen var flott og koste meg mens jeg var der, men har ikke noe behov for å reise tilbake. Litt sånn "been there, done that."

Er for øvrig ikke enig i dere som ikke vil tilbake til Alanya. Har vært der mange ganger og kjenner meg ikke igjen i noe av det dere sier. Er jente og blond, så det har ingenting med det å gjøre heller.

Vel jeg er ikke enig når det gjelder paris. Hvis du hadde "been there done that"-følelse etter kun en gang kan du ikke ha særlig interesse for hverken kunst, kultur, arkitektur, mote, mat, vin, design, histore, litteratur, film osv osv...altså det tar årevis å oppdage byen...

Du vil heller dra tilbake til Alanya enn til paris?

Anonymous poster hash: 2d661...f00

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner meg ikke på dere, virkelig.

Dere er spesielle, det er sikkert. "Vil ikke reise til Dubai, det var kjedelig, kan ikke kjøpe alkohol, kan ikke gå kledd minst mulig, teit land ass", " Dubrovnik var kjedelig, ikke noe å finne på, bare historikk og greier"...and the list goes on!

Hvorfor i h. reiser dere da?? Hæ??

Leser dere aldri på forhånd om landet dere bestiller reise til?? Dere gjør tydeligvis ikke det, og da har dere dere selv å takke for, så ikke skyld på landet. Du reiser ikke til Dubai hvis du vil feste og herje med, det vet vel de fleste., eller? Det er ikke rart at man stadig hører at nordmenn er de verste turister.

Når jeg reiser, så har jeg alltid lest på forhånd om landet, kultur osv.. Og jeg respekterer andres kultur og andres regler. Noe dere også bør gjøre. Det er lov å vise respekt for andre mennesker.

Anonymous poster hash: 480af...677

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og døde hester på gata?? Virkelig?? Noen trenger å briller, det er sikkert.

Anonymous poster hash: 480af...677

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner meg ikke på dere, virkelig.

Dere er spesielle, det er sikkert. "Vil ikke reise til Dubai, det var kjedelig, kan ikke kjøpe alkohol, kan ikke gå kledd minst mulig, teit land ass", " Dubrovnik var kjedelig, ikke noe å finne på, bare historikk og greier"...and the list goes on!

Hvorfor i h. reiser dere da?? Hæ??

Leser dere aldri på forhånd om landet dere bestiller reise til?? Dere gjør tydeligvis ikke det, og da har dere dere selv å takke for, så ikke skyld på landet. Du reiser ikke til Dubai hvis du vil feste og herje med, det vet vel de fleste., eller? Det er ikke rart at man stadig hører at nordmenn er de verste turister.

Når jeg reiser, så har jeg alltid lest på forhånd om landet, kultur osv.. Og jeg respekterer andres kultur og andres regler. Noe dere også bør gjøre. Det er lov å vise respekt for andre mennesker.

Anonymous poster hash: 480af...677

Enig...virker ut som om gjennomsnittsnordmannen helst reiser for å sole seg, feste og evt. shoppe...og de vil helst gjøre det i et land kliss likt Norge bare varmt og billig😜

Anonymous poster hash: 2d661...f00

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...