Gå til innhold

Land du aldri vil dra til igjen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Albania(Vflore) eller hvordan det skrives. Aldri sett så mye rasisme som da jeg var der nede, ikke rettet mot meg for jeg ble sett på som en pengebinge og hore bare fordi jeg er blond og utenlandsk, men mot sigøynere. Man vet de er fattig på ordentlig når dem tigger i et fattig land. Så der var det dårlig menneskesyn , de ertet og lo av dem. Om du tror Norge er så rasistisk som mange skal ha det til, så anbefaler jeg dere å sette dere på et fly ned dit med en eneste gang.

I tillegg var mannfolket veldig innpåslitne, både unge gutter med six pack og gamle menn med mage. Du ble ropt etter hele tiden uansett hvor du gikk, fikk ikke lov til å ligge i fred på stranda heller uten å bli glodd på.

Dårlig engelskkunnskaper på de eller fleste, så vanskelig å spørre lokalbefolkning om hjelp hvis det er noe.

Veldig god mat, billig og fine strender var det, men vet ikke om det veier opp for alt det andre.



Anonymous poster hash: 35761...e96
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tyrkia (Alanya), samme grunn som andre sier. Mas og lureri, rett og slett kjedelig sted.

Natal og Pipa i Brasil. Høylytte mennesker (særlig damene), skittene strender og alt gikk i slow motion der.

Mye lureri, prostitusjon og lugubre utesteder.

Flyplassen var uoversiktelig og klarte å rote vekk baggasjen vår. Fikk ikke baggasjen tilbake før etter 1 UKE!!!

Anonymous poster hash: c9134...36c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Polen, nærmere bestemt Krakow. Ikke pga at det nødvendigvis er så forferdelig, men det er grått og trist, lite å gjøre, dårlig shoppingmuligheter osv. Ganske billig, men det gjør ikke opp for alt annet. Ekkel mat og.

Helt motsatt erfaring som deg faktisk. bra shopping og veldig bra mat synes jeg det var der.

(derfor det kan være litt dumt å la seg påvirke av andres erfaringer siden vi oppfatter ting så subjektivt)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riga (Latvia) som flere nevner.

Jeg hadde store forhåpninger da jeg dro da det skulle være så billig og mye shopping. Fant egentlig ingenting der, veldig lite shopping og VELDIG uhøflige mennesker der! Vi var der i 5 dager, og bare èn gang møtte vi noen som var trivelig (i en Body Shop butikk). Makan til sure mennesker..

Men jeg likte parken i Riga da, den var koselig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hanoi, Vietnam. Skittent, bråkete og uhøflige mennesker over alt.

Bali, Indonesia. Ekstremt oppskrytt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må også si Bali, Kuta.. dessverre! Trodde det skulle være paradis, men det var det ikke. Veldig stressende der, utrolig mange horer, selgere og "barnebander" (små barn som bedriver lommetyveri - de løper mot deg i flokk og ser søte ut, men den gang ei!)

Trafikken er også livsfarlig der. Så 6-7 åringer kjørende på moped, uten hjelm, mer enn èn gang!

Maten var heller ikke noe å skryte av.. Bali, spesielt Kuta, virket egentlig "ødelagt". Har sikkert vært fint der for mange år siden. Var der i 4 dager før jeg fikk nok, slang på meg sekken og tok ferja over til Lombok og videre til Gili-øyene. Der var det fint! :Nikke:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Egypt, Kenya og Thailand.

Egypt: innpåslitne folk, arrogante russere, elendig mat!

Thailand: stinket overalt, dårlig mat, altfor varmt

Kenya: stinket overalt, dårlig mat, altfor varmt, innpåslitne folk, aggressive folk, militære og politifolk med digre våpen, følte meg forferdelig utrygg hele tiden:/

Anonymous poster hash: a1ae6...d21

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor var du?

Karon Beach. Var litt rundt på de andre stedene rundt Phuket også.

Jeg liker nye kulturer og at ting ikke er like moderne som i Norge, men fysj, Thailand var langt fra eksotisk og sjarmerende. Bare skittent og ekkelt. Det samme var folkene

( vet at andre steder i Thailand ikke er like gale )

Endret av Miss Lucky
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Albania(Vflore) eller hvordan det skrives. Aldri sett så mye rasisme som da jeg var der nede, ikke rettet mot meg for jeg ble sett på som en pengebinge og hore bare fordi jeg er blond og utenlandsk, men mot sigøynere. Man vet de er fattig på ordentlig når dem tigger i et fattig land. Så der var det dårlig menneskesyn , de ertet og lo av dem. Om du tror Norge er så rasistisk som mange skal ha det til, så anbefaler jeg dere å sette dere på et fly ned dit med en eneste gang.

I tillegg var mannfolket veldig innpåslitne, både unge gutter med six pack og gamle menn med mage. Du ble ropt etter hele tiden uansett hvor du gikk, fikk ikke lov til å ligge i fred på stranda heller uten å bli glodd på.

Dårlig engelskkunnskaper på de eller fleste, så vanskelig å spørre lokalbefolkning om hjelp hvis det er noe.

Veldig god mat, billig og fine strender var det, men vet ikke om det veier opp for alt det andre.

Anonymous poster hash: 35761...e96

haha klassisk. meg så de på som en pengebinge og hore. du kan få sagt det. har du noen gang gått gjennom brugata forresten? trenger ikke dra til albania faktusk for å føle seg som en omvandrende pengebinge og potensiell hore. faktusk mange nordmenn også er sånn faktusk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart så forskjellig vi er. :)

jeg elsket Amsterdam og New york!

Men, Arguineguin på grand Canaria... hadde det ikke vært for at familie bor der kan jeg garantere at jeg aldri ville satt mine føtter der.

- harry! Folk som synger sami ædnan (dere vet den derre ante sangen..) for full guffe klokken tolv på dagen en onsdag.... var flau over å si jeg var norsk. Fulle nordmenn klokken tolv på dagen, alle levde som om de var 20år, selv om de var pensjonister/uføre alle sammen.

- stygt! Stygg arkitektur, natur, strender. Sier sitt når den eneste fine stranda var time share anleggningen, selv når den var proppfull av folk...

Nei, skal jeg reise så er det IKKE for å være sammen med nordmenn på fylla.

Fjellet med sin regnskog var fint, og fin kjøretur på vestkysten på grand Canaria. Men er så utrolig gjennomsyret av turister.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Utrolig at folk klager over at reisemålene er for varme. Et minimum av kunskap om landene/destinasjonene man besøker burde da være en selvfølge.

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig at folk klager over at reisemålene er for varme. Et minimum av kunskap om landene/destinasjonene man besøker burde da være en selvfølge.

Åja, så du har ingen dårlige opplevelser du da, siden du er mer opptatt med å komme med bemerkninger mot andre?

Anonymous poster hash: 35761...e96

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja, så du har ingen dårlige opplevelser du da, siden du er mer opptatt med å komme med bemerkninger mot andre?

Anonymous poster hash: 35761...e96

Jo, men jeg syter ikke om varmen hvis jeg velger å reise til tropene.

  • Liker 17
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har aldri vært i et land jeg absolutt ikke vil tilbake til, men jeg liker å oppleve nye steder, så vil som regel helst velge et nytt reisemål når jeg først skal på tur :)

Noe jeg riktignok ikke kommer til å gjøre igjen er å reise til Litauen midtvinters. Jeg falt pladask for Vilnius, men holdt på å fryse fast i fortauet. Reiser gjerne tilbake dit sommerstid.

Hehehe akkurat som om jeg skulle sagt det selv. Var i Vilnius på jobbreise i januar for noen år siden, og maken til kulde og snøstorm har jeg ikke opplevd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cuba!

Nettopp kommer hjem derfra, og hatt en fin ferie, men det er ikke et sted jeg ønsker å reise tilbake. Da vet jeg om andre mye finere øyer i Karibien :)

Synes spesielt Havana var slitsomt hvor alle skal lure deg for penger hele tiden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dubai.

Dyrt, masete mannfolk, folk som stirrer overalt, dårlig uteliv - alkohol er nesten ikke å oppdrive, og luftfuktigheten var så høy at telefonen min kortsluttet (!!)..........

aldri.mer. :glare:

Jeg digget Dubai. Vi hamstret alkohol på flyplassen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...