Gå til innhold

Land du aldri vil dra til igjen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Latvia (Riga) på grunn av....alt egentlig. Synes alle severdighetene var dønn kjedelige, ingenting var så billig som "alle" sier og utelivet var helt tragisk. Det var kjempemange barer og utesteder der, virket som det var for mange i forhold til befolkningen, for det var ikke noe sted det var mer enn 20 personer på.... (Vi reiste i Mars da, så det er kanskje litt utenom sesongen) og på ALLE barene så var en dame som danset på bardisken. Det var så ufattelig pinlig :flau: Ingen av dem kunne danse i det hele tatt, bare stod der og prøvde å være sexy, noe ingen overhodet klarte litt en gang.

Og shopping? :overrasket: Vi lette og lette i butikker hver dag men fant ikke et eneste plagg som var litt ok en gang. Tiden gikk heller mer til å le av plagg og planlegge en "bad taste" fest. Plaggene (uten unntak) så ut til å tilhøre Ukrainske og Russiske kvinner i 50 årene på 1990-tallet.

Hva med konserter og spaserturer for å se på den fine arkitekturen da...?

Anonymous poster hash: 0c02c...854

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Los Angeles - ja jeg vet det er en by. Stor skuffelse!

Alt for enig her! På TV osv virker LA som et slags sted hvor det er pent overalt. Jeg syntes det var et høl. Er ikke vanskelig å kjøre rundt med bil, men bare det at en må kjøre rundt overalt og at det tar så lang tid pga. lyskryss osv, er irriterende. De få fine stedene ble liksom ikke så fine når de uansett var omringet av dritt.

Hollywood Boulevard er f.eks en eneste lang gate med tungtrafikk gående tvers gjennom, turistbusser overalt. Innpåslitne selgere. Ikke noe palmeliv, akkurat. Skal sies at LA er langt penere rett ved kysten, men også der er det mye fattigdom og boss.

Anonymous poster hash: 0be3d...71e

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt morsomt da..
Av alle landene jeg har vært i..
Så er det faktisk Norge jeg mistrives mest i :fnise:

Kunne skrevet en superlang liste, men det gidder jeg ikke.
Jeg er jo Nordmann -Hvorfor flytter du ikke da!?- Er ikke bare,bare å flytte, å få seg statsborgerskap i ett annet land heller...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt morsomt da..

Av alle landene jeg har vært i..

Så er det faktisk Norge jeg mistrives mest i :fnise:

Kunne skrevet en superlang liste, men det gidder jeg ikke.

Jeg er jo Nordmann -Hvorfor flytter du ikke da!?- Er ikke bare,bare å flytte, å få seg statsborgerskap i ett annet land heller...

+1 ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt for enig her! På TV osv virker LA som et slags sted hvor det er pent overalt. Jeg syntes det var et høl. Er ikke vanskelig å kjøre rundt med bil, men bare det at en må kjøre rundt overalt og at det tar så lang tid pga. lyskryss osv, er irriterende. De få fine stedene ble liksom ikke så fine når de uansett var omringet av dritt.

Hollywood Boulevard er f.eks en eneste lang gate med tungtrafikk gående tvers gjennom, turistbusser overalt. Innpåslitne selgere. Ikke noe palmeliv, akkurat. Skal sies at LA er langt penere rett ved kysten, men også der er det mye fattigdom og boss.

Anonymous poster hash: 0be3d...71e

Det kommer jo litt ann på hvor i byen man oppholder seg da. Vi bodde i beverly hills og det var stortsett rundt i området der vi holdt oss. Jeg ble absolutt ikke skuffet. Veldig flott, fantastisk shopping, lekker mat, overhyggelige folk osv

Downtown LA er slummen ja. Ikke så mye å se eller gjøre der

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kommer jo litt ann på hvor i byen man oppholder seg da. Vi bodde i beverly hills og det var stortsett rundt i området der vi holdt oss. Jeg ble absolutt ikke skuffet. Veldig flott, fantastisk shopping, lekker mat, overhyggelige folk osv

Downtown LA er slummen ja. Ikke så mye å se eller gjøre der

Helt enig. Downtown holdt vi oss unna, men Hollywood strip og området rundt Walk of Fame og slikt skuffet. Vi gikk mest rundt i Beverly Hills og bodde i Santa Monica området - og det var det jo bare så flott :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt morsomt da..

Av alle landene jeg har vært i..

Så er det faktisk Norge jeg mistrives mest i :fnise:

Kunne skrevet en superlang liste, men det gidder jeg ikke.

Jeg er jo Nordmann -Hvorfor flytter du ikke da!?- Er ikke bare,bare å flytte, å få seg statsborgerskap i ett annet land heller...

Du trenger jo ikke statsborgerskap. Kommer langt med visum eller oppholdstillatelse. :)

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger jo ikke statsborgerskap. Kommer langt med visum eller oppholdstillatelse. :)

Nei, men du skjønte vel hva jeg mente? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt morsomt da..

Av alle landene jeg har vært i..

Så er det faktisk Norge jeg mistrives mest i :fnise:

Kunne skrevet en superlang liste, men det gidder jeg ikke.

Jeg er jo Nordmann -Hvorfor flytter du ikke da!?- Er ikke bare,bare å flytte, å få seg statsborgerskap i ett annet land heller...

Hva er det som er så forferdelig med Norge? Du kan jo nevne det værste f. eks.

Anonymous poster hash: 4784a...a1f

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det som er så forferdelig med Norge? Du kan jo nevne det værste f. eks.

Anonymous poster hash: 4784a...a1f

Vel jeg hadde sagt at alle tror de er noe, og ler av andre som ikke er lik dem selv, spesielt i Oslo....

*en annen som svarer...

Anonymous poster hash: 4f6a7...e2a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere, er ikke det sånn at når man er på ferie så skal man være åpen for nye inntrykk istedet for å komme dit med forventninger som er urealistiske?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badabing

Dere, er ikke det sånn at når man er på ferie så skal man være åpen for nye inntrykk istedet for å komme dit med forventninger som er urealistiske?

Føler at jeg har fartet en del rundt og har krysset av temmelig mange land på lista, og derfor kan man jo etter hvert si litt om hvilke land som har en del å tilby og hvilke som ikke har det. Har egentlig ikke så mye med forventninger å gjøre. :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva er det som er så forferdelig med Norge? Du kan jo nevne det værste f. eks.

Anonymous poster hash: 4784a...a1f

Trenger ikke å være noe forferdelig med Norge av den grunn, men at man har trivdes bedre i andre land...det har noe med personlig trivsel å gjøre, en følelse, ikke nødvendigvis uvilje eller motstand. Vanskelig å sette fingeren på noen ganger, bare det at man føler seg hjemme og har det bedre enkelte steder enn andre :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Paris suger. Hater parisere og har lite pent og si ellers også.

Skjønner ikke at noen av dere ikke liker bali. Bali har ufattelig mye å by på av alt. Jeg har bodd der i over ett år og vært der både før og etter det.

Jeg kjenner øya godt og VET hva jeg snakker om.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bulgaria! Uten tvil. Ville i hvert fall ikke reist tilbake til Sunny Beach ! Verste stedet jeg har vært på noensinne og listen over hvorfor er lang som et vondt år, men noen av grunnene er:

-skikkelig sure og grinete de som jobbet der (på alle stedene!)

-Kjempedårlig mat

-Dårlige drinker! De hadde happy hour som mange andre steder i syden:2 for 1 men med en egen vri. Den andre drinken du fikk var uten alkohol.

-kriminaliteten : man ble anbefalt å ikke ta taxi fordi sjåførene er kriminelle og ber om alle pengene du har på deg. Et norskt par vi ble kjent med ble ranet midt i handlegata på høylys dag av en gjeng! Og ingen reagerte

- Det var ingenting å se på der. Bare et sirkus av et sted, med karuseller og stakkars hester med vogn som måtte løpe på varm asfalt dagen lang

Anbefales virkelig ikke !

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Paris suger. Hater parisere og har lite pent og si ellers også.

Skjønner ikke at noen av dere ikke liker bali. Bali har ufattelig mye å by på av alt. Jeg har bodd der i over ett år og vært der både før og etter det.

Jeg kjenner øya godt og VET hva jeg snakker om.

Alle kan da ikke like seg over alt.

Jeg har aldri vært på Bali fordi det jeg vet om Bali ikke høres ut som noe jeg prioriterer når jeg skal reise. Derimot liker jeg Paris godt og har vært der flere ganger gjennom mange år.

Det betyr da ikke at du tar feil.. Paris er rett og slett ikke ditt sted. Så da kan jo du reise til Bali i stedet :)

Anonymous poster hash: 40986...95a

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle kan da ikke like seg over alt.

Jeg har aldri vært på Bali fordi det jeg vet om Bali ikke høres ut som noe jeg prioriterer når jeg skal reise. Derimot liker jeg Paris godt og har vært der flere ganger gjennom mange år.

Det betyr da ikke at du tar feil.. Paris er rett og slett ikke ditt sted. Så da kan jo du reise til Bali i stedet :)

Anonymous poster hash: 40986...95a

hva prioriterer du når du skal reise da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere, er ikke det sånn at når man er på ferie så skal man være åpen for nye inntrykk istedet for å komme dit med forventninger som er urealistiske?

Jo man skal jo være åpne, og det synes jeg at jeg er og. Men det er jo ikke sånn at man kan like alt. Så selv om en ikke liker Italia, betyr ikke det at det er noe galt med Italia, det betyr jo bare at den personen ikke har sansen for Italia og foretrekker andre land/kulturer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva prioriterer du når du skal reise da?

Jeg prioriterer mange ting og det varierer etter hvem jeg reiser sammen med, om jeg er ute etter opplevelser eller avslapning osv. Jeg kan dra til Paris bare fordi stemningen i byen generelt rører ved noe i meg. Jeg kan dra til et sted som egentlig ikke har noe å se eller gjøre fordi jeg liker menneskene.

Meg stort sett prioriterer jeg mat, kultur, tilgjengelighet (raskt og enkelt å reise dit) og pris spiller også inn.

F.eks ville Bali scoret dårlig på de to siste tingene. Det er for langt og blir for dyrt, så da har jeg andre alternativer som er bedre for meg.

Anonymous poster hash: 40986...95a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...