Gå til innhold

Land du aldri vil dra til igjen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg prioriterer mange ting og det varierer etter hvem jeg reiser sammen med, om jeg er ute etter opplevelser eller avslapning osv. Jeg kan dra til Paris bare fordi stemningen i byen generelt rører ved noe i meg. Jeg kan dra til et sted som egentlig ikke har noe å se eller gjøre fordi jeg liker menneskene.

Meg stort sett prioriterer jeg mat, kultur, tilgjengelighet (raskt og enkelt å reise dit) og pris spiller også inn.

F.eks ville Bali scoret dårlig på de to siste tingene. Det er for langt og blir for dyrt, så da har jeg andre alternativer som er bedre for meg.

Anonymous poster hash: 40986...95a

Lol.

at det er langt og dyrt (????!) blir veid opp for i massevis.

Fantastisk kultur, fantastisk natur og Vær. Opplevelser i massevis. Beste maten i verden.

Meeeen.. så må en vite hvor en skal gå.

Paris er like (lite) spennende som Oslo. Maten suger. Franskmenn er utrivelige. For ikke å snakke om det grusomme metall tårnet de er så stolte av. Har sett katedraler som er mye vakrere en notre dame. Louvre er for meg dønn kjedelig. Arkitekturen er typisk europeisk- alt annet enn spesiell. :)

Kommer aldri mer til å dra tilbake dit.

Bali derimot -og Asia generelt har sååå mye å by på. Men så sutrer jeg heller ikke over fisefine småting.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selvsagt spiller pris og tid inn når man skal på ferie. Det er reise eller ikke reise for mange av oss.

Ikke alle franskmenn er utrivelige og ikke all fransk mat suger. Jeg har aldri vært oppe i eiffeltårnet og heller ikke inne i notre dame. Louvre var en nedtur. Men når man finner de riktige bydelene og de rette stedene er Paris fantastisk. Meeeeen.. man må vite hvor man skal gå :)

Nå er ikke Paris så spesielt for meg.. Barcelona og Amsterdam er flotte byer også, samt Praha og Budapest... og flere andre. Meeeen.. man må vite hvor man skal gå.



Anonymous poster hash: 40986...95a
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt spiller pris og tid inn når man skal på ferie. Det er reise eller ikke reise for mange av oss.

Ikke alle franskmenn er utrivelige og ikke all fransk mat suger. Jeg har aldri vært oppe i eiffeltårnet og heller ikke inne i notre dame. Louvre var en nedtur. Men når man finner de riktige bydelene og de rette stedene er Paris fantastisk. Meeeeen.. man må vite hvor man skal gå :)

Nå er ikke Paris så spesielt for meg.. Barcelona og Amsterdam er flotte byer også, samt Praha og Budapest... og flere andre. Meeeen.. man må vite hvor man skal gå.

Anonymous poster hash: 40986...95a

Jeg vet stort sett hvor jeg skal gå da jeg gjør god research før avreise.

Jeg har reist mye over hele verden. Paris havnet helt i bånn.

Vi er vertfall enige om Barcelona da. Barcelona er fantastisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alaska... Seriøst det er mere øde enn nordkalotten. Er ikke en dritt å gjøre der, is overalt og masse bondeknøler.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brienne of Tarth

Egypt.

Heldigvis bodde vi på all-inclusive-hotell, men straks vi bevegde oss utenfor "murene" ble vi overfalt av innpåslitne folk. Det var også skittent overalt "der ute", og selv om vi spiste alle måltidene på hotellet, ble vi matforgiftet. Fikk sett pyramidene i Kairo og Kongenes Dal og Karnak-tempelet i Luxor, så "been there, done that", skal aldri tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det som skuffet meg mest med Island var at butikkbetjeningen og servitørene bortover var ekstremt lite serviceinnstilte.

Jeg syns motsatt. Vi sitter igjen med et kjempegodt inntrykk av landet og menneskene :)

Anonymous poster hash: 12af2...8b7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egypt og Tyrkia.
Egypt følte jeg meg utrygg i, bevæpnet politi overalt, som seriøst glodde meg ned. Følte meg skikkelig utrygg der. Slitsomme mennesker også.
Tyrkia har rett og slett slitsomme mennesker, som blir sure når du ikke kjøper noe i butikkene deres. Hater så pågående selgere. Folk generelt der var ganske uhøflige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egypt og Tyrkia.

Egypt følte jeg meg utrygg i, bevæpnet politi overalt, som seriøst glodde meg ned. Følte meg skikkelig utrygg der. Slitsomme mennesker også.

Tyrkia har rett og slett slitsomme mennesker, som blir sure når du ikke kjøper noe i butikkene deres. Hater så pågående selgere. Folk generelt der var ganske uhøflige.

Det burde ikke være mulig å føle seg utrygg fordi det er bevæpnet politi overalt!

Jeg sier det igjen; Vi her heldige her i Norge!

Må si jeg har blitt overrasket over hvor mange som sier Egypt her i tråden. Har ikke vært der selv, men har hatt lyst til å oppleve landet. Nå er jeg litt i tvil :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det burde ikke være mulig å føle seg utrygg fordi det er bevæpnet politi overalt!

Jeg sier det igjen; Vi her heldige her i Norge!

Må si jeg har blitt overrasket over hvor mange som sier Egypt her i tråden. Har ikke vært der selv, men har hatt lyst til å oppleve landet. Nå er jeg litt i tvil :unsure:

Altså, jeg GLEDET meg virkelig til å dra ned dit. Landet i seg selv er så vakkert, synes jeg (sett bort i fra alle kjipe menneskene jeg opplevde der, tilogmed personalet på hotellet var uhyggelige, og vi bodde på et 5stjernes vakkert hotell. Ble sjokkert. Kunne heller ikke snorkle der pga korallrev, noe jeg hadde sett så frem til.. Tror vi kanskje var uheldige med sted, selvom vi var på Sharm El-Sheik som er et velkjent turistområde.

Taxisjåførene var helt ville (turte ikke ta taxi uten kjæresten da jeg var redd for å bli overfalt). Har kun dårlig opplevelser derifra men skulle virkelig ønske jeg ikke hadde det, fordi landet er veldig vakkert utenom enkelte mennesker. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lol.

at det er langt og dyrt (????!) blir veid opp for i massevis.

Fantastisk kultur, fantastisk natur og Vær. Opplevelser i massevis. Beste maten i verden.

Meeeen.. så må en vite hvor en skal gå.

Paris er like (lite) spennende som Oslo. Maten suger. Franskmenn er utrivelige. For ikke å snakke om det grusomme metall tårnet de er så stolte av. Har sett katedraler som er mye vakrere en notre dame. Louvre er for meg dønn kjedelig. Arkitekturen er typisk europeisk- alt annet enn spesiell. :)

Kommer aldri mer til å dra tilbake dit.

Bali derimot -og Asia generelt har sååå mye å by på. Men så sutrer jeg heller ikke over fisefine småting.

Paris? Wow, jeg elsket paris. Men jeg er kunst og arkitektur interessert så jeg kosa meg under oppholdet der.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes det er rart at folk klager på pågående selgere og lite spennende mat når de velger å dra til de typiske turiststedende som Alanya og Sharm El Sheik.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...

Ja nå er sommerferien over for i år også, noen som har lagt til noen nye steder på lista som ikke frister til gjentakelse?



Anonymous poster hash: 4784a...a1f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syden ferier generelt, samme hvor, har vært tre ganger, aldri mer. Alt for varmt og bortkastet penger for en som hater sol og varme. 

 

Barcelona kommer jeg ikke til å dra til igjen. 

Er ikke så glad i shopping, og synes det var kjedelig der. Gikk ned den samme gaten dag etter dag. Var også innom alle store shoppingsentrene. 

 

Tyskland, Hamburg er kjedelig. Shopping er ikke min greie, og ellers så er det ikke stort å gjøre der, annet enn å drikke deg dritings. 

Danmark, vært der så mye i løpet av barndommen, synes det er kjedelig og oppbrukt. 

Endret av imperio
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Italia og Tyrkia.

Anonymous poster hash: 51e09...5f3

 

 Hvorfor det ?

Anonymous poster hash: 8598b...c2f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sofia (en by i Bulgaria): Episode 1: Tok et gatebilde og så ble plutselig noen skumle folk i en bil sure (det var mange biler i den gata). Episode 2: En taxisjåfør tok 10x det som var normal pris. Han så hun til å være en sigøynermann. Episode 3: Gondolbanen utenfor byen var stengt.

 

Selv om tre episoder på et sted i løpet av noen dager bør være nok til at man kan fordømme et helt folkeslag (ref tidligere innlegg i denne tråden), så synes jeg fortsatt Sofia var et interessant sted.

 

Derimot når det gjelder alle turistfellene (som Paris, Roma etc.) så burde kanskje flere regne med at en turistfelle er nettopp en turistfelle uansett hvor den ligger i verden. Drar du til slike steder så blir du ofte skuffet.

 

Selv drar jeg aldri tilbake til Russland. Av mange gode grunner. Synd at Krim ble russisk med makt.



Anonymous poster hash: d0a0d...fbb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...