Gjest Silverstream Skrevet 6. november 2014 #121 Skrevet 6. november 2014 Riga er en by ikke et land Anonymous poster hash: 1d28d...fe4 Ja, i Latvia da!! Jeg vet da at Riga ikke er et land, men regner med at TS mente land/by og jeg kan faktisk ikke uttale meg om et helt land, da det kan være store forskjeller. Dessuten er ikke jeg den eneste som har skrevet by istedet for land ....!! 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2014 #122 Skrevet 8. november 2014 Spania. Oppskrytt, dyrt, nordmenn på hvert gatehjørne, lite sjarmerende og lite særpreg over landet generelt. Maten er ikke noe å skryte av, og det er for så vidt ikke spanjolene heller. Har vært fem forskjellige plasser i Spania nå (dette inkluderer både Barcelona og Madrid), og jeg må bare si at av alle landene jeg har vært i, så er Spania det mest oppskrytte. Du skulle bare visst om alle de fine byene der du også slipper alle turistene. Anonymous poster hash: abf86...141 2
PrinsesseNila Skrevet 8. november 2014 #123 Skrevet 8. november 2014 Latvia og Romania. Latvia var utrolig kjedelig (gikk virkelig inn for å finne på ting også!) og den lokale maten var forferdelig. Romania var lange strekker av ingenting med noen fargerike hus og sigøynerlandsbyer innimellom. Spiste på fineste restauranten i byen og ble likevel matforgiftet selv om jeg spiste så å si det safeste som er mulig. Veldig stygt, ingenting å finne på, og minus for å bli syk 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2014 #124 Skrevet 8. november 2014 Rart så forskjellig vi er. jeg elsket Amsterdam og New york! Men, Arguineguin på grand Canaria... hadde det ikke vært for at familie bor der kan jeg garantere at jeg aldri ville satt mine føtter der. - harry! Folk som synger sami ædnan (dere vet den derre ante sangen..) for full guffe klokken tolv på dagen en onsdag.... var flau over å si jeg var norsk. Fulle nordmenn klokken tolv på dagen, alle levde som om de var 20år, selv om de var pensjonister/uføre alle sammen. - stygt! Stygg arkitektur, natur, strender. Sier sitt når den eneste fine stranda var time share anleggningen, selv når den var proppfull av folk... Nei, skal jeg reise så er det IKKE for å være sammen med nordmenn på fylla. Fjellet med sin regnskog var fint, og fin kjøretur på vestkysten på grand Canaria. Men er så utrolig gjennomsyret av turister. Ja rart vi er forskjellige. Aldri opplevd slikt på Arguineguin. Elsker stedet. Anonymous poster hash: abf86...141
AnonymBruker Skrevet 8. november 2014 #125 Skrevet 8. november 2014 Ble rikelig med alkohol altså, men det var i sammenkomster hjemme hos folk. Jeg synes det var langt mellom barene som hadde alkoholservering. Sorry at jeg spør, men hvorfor drar du til supermuslimske Dubai for å drikke deg full? Den logiske bristen er så svær at den er til å gråte av. Anonymous poster hash: 176fb...77c 29
Gjest constance90 Skrevet 8. november 2014 #126 Skrevet 8. november 2014 Jørpeland. Er jo ingenting å gjøre! -- Jokes aside, drar nok ikke tilbake til kanariøyene.
Miss Lucky Skrevet 8. november 2014 #127 Skrevet 8. november 2014 Sorry at jeg spør, men hvorfor drar du til supermuslimske Dubai for å drikke deg full? Den logiske bristen er så svær at den er til å gråte av. Anonymous poster hash: 176fb...77c Dubai er jo faktisk hvor araberne fra landene rundt reiser til for å feste og drikke da. Og kjøpe sex. Så så veldig supermuslimsk er det nok ikke 3
AnonymBruker Skrevet 8. november 2014 #128 Skrevet 8. november 2014 Dubai er jo faktisk hvor araberne fra landene rundt reiser til for å feste og drikke da. Og kjøpe sex. Så så veldig supermuslimsk er det nok ikke Ja, dobbeltmoral lenge leve! Anonymous poster hash: 4784a...a1f 7
Gjest incognita Skrevet 8. november 2014 #129 Skrevet 8. november 2014 Sorry at jeg spør, men hvorfor drar du til supermuslimske Dubai for å drikke deg full? Den logiske bristen er så svær at den er til å gråte av. Anonymous poster hash: 176fb...77c Hvor har jeg sagt at jeg dro for å drikke meg full?
AnonymBruker Skrevet 8. november 2014 #130 Skrevet 8. november 2014 Polen, nærmere bestemt Krakow. Ikke pga at det nødvendigvis er så forferdelig, men det er grått og trist, lite å gjøre, dårlig shoppingmuligheter osv. Ganske billig, men det gjør ikke opp for alt annet. Ekkel mat og. Virkelig? Syntes Krakow var nydelig. Koselig gammelby, fin arkitertur, bra mat og drikke. Shoppet ikke mye, så det kan jeg ikke si mye om. Men jeg drar gjerne tilbake Anonymous poster hash: 82387...1c2 2
Mynona Skrevet 8. november 2014 #132 Skrevet 8. november 2014 Trivdes ikke spesielt godt i Tunisia. Samme her! Det er det eneste stedet jeg har vært hvor jeg faktisk har følt meg utrygg.
AnonymBruker Skrevet 8. november 2014 #133 Skrevet 8. november 2014 Tror ikke jeg kommer til å reise tilbake til Island. Landet hadde flott fascinerende natur, men i løpet av en langhelg har man sett det som er verdt å se. Været er ofte kjipt, prisene er like høye som hjemme, og det som kanskje trakk aller mest ned er fokuset på turisme og Island som destinasjon. Geysirer og den Blå Lagune var liksom ikke så stas når alt var så turistfiksert. Overalt hvor man gikk hørte man amerikanere, briter og japanere som gikk rundt og knipset bilder av alt. I tillegg fikk jeg inntrykk av at islendinger flest er svært glade i seg selv. Konserthuset i Reykjavik var veldig fint, da. Også hadde de relativt bra shopping. Dersom jeg hadde fått en gratis tur, hadde jeg nok dratt, men jeg gidder ikke å bruke egne penger på å dra tilbake. Anonymous poster hash: 20d6f...7bc 3
Infinite Skrevet 8. november 2014 #134 Skrevet 8. november 2014 Du skulle bare visst om alle de fine byene der du også slipper alle turistene.Anonymous poster hash: abf86...141 Hvilke byer da?
Gjest Haaploes Skrevet 8. november 2014 #135 Skrevet 8. november 2014 Tror ikke jeg kommer til å reise tilbake til Island. Landet hadde flott fascinerende natur, men i løpet av en langhelg har man sett det som er verdt å se. Været er ofte kjipt, prisene er like høye som hjemme, og det som kanskje trakk aller mest ned er fokuset på turisme og Island som destinasjon. Geysirer og den Blå Lagune var liksom ikke så stas når alt var så turistfiksert. Overalt hvor man gikk hørte man amerikanere, briter og japanere som gikk rundt og knipset bilder av alt. I tillegg fikk jeg inntrykk av at islendinger flest er svært glade i seg selv. Konserthuset i Reykjavik var veldig fint, da. Også hadde de relativt bra shopping. Dersom jeg hadde fått en gratis tur, hadde jeg nok dratt, men jeg gidder ikke å bruke egne penger på å dra tilbake. Anonymous poster hash: 20d6f...7bc Det som skuffet meg mest med Island var at butikkbetjeningen og servitørene bortover var ekstremt lite serviceinnstilte.
AnonymBruker Skrevet 8. november 2014 #136 Skrevet 8. november 2014 Det som skuffet meg mest med Island var at butikkbetjeningen og servitørene bortover var ekstremt lite serviceinnstilte. Dette var en liten downer. Jeg har alltid hatt så lyst til å besøke Island. Anonymous poster hash: c17ab...334
masekopp Skrevet 9. november 2014 #137 Skrevet 9. november 2014 Tyrkia (Alanya). Utrolig slitsomme selgere. Vi gikk omveier for å slippe å møte på folk som mer eller mindre holdt oss fast og satt med tårer i øynene hvis vi hadde handlet et annet sted. Andre selgere ble bare steik forbanna og krevde å være med oss til den andre butikken og bytte tingen og kjøpe den av de istedet (selvom de ikke engang hadde varen selv). Ufyselig. Mange ekle menn også. Uhøflige. 1
MissCoverdale Skrevet 10. november 2014 #138 Skrevet 10. november 2014 Egypt (Sharm el sheik og Kairo): selv om jeg gikk ordentlig kledd og var med mannen min behandlet de meg som om jeg var en hore. Sør-korea: ekkelt, skittent og veldig "nyrikt". De skulle ha flotte biler, være stylet og sminket, mens hjemmene var helt grusomt skitne. Maten var også kjempedårlig. Gran Canaria.. Hvorfor så mange nordmenn velger å legge igjen penger der er beyond me. Latterlig dårlig service, selv på "5-stjerners" hotell. Los Angeles - ja jeg vet det er en by. Stor skuffelse!
Gjest Nayah Skrevet 10. november 2014 #139 Skrevet 10. november 2014 Phuket. Men Ao Nang og Koh Samui skulle jeg gjerne dratt tilbake til.
AnonymBruker Skrevet 11. november 2014 #140 Skrevet 11. november 2014 Det som skuffet meg mest med Island var at butikkbetjeningen og servitørene bortover var ekstremt lite serviceinnstilte. Ja! Jeg opplevde også dette. F.eks. vi var en gjeng på 6 (to små barn, to besteforeldre, pluss jeg og mannen) som fant en utekafé. Det var et uformelt sted med en gatekjøkken-aktig kiosk der de solgte kaffe og is, med små runde bord ved siden av, på asfalten, i enden av en park. Det var ingen andre der, alle bordene var ledige. Så flyttet vi to av bordene sammen (de sto ca 1,5 m unna hverandre, vi dro dem inntil hverandre så vi kunne sitte sammen alle 6.). Da kom det en sint servitør ut fra kiosk-vogna, som himlet med øynene, og nesten ropte at de bordene skulle stå som de står, vi kunne ikke bare komme og ta oss til rette og flytte på ting. Jeg ble så sjokkert og sint så det ble verken kaffe eller is, vi bare gikk. Ærlig talt. Dette var lette plastbord utenfor en gatekjøkken-aktig isvogn, i en park. Anonymous poster hash: 5a059...eb3 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå