Gå til innhold

Land du aldri vil dra til igjen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Bulgaria - Golden Sands, mye drita fulle familie fok og annet, dårlig mat og horer som kom fra byene for å tjene penger på single menn.

Alcudia, selv med barn var det en prøvelse, absolutt ingenting og se

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tyrkia - Antalya.

Kjenner meg igjen i det andre har skrevet over. Er IKKE gøy å være på et sted for å slappe av når du føler du blir rundlurt eller forsøkt svindlet uansett hva du gjør. På hotellet vårt var det ikke lov til å ta med vann eller snacks på rommet som var kjøpt et annet sted enn i resepsjonen. Og det var kjempevarmt, så vi måtte ha mye vann. I resepsjonen solgte de bare små glass med drikke (ikke vannflasker), og vi fikk aldri vite hvor mye det kostet. "Vi skriver det på rommet" sa de. Men når vi likevel insisterte, himlet de med øynene, og gikk for å forhøre seg med sjefen, og HVER gang vi fikk et svar, var det en annen pris enn dagen før.

På restaurantene ble prisen plutselig en helt annen da vi skulle betale, enn det som sto på menyen.

Jeg hadde med meg mannen min, så ble heldigvis ikke tafset på eller noe slikt, men når vi var ute og gikk kom det stadig vekk folk som fulgte etter oss og ville oss noe. Ville vise oss byen, ville at vi skulle bli med på ditt og datt, og selv om vi sa nei, fortsatte de å fotfølge oss et par skritt bak på gaten, og mase, og til slutt begynte de å mase om penger, veldig direkte og uhøflig.

Skjønner godt folk som heller drar på en stille hytte i fjellheimen når de vil koble av, for jeg synes dette var veldig stressende.

Skal ikke svartmale hele landet, har også vært i Istanbul, og der var det kjempefint og folk var høflige.



Anonymous poster hash: 5a059...eb3
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare si at jeg har vært sikkert 30 ganger i Alanya og har aldri hatt en negativ opplevelse.

Har gått aleine som jente til og fra utesteder fra jeg var 20år og aldri følte meg utrygg på noe som helst måtte. Opplever tyrkerne som utadvendte, hyggelige og hjelpsomme

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riga i Latvia.

Det var noen få fine ting å se der, men sitter ikke igjen med noe positivt helhetsinntrykk. Vi reiste litt utenom sesongen, så det var få mennesker der og lite som skjedde, kanskje det hadde mye å si. Synes i hvert fall at det var litt kjedelig, dårlig shopping, lite uteliv og generelt en litt øde by. Hjalp ikke at det var surt og kaldt i været da vi var der heller :P

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pattaya, Thailand.

Ingen over, ingen ved siden av.

Altså, vi visste jo at det var et crappy sted når vi dro dit, og var der kun et par dager ifbm en rundreise i Thailand. Vi tenkte at det ville være greit så lenge vi booket er bra hotell, og skulle bare for morro se hva all oppstandelsen rundt Pattaya dreide seg om.

Men jeg var ikke forberedt på hvor møkkete og ekkelt det var der. Man kunne ikke bade i havet fordi strandet var så forsøplet, og det var horer OVER alt.

Det var så trist å se skjebnen til de unge jentene, og tilsvarene ekkelt å se middelaldrene bleikfeite vestlige menn som levde ut sin andre ungdom, og trodde de var Don Juan og strødde penger rundt seg.

Phuket fortjener forresten også å bli nevnt. Det er så utrolig mange nydelige steder i Thailand, og så reiser folk til Phuket? Ikke fullt så ille som Pattaya, men ikke så mye bedre heller.



Anonymous poster hash: c4773...d0e
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thailand er jo viden kjent for sex-industrien sin, Tyrkia for sine masete selgere, gullvarene, skinnvarene og teppene. Si meg, er det ikke vanlig å gjøre et minimum av research før en reiser?

Og misslike et land fordi en ikke kjenner kulturen????

:klo:

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Thailand er jo viden kjent for sex-industrien sin, Tyrkia for sine masete selgere, gullvarene, skinnvarene og teppene. Si meg, er det ikke vanlig å gjøre et minimum av research før en reiser?

Og misslike et land fordi en ikke kjenner kulturen????

:klo:

Jo, men det er forskjell på å ha gjort research og faktisk se omfanget det med egne øyne.

Anonymous poster hash: c4773...d0e

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri vært i et land jeg absolutt ikke vil tilbake til, men jeg liker å oppleve nye steder, så vil som regel helst velge et nytt reisemål når jeg først skal på tur :)

Noe jeg riktignok ikke kommer til å gjøre igjen er å reise til Litauen midtvinters. Jeg falt pladask for Vilnius, men holdt på å fryse fast i fortauet. Reiser gjerne tilbake dit sommerstid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tyrkia - Antalya.

Kjenner meg igjen i det andre har skrevet over. Er IKKE gøy å være på et sted for å slappe av når du føler du blir rundlurt eller forsøkt svindlet uansett hva du gjør. På hotellet vårt var det ikke lov til å ta med vann eller snacks på rommet som var kjøpt et annet sted enn i resepsjonen. Og det var kjempevarmt, så vi måtte ha mye vann. I resepsjonen solgte de bare små glass med drikke (ikke vannflasker), og vi fikk aldri vite hvor mye det kostet. "Vi skriver det på rommet" sa de. Men når vi likevel insisterte, himlet de med øynene, og gikk for å forhøre seg med sjefen, og HVER gang vi fikk et svar, var det en annen pris enn dagen før.

Anonymous poster hash: 5a059...eb3

Sjekket de veskene deres for drikke hver gang dere gikk på rommet? Ellers hadde jeg hevet meg glatt over den regelen der, og kastet tomflasker og snacksposer i en søplekasse utenfor hotellet.

Anonymous poster hash: dbffd...0cd

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten bombe kanskje.. men det skal mye til før jeg frivillig drar til Italia igjen. Har vært i flere byer, inkludert Roma og Venezia (de var også de verste). Overpriset, slitsomt og utrolig mange overlegne selgere/servitører etc over alt. Nesten motsatt av hva de fleste her sier om Tyrkere. Vi fikk heller ikke spesielt god mat, men så holdt vi oss også mest til klassikerene (pasta/pizza). Jeg hadde håpet at inntrykket ville forandre seg i neste by eller på neste sted og var positivt innstilt, men hver gang ble håpet knust. Legger også til at det var søppel over alt mange steder (særlig Napoli, men det var en eller annen streik pga mafiaen).

Er derimot sikker på at det finnes flotte steder litt utenfor de større og populære byene og at landsbygda er annerledes, men jeg fikk skikkelig avsmak.

Kommer nok heller ikke til å dra til Kairo igjen, selv om det var en flott tur med mye nytt å se. Nå har jeg sett det og trenger ikke å utsette meg selv for det en gang til. Interresant er et dekkende ord, i både positív og negativ forstand.



Anonymous poster hash: 40986...95a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Latvia (Riga) på grunn av....alt egentlig. Synes alle severdighetene var dønn kjedelige, ingenting var så billig som "alle" sier og utelivet var helt tragisk. Det var kjempemange barer og utesteder der, virket som det var for mange i forhold til befolkningen, for det var ikke noe sted det var mer enn 20 personer på.... (Vi reiste i Mars da, så det er kanskje litt utenom sesongen) og på ALLE barene så var en dame som danset på bardisken. Det var så ufattelig pinlig :flau: Ingen av dem kunne danse i det hele tatt, bare stod der og prøvde å være sexy, noe ingen overhodet klarte litt en gang.

Og shopping? :overrasket: Vi lette og lette i butikker hver dag men fant ikke et eneste plagg som var litt ok en gang. Tiden gikk heller mer til å le av plagg og planlegge en "bad taste" fest. Plaggene (uten unntak) så ut til å tilhøre Ukrainske og Russiske kvinner i 50 årene på 1990-tallet.

Hvor i Riga har du vært? :klo:

Prada, Luis Vuitton, Armani, Guttci Chanel Dior, Dolce & Gabbana an mass!

Du burde ha vært innom en "severdighet" på andre siden av elven. Skytebane med alle slags heftige våpen :nigo:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Bulgaria - Golden Sands, mye drita fulle familie fok og annet, dårlig mat og horer som kom fra byene for å tjene penger på single menn.

Alcudia, selv med barn var det en prøvelse, absolutt ingenting og se

Når var dette? Jeg var der for to år siden og opplevde ikke noe av dette. Eneste var at det var en røys med flotte unge jenter som prøvde å få den yngre tenåringen med seg på nattklubb! han satte jo pris på det da :P Var mye inne i Varna og gikk i gatene der, var på kino, bowling og shopping. Veldig mye veldig bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Jeg må bare si at jeg har vært sikkert 30 ganger i Alanya og har aldri hatt en negativ opplevelse.

Har gått aleine som jente til og fra utesteder fra jeg var 20år og aldri følte meg utrygg på noe som helst måtte. Opplever tyrkerne som utadvendte, hyggelige og hjelpsomme

Du er kanskje over snittet heldig? :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest brutal_mann

Forente arabiske emirater... Joda, det er ting å se, er verdt å reise til én gang, men menneskesynet og kvinnesynet... For en søppelkultur!

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Polen, nærmere bestemt Krakow. Ikke pga at det nødvendigvis er så forferdelig, men det er grått og trist, lite å gjøre, dårlig shoppingmuligheter osv. Ganske billig, men det gjør ikke opp for alt annet. Ekkel mat og.

Mens jeg fikk ikke gjort alt jeg ville da jeg var en uke i Krakow, syns shoppingen var bra og maten god. Stekte pierogis var skikkelig digg!

Jeg vil ikke dra tilbake til L.A. Utrolig uoversiktelig by, følte meg utrygg og liker ikke amerikanere. Kysten i Bulgaria har også tapt seg etter jernteppets fall, mye mafia og sydenting finner jeg i andre land.

Anonymous poster hash: 4366a...d4f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner meg ikke igjen i det som skrives om Tyrkia, selv om jeg har vært der fem ganger. Derimot føler jeg beskrivelsene om Tyrkia passer veldig godt om Tunisia og Marokko. Der ble jeg trakassert på det groveste og jeg kommer aldri til å reise tilbake. Har aldri følt meg så uvel noen gang, ble behandlet som om jeg var hore, og jeg gikk ganske tildekket (men det hjalp ikke med mindre blå øyne og blonde hår, da var jeg visst fritt vilt).

Ellers må jeg nevne Riga og Amsterdam. Kjedelige byer på hver sin måte. Riga fremsto som harry og lite interessant. Jeg hadde skyhøye forventninger til Amsterdam, all den tid jeg har hørt mye bra om byen. Skuffelsen var derimot stor. Joda, serverdighetene skal jeg ikke si noe på, sånn egentlig, men det var ingenting i den byen som imponerte meg noe særlig og følte egentlig at pengene var litt bortkastet da jeg kom hjem.

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Belgia. Har bodd der. Menneskene der var lite hyggelige.

Skittent/slitent land.

Og sjokoladen er så oppskrytt, norsk Freia melkesjokolade er mye mye bedre.

Marokko. Skittent og uhygienisk. Innpåslitne menn, avvisende kvinner. Tigging. Man følte seg ikke velkommen noen steder. Dårlig mat, ble matforgifta for første gang i mitt liv.

Er spennende å ha vært der (jeg var i Agadir og Marrakech), men reiser aldri tilbake.



Anonymous poster hash: c54d5...102
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riga, Latvia huff for noen kjedelige dager.

Amsterdam, Nederland pga et frekt par! Fy faen! Dama og mannen var grusomme og vil ikke at andre skal møte på dem altså!

Du vil aldri reise tilbake til Amsterdam fordi du møtte TO uhyggelige mennesker der? :P Jøss, du må ha vært innmari heldig med andre reisemål....

Anonymous poster hash: 029df...0f4

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mens jeg fikk ikke gjort alt jeg ville da jeg var en uke i Krakow, syns shoppingen var bra og maten god. Stekte pierogis var skikkelig digg!

Jeg vil ikke dra tilbake til L.A. Utrolig uoversiktelig by, følte meg utrygg og liker ikke amerikanere. Kysten i Bulgaria har også tapt seg etter jernteppets fall, mye mafia og sydenting finner jeg i andre land.

Anonymous poster hash: 4366a...d4f

Hvordan kan du føle deg utrygg i LA?

Anonymous poster hash: 23ffb...2e5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...