Gå til innhold

Land du aldri vil dra til igjen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 15.2.2017 den 12.53, AnonymBruker skrev:

Må si meg enig med alle som har sagt Praha. Lite å finne på selv om vi forsøkte, ikke særlig mye billigere enn Norge, butikkansatte som lukter/følger deg med haukeblikk. Eneste jeg kan trekke frem som positivt var spabehandlingene der, og det er vel kanskje hovedgrunnen til at folk reiser dit tenker jeg. For jeg kan ikke tenke meg en annen grunn for å være ærlig. Nei, Praha er på min liste over "been there, done that". 

Anonymkode: d9014...98c

Jeg og samboer elsker Praha!! Vi har vært mange steder, men liker Praha som storby nesten like godt som Roma. Kjenner også et par vi traff på der i sommer som drar der hvert år, og har gjort det i 6-7 år. Forstår ikke hvordan det går an å mislike den byen 😍 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Chloe
På ‎22‎.‎02‎.‎2017 den 9.29, AnonymBruker skrev:

Jeg døde litt inni meg når jeg leste det innlegget 😂 Minner litt om enkelte nordmenn som klager over "at det var så mange utlendinger der" når de reiser til utlandet. Og da snakker de ikke om seg selv, men innbyggerne i landet de reiste til........................

Anonymkode: b0f3e...862

Og attpåtil kun liker spagetti, brødskiver og mat fra McDonalds. Hehehe. Nei, da er det like greit å holde seg hjemme!! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sharm-Al-Sheik i Egypt. Det skulle være en fin ferie i jula med familien, men det var ikke noen super ferie. For det første var rommene mye mer slitte enn vi hadde blitt forspeilet. Vi ble plassert i ein shabby del av hotellet, men fikk heldigvis gå rundt i resepsjonsområdet som var mer fancy. I tillegg var det omtrent ikke så mye å finne på med mindre en ville betale fletta av seg. Det var basseng på hotellet, men det var såklart ikke oppvarmet. Alle de kule ekskursjonene var kjempedyre, og der vi bodde var det særdeles lite å finne på. Stranda var overfylt og ikke særlig imponerende og sola gikk ned kjempetidlig (var nok pga. årstida, men det gjorde jo noe med inntrykket). I marknadene der vi kunne handle var de innpåslitne og en måtte forhandle på prisene. Noe jeg hater. Det verste var likevel at maten var helt forferdelig. Vi prøvde hotellets frokostbufée en gang, men det var siste gang. Alt brød var lyst og smakte ekkelt, fruktene smakte ekkelt og til og med teen og kaffien var helt grusomme. Men at det ikke var grovt brød var det verste. Vi endte opp med å spise frokost på balkongen de resterende dagene med det vi kunne finne på det som lignet supermarked. Det ble noe slags youghurtgreier og litt etter litt klarte vi å finne en plass som faktisk solgte noe som minte om grovt brød. Dette spiste vi sammen med leverpostei som vi hadde tatt med fra Norge. Det eneste oppturen var når vi gikk ut og fant noen resturanter vi kunne spise på og spiste middager som smakte godt. Vanligvis legger en seg jo på seg i jula og iallfall når man er på sydenferie, men hele familien endte opp med å ha gått ned på ferieturen pga. at maten var så elendig :fnise: Jeg tror nok vi bare var litt uheldige med feriestedet vi valgte, har hørt at andre heldigvis har hatt bedre Egyptferier, men det frister ikke å reise til Egypt. Noe som jo er synd, for kunne tenke meg å se pyramideene og sånt. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norge, men desverre så må man tilbake om man vil eller ei

Anonymkode: ecbcb...605

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.3.2017 den 23.04, smartbimbo skrev:

Jeg og samboer elsker Praha!! Vi har vært mange steder, men liker Praha som storby nesten like godt som Roma. Kjenner også et par vi traff på der i sommer som drar der hvert år, og har gjort det i 6-7 år. Forstår ikke hvordan det går an å mislike den byen 😍 

Praha

F.eks. hvis man prøver å sette seg ned i en restaurant i gamle byen for å spise lunsj og sure kelnere jager oss bort fordi vi har en liten barnevogn med oss.

F.eks. når man spiser frokost på hotellet og en av de unge manlige kelnerne drar hånden under skjørte på en av de unge kvinnelige kelnere ved bordet vårt slik at vi får et skrikk rett i tryna fra dama. Dette var slik de holdt på dag etter dag på det hotellet.

F.eks. hvis man kjører bil rundt i byen og det minste smell på en bro er nok til at man blir sittende i endeløs kø (ja, Praha er en elveby for de som ikke viste det).

Ikke rare klager altså, men dra heller til roligere byer som Brno dersom du vil ha en kvalitetsferie i Tjekkia.

Anonymkode: 366a6...425

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Riga/ Latvia var dørgende kjedelig. Var der i forbindelse med en konferanse, men hadde aldri reist tilbake. Det var grått, trist, lite å se på, lite butikker, dårlig mat...

Fuertaventura (Spania) var også ganske kjipt, skyldtes nok mest været som vi var veldig uheldige med, men det frister ikke til gjentakelse.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.3.2017 den 22.03, lillsunshine skrev:

Sharm-Al-Sheik i Egypt. Det skulle være en fin ferie i jula med familien, men det var ikke noen super ferie. For det første var rommene mye mer slitte enn vi hadde blitt forspeilet. Vi ble plassert i ein shabby del av hotellet, men fikk heldigvis gå rundt i resepsjonsområdet som var mer fancy. I tillegg var det omtrent ikke så mye å finne på med mindre en ville betale fletta av seg. Det var basseng på hotellet, men det var såklart ikke oppvarmet. Alle de kule ekskursjonene var kjempedyre, og der vi bodde var det særdeles lite å finne på. Stranda var overfylt og ikke særlig imponerende og sola gikk ned kjempetidlig (var nok pga. årstida, men det gjorde jo noe med inntrykket). I marknadene der vi kunne handle var de innpåslitne og en måtte forhandle på prisene. Noe jeg hater. Det verste var likevel at maten var helt forferdelig. Vi prøvde hotellets frokostbufée en gang, men det var siste gang. Alt brød var lyst og smakte ekkelt, fruktene smakte ekkelt og til og med teen og kaffien var helt grusomme. Men at det ikke var grovt brød var det verste. Vi endte opp med å spise frokost på balkongen de resterende dagene med det vi kunne finne på det som lignet supermarked. Det ble noe slags youghurtgreier og litt etter litt klarte vi å finne en plass som faktisk solgte noe som minte om grovt brød. Dette spiste vi sammen med leverpostei som vi hadde tatt med fra Norge. Det eneste oppturen var når vi gikk ut og fant noen resturanter vi kunne spise på og spiste middager som smakte godt. Vanligvis legger en seg jo på seg i jula og iallfall når man er på sydenferie, men hele familien endte opp med å ha gått ned på ferieturen pga. at maten var så elendig :fnise: Jeg tror nok vi bare var litt uheldige med feriestedet vi valgte, har hørt at andre heldigvis har hatt bedre Egyptferier, men det frister ikke å reise til Egypt. Noe som jo er synd, for kunne tenke meg å se pyramideene og sånt. 

Jøss... Du drar til Afrika og den største nedturen er at buffetene/butikkene ikke bugner over av godt norsk grovbrød? :skratte:

Anonymkode: 47e75...c02

  • Liker 46
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jøss... Du drar til Afrika og den største nedturen er at buffetene/butikkene ikke bugner over av godt norsk grovbrød? :skratte:

Anonymkode: 47e75...c02

Hva som er så morsomt med det? Det var et reelt problem. Jeg og resten av familien ble rett og slett dårlig av å spise det søte, lyse brødet. En del av en god ferie bør bestå i å spise god mat. Når utvalget var så dårlig slet vi med å få i oss nok mat. Som sagt, alle endte opp med å gå ned i vekt den ferien pga. at vi ikke spiste så mye utenom middag. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tyskland. Goerrkjedelig, generelt sur og fremmedhatende befolkning som nekter aa snakke engelsk.

Russland. Saa og si ingen som kan (evnt vil) snakke engelsk. Trist og skittent, og ekkel mat (og jeg er ikke kresen, bare saa det er sagt!).

Bulgaria. Fattig, skittent og ekstremt lite interessant. Frekke taxisjaafoerer som forlanger tredobbel betaling bare fordi du er turist, bare fake merkevarer overalt (umulig aa finne en "normal" butikk), og det mest spennende paa menyen var kylling og pommes frites, evnt pizza (og isen til dessert smakte bare ekkelt).

Never again.

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.10.2014 den 15.28, Fnisu skrev:

Kan ikke snakke for hele land, men for aa nevne enkeltsteder saa har jeg absolutt ingen trang til aa dra tilbake til Kuta (Bali) eller Mui Ne (Vietnam). Kuta var fullt av drita backpackere, harry turistsjapper og utrolig irriterende taxisjaafoerer, og Mui Ne var omtrent overtatt av russere. Den plagsomme sorten.

Finnes det russere som ikke er plagsomme? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 31.10.2014 den 17.13, Weetzie skrev:

Vet ikke om det kan kategoriseres som et land, offisielt er jo det et land, men Sri Lanka kommer høyt oppe på lista. Elendig vær (da vi var der), elendige hoteller (selv det såkalt beste 5-stjerners hotellet var gammelt og slitent), utrivelige og lite servicevennlige mennesker. Ikke hadde de et eneste ordentlig kjøpesenter, heller. Kort sagt; jeg drar aldri tilbake.

 

Ellers må jeg vel innrømme at jeg kan styre min begeistring for Bangalore (i India), men jeg likte derimot Mumbai.

 

Øya Kreta har tapt seg veldig de siste årene, synes jeg. Da jeg var der som barn var det kjempefint, men jeg hadde en uke der nå i august, og jeg trivdes egentlig ikke spesielt godt. Finland er heller ikke et land jeg blir deprimert om jeg ikke får besøkt igjen.

Litt merkelig å dra til et fattig land for å bade i luksus, shoppe og kose seg på 5-stjerners hotell. Nordmenn er med på å ødelegge andre fine land. Vi har blitt altfor bortskjemte, selvopptatte og ikke minst kravstore. Herregud, som jeg skjemmes!!!!!!!

De verste landene jeg har vært i har ikke hatt hverken med kulturen eller menneske der, men turistene, og spesielt nordmenn jeg har møtt som ikke klarer å oppføre seg. Går som rene divaer overalt, og er iskalde og lite imøtekommende mot det som er annerledes. Håper mange av dere som klager kan holde dere hjemme.

 

Anonymkode: c8af5...aeb

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri hatt så dårlige opplevelser at jeg absolutt ikke vil tilbake til et land. Noen steder er mer spennende enn andre riktig nok, men de fleste land har da annen kultur/mat/natur/hva enn, om man befinner seg på de rette stedene.

Men Egypt var nok det stedet jeg trivdes minst, da det var mye press om kjøp av diverse (slik jeg husker det, var ganske ung). Fin tur likevel. Var like mye fattigdom i f.eks. Tanzania, men mye mer avslappet kultur, utrolig mange hyggelige folk.

Åh, nå kom jeg på Gran Canaria... Turisthelvete. Vet ikke om det er slik overalt da. Hadde aldri kjøpt tur dit selv, men hadde ikke takket nei om jeg ble tilbudt likevel.

 

Anonymkode: 0c0a0...d6c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 23.10.2014 den 16.01, Pearl2.0 skrev:

Egypt, makan til drittland. Turiststedene vel å merke. Sikkert på lik linje med Tyrkia og Tunisia. Nesten uutholdelig! Så mye mas og lureri at når man får gått 4 meter alene kjennes det som en herlig evighet!

Signerer! 

Sharm el sheik var grusom å ekkel plass. Masete folk å følte meg ikke helt trygg. 

Anonymkode: ce527...db9

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.2.2017 den 10.44, 2shy skrev:

Malaga er langt bedre enn f.eks Barcelona. Turister finner du alle steder uansett hvor i verden du reiser, men Malaga er en nydelig by! Nerja er veldig fint, landsbyene Cadaques og Mijas oser av spansk sjarm. Nå har ikke jeg vært i hele Spania, men det ER mange fantastiske steder, når man beveger seg utenfor charter-områdene. Benidorm, Fuengirola, Torremolinos, Torreveja, etc, føles verken spansk eller sjarmerende.

Signerer! :) Nerja og Malaga er veldig fint :) Har vært i nabobyen til Nerja, Torrox og Torrox costa maange ganger, trives veldig godt der! Ronda er også en fin by, vi var der på dagstur. Men fy søren for en varme det var oppi der! :sprettoy:  Granada er også fint. Vært der på dagstur og, besøkte det store slottet Alhambra :) Tror det finnes maange slike fine byer/landsbyer i Spania som er verdt et besøk. Spania må være mitt absolutte favoritt land!
 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ecuador... Det var helt greit, et par fine opplevelser, men med tanke på prisen, så var det laaangt fra verdt det. Vi var nokså skuffet, men heldigvis var det bare det første av tre land på den turen, så det tok seg betraktelig opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tyrkia (Alanya); masete menn som ikke forstår nei på noen språk. 

Bulgaria (Sunny Beach); For mange turister.

Jeg reiser neppe til en storby igjen heller. Bare stress. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ricecrispies
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Signerer! 

Sharm el sheik var grusom å ekkel plass. Masete folk å følte meg ikke helt trygg. 

Anonymkode: ce527...db9

Enig,desverre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 31. mars 2017 den 0.07, Sitronmelis skrev:

Signerer! :) Nerja og Malaga er veldig fint :) Har vært i nabobyen til Nerja, Torrox og Torrox costa maange ganger, trives veldig godt der! Ronda er også en fin by, vi var der på dagstur. Men fy søren for en varme det var oppi der! :sprettoy:  Granada er også fint. Vært der på dagstur og, besøkte det store slottet Alhambra :) Tror det finnes maange slike fine byer/landsbyer i Spania som er verdt et besøk. Spania må være mitt absolutte favoritt land!
 

Likte ikke Torrox costa så godt (for mye turister), men Torrox Pueblo var jo bare helt fantastisk. Også Frigiliana (rett ovenfor Nerja), Càdiz, Sevilla, Benahavis, Tarifa, Estepona...Herlighet, landet kryr av perler bare man kommer seg unna de stedene som er ødelagt av turisme :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Thu Mar 30 2017 den 20.06, lillsunshine skrev:

Hva som er så morsomt med det? Det var et reelt problem. Jeg og resten av familien ble rett og slett dårlig av å spise det søte, lyse brødet. En del av en god ferie bør bestå i å spise god mat. Når utvalget var så dårlig slet vi med å få i oss nok mat. Som sagt, alle endte opp med å gå ned i vekt den ferien pga. at vi ikke spiste så mye utenom middag. 

Men hvis du må ha norsk mat bør du kanskje feriere i Norge? Det er ikke vanlig med grovbrød i andre deler i verden! Du har neppe reist så mye?

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...