Gå til innhold

Land du aldri vil dra til igjen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gran Canaria - Playa del Ingles.

Eneste som var gøy var Yumbo senteret på kvelden ellers så var det et rimelig trist sted. Nordmenn på trimtur med skistaver var ikke akkurat det jeg hadde regnet med å se i 28 grader og sol :fnise:

 

Anonymkode: a4c60...fae

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Fortsetter under...

Bumper denne tråden, interessert i om noen har mer å komme med nå som sommerferien er over 😂

Anonymkode: d9014...98c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke uttale meg om land i sin helhet, men byer jeg helst unngår er

1. Brussel - helvetes forgård for min del, jeg reiste dit alene med 2 barn og har aldri noensinne blitt plaget av så mange suspekte personer

2. Bucaresti, fordi jeg nesten ble påkjørt av en bil mens jeg gikk på fortauet

3. Roma, fordi jeg og venninnene ble antastet på bussen av voksne menn når vi var tenåringer selv (og andre forteller lignende historier)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har reist flere steder i verden, og det er to byer jeg føler er spesielt oppskrytte og ikke nødvendigvis steder jeg drar tilbake til med det første:

London Utrolig gammel by, grå og trist, og med mindre man befinner seg midt i sentrumskjernen synes jeg at hele byen er oppskrytt.

Paris Utrolig oppskrytt, mye synlig fattigdom, forfalne bygninger, og ikke minst "overbefolket" og skittent.

Endret av Paradisio
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/30/2017 at 8:06 PM, lillsunshine said:

Hva som er så morsomt med det? Det var et reelt problem. Jeg og resten av familien ble rett og slett dårlig av å spise det søte, lyse brødet. En del av en god ferie bør bestå i å spise god mat. Når utvalget var så dårlig slet vi med å få i oss nok mat. Som sagt, alle endte opp med å gå ned i vekt den ferien pga. at vi ikke spiste så mye utenom middag. 

Da har dere bare dere selv å skylde på. Dere har gjort dårlig research på forhånd.

Anonymkode: ecbcb...605

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del:

  • Tyrkia. Masete menn som ikke tar et nei, og prøver seg på 13/14-åringer og holder dem fast. Nei takk! (Har vært der flere ganger og ikke kledd meg utfordrende noen av gangene).
  • Ikke land, men Paris. For mye innvandring har ødelagt byen og gjort den utrygg å ferdes i. Har opplevd å bli dratt etter håret helt uprovosert (gikk ikke med tildekket hår, men det ga seg noe når jeg dekket til håret med en hette) bla, det frister ikke til gjentakelse. Dessuten er byen skittent og møkkete, og oppskrytt!

Ellers er vel ikke listen noe lengre tror jeg. Det skal en del til før jeg ikke reiser tilbake til en plass.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Jolene skrev:

For min del:

  • Tyrkia. Masete menn som ikke tar et nei, og prøver seg på 13/14-åringer og holder dem fast. Nei takk! (Har vært der flere ganger og ikke kledd meg utfordrende noen av gangene).
  • Ikke land, men Paris. For mye innvandring har ødelagt byen og gjort den utrygg å ferdes i. Har opplevd å bli dratt etter håret helt uprovosert (gikk ikke med tildekket hår, men det ga seg noe når jeg dekket til håret med en hette) bla, det frister ikke til gjentakelse. Dessuten er byen skittent og møkkete, og oppskrytt!

Ellers er vel ikke listen noe lengre tror jeg. Det skal en del til før jeg ikke reiser tilbake til en plass.

Hva i alle dager, dratt deg etter håret? Det er jo hårreisende :haar:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riga definitivt. Gamlebyen var fin men når man hadde gjort unna museene var det ikke stort mer å gjøre. 

Befolkningen var det mest deprimerende jeg har sett. Ikke ett smil. Til og med hele klasser på tur var dønn alvorlige.😧

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Wagner skrev:

Hva i alle dager, dratt deg etter håret? Det er jo hårreisende :haar:

Jepp! Stod inne i en folkemengde med mannen min, hadde på tildekkede klær (var vinter), men hadde hodet bart. På den tiden hadde jeg blondt hår. Da vi forsøkte å bevege oss ut av folkemengden dro de meg bakover etter håret. Hadde hodepine i flere dager som følge av hendelsen. Og nei, de var ikke fra Frankrike for å si det sånn!

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen. Har aldri reist til et land som jeg absolutt ikke skal tilbake til igjen. Tvert i mot så har jeg lyst til å dra tilbake til alle land jeg har vært i, for å få sett og opplevd mere.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var i tyrkia når jeg var 12 år og opplevde å bli holdt igjen i en butikk av to godt voksne menn. Jeg ble livredd. Heldigvis kom min far og dro meg ut av butikken. Uansett hvor vi gikk så ble de dritsure og uhyggelige når vi ikke var interessert i å kjøpe noe. Vi var også på restaurant der de kom med den dyreste vinen de hadde, og vi takket pent nei. Likevel kom det på regninga og når vi ikke ville betale ble det masse styr og det endte med at vi måtte betale og ble jaget derifra. Veldig ubehagelig.

Var i tyrkia igjen nå i sommer og opplevelsen var en helt annen. De var ikke like pågående og lot oss være i fred når vi sa ifra om at vi bare ville gå og se selv. Opplevde én gang at en veldig pågående mann spurte om å få bli med meg hjem. Jeg sa nei, og da spurte han mannen min om hvor mye jeg kostet. Mannen min ble så klart illsint og ba mannen om å ha seg vekk og han pilte unna i stor fart. Ellers var alle hyggelige og behandlet oss med respekt. Merket stor endring fra når jeg var der for 17 år siden. Fikk også vite at så lenge vi holder oss utenfor den røde streken utenfor butikkene så har de ikke lov til å dra oss inn. Det funka👍🏼

Anonymkode: 81728...a20

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venezia, fy søren for noe oppskrytt. Dritt mat, pizzaen og pastaen jeg lager hjemme er mye bedre. Rotter overalt. 

Anonymkode: 3f33a...2df

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.9.2015 den 19.33, AnonymBruker skrev:

Hvordan vet du at alle er trygdede etter å ha vært på ferie der. Jeg får ikke med meg hva alle jobber med der jeg ferierer. 

 

Anonymous poster hash: 2bbfb...07f

Når det gjelder Finnmark så viser alle statistikker at andelen trygdede er ekstremt høy, det samme gjelder antall alkoholikere og der som føler med at seksuelt misbruk, partnervold og incest. Selvmorsraten er landets høyeste og har vært det i mange år. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Jolene skrev:

Jepp! Stod inne i en folkemengde med mannen min, hadde på tildekkede klær (var vinter), men hadde hodet bart. På den tiden hadde jeg blondt hår. Da vi forsøkte å bevege oss ut av folkemengden dro de meg bakover etter håret. Hadde hodepine i flere dager som følge av hendelsen. Og nei, de var ikke fra Frankrike for å si det sånn!

Uff det var trist lesning , at folk oppfører seg sånn mot andre er for meg helt ubegripelig. Skjønner godt at det ikke frister til et nytt besøk etter en slik guffen og ugrei opplevelse. Håper du ikke har opplevd noe tilsvarende i mosseregionen :hug:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marokko og Tyrkia må være de to stedene jeg aldri setter min fot igjen, Tyrkia er mest for halvgamle nordmenn som kjenner fok som har leilighet der,og får seg en billig ferie. Tragisk  legge igjen penger i et slik land med en dikatorisk leder. Marokko ,og da spesielt marrakesh,er hakket verre, samtlige er KUN ute etter å lure turister, til og med hotelansatte lurer deg om de har muligheten.

Anonymkode: 78259...19f

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Wagner skrev:

Uff det var trist lesning , at folk oppfører seg sånn mot andre er for meg helt ubegripelig. Skjønner godt at det ikke frister til et nytt besøk etter en slik guffen og ugrei opplevelse. Håper du ikke har opplevd noe tilsvarende i mosseregionen :hug:

Takk! Ikke opplevd det i Mosseregionen nei ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 30.3.2017 den 20.06, lillsunshine skrev:

Hva som er så morsomt med det? Det var et reelt problem. Jeg og resten av familien ble rett og slett dårlig av å spise det søte, lyse brødet. En del av en god ferie bør bestå i å spise god mat. Når utvalget var så dårlig slet vi med å få i oss nok mat. Som sagt, alle endte opp med å gå ned i vekt den ferien pga. at vi ikke spiste så mye utenom middag. 

Veldig mange land som kun har lyst brød. Merkelig ting å klage på. Hvorfor spiste dere ikke alt annet?? Dere kunne vel greie dere uten brød i en uke? Jeg var i Egypt og vi valgte å bare å frokost på hotellet. Gikk mye ut og vi var b.la på en restaurant der jeg fikk den beste sjømatsuppen jeg noensinne har smakt. Spiste mye typisk egyptisk mat, fantastisk. Man drar ikke til utlandet for å spise brød, nordmenn spiser brød til nesten alle måltider hjemme ellers.

Sjarm-el sheik er en gedigen turistfelle og det siste stedet i egypt jeg ville dratt. Lønner seg å lese om stedet før dere drar. I byen vi var i hadde vi stranden nesten for oss selv. Bassenget gadd vi ikke bruke når vi hadde sjø å bade i, men du har kanskje spedbarn og da kan jeg forstå det. 

Anonymkode: 6b637...26e

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Budapest/Ungarn. Syns  alle butikkansatte og de som jobbet i restaurant/puber var veldig uhøflige.. Det var på ingen måte noen kundeservice. De virket bare sure og hadde ingen respekt for at folk kom fra andre kulturer.

Anonymkode: 41eaf...bb4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Venezia, fy søren for noe oppskrytt. Dritt mat, pizzaen og pastaen jeg lager hjemme er mye bedre. Rotter overalt. 

Anonymkode: 3f33a...2df

Virkelig? Jeg var der i sommer, og synes det alt av maten var kjempegodt, spesielt pizzaen. Undersøkte anbefalte restauranter og sånt før vi spiste da. Vi så heller ingen rotter, bare mange skjønne hunder (ikke løshunder, virket bare som halvparten av befolkningen hadde hund med seg!). Selve byen var også vakker, med vannet og arkitekturen. Det holder derimot med 2-3 dager der føler jeg, var ikke såå mye å gjøre. Men drar gjerne tilbake. 

Vet egentlig ikke hvor jeg ikke kunne tenkt meg igjen. Kanskje Mexico. Synes mange var ganske innpåslitne og uhyggelige ved flere anledninger. Nå var dette mer et turiststed da, som jeg egentlig ikke er så glad i uansett. 

Malta imponerte også lite. Jeg var ganske ung da jeg var der, men husker jeg kjedet meg og egentlig bare ville hjem. Mulig familien bare ikke hadde lagt opp til en spennende ferie for en 12-åring, og at jeg hadde likt meg bedre hvis jeg dro i voksen alder. 

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 hours ago, AnonymBruker said:

Budapest/Ungarn. Syns  alle butikkansatte og de som jobbet i restaurant/puber var veldig uhøflige.. Det var på ingen måte noen kundeservice. De virket bare sure og hadde ingen respekt for at folk kom fra andre kulturer.

Anonymkode: 41eaf...bb4

På hvilken måten utrykte de det?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...