Gå til innhold

Land du aldri vil dra til igjen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Sirkelen
På 25.10.2014 den 20.35, AnonymBruker skrev:

Hvis jeg skal være helt ærlig så synes jeg hele verden har gått helt av skaftet, all uskylden er borte nesten og alt er bare tragisk med sinte koko mennesker overalt nesten. sykdommer, krig, perversiteter.

 


Anonymous poster hash: 726bb...a0a

 

Det er synd å si det, man si meg enig i mye av dette. Å reise i utlandet har paradoksalt nok gjort meg mer og mer glad i vårt eget land: roen, freden og ikke minst naturen. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville aldri reist tilbake til Berlin. 

Hadde hørt så mye positivt om byen så hadde kanskje litt høye forventninger. Men den byen skuffet veldig. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Sirkelen skrev:

Det er synd å si det, man si meg enig i mye av dette. Å reise i utlandet har paradoksalt nok gjort meg mer og mer glad i vårt eget land: roen, freden og ikke minst naturen. 
 

Høres veldig pessimistisk ut å tenke sånn da...

Finnes nok land som kan måle seg i fred og natur som Norge også.

Anonymkode: 80eae...4c6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sirkelen
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Høres veldig pessimistisk ut å tenke sånn da...

Finnes nok land som kan måle seg i fred og natur som Norge også.

Anonymkode: 80eae...4c6

Sant det, men ikke de fleste turiststeder. Grønland høres svært flott ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Definitivt Tyrkia! Ikke bare på grunn av min elendige opplevelse da jeg var der for et par år siden, men også på grunn av måten de behandler kurdere på.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, Jeeeeeeea skrev:

Jeg ville aldri reist tilbake til Berlin. 

Hadde hørt så mye positivt om byen så hadde kanskje litt høye forventninger. Men den byen skuffet veldig. 

Det sier du etter EN tur dit?

Verste jeg har hørt.

Anonymkode: b0f10...c20

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det sier du etter EN tur dit?

Verste jeg har hørt.

Anonymkode: b0f10...c20

Ja, det gjør jeg. Bruker ikke penger på å reise tilbake til en by jeg ikke likte. Kan tenke meg å prøve ut andre byer i Tyskland, men jeg skal aldri tilbake til Berlin. 

Hvis det er det verste du har hørt har du ikke hørt mye 😉

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det sier du etter EN tur dit?

Verste jeg har hørt.

Anonymkode: b0f10...c20

Enig. Men det er kanskje en by som krever litt mer research enn enkelte andre storbyer? Jeg synes områdene rundt feks Alexanderplatz og Unter den Linden er ganske kjipe. Mens nabolag som Friedrichshain, Neukölln og til en viss grad Kreuzberg er fantastiske.

Anonymkode: 9557a...509

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sirkelen skrev:

Sant det, men ikke de fleste turiststeder. Grønland høres svært flott ut.

Bouvetøya høres bedre ut synes jeg. : ) 

Jeg tror ofte mange reiser for å finne et lite ''håp'', noe nytt til å inspirere... Da kan det medføre store skuffelser dersom det motsatte skjer..

Anonymkode: 80eae...4c6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sirkelen
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bouvetøya høres bedre ut synes jeg. : ) 

Jeg tror ofte mange reiser for å finne et lite ''håp'', noe nytt til å inspirere... Da kan det medføre store skuffelser dersom det motsatte skjer..

Anonymkode: 80eae...4c6

Du har fullstendig rett. Den romantiske og idealiserte forestillingen av et sted kan være vel så verdifull som det å besøke selve stedet. Reisemagasinet og reklamer dyrker jo gjerne førstnevnte, så det blir lett en nedtur i virkeligheten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bienvilleparish

Los Angeles var en søppelby. Uteliggere og tiggere overalt. Generelt utrygt, fikk beskjed om å ikke gå med smykker synlig. Og dette var ikke i den verste delen av LA engang. Ønsker å besøke andre deler av USA. Amerikanere er veldig hyggelige stort sett og det er en spesiell følelse å være i USA. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.10.2019 den 10.30, AnonymBruker skrev:

Amsterdam : Skittent, dårlig mat, mye rus.

Tallinn: Dårlig mat, lite sørvisinnstilte. Har man trasket gjennom gamlebyen, er det ikke stort annet å se. 

Anonymkode: 53966...c51

Dårlig mat i Amsterdam???? Det vrimler av gode restauranter der!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville ikke reist tilbake til storby i India. det var en spennende opplevelse for all del, men jeg har rett og slett ikke mage til det.. Det var så skittent og stanken var uholdbar, folk satt seg og dreit midt i gata! Vi var en hel folkehøyskole som reiste, og ca 80 % ble sjuke der borte😖

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Jeeeeeeea skrev:

Ja, det gjør jeg. Bruker ikke penger på å reise tilbake til en by jeg ikke likte. Kan tenke meg å prøve ut andre byer i Tyskland, men jeg skal aldri tilbake til Berlin. 

Hvis det er det verste du har hørt har du ikke hørt mye 😉

Hvor bodde du? Hvor var du i byen? Hvor mange dager var du på besøk?

Hvilke forventninger hadde du?

Prøv Hamburg, Dusseldorf for eks.

Anonymkode: b0f10...c20

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvor bodde du? Hvor var du i byen? Hvor mange dager var du på besøk?

Hvilke forventninger hadde du?

Prøv Hamburg, Dusseldorf for eks.

Anonymkode: b0f10...c20

Hvorfor er dette så viktig for deg? Det må være lov å ha ulike meninger. Jeg likte ikke Berlin og kommer ikke til å dra tilbake. 

Vi var der i 4-5 dager, bodde litt utenfor sentrum og brukte vel 10 min med offentlig transport på å komme oss inn til selve sentrum. Vi var på disse typiske turiststedene samt at vi utforsket på veien. Gikk mye og fikk sett mye. Var også ett stykke utenfor byen på oktoberfest. Jeg hadde høye forventninger til byen fordi alle snakker så fint om Berlin. Jeg har vært mange steder, og Berlin er nok det eneste stedet jeg absolutt ikke vil anbefale videre til noen. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Jeeeeeeea skrev:

Hvorfor er dette så viktig for deg? Det må være lov å ha ulike meninger. Jeg likte ikke Berlin og kommer ikke til å dra tilbake. 

Vi var der i 4-5 dager, bodde litt utenfor sentrum og brukte vel 10 min med offentlig transport på å komme oss inn til selve sentrum. Vi var på disse typiske turiststedene samt at vi utforsket på veien. Gikk mye og fikk sett mye. Var også ett stykke utenfor byen på oktoberfest. Jeg hadde høye forventninger til byen fordi alle snakker så fint om Berlin. Jeg har vært mange steder, og Berlin er nok det eneste stedet jeg absolutt ikke vil anbefale videre til noen. 

Folk blir jo nysgjerrige når du er så vag. 

Anonymkode: 9557a...509

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.10.2019 den 21.44, AnonymBruker skrev:

Norge

Flyttet derfra i 2013 og skal aldri sette min fot der igjen. Makan til møkkaland.

Anonymkode: 48147...cb2

Men du liker fortsatt å prate med nordmenn, ellers hadde du vel ikke vært her?

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, SupaWoman skrev:

Men du liker fortsatt å prate med nordmenn, ellers hadde du vel ikke vært her?

Personen klarer ikke gi helt slipp tydeligvis nei :)

Anonymkode: 80eae...4c6

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.9.2019 den 13.02, Antoinette skrev:

Når det gjelder Finnmark så viser alle statistikker at andelen trygdede er ekstremt høy, det samme gjelder antall alkoholikere og der som føler med at seksuelt misbruk, partnervold og incest. Selvmorsraten er landets høyeste og har vært det i mange år. 

Nå har jeg ingen tilknytning til Finnmark men det overrasker meg at det er så ille. Har du noen kilder på dette? Spør av nysgjerrighet. Dette er jo ganske alvorlige påstander. 

Anonymkode: c72cb...5fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...