Jump to content
AnonymBruker

Land du aldri vil dra til igjen?

Recommended Posts

wintergirl
46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har som regel trivdes godt alle plasser jeg har reist, men var ikke spesielt begeistret for Kreta. Liker bedre Rhodos. 

Anonymkode: 64d84...d15

Hva mislikte du med Kreta? Var der sist sommer og elsket stedet. Rhodos er også helt nydelig.

Fortsetter under...

AnonymBruker
3 timer siden, wintergirl skrev:

Hva mislikte du med Kreta? Var der sist sommer og elsket stedet. Rhodos er også helt nydelig.

Jeg bodde i Chania, det hadde kanskje vært bedre et annet sted, men likte jo meg i Rhodos by så tenkte det var bra. Koselige gater, men holder nok egentlig bare med en dagstur inn dit. Maten var ikke spesielt god, selv om vi prøvde nye restauranter hver dag. Fikk rømme og wasabi blandet inn i sushien og barnet på nabobordet kastet opp og ja... Sammenlignet det opp mot Rhodos, og alt var liksom bedre der. Begge gangene jeg har vært i Rhodos så har maten vært fantastisk. Var også mye vind på Kreta, alt for kaldt til å ligge på stranden. Vet det skal være vind på Rhodos også, men jeg har kun vært i Rhodos By/Faliraki, så har ikke opplevd det. Første gangen vi skulle til Hellas så vurderte vi både Rhodos og Kreta, men ble anbefalt Rhodos. Senere hoppet vi på en restplass til Kreta, og jeg skjønte jo da hvorfor de anbefalte meg Rhodos over Kreta. Jeg tenkte liksom Hellas var Hellas.

veronicalake
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen eksempler av elendig kvinnesyn?

Anonymkode: 0e557...ff5

Mulig jeg har uttrykt meg uklart, men med elendig kvinnesyn mente jeg da de eksemplene jeg kom med først i innlegget. Hvis man skal se borti ifra de grunnene til at jeg ikke ønsker å dra tilbake til disse stedene, så er det også noen land jeg ikke har likt pga. andre ting, f.eks. Russland og Kina.

AnonymBruker
På 24.2.2020 den 0.33, AnonymBruker skrev:

Vi skal til Manchester i slutten av Mars med et vennepar, noen som har vært der og kan si litt om hva vi bør få med oss? Langhelg og 2 par i 40 årene. Liker god mat og drikke og ikke så mye natteliv men liker brune puber.  Noen severdigheter som er noe å se og hvor shopper man?  

Anonymkode: c1611...422

Northern quarter har gode restauranter/barer

Anonymkode: cc40c...779

AnonymBruker
På 20.10.2019 den 0.48, AnonymBruker skrev:

Legoland. Fy faen for et grusomt sted å være.

Anonymkode: 70c20...83e

Ha,ha, jeg garanterer at Disneyland er verre!  Never again 😅

Anonymkode: 4f90c...b9b

AnonymBruker
På 22.2.2017 den 17.47, AnonymBruker skrev:

Agadir i Marokko... 

For det første så er ikke byen spesielt særpreget. Man finner veldig lite av det "autentiske" Marokko, og mesteparten av arkitektur og servicetilbud minner om Spania på 80-tallet. Stranden og området mot havet var fint nok, men ikke breathtaking, og det var umulig å ligge i fred for innpåslitne selgere. Selv om vi prøvde å oppsøke steder som liksom skulle være autentiske, som markeder ol. så var det veldig tydelig at de fleste stedene var mer rettet mot turister enn infødte, og hele atmosfæren var slitsom fordi alle forsøker å selge deg ting hele tiden. 

Det var også mange ting som var upraktisk: et kollektivsystem som var alt for upålitelig og komplisert, alle tok kun kontanter, men det var laangt mellom minibankene, vanskelig å finne gode spisesteder da alt var enten HARRY TURIST eller veldig konservativt med tanke på bekledning, alkoholservering etc. 

Jeg skjønner jo at man må tilpasse seg kulturen man reiser i, men Agadir for meg havnet bare i et sort hull mellom typisk turistby og autentisk kulturopplevelse. Det ble liksom ingen av delene... 

Anonymkode: 7af32...da3

Jeg er ganske enig med deg ang. Agadir, ikke noe spesielt interessant sted. Ta heller en tur til Marrakech, det er noe helt annet :) 

Annonse

Jodaneida

De fleste her nevner jo ekstremt turisrifiserte typisk chatertursteder. Da er det jo ikke annet å forvente. 

AnonymBruker

Bulgaria, herav Sunny Beach. Møkkaland, og møkkaplass!

Mafiastyrt, utrolig masete personale i butikk og boder, personale som står ute i gatene og skal "lokke deg inn" uansett hvor du er, svindlere på hvert et hjørne, som plutselig kommer å dytter en drue i munnen på deg, og ber deg betale 20 leva for å smake. Dama mi fikk knapt gå i fred heller. Maten smakte ingenting, og alt virker bare helt lugubert. Nei takk!

Anonymkode: 8f997...682

AnonymBruker

Alania og Tunisia er ganske ille faktisk. At ikke folk sjekker "kulturen" på slike plasser før dem tar med familien der. Selgerne bruker narkotiske stoffer og lyver om det meste for å lure deg. Er man heldig finner man 1 butikk i hele byen som lar deg gå å kikke uten at de nærmest går berserk for å selge og lure deg.

Ellers er det endel plasser som kun er laget for turister, og det kan kanskje bli litt i kjedeligste laget.

Anonymkode: 23533...c7d

AnonymBruker

Tyrkia , en gang var mer enn nok

Anonymkode: d9f12...6f3

wintergirl
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bodde i Chania, det hadde kanskje vært bedre et annet sted, men likte jo meg i Rhodos by så tenkte det var bra. Koselige gater, men holder nok egentlig bare med en dagstur inn dit. Maten var ikke spesielt god, selv om vi prøvde nye restauranter hver dag. Fikk rømme og wasabi blandet inn i sushien og barnet på nabobordet kastet opp og ja... Sammenlignet det opp mot Rhodos, og alt var liksom bedre der. Begge gangene jeg har vært i Rhodos så har maten vært fantastisk. Var også mye vind på Kreta, alt for kaldt til å ligge på stranden. Vet det skal være vind på Rhodos også, men jeg har kun vært i Rhodos By/Faliraki, så har ikke opplevd det. Første gangen vi skulle til Hellas så vurderte vi både Rhodos og Kreta, men ble anbefalt Rhodos. Senere hoppet vi på en restplass til Kreta, og jeg skjønte jo da hvorfor de anbefalte meg Rhodos over Kreta. Jeg tenkte liksom Hellas var Hellas.

Skjønner. Jeg hadde en fin tid i Kreta i fjor, men ting kan skje. Har ikke vært på Rhodos siden 2017. Savner Rhodos skikkelig nå merker jeg❤️ Old town i Rhodos er noe for seg selv. Det må jeg si. Takk for svar 😊 Håper du får en fin tur neste gang du reiser😊

AnonymBruker
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skulle gjerne sett det jeg og. Har vært i Russland haugevis av ganger uten å bli behandlet dårlig.

Anonymkode: 3ccb0...320

AnonymBruker
11 hours ago, AnonymBruker said:

Det er da vel bare å Google det

Anonymkode: 1e21d...05b

Annonse

IkkeAnonymBruker
Posted (edited)

Jeg har vært i Tyrkia flere ganger, bl.a. på jentetur, og det har vært fantastisk hver gang. Innpåslitne selgere finnes såklart, men de er det jo mange av i Oslo også. (de som skal håve deg inn for en hudpleieprøve av et eller annet slag, for eksempel) Synd å høre at så mange har vært uheldige.

Kommer nok aldri til å dra tilbake til Belgia og Brussel. For en ekkel og flat by. Da vi skulle ta ut penger i minibanken (inne i et banklokale i sentrum) lo det en gigantisk bæsj rett foran maskinen, og en mann som sov på gulvet i et hjørne. En helt vanlig torsdag i Beliga?!

Ellers følte jeg meg nokså ukomfortabel i Tunisia. Vi hadde heldigvis et fint hotell og forble for det meste bare der.

Edited by IkkeAnonymBruker

AnonymBruker
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ha,ha, jeg garanterer at Disneyland er verre!  Never again 😅

Mens jeg drar tilbake til Disneyland i LA  nesten annenhvert år. Elsker det stedet. 😂

Anonymkode: 97fa5...69e

Guest tullingfranord
Posted (edited)

Mine utenlandske venner sier Norge og spesielt Oslo lol

Men jeg personlig har bare to steder jeg ikke har noe interesse på å besøke igjen Ibiza og Beijing herregud sier jeg bare.

Ibiza selv når jeg var i 20 åra syntes jeg representerte det verste av menneskeheten ekkel plass og kjønnsykdommene snapper etter ballene så fort du går ut av flyet nesten og helt ærlig selv etter to kvelder der ting gikk litt ute av styr og innså at dette ikke var noe for meg.

Alle dro der i fra og ingen av den vennegjengen jeg var med hadde noen lyst til å returnere.

Beijing var bare nitrist og fullstendig forrurenset at det svei i øya når du gikk ut og turistfellene er så typiske at har man vært der en gang så aldri mer.

Edited by tullingfranord

Guest Alkoholist

England (London). For noe stress og mas. 

AnonymBruker

Jeg er klar over at Rhodos ikke er et land, men det blir uaktuelt å dra dit igjen. Absolutt pent, god mat, og gode opplevelser derfra, men hvordan kattene behandles går imot samvittigheten min. Rhodos katter er der for turismens del og etter sesongen setter de ut mat med rottegift for å bli kvitt mesteparten av dem. Lokalbefolkningen ser på katter som rotter/skadedyr og Hellas nekter å gjøre noe med dyrevelferden. 

Anonymkode: c20aa...820