Gå til innhold

Land du aldri vil dra til igjen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

7 timer siden, R730 skrev:

Los Angeles var en søppelby. Uteliggere og tiggere overalt. Generelt utrygt, fikk beskjed om å ikke gå med smykker synlig. Og dette var ikke i den verste delen av LA engang. Ønsker å besøke andre deler av USA. Amerikanere er veldig hyggelige stort sett og det er en spesiell følelse å være i USA. 

 

7 timer siden, Wilmus skrev:

Jeg ville ikke reist tilbake til storby i India. det var en spennende opplevelse for all del, men jeg har rett og slett ikke mage til det.. Det var så skittent og stanken var uholdbar, folk satt seg og dreit midt i gata! Vi var en hel folkehøyskole som reiste, og ca 80 % ble sjuke der borte😖

HVORDAN kom dette overraskende på dere? Har dere ikke gått på skole? Aldri lest en bok, sett en film, eller en nyhetssending???

 

Anonymkode: 5cbb5...f9d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tyrkia og Marokko.....verdens mest snyltete og ufine folk, hyggelige mot turister så lenge de kan tjene penger på dem, mens dumme nordmenn blir fascinert av en tyrker som kan tre ord på norsk, så blir de fornærma og er ufine når de skjønner de ikke kan tjene mer penger på dem.Aldri mer, og jeg anser folk som ferierer i Tyrkia som lite intelligente....og dermed lettlurte. 

Anonymkode: 78259...19f

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

HVORDAN kom dette overraskende på dere? Har dere ikke gått på skole? Aldri lest en bok, sett en film, eller en nyhetssending???

 

Anonymkode: 5cbb5...f9d

Eh... Sa jeg at det kom overraskende på oss, eller sa jeg at jeg ikke fikk lyst til å reise tilbake tro...? Det er klart vi visste litt om hvordan det var der, det betyr vel ikke at det var noe særlig hyggeligere å være der fordet? Dette var ikke et reisevalg fra min side, men en reise med hele folkehøyskolen. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Aldri mer, og jeg anser folk som ferierer i Tyrkia som lite intelligente....og dermed lettlurte. 

Anonymkode: 78259...19f

Nå har jeg aldri vært i Tyrkia men jeg har reist mye rundt om i verden. Jeg har aldri hatt problemer med å takle lokalbefolkningen. Kanskje det er de som ikke klarer å håndtere innpåslitne selgere som er lite intelligente og lettlurte? 

Når det gjelder å reise til Tyrkia så har jeg valgt å ikke gjøre det da landet har vært på randen til krig i mange år. Både borgerkrig og krig mot Syria / Iran. Sånn sett er det lurt å ikke reise dit. 

Anonymkode: c72cb...5fd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå har jeg ingen tilknytning til Finnmark men det overrasker meg at det er så ille. Har du noen kilder på dette? Spør av nysgjerrighet. Dette er jo ganske alvorlige påstander. 

Anonymkode: c72cb...5fd

Her er en sak: https://www.nrk.no/sapmi/hoye-selvmordstall-i-finnmark-1.11980257

Hvis du Googler selvmord + Finnmark kommer det opp mer.

En psykolog i min egen familie hadde praksis i Finnmark og det han kunne fortelle var sjokkerende. Men samer er jo ikke de første urfolkene som har fått ødelagt sine liv av alkohol. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tyrkia kommer jeg aldri til å reise til. Hvert fall ikke med den styreformen som har vært de siste tiårene. Selv om jeg på et vis gjerne skulle opplevd Istanbul.

Ellers er det vel ingen steder jeg ikke ville reist tilbake til. Mange av de tingene folk nevner som negative ting her, burde hvert fall ikke kommet som et sjokk på dem om de hadde hatt litt kjennskap til historie, geografi og forståelse.

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Antoinette skrev:

Her er en sak: https://www.nrk.no/sapmi/hoye-selvmordstall-i-finnmark-1.11980257

Hvis du Googler selvmord + Finnmark kommer det opp mer.

En psykolog i min egen familie hadde praksis i Finnmark og det han kunne fortelle var sjokkerende. Men samer er jo ikke de første urfolkene som har fått ødelagt sine liv av alkohol. 

Ok. Vi kan se bort fra at artikkelen er 5 år gammel og anta at selvmordstallene er høye i Finnmark. 

Du skrev: 

"Når det gjelder Finnmark så viser alle statistikker at andelen trygdede er ekstremt høy, det samme gjelder antall alkoholikere og der som føler med at seksuelt misbruk, partnervold og incest. Selvmorsraten er landets høyeste og har vært det i mange år. "

 

Du må nesten komme med kilder på at andelen trygdede, antall alkoholikere, antall seksuelt misbrukte, utsatte for partnervold og utsatte for incest er ekstremt høy i Finnmark. Rykter er ikke greit å bruke som kilder. 

Jeg tror ikke dette stemmer. Da hadde det vært mye mer omtalt i media. 

 

 

Anonymkode: c72cb...5fd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Jeg tror ikke dette stemmer. Da hadde det vært mye mer omtalt i media. 

 

 

Anonymkode: c72cb...5fd

De skiver ikke om det fordi da hyles det opp om hets av finnmarkinger/samer. De vil ikke vedkjenne problemene. 

Statistikkene taler jo for seg. Du kan lete det frem selv - jeg er ikke en sektetær. 

https://www.nrk.no/finnmark/finnmarkingene-lever-kortere-enn-resten-av-landet_-_-i-byene-tenker-folk-kanskje-mer-pa-trim-1.13914105

https://www.ffk.no/nyheter/hvorfor-har-finnmarkinger-darligere-helse-enn-resten-av-landet.594993.aspx

https://kommunal-rapport.no/artikkel/levekar_store_forskjeller

Dette er enkelt å lete frem selv.

Endret av Antoinette
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Antoinette skrev:

 

Statistikkene taler jo for seg. Du kan lete det frem selv - jeg er ikke en sektetær. 

Det skjønner jeg. Men når en kommer med påstander så må en kunne dokumentere dem. Spesielt når de er såpass alvorlige. 

Hvis en ikke kan dokumentere dem så er de ikke gyldige. 

Anonymkode: c72cb...5fd

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Det skjønner jeg. Men når en kommer med påstander så må en kunne dokumentere dem. Spesielt når de er såpass alvorlige. 

Hvis en ikke kan dokumentere dem så er de ikke gyldige. 

Anonymkode: c72cb...5fd

Jeg tror Antoinette har aldri gått på universitetet. Hun skjønner ikke at den som kommer med en påstand må dokumenterer den, ikke be andre finne dokumentasjon som bekrefter det hun sier. Men bra hun skjerpet seg til slutt.

Anonymkode: 0e557...ff5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er mye jeg ikke skjønner....

jeg skjønner feks. ikke at Finnmarks problemer ikke er godt kjent i hele landet. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Antoinette skrev:

Nei det er mye jeg ikke skjønner....

jeg skjønner feks. ikke at Finnmarks problemer ikke er godt kjent i hele landet. 

Finnmark er ganske isolert , så er jo kanskje ikke så rart..

Anonymkode: 80eae...4c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 timer siden, Fornuftig-mann skrev:

Badeland

Hvorfor? Synes badeland var koselig jeg, men det er mange år siden så kanskje det har endret seg nå :)

Anonymkode: 80eae...4c6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Antoinette said:

Nei det er mye jeg ikke skjønner....

jeg skjønner feks. ikke at Finnmarks problemer ikke er godt kjent i hele landet. 

Det er jeg enig i, selv om jeg kritiserte deg før. Jeg har bodd i Norge i bare noen år, men vet om de problemene i Finnmark du nevner

Anonymkode: 0e557...ff5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Antoinette skrev:

Nei det er mye jeg ikke skjønner....

jeg skjønner feks. ikke at Finnmarks problemer ikke er godt kjent i hele landet. 

Finnmark har sikkert sine problemer. Men du skrev: 

""Når det gjelder Finnmark så viser alle statistikker at andelen trygdede er ekstremt høy, det samme gjelder antall alkoholikere og der som føler med at seksuelt misbruk, partnervold og incest. Selvmorsraten er landets høyeste og har vært det i mange år. "

Du vil kanskje moderere dette litt? 

Statistikk kan være så mangt. Men den endelige sannhet er det ikke. 

Oslo er f.eks den byen i Norge hvor det skjer mest lovbrudd. (dit vil jeg aldri dra.) 

https://www.ssb.no/lovbrudda (tabell 3) 

Østfold er landets største trygdefylke. Der skal jeg aldri bo. 

https://www.dagsavisen.no/moss/lokalt/ostfold-landets-storste-trygdefylke-1.1157590

 

Anonymkode: c72cb...5fd

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jeg enig i, selv om jeg kritiserte deg før. Jeg har bodd i Norge i bare noen år, men vet om de problemene i Finnmark du nevner

Anonymkode: 0e557...ff5

Man kan ikke sverte et helt fylke på den måten uten å komme med solid dokumentasjon. Med mindre man er Donald Trump. Og hvem vil vel være han? 

 

Anonymkode: c72cb...5fd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.10.2019 den 17.08, tirben skrev:

Dårlig mat i Amsterdam???? Det vrimler av gode restauranter der!

Når jeg tenker meg om, er det faktisk i Amsterdam den eneste gangen at jeg har blitt skikkelig matforgiftet noen gang, og jeg har reist mye og prøvd masse rar mat på ulike kontinent. Tror faktisk det var tilfeldig, valgte "feil" spisested og ble sittende på do og rope i søppelbøtta gjennom hele natta.

Men her også; Er ferdig med Tyrkia, har gitt landet to forsøk. Også skeptisk til å dra tilbake til Egypt, som hvit kvinne vil jeg ikke føle meg trygg der.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, reiseglad skrev:

Når jeg tenker meg om, er det faktisk i Amsterdam den eneste gangen at jeg har blitt skikkelig matforgiftet noen gang, og jeg har reist mye og prøvd masse rar mat på ulike kontinent.

Jeg har også fått servert svært dårlig mat i Amsterdam. Blant det dårligste jeg har fått servert. Og jeg har reist mye jeg også. I mitt tilfelle kan det ha en sammenheng med at jeg gikk i turisttråkket og fant en passe nedslitt restaurant. Jeg var sulten og tørst så guarden var senket. 

Anonymkode: c72cb...5fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fæl mat finner man da overalt hvis man gjør dårlig research eller har litt uflaks. Jeg spiste for eksempel veldig mye vond og dyr mat i Roma som 20-åring, men det var fordi jeg valgte å dra på restauranter like ved turistattraksjonene. Noe av det jeg ble veldig positivt overrasket over i Amsterdam var de indonesiske restaurantene. Anbefales! 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...