Gå til innhold

Land du aldri vil dra til igjen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 15.10.2019 den 0.36, AnonymBruker skrev:

 

HVORDAN kom dette overraskende på dere? Har dere ikke gått på skole? Aldri lest en bok, sett en film, eller en nyhetssending???

 

Anonymkode: 5cbb5...f9d

Vises det ofte i nyhetssendingene at folk i Indias storbyer sitter og gjør fra seg i gaten?

Som regel står nyhetsreporterne og skjønnmaler mange av disse stedene, og skolebøker inneholder nokså nøytral informasjon.

Anonymkode: cb264...75c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vises det ofte i nyhetssendingene at folk i Indias storbyer sitter og gjør fra seg i gaten?

Som regel står nyhetsreporterne og skjønnmaler mange av disse stedene, og skolebøker inneholder nokså nøytral informasjon.

Anonymkode: cb264...75c

Skjønnmaler? Hva mener du? 

Anonymkode: 9557a...509

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.10.2014 den 15.15, ashanti skrev:

Tyrkia (Alanya) er det verste stedet jeg har vært. Selgerne er utrolig innpåslitne og jeg opplevde flere ganger at selv om jeg høflig sa nei takk, så ble de rett og slett fly forbanna. Den ene selgeren fulgte etter oss nedover gaten mens han ropte etter oss fordi jeg ikke var interessert i å kjøpe en "Chanel" lommebok som han reklamerte for. Dessuten opplevde vi jentene flere ganger å bli kløpet i rumpa, tafsa på rompa o.l når vi gikk på gata (og vi gikk ikke kledd i miniskjørt eller bikini eller noe slikt, jeg gikk faktisk i jeans og genser den ene gangen). Reagerte vi bare lo de hånlig av oss og det var veldig tydelig at vi bare var en gjeng med horer i deres øyne. Forstår at de sikkert har sett mye av turister som har seg med tyrkiske gutter i feriene, men syntes det var ubehagelig.

 

Så dette er ikke et sted jeg har noen som helst planer om å reise til igjen, husker jeg var overlykkelig når vi endelig satt på flyet hjem.

 

EDIT: Jeg har t.o.m bodd 1 år i et muslimsk land og opplevde aldri noe lignende kvinnesyn der som jeg gjorde i Tyrkia, til tross for at det hendte jeg gikk med klær som ikke dekket til alt. Så tror nok synet deres har blitt veldig farget av turistjenter som mister alle hemninger der..

Det er ikke ville turistjenter sin feil at menn klyper dere i rumpen, det er mennene. Ekle menn.

Anonymkode: d582d...f0c

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
På 12.10.2019 den 21.27, wintergirl skrev:

Jeg også elsker Rhodos. Har vært der tre ganger selv og de to siste gangene så var vi på Sunprime Miramare. Helt herlig sted syns jeg. Var i Kreta i sommer og syns det var like bra der. Men det kommer vel an på hva man er ute etter. 

Har booket 14 dager på Miramare til sommeren, og lurer på din erfaring med vind? Skjønner det er litt mer vær på den siden av øya enn på «småbarnlangruntsiden»? 

Anonymkode: 66f6f...012

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 6.11.2014 den 10.53, Gjest Oonagh skrev:

Samtlige steder hvor det er folk. Jeg hater folk.

Enig! 

Anonymkode: 0bd4c...d57

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært i rundt 30 land, men det er ingen av dem jeg ikke ville dratt tilbake til. Jeg trur alle land i verden har noe å by på, og er verdt å reise til. Skulle gjerne besøkt alle sammen!

Men sånn bare for å nevne et land, så er det Frankrike som var verst for meg.

Anonymkode: 13f1a...cc9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
På 8.1.2020 den 19.27, AnonymBruker skrev:

Har booket 14 dager på Miramare til sommeren, og lurer på din erfaring med vind? Skjønner det er litt mer vær på den siden av øya enn på «småbarnlangruntsiden»? 

Anonymkode: 66f6f...012

Det er mye vind på Rhodos, spesielt i ixia, Ialyssos. Vi satt på en restaurant en dag og alt er jo åpent på slike steder, alt blåste. Vi måtte passe på alt som papirer, servietter, håret blåste til alle veier og gjerne inn i munnen da jeg satt sånn til. Ellers er det et helt nydelig sted. Vinden er faktisk litt god å ha da det kan dempe litt på varmen. Lindos må dere også sjekke ut. Der er det faktisk ganske så varmt og det blåser ikke der, ihverfall ikke som i ixia. kose dere masse der. Håper dere syns det er like fint der som jeg syns det er❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal til Manchester i slutten av Mars med et vennepar, noen som har vært der og kan si litt om hva vi bør få med oss? Langhelg og 2 par i 40 årene. Liker god mat og drikke og ikke så mye natteliv men liker brune puber.  Noen severdigheter som er noe å se og hvor shopper man?  

Anonymkode: c1611...422

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nigeria likte jeg ikke veldig godt, for mye mennesker, trafikk, rotter, søppel og korrupsjon (Ghana derimot, elsker jeg). Egypt er ett flott land men finner kulturen altfor innpåsliten å reise i og følte meg utrygg flere ganger. India var heller ikke min greie, altfor mye mennesker, fattigdom, bråk og følge meg ikke trygg der.     Jeg har reist ganske mye og få steder jeg har mislikt men disse tre landene reiser jeg aldri tilbake til. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saudi-Arabia, Dubai (UAE), Qatar, Abu Dhabi, Tyrkia, Egypt, Russland, Kina, USA (så lenge Trump sitter). Har ingen sans for korrupte muslimske møkkaland, og heller ikke generelle møkkaland. Mer enn halvparten av Afrika utgår også. Høy møkkalandfaktor der og.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deler av Romania frister ikke til gjentakelse, men Bucuresti føler jeg meg ikke helt ferdig med. 

Bulgaria var ikke den verste plassen å dra til, billig og helt ok. Men blir nok ikke å gjenta tur dit. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke land, men øy: Gran Canaria. Gikk inn i minidepresjon av å være stuck der en uke. En plass med mindre kultur skal man lete lenge etter. Jeg gav det the benefit of the doubt, men det er så turistplass at jeg nesten gråt da jeg ankom dit med barna.

Anonymkode: 66702...8ff

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke land, men øy: Gran Canaria. Gikk inn i minidepresjon av å være stuck der en uke. En plass med mindre kultur skal man lete lenge etter. Jeg gav det the benefit of the doubt, men det er så turistplass at jeg nesten gråt da jeg ankom dit med barna.

Anonymkode: 66702...8ff

Det er mye utenom turistbyene altså! Stor forskjell på en ordentlig by som las Palmas og feks Puerto rico eller Arguineguin..... 

Anonymkode: 3bfdf...470

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.9.2015 den 19.20, AnonymBruker skrev:

Iran.

Mannen min og jeg var i Iran med noen venner, og på hotellet, begynte de å krangle med mannen min og mannen til venninna mi, fordi vi ikke ville ha hotellets ansatte til å kjøre han rundt i byen (Tehran). Venninna mi, dattera hennes, og jeg satt inne og spiste frokost når vi hørte rop og trusler i lobbyen, og vi ut for å se hva som skjer, og glemte slørene våres. Da fikk vi masse blikk og kjefting fordi vi våga oss ut uten å dekke til håret. 

 

Ikke nok med det, så begynte folk å hviske og tiske når vi gikk ved siden av mennene våres. Vi skjønte etterhvert at det var fordi at vi ikke gikk bak mennene, men ved siden av. 

 

Nei dit skal jeg ikke igjen.

 


Anonymous poster hash: 33ef4...59c

 

Kvinner går da ikke bak mannen i Iran. 

Anonymkode: d9d8e...d7f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Annonse

[1] Category widget

Johannesburg (Sør-Afrika)

Forferdelig skitten by.. søppel overalt, var ganske kaldt der også (er jo nesten 2000 meter over havet)

Føltes ut som en blanding av USA... Europa og Afrika. Alt for stor og kaotisk by....... ganske trist og grått. Kan nesten ikke ferdes noen steder i byen pga høy kriminalitet. Folk der bor blandt annet i gated communities.... og man blir fraråda av å kjøre bil etter det har blitt mørkt.

Opplevde også rasisme der. Var og handla i en matbutikk (vi var de eneste hvite folkene som var der og handla). På vei ut blir vi stoppet av securitas (de ville sjekke kvitteringene våre, og deretter gikk de igjennom posene våre for å sjekke om vi hadde stjelt noe). Ingen av afrikanerne som handla der, ble stoppa på vei ut av butikken, INGEN av dem ble stoppa og sjekka. Så vi ble basically stoppa og sjekka bare fordi vi er lyshudede.

Endret av realityfire
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Som blond kvinne, så har jeg dessverre hatt mange ekle opplevelser i en del muslimske land som har gjort at jeg ikke kunne tenke meg å reise tilbake dit. Det er synd, for det er jo mye spennende å se i disse landene også. Og ja, jeg har kledd meg etter forholdene, og til og med ofte reist med en kjæreste, uten at dette har hjulpet noe. I Tyrkia (Istanbul) ble jeg snakket utrolig nedlatende til da jeg spurte om hjelp til å kjøpe en togbillett, han nektet faktisk å hjelpe meg, men var veldig behjelpelig da kjæresten spurte.  I Jordan (Petra var for så vidt fantastisk) kjørte en bil med unggutter forbi og hang ut av vinduet mens de ropte "I wanna fuck you!". Jeg gikk da sammen med min daværende kjæreste. Egypt var jo et kapittel for seg selv.. I Indonesia (Sumbawa: en av de muslimske øyene) ble jeg kastet stein etter fordi jeg er dame, reiste med 3 menn, og ingen av de ble kastet stein etter. 

Sett bort fra dårlige opplevelser pga. elendig kvinnesyn så var ikke Russland noe høydepunkt, makan til sure folk. Kina er spennende, men også mange sure mennesker, og en følelse av å stadig bli lurt, for ikke å snakke om forurensningen i storbyene.

Storbyer i USA synes jeg alle er like, og ganske kjedelige, men vil gjerne utforske nasjonalparkene der mer en dag.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, veronicalake said:

Som blond kvinne, så har jeg dessverre hatt mange ekle opplevelser i en del muslimske land som har gjort at jeg ikke kunne tenke meg å reise tilbake dit. Det er synd, for det er jo mye spennende å se i disse landene også. Og ja, jeg har kledd meg etter forholdene, og til og med ofte reist med en kjæreste, uten at dette har hjulpet noe. I Tyrkia (Istanbul) ble jeg snakket utrolig nedlatende til da jeg spurte om hjelp til å kjøpe en togbillett, han nektet faktisk å hjelpe meg, men var veldig behjelpelig da kjæresten spurte.  I Jordan (Petra var for så vidt fantastisk) kjørte en bil med unggutter forbi og hang ut av vinduet mens de ropte "I wanna fuck you!". Jeg gikk da sammen med min daværende kjæreste. Egypt var jo et kapittel for seg selv.. I Indonesia (Sumbawa: en av de muslimske øyene) ble jeg kastet stein etter fordi jeg er dame, reiste med 3 menn, og ingen av de ble kastet stein etter. 

Sett bort fra dårlige opplevelser pga. elendig kvinnesyn så var ikke Russland noe høydepunkt, makan til sure folk. Kina er spennende, men også mange sure mennesker, og en følelse av å stadig bli lurt, for ikke å snakke om forurensningen i storbyene.

Storbyer i USA synes jeg alle er like, og ganske kjedelige, men vil gjerne utforske nasjonalparkene der mer en dag.

Noen eksempler av elendig kvinnesyn?

Anonymkode: 0e557...ff5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har som regel trivdes godt alle plasser jeg har reist, men var ikke spesielt begeistret for Kreta. Liker bedre Rhodos. 

Anonymkode: 64d84...d15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...