Gå til innhold

Land du aldri vil dra til igjen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Den Lille Heksa
Akkurat nå, 2shy skrev:

Hvor i Spania var du?

Benidorm, så det var kanskje ikke så rart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, Den Lille Heksa skrev:

Benidorm, så det var kanskje ikke så rart.

Benidorm er så lite spanskt som det går an. Hadde du tatt turen ut av byen og reist til f.eks Altea, så hadde du nok fått et annet inntrykk. Neste gang, reis til Malaga. Ta dagstur til Frigiliana og Antequera. Eller dra til Sevilla og Cordoba, og legg inn turen for å se Alhambra i Granada. Det er dette som er Spania.  Benidorm er et høl.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å trives der jeg er, men de landene jeg har minst lyst til å reise tilbake til er Frankrike og Senegal. Sannsynligvis fordi de snakker fransk og det gjør ikke jeg :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det blir vanskelig å svare et spesifikt land her, fordi de lokale forskjellene er enorme. Har vært rundt om kring i mange småbyer i Tjekkia, Litauen og Ungarn. Noen steder f.eks  Trakai (traku) i Litauen er tragiske, mens andre steder som Kaunas er ganske bra. Så man bør ikke dømme et land ut ifra en enkelt by.

Det samme kan nok sies om disse typiske Egyptiske, Tunisiske og Marokkanske turist -stedene. Drar man litt ut i ørkenen og til mindre steder er det mindre mas og jevnt over hyggelige folk.

Endret av Minitroll
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Belgia. Maken til kjedelig og stusselig land.

Anonymkode: 4e4a3...73c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 23.10.2014 den 14.17, AnonymBruker skrev:

Det finnes mange tråder over hvilke land man kunne ha tenkt å feriere i, hvilke land man anbefaler sterkt til andre osv....

Men har du vært på ferie i land hvor det ikke frister til gjentakelse? Enten det er på grunn av opplevelser, lokalbefolkningen, servicen eller bare helhetsinntrykket.

Anonymous poster hash: 35761...e96

 

Drar aldri til Tyrkia igjen.

Anonymkode: e39a0...fd1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Drar aldri til Tyrkia igjen.

Anonymkode: e39a0...fd1

ok 

Anonymkode: cdcc3...d8b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Overrasket
På 5/14/2017 den 16.19, AnonymBruker skrev:

Jeg boikotter Spania,  pga tyrefekting og elendig dyrehold

Anonymkode: 90e60...258

Dyrefekting er forbudt i Catalonia, så da har du den beste regionen i Spania å boltre deg i! :nori:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av de landene jeg har vært i, er det nok Bulgaria som frister minst å reise tilbake til. Jeg og mannen var i Sunny beach for 8 år siden. På bussturen kjørte vi gjennom mye slum og fattige områder. Selve Sunny beach var en diger turistfelle. Maten var ikke særlig bra, alt var veldig smakløst. De ansatte på hotellet var sure og lite imøtekommende. På stranda krydde det av selgere som ropte og hoiet. Og flyet vi reiste med da... BH air... har ikke ord :sjokkert:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Overrasket skrev:

Dyrefekting er forbudt i Catalonia, så da har du den beste regionen i Spania å boltre deg i! :nori:

Jeg kjenner noen som for en liten stund siden var i Catalonia, og de som bodde der var iallefall veldig nøye på å få frem at de ikke så seg selv som en del av Spania, men heller som et eget land. Usikker på om det bare var pga historien/kulturen at de ikke anså seg selv som spanske, eller om det var pga politikken/tyrefekting som de ikke ville assosieres med... (Men hvordan det øvrige dyreholdet er kan jeg ikke svare på, dessverre.)

Uansett, Catalonia vil være det eneste spanske stedet jeg noensinne drar til - hvis jeg skulle finne på å dra til Spania. Noe jeg sikkert ikke gjør uansett siden det er altfor varmt for meg. :fnise:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 06/03/2017 den 12.40, Chloe skrev:

Og attpåtil kun liker spagetti, brødskiver og mat fra McDonalds. Hehehe. Nei, da er det like greit å holde seg hjemme!! :-D

 

På 30/03/2017 den 20.02, AnonymBruker skrev:

Jøss... Du drar til Afrika og den største nedturen er at buffetene/butikkene ikke bugner over av godt norsk grovbrød? :skratte:

Anonymkode: 47e75...c02

 

På 01/04/2017 den 20.14, tirben skrev:

Men hvis du må ha norsk mat bør du kanskje feriere i Norge? Det er ikke vanlig med grovbrød i andre deler i verden! Du har neppe reist så mye?

Disse holdningene minner mer om forsøk på å være mest mulig kultivert. "Åh, du liker ikke maten i Vietnam? Da bør du ikke dra dit overhodet altså, for min del måå jeg bare ha Pho når jeg er der, Bergkass og La Fage fra Alsace når jeg er i Frankrike, Ossobucco i Italia, osv.

Nei, tenke seg til om man er der for opplevelsen, naturen, kultur, mennsker, utflukter. Om man ikke liker retten så er det bare å holde seg hjemme altså.
For all del, det er moro og spennende med nye retter, personlig gjør det mye når jeg er ute og reiser. Men slike kommentarer viser bare en krampeaktig og nedlatende forsøk på å leke snobb.

Anonymkode: d77bc...178

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marrakesh i Marokko. Ekstremt masete, illeluktende, mye støy, ikke god mat. 

Anonymkode: 5fca9...f96

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Overrasket
På 5/28/2017 den 16.01, PaperFlower skrev:

Jeg kjenner noen som for en liten stund siden var i Catalonia, og de som bodde der var iallefall veldig nøye på å få frem at de ikke så seg selv som en del av Spania, men heller som et eget land. Usikker på om det bare var pga historien/kulturen at de ikke anså seg selv som spanske, eller om det var pga politikken/tyrefekting som de ikke ville assosieres med... (Men hvordan det øvrige dyreholdet er kan jeg ikke svare på, dessverre.)

Uansett, Catalonia vil være det eneste spanske stedet jeg noensinne drar til - hvis jeg skulle finne på å dra til Spania. Noe jeg sikkert ikke gjør uansett siden det er altfor varmt for meg. :fnise:  

Selvrådretten handler om flere ting. De har en egen versjon av spansk som er helt forskjellig fra offisielt spansk, og de er en stolt, delvis selvrådende region. De har eget flagg, og så klart var de et eget kongedømme (særlig kjent som en del av unionen med kongedømmet Aragón) lenge før de ble en del av Spania.

Som reisemål er regionen helt fantastisk. En av verdens beste byer, en nydelig kystlinje, og i innlandet en vinregion som er blant Europas aller beste. 

Uff, jeg glemmer meg. Dette er jo tråden for hvor man ikke vil hen.

Endret av Overrasket
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på Kypros i Aya Napa for noen år siden. Liker å gå i byen og kikke osv når jeg er utenlands, men der var det kun utesteder og fulle ungdommer, og ingen normale butikker. Kun små sjapper der de solgte nips og souvenirer. Kjedelig sted. 

Anonymkode: 3aa9f...810

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...