Gå til innhold

Land du aldri vil dra til igjen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På Tue Mar 28 2017 den 13.16, Siri_H skrev:

Riga/ Latvia var dørgende kjedelig. Var der i forbindelse med en konferanse, men hadde aldri reist tilbake. Det var grått, trist, lite å se på, lite butikker, dårlig mat...

Fuertaventura (Spania) var også ganske kjipt, skyldtes nok mest været som vi var veldig uheldige med, men det frister ikke til gjentakelse.

Det er masse gode restauranter i Riga! Må gjøre research når man   ikke er kjent! 

Endret av tirben
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På Fri Mar 31 2017 den 0.20, Frihetsgudinnen skrev:

Tyrkia (Alanya); masete menn som ikke forstår nei på noen språk. 

Bulgaria (Sunny Beach); For mange turister.

Jeg reiser neppe til en storby igjen heller. Bare stress. 

Tyrkia: Styr unna Alanya og Side, og Tyrkia er fantastisk! Sjekk ut Bodrum, en perle og også kalt Tyrkias St. Tropez. Der er det ikke slitsomme selgere, men gode restauranter og flotte butikker. Og styr unna all inclusive og opplev det mangfoldet i landene dere besøker. 

Storby: Elsker storbyferie. Fantastisk å oppleve London, København, Istanbul, Bangkok, Amsterdam, Paris, New York.. ..... 

Endret av tirben
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tyrkia, Egypt, Tunisia og Marokko. Kan trygt si at nå har jeg gitt opp å reise til muslimske land.. 

Anonymkode: 7edff...d92

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Thailand og Tyrkia!

Anonymkode: 48b28...702

Thailand: Elsker Bangkok. Men drar aldri tilbake til Hua Hin! Et høl! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Bulgaria. Fine strender, godt og varmt, men jeg syns bulgarsk mat var dårlig.

Ser Latvia har blitt nevnt her, jeg vurderte å dra til Riga senere i år, men det blir nok revurdert nå. :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tunisia og Russland. Jeg elsker å reise, men de landene har jeg vært og har på ingen måter lyst å reise tilbake til..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg har aldri vært i Tyrkia før, men føler ikke akkurat for å reise dit etter å ha lest her.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg boikotter Spania,  pga tyrefekting og elendig dyrehold

Anonymkode: 90e60...258

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg orker ikke dra til Hellas igjen pga en million magre gatehunder fulle av lopper. Unngår helst land med mye gatehunder, da det ødelegger ferien min.  

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.5.2017 den 17.25, AnonymBruker skrev:

Usa.. drittland.

Anonymkode: 5d214...0a3

:fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har jeg lest meg igjennom hele tråden og jeg må si at den bærer preg av følgende.

- mange gjør dårlig eller ingen research før avreise

- dårlige språkkunnskaper, selv engelsk

- føler ikke kleskodene og de lokale skikkene aka typisk nordmann på tur

- ender opp i typiske turistfeller og blir beh. deretter

Jeg har vært priviligert og har fått oppleve store deler av verden men etter så mange år er det kun en opplevelse som har satt spor og det var under et besøk i Kongenes Dal, Luxor, Egypt. Etter en tur nede i det ene kammeret som var kveldende varmt skulle man gå opp en ståltrapp/branntrapp for å komme ut. På vei opp møtte jeg en egyptisk mann på vei ned som dro i sjalet jeg hadde over håret for å ta på det blonde håret mitt. Jeg snakker endel arabisk så jeg visste at det var grunnen. Han dro og dro men fikk ikke sjalet helt av hodet siden det var festet og jeg ble mer og mer kvalt og klamret meg til gelenderet for ikke å bli dratt bakover. Følget mitt var lengre opp i trappen og fikk ikke dette med seg men heldigvis kom det en mann til fra USA opp bak meg og fikk dratt den egyptiske mannen vekk fra meg. Den kvelende følelsen glemmer jeg aldri og på hotellet om kvelden så jeg at jeg hadde røde merker rundt halsen. 

Fikk heldigvis takket amerikaneren utenfor og vi tok en 5 minutters prat i skyggen med vannflaskene våre før vi dro hver til vårt reisefølge. Da følte meg meg som en kvinne-i-nød som måtte reddes. 

 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Antoinette skrev:

Han dro og dro men fikk ikke sjalet helt av hodet siden det var festet og jeg ble mer og mer kvalt og klamret meg til gelenderet for ikke å bli dratt bakover.

For en tilbakestående vesen :dany:

Anonymkode: 0e557...ff5

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville ikke dratt tilbake til Polen, Gdansk. Kjedelig by rett og slett. 

Anonymkode: 06f17...1e0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Egypt. Sytende og masete selgere overalt som bare solgte det samme som den forrige selgeren 10 meter unna. Drar deg inn i butikken hvis du prøver gå forbi. Mat var helt basic og smakløs. STAPPFULLT av russere overalt. Med mindre du liker turist-juggel var det ikke noe å shoppe der heller. Det var ikke mangel på kattestatuer og Cleopatra-hoder, det skal de ha.

Severdighetene som Kongenes Dal og Luxor var greit nok, men det var folka som gjorde ferien slitsom. Jeg tilbrakte halve ferien med å bade i havet for å slippe unna de masete egypterene. Flotte koraller og fine fisker i rødehavet. Egyptiske fisker er greie. Helt til jeg ble brent av en eller annen eksotisk manet. :( Gjorde sykt vondt og hadde et rødt merke på armen i tre måneder! :sjokkbla:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14. mai 2017 den 17.19, AnonymBruker skrev:

Jeg boikotter Spania,  pga tyrefekting og elendig dyrehold

Anonymkode: 90e60...258

Hvordan har Spania dårlig dyrehold? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Den Lille Heksa skrev:

Latvia: kjedelig

Spania: spanjolene var sure

Hvor i Spania var du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...