Gå til innhold

Cata´s dager - vol. 2


Cata

Anbefalte innlegg

Cata skrev (4 minutter siden):

Vaskenerd i knipe... :ler: . Har både vaskemiddel (egg) og flekkfjerner, men når den allerede bittelittrosa T-skjorta er blitt veldigrosa pga. strikking med rødt garn (strikketøyet ligger i fanget) så spørs det om remediene klarer hanskes med det ved neste vask. Siden jeg ikke er direkte syltynn *kremt* så blir det en stor jobb for sitronsåpa. 

:fnise:

Sorry! 

 

:sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sitronsåpa ser ut til å ha fikset saken, med unntak av en liten flekk som jeg åpenbart ikke fikk gnidd på. #nerdingnytter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter "redningsaksjon" for rååååsa skjorte ble det en liten luftetur. Den ble for så vidt ganske så luftig under de rådende værforhold. Kikket litt skeptisk på trærne langs stien innimellom, men de bestemte seg for å holde stand til jeg var forbi. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste rest av rååååsa fikk hard medfart i et baderomskjemiforsøk som involverte natriumperkarbonat. Plutselig har jeg hvitere klær igjen. #nerdervidere

Forøvrig er nattesøvn ikke av det beste slaget når natta har vært spekket med mareritt :fnise: . 

Mareritt 1 involverte en eksamen av noe slag. Husker ikke de finere detaljer siden de er fortrengt av mareritt 2. 

Mareritt 2 involverte reise med veksling mellom tog og fly der overgang til tog stokket seg noe forj..... Kaoset involverte taxi, som ikke er så lett å få tak i når mobilen nekter å akseptere ordet "taxi" og skriver alt mulig annet i stedet. Ja, jeg kom for sent til toget, men da var jeg blitt så frustrert at jeg våknet, så hvordan jeg kom meg hjem aner jeg ikke 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En tur på Sport Outlet medførte en aldri så liten smell. "Skal bare kikke litt" medførte en ny utgave av yndlingskosebuksa (den gamle begynner å bli lovlig tynn i stoffet i rumpa :rodmer: etter fjorårets stillesittende strikkeprosjekter) og en "utenpåtreningsbukse" med flosset innside som kan hales over tightsen når jeg skal på trening nå i vinterhalvåret. Kan sikkert brukes til rusleturer også tenker jeg. På vei hjem stakk jeg innom Normal og kom ut igjen med gjenbruksposer for frukt og grønt. Er ikke så ofte jeg handler det siden jeg som regel spiser i kantina på jobb men det hender nå potet, løk og hvitløk kommer i hus. 

Fra andre ikke helt planlagte miljøvennlige forehavender så kan det meldes om at krystalldeo har vært i bruk på skrotten i halvannen uke nå og jeg stinker fortsatt ikke. Muligens er den krystallen kommet for å bli i baderomshylla?

Hva mer? Jo, i følge youtube så kan blekemidlet jeg kjøpte også brukes som fettfjerner dermed hev jeg "ytterskåla" til airfryeren i bløt i går kveld. Den hadde noen fettrester i bunnen som zalo og varmtvann ikke hadde fått bukt med til tross for gjentatte forsøk. 15 minutter med perkarbonatløsning i bunnen fikk gørra til å løsne som bare det og etter en ny runde med zalo og vann er den så god som ny. 

Er det forresten noen som har et godt råd for å gjøre ren gelputen på musematta? Etter mange års knasting og tasting så ser den ikke helt bra ut. Har ikke lyst til å gå løs på den med sterke kjemikalier, men kan ikke godt hive den i vaskemaskinen heller :klo: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hm, vaskenerding har visst medført jinx'ing av meg selv. Ren T-skjorte i går morges ble konvertert til T-skjorte med olivenflekk igår kveld. På min tur innom butikken så endte jeg med å kjøpe med meg en eske olivensnacks og det har åpenbart dryppet en dråpe olje på skjorta. Definitivt en jobb for flekkfjerneren, hvis jeg bare husker å bruke den før skjorta skal i vask :fnise: . 

Av annen unyttig info kan meldes at jeg er ferdig med restegarnsgenseren. Den ligger til blokking nå og det store spørsmålet er selvsagt om den kommer til å passe mottakeren. Alltid like stort spenningsmoment det der. 

Dessuten har jeg fri i morgen. Det kom med ett melding fra HR om at vil helst burde bruke opp feriedagene våre før årsskiftet - og jeg hadde 4 mer enn jeg trodde. Her er det bare å tvangsferiere til krampa tar en. Muligens tar jeg turen til en litt større by og får kjøpt et par julegaver. 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luksus med litt tvangsferie - eller skulle du helst sett at de kunne overføres eller brukes til andre tidspunkt? Jeg har noen få dager igjen, og håper de kan overføres. For er i god gang med å bruke feriedager neste år :fnise:

Endret av Roadrunner
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roadrunner skrev (33 minutter siden):

Luksus med litt tvangsferie - eller skulle du helst sett at de kunne overføres eller brukes til andre tidspunkt? Jeg har noen få dager igjen, og håper de kan overføres. For er i god gang med å bruke feriedager neste år :fnise:

Skulle gjerne overført ja. De kom litt bardus på i fjor. Tror i grunnen det var noe krøll med den elektroniske timeregistreringen for SÅ dårlig kontroll pleier jeg ikke ha, men da jeg informerte HR om at dette måtte være feil så nektet de å høre etter så til slutt tok jeg dagene og takket og bukket :ler: . Hadde vel egentlig tenkt å bruke dem på litt vårferie, men så havnet jeg i tannlegens klør pluss at vi ble pålagt å ta ut en ferieuke i løpet av våren så da gikk hele greia i glemmeboka. 

Dessverre er selskapet litt restriktive på det med ferieoverføring så vi får se hvordan det ender opp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens luftetur omfattet 44 minutter  non-stop stigning, nesten. Både pust og blodpumpe fikk jobbet, men det gikk lettere enn jeg trodde på forhånd. Nå kan resten av kvelden tilbringes innomhus med god samvittighet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sauen Shaun skrev (32 minutter siden):

Blir gjerne med deg på julegaveshopping i år og jeg. :hoppe: Begynner jo å bli tradisjon det :nigo:

Jaaaa :hoppe: , men tror jeg utsetter det litt til. Det er morsommere når du er med og jeg regnet med du er på "rehab" etter helga I dag. Dessuten mistet jeg litt piffen da jeg begynte å tenke på at jeg skal på yoga i kveld og det rushet ut av byen :ler: . (Ville sikkert klart det fint likevel, men...) 

Uansett - jeg har flere feriedager jeg må bli kvitt så ikke føl deg for trygg. Plutselig kommer det et ping. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har forresten bivirkninger av gårsdagens tur :fnise: , lettere gangsperre på yttersiden av leggene og i setemusklene. Det siste er jo ikke så rart etter alle motbakkene, og stølhet i leggmuskler kan fint forekomme når man går i barfotsko uten å være vant til det. Jeg trodde imidlertid ikke den ville komme på yttersiden av beina og dessuten er jeg jo halverfaren barfotgjenger etter sommeren. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Same procedure as last.... På tide med en sengetøyvask igjen. Dermed blir det TV og bok og inneliv i dag . ( :hoppe: )  Veldig god unnskyldning som brukes når jeg kan, men...det er da vanlig å vaske sengetøy annenhver helg, ikke sant?  😇

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cata skrev (28 minutter siden):

Same procedure as last.... På tide med en sengetøyvask igjen. Dermed blir det TV og bok og inneliv i dag . ( :hoppe: )  Veldig god unnskyldning som brukes når jeg kan, men...det er da vanlig å vaske sengetøy annenhver helg, ikke sant?  😇

Må du sitte og se på at det tørker? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Roadrunner skrev (4 minutter siden):

Må du sitte og se på at det tørker? :klo:

Nei, men jeg går ikke fra vaskemaskinen mens den er i gang. Kan til nød gå en snartur på butikken rett over gata om det er noe jeg må ha før maskinen stopper. 

Endret av Cata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cata skrev (5 timer siden):

Nei, men jeg går ikke fra vaskemaskinen mens den er i gang. Kan til nød gå en snartur på butikken rett over gata om det er noe jeg må ha før maskinen stopper. 

Enig, passer også på vaskemaskinen. Pleier ofte å våkne ganske tidlig i helgen og da går sengetøy rett i vaskemaskinen slik at den er ferdig ganske tidlig på dagen. Så er det god tid til annen moro :jepp:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...