Gå til innhold

Cata´s dager - vol. 2


Cata

Anbefalte innlegg

Der var (foreløpig) siste hickup løst med et USB-C til USB 2 adapter. Eksternmus virker igjen så godt som den kan, men den er ikke helt god den heller. Blir dog ikke nyinnkjøp av den med det aller første. 

Adapter ble av den rimelige typen siden jeg foreløpig ikke har behov for ekstern skjerm eller noe annet fancy. Trenger bare å kople på mus og innimellom overføre bøker til lesebrett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er fremdeles ikke venn med den PC-en jeg kjøpte i fjor jeg. Jeg hater den, bruker den bare når jeg må - og savner min gode gamle intenst… :grine: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sauen Shaun skrev (5 timer siden):

Jeg hater den, bruker den bare når jeg må - og savner min gode gamle intenst… :grine: 

Bomkjøp?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der var genser til venninne ferdigstrikket og jeg er lett bekymret. Den ser litt....stor ut. Dette til tross for at jeg har strikket lengdene hun kom fram til etter å ha målt. Er spesielt spent på ermene. 

Får montere og skylle den opp i morgen så får det bare stå til. Neste prosjekt er lue til annen venninne. 

Endret av Cata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cata skrev (2 timer siden):

Bomkjøp?

 

Nei, det er en god PC. Det er kunnskapen til Sauen det er noe feil med. :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det gitt. Den er da tålig bra den. Du fikser da både PC og TV du. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Cata skrev (30 minutter siden):

Tror ikke det gitt. Den er da tålig bra den. Du fikser da både PC og TV du. 

Det er jeg som ikke skjønner en del av den nye programvaren som er i den nye maskina. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Argh. Så lett skulle det ikke være nei. Calibre nekter å finne lesebrettet mitt så jeg kan overføre noe som helst. Måtte dermed ta den tunge (trådløse) omveien via Google Drive som jeg uansett ikke bruker til noe. 

Så mye for duppeditt som skulle fikse overføring.... :kjefte:

Tror egentlig det er en sikkerhetsinnstilling som blokkerer, men klarer ikke finne den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roadrunner skrev (9 timer siden):

Noe spesielt program du kjører?

Jeg klarer ikke forklare problemene… 🙈 *ønsker meg en time datahjelp i bursdagsgave*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg også ønsker meg det, men det er lengre til min bursdag så jeg må nok fomle videre. Når dings fungerer med en dings men ikke med annen dings så blir jeg sur :sur:  . Selv om jeg har funnet workaround for lesebrettet så har jeg et par andre dingser som sporadisk må ta en prat med PC for å få lastet ned oppdateringer. 

Men mistenker også at problemene her ligger med på dingsenivå enn på Fuggel'n eller Cata nivå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe blir enklere. Jeg har alltid syntes iCloud har vært noe knot å forholde seg til men ser ut som ny maskin takler den bedre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Genser overlevert venninne og venninne fornøyd med resultatet. Da er jeg også fornøyd. Lue sendt til annen venninne, men siden den ble sendt med Post Nord så er jeg spent på om den kommer fram. I dag er det helt standard lørdag og vaskemaskinen surrer og går. Har en følelse av at jeg må foreta et lite operativt inngrep når den er ferdig og rense lofilteret...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

...og der svippet man ned i kaninhullet som kalles "brukte bøker".  Fattet interesse for en strikkebok etter å ha sett en genser på FB og skred til verket - dvs. i mitt tilfelle google. Joda, boka var til salgs mange steder - også på Bookis. Og den appen har jeg. Jeg anskaffet den for en god stund siden med et ønske om at noen av mine gamle pocketbøker kanskje kunne få et nytt godt hjem. Det har de så langt ikke fått, men nå er jeg i ferd med å få meg en ny strikkebok og flere står hooket av på ønskelista. Faktisk kom jeg over noen hardangersømbøker/hefter også ...:plystre:

Jeg burde ikke ha lov å gå løs på nettbutikker. Nysgjerrig venninne lurte i går på "hvor mange gensere HAR du egentlig" og en rask mental opptelling tilsa 20  - pluss/minus et par.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 er da ikke så mye... :plystre:

Jeg testet ut Bookis fordi jeg fikk gavekort til jul og ble ikke overbevist - hvilket strengt tatt var like greit, jeg trenger ikke flere steder å kjøpe bøker... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trenger i grunnen ikke noen steder å kjøpe annet enn e-bøker, men på den annen side så er hobbybøker ikke optilmalt i e-format. Har heller ikke noe i mot pent brukte bøker så for meg er det vinn-vinn (med unntak av garnutgiftene som kan følge i kjølvannet av innkjøpet...) :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Og nå lurer nysgjerrig sau på hva slags genser det var som lokket deg i fella???? :jepp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sauen Shaun skrev (1 time siden):

Og nå lurer nysgjerrig sau på hva slags genser det var som lokket deg i fella???? :jepp: 

Denne: 

ski-genser-rosa-scaled.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan forresten berette at løse planer om forsøk på jogging ble behørig kverket av ønske om å bli ferdig med tøffel nr. 1 samt bake brød så jeg har det et par uker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...