Gå til innhold

Cata´s dager - vol. 2


Cata

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg går i hi. Jeg vet godt det ikke finnes dårlig vær, bare dårlige klær. Været er ikke så dårlig men jeg feilkalibrerte ulla... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens planer om luftetur på førjulsgreie (allerede?!) med venninne falt i fisk. Fant melding i morges om at venninne hadde tilbragt natten med hodet i en bøtte - aka omgangssyke. Dermed utgikk planer med bravur. 

Kunne gått alene, men det gidder jeg egentlig ikke for det var i grunnen skravling mens vi gikk og kikket og en kaffekopp etterpå jeg hadde sett fram til. Velvel, får kose meg med bøker, inkludert strikkebøker, i dag. Jeg må vel ha et prosjekt på gang i jula, tenker jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ladedag etter to dager med sosialt liv. Fredag var det påtvunget feriedag igjen (må bli kvitt noen dager før årsskiftet) og jeg dro på julegavehandel, sammen med Sauen. Dagen ble avsluttet med leteaksjon og hyggelig middag  - vi mistet Eselet underveis og måtte rundt og lete litt. Årsaken viste seg å være kommunikasjonskrøll :ler: - vi trodde han skulle være med oss og spise middag mens han hadde dratt hjem for å hvile.

I går hadde jeg avtale i naboby med venninne. Litt i overkant med to sosiale events for introverten meg, men venninne har vært mye syk de senere år og ville gjerne lufte seg litt nå når hun er sånn rimelig i form igjen. Det jeg ikke hadde tenkt over er at venninne er "kvitredame" som skal se på og kommentere absolutt alt i butikkene. Etter de første tre butikkene koplet hjernen min helt ut og jeg forlangte kaffepause (det ble lunch) :ler: .Men for all del, det var en hyggelig dag altså, selv om hodet gikk litt i overload etterhvert. 

Men i dag klorer jeg meg fast til sofa og vaskemaskin. Merkelig hvor fort to uker kan gå - på tide med sengetøybytte IGJEN??? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morgonstund er tull i grunn. Planer for dagen var i grunnen å gå i hi, bortsett fra en liten svipp på butikken. Og så våkner jeg aaaaalt for tidlig fordi jeg må på do og i våken tilstand merker jeg jo at jeg er småtett i nesen. Gav opp slumring og gikk og skylte snyteskaftet med saltvann, men da var det ikke vits i å legge seg igjen. Hoppet i dusjen for å vaske håret. Akkurat det gikk greit men nå sitter jeg her med et mageknip som plutselig dukket opp fra tomme inget. Kan ikke tro noen har helt arsenikk i frokostblandingen så det går vel over utover dagen. Skal leve greit med det så lenge det ikke blir mer hissig.

Når jeg ser hva værgudene driver med i dag så tenker jeg opprinnelig plan om "gå i hi" holder seg ganske bra. Har et par julegaver som skal pakkes slik at jeg får sendt dem over helga, så må røske med meg en rull julepapir når jeg er på butikken. Den rullen jeg har holder ikke til til mitt bruk, selv om det ikke er mye som skal pakkes. (Tror den rullen lever på 4. året nå...) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mageknip gav seg og jeg har fått dagens opptur. Yndlingsdongerien som har vært ute av drift et par måneder nå skulle på til jeg skulle ut og handle og jammen klarte jeg puste i den selv om den var nyvasket. #hverdagsgleder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vesentlig bedre start på dagen i dag, men ser skeptisk ut på fortsettelsen. Føler jeg burde vært ute og rørt litt på beina og fått frisk luft, men det blåser så innihampen. Muligens på tide å riste støvet av varmedressen? Tror ikke jeg har noe annet som holder vinden godt nok ute i dag. Brrrrr..... 🥶

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cata skrev (På 9.12.2023 den 12.38):

Mageknip gav seg og jeg har fått dagens opptur. Yndlingsdongerien som har vært ute av drift et par måneder nå skulle på til jeg skulle ut og handle og jammen klarte jeg puste i den selv om den var nyvasket. #hverdagsgleder

Sånne hverdagsgleder gjør noe med humøret :jepp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juledekorasjon er på plass i stua. At det rent tilfeldigvis har form av et tre er en annen sak. Siden jeg reiser bort gidder jeg ikke hale stæsjet ned fra loftet i år heller, men det er jo litt stusselig da. På kaffevisitt hos en venninne i går ble jeg involvert i sporten "åpne batteriboks til lysslynge" og lyktes etter litt plunder. Slyngen var både liten og lett og med ett klikket hjernen i gir.

"Nødtreet" på ca. 0,5 meter som jeg i sin tid kjøpte et år jeg skulle tilbringe nyttårsaften i Trondheim som student har ikke lys. (Led var vel knapt nok oppfunnet den gang.) Det er dermed ikke blitt brukt til annet enn ekstra dekorasjon i gangen eller trappeoppgangen enkelte år. Juletre uten lys er dårlige greier... På vei fra venninne freste jeg innom Europris og kom ut med batteridrevet slynge på 1,9 meter. Perfekt for minitreet. Dermed ble tre og favorittnisse røsket ned fra loftet og lys kom på. Etter Clas sine utallige batterikampanjer har jeg min rikelige andel AA batterier i hus.

Utrolig så stor forskjell den lille greia gjorde i kroken der jeg normalt pleier ha treet. :juletre2: 🎄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fra vaskeggland kan det forresten meldes om ny suksess.

lasttissue-boxpack-b2c-lastswab-turquoise-pack-6-tissues-4588223_720x.jpg?v=1700986120

"Miljøvennlige meg" har gått over til gjenbrukbare Kleenex (eller det vi før kalte lommetørklær) og der ble en batch slengt sammen med hvitvasken i går. De kom ut gullende rene. Det er første gang jeg har vasket noe som var synlig "ikke rent" og sett at eggene virker. 

Fram til nå har jeg bare bedømt virkningen via "sniffetesten" :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

HJem kjære hjem. Det har vært en travel jul. KJempet meg avgårde på såkalt jule"ferie" i sikksakk med stormen Pia. Det som skulle vært en 5 timers tur ble en 12 timers. Godt jeg allerede hadde hotell før sisteetappen...Kom "hjem til mor" og ble mottatt av den yngre generasjon, altså 2 stk tanteunger. Dermed var planene for jula satt :fnise: . Jeg har nå tilbragt deler av jula med nesa i brettspill (monopol og ludo) og kortspill. Godt jeg liker brettspill. Kortspill er ikke min favoritt men kan alltids baske meg gjennom noen runder til glede for ungdommen. 2. juledag forlot "ungene" oss og jeg fikk gleden av å rydde huset. Ikke at de skitner til så mye, det er greie unger, men med 4 mennesker i huset mot til vanlig 1 så var det greit å hive fram støvsuger og vaskefille likevel og få orden på sakene.

Fikk 1 dag i fred og ro før hjemreisen begynte. "Pia" hadde gitt seg og "Gerritt" klarte jeg unngå sånn noenlunde. Ved landing i by med fly så fikk jeg halt med meg Fuggel'n på en hyggelig middag med innlagt skravling inkludert oppdatering på de respektive juler. Bare synd Fuggel'n fikk utvidet ventetid da bagasjetjenesten på flyplassen gikk i saaaaaaakte fart. (Kofferten min hadde heldigvis klart seg hele veien og kom ut safe and sound.) 

Kollapset i godstolen i går og det var aldeles ikke feil å finne egen seng. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Velkommen hjem! 
Og takk for hyggelig skravling og deilig middag i går! Absolutt ikke synd på fuggel'n, litt ventetid må man regne med. Og man ble jo jevnlig oppdatert :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roadrunner skrev (5 minutter siden):

Og man ble jo jevnlig oppdatert :nigo:

Julereisens fortredeligheter er blitt tradisjon for alle som er så (u)heldige å kalle seg mine venner. :ler: Jeg er den nye "91 Stomperud" hva julereiser angår. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etterpåturklesvask nr. 1 er unnagjort. "Julebuksen" min farget sånn av at jeg nå har en liten samling brunsvarte truser som egentlig burde vært hvite. Håper jeg fikk det meste av løsfarge vasket ut nå. Kan ikke ha den sånn at den tar knekken på andre klær. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde løse planer om tur med venninne i dag, men selv om jeg ikke er redd for regnvær og har regntøy så ble vi enige om at det fristet mer å utsette til "neste år" og litt tørrere forhold. Dermed spørs det om dagens tur kan ende opp på Europris, pr. bil. Fikk smake eplesideren deres i jula og det frister å ha i hus en flaske til nyttårsaften. 

Ellers blir det bare småhandling i dag. Er fri for poteter og må vel ha litt pålegg i hus også. 

En klesvask gjenstår så er tøyet fra juleturen rent. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...