Gå til innhold

Cata´s dager - vol. 2


Cata

Anbefalte innlegg

Men hvorfor selges verandabeis  bare i 3 liters pøser? 

Dessuten, uten noen sammenheng what so ever - det måtte imidlertid være en invers en i så fall, så har jeg lyst på nytt lesebrett. Det ER mindre behagelig å lese på iPad og den lader seg så fort ut...

Når jeg nå har tjent inn den brukte iPad'en er det vel innafor å kjøpe seg et nytt lesebrett? Min trofaste Kindle er tross alt 10+ år . 

 

*forutser gapskrattende sau*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sauen Shaun skrev (1 time siden):

:skratte: :rulle: 

Sauen kjenner deg vel litt for godt… 

Jeg visste det nok. Kan jeg få poeng for "kjenner Sau" også.... :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husmoraktivitet pågår: Man vet det er på tide å vaske soveromsgardiner når grått er gått over til enda gråere - og de svarte gardinstengene ditto. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cata skrev (2 minutter siden):

Jeg visste det nok. Kan jeg få poeng for "kjenner Sau" også.... :nigo:

Jepp :tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gardiner i maskin og tilgjengelige vegger (halte ikke fram senga denne gangen) sveipet over med trekantmoppen jeg kjøpte i vinter. Det gikk så radig at det spørs om ikke søndagstrimmen blir å gjenta suksessen i stue/kjøkken i morgen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Cata skrev (23 timer siden):

...så har jeg lyst på nytt lesebrett. Det ER mindre behagelig å lese på iPad og den lader seg så fort ut...

...og vips så har jeg (snart) både lesebrett og iPad :ler:. Merkelig. @Sauen Shaun fikk på et eller annet vis rett igjen. 

61ZBEwtHpJL._AC_SL1500_.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roadrunner skrev (4 minutter siden):

Svikter du Kindle? 

Pent nødt siden jeg ikke får lest bibliotekbøker på den. Den er ikke glad i DRM'en som er på norske biblioteker. Ville foretrukket å holde meg til den siden jeg er veldig fornøyd med den jeg har. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er forresten husmorgenet i full sving. Har moppet meg rundt vegger i stue og kjøkken nå. (Og toppen av bokhylla som vi absolutt ikke skal referere fra *host *)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her nytes finværet på verandaen. Noe (yr.no) sier meg at det ikke vil bli så mye mer sol i ferien...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Makan til husmoraktiviteter… Nå setter du enkelte andre her i et fryktelig dårlig lys. :sjenert: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lesebrett glimrer ved sitt fravær, men i følge Amazon skal jeg garantert ha det i hus 15. august. Vi får nå se. Håper bare det ankommer før ferien...

I spinoff serien "Catas husarbeid" kan vi nå plusse på stolmontering. Tidlig i uka fikk jeg beskjed om at min nye hvilestol var ankommet og kunne hentes og dermed gikk jeg hele uka og gruet meg. Det er nemlig katastrofale parkeringsmuligheter ved den butikken. Henting gikk imidlertid over all forventning og sammenskruing gikk ganske greit med unntak av nakkestøtte og en fothviler som meget bestemt nektet å komme på plass. I dag har jeg meget såre fingertupper av pressing og skruing. Enda har jeg ikke skrudd fra hverandre den gamle...

Ble jeg fornøyd? Jeg er litt usikker. Jeg er veldig fornøyd med at jeg ikke "bare" kjøpte nye puter. De har endret noen deler av designet så nye puter ville ikke passet. Stolen som sådan...njaaaa. Den er ikke så komfortabel som den gamle var da den enda var i stand. Blant annet er seteputen blitt tynnere og stolen litt lavere. Det at den var ganske høy var en lykke på dager når ryggen skapte seg vrang. Men jeg blir vel vant til det. Det er jo fremdeles en veldig god stol, bare ikke så fantastisk som jeg forventet. 

Den er imidlertid en stor estetisk forbedring :fnise: . Jeg har avansert fra en ganske ...eh...tydelig farge til en mer dempet varmgrå og det er ikke å forakte i en fremdeles fargerik stue som min. Stua ble med ett lysere. Og stoffet i putene liker jeg mye bedre enn i den gamle. Det er penere og mer behagelig. Alt i alt så angrer jeg ikke på fornyelsen selv om jeg er bittelitt skuffet over at den ikke føles helt som forventet. 

Nå venter en ny prøvelse med å demontere den gamle. Tenker jeg utsetter det til i kveldinga. Blir jeg like svett av det som jeg ble av å skru sammen den nye så er det helt greit å kunne ta kveldsdusjen rett etterpå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble bare trist av å se på den gamle sliteren, så nå er den demontert og har foreløpig havnet på loftet. Det gikk vesentlig fortere med elektrisk skrutrekker.... Svett ble jeg likevel så det er i grunnen bra at vaskemaskinen har gjort et durabelig innhugg i det som lå i skittentøykurven. Det må dusjes og vaskes hår i kveld kjenner jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Nytt lesebrett ankommet og virker ikke :kjefte: . Dvs. det virker med Kindleapp og det virker med Libby (bibliotekapp nr. 2) men ikke mot BookBites som er den jeg har brukt mest. Så snart jeg prøver å åpne appen for å lese så får jeg beskjed om at en eller annen bakenforliggende app må oppdateres. Etter oppdatering så ser det ut som "bakenforliggende" er mange lysår nyere enn det BookBites innbiller seg. :klo: 

Fuggel'n ble kontaktet prompte siden hun i det minste har android på telefonen, men akk...ingen velfungerende råd fisket opp av hatten. Konklusjon, lesebrett fremdeles streikende på deltid, men jeg fikk i det minste konkludert med at jeg ikke er helt dust siden Fuggel'n heller ikke hadde noen åpenbare løsninger. Moralsk støtte er ikke å forakte. 

Trenger jeg si at passe indignerte mailer er sendt til "support" både hist og pist? Satser på det kommer en oppdatering av et eller annet slik at app+app+brett = lese.

PS.: Vennskap mellom meg og ny godstol bedres gradvis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Lesebrett er testet med sengelektyre. Ikke så godt å holde som min venn Kindle (men Kindle'n har spesialomslag så det skal litt til for å slå det), men flott skjerm og oppløsning. Trengte nesten ikke øke fontstørrelse selv om jeg hadde på briller. Slet forresten ut googlesupport litt i går. De fulgte greit opp med forslag til hva jeg skulle gjøre for å få inn BookBites, men alle falt flatt til jorden etterhvert som jeg mailet skjermbilder som viste at alt som skulle oppdateres var oppdatert. :fnise:  Godt for selvtilliten. De eskalerte saken men jeg tror egentlig problemet ligger i BookBites appen og at den ikke takler de nyeste oppdateringene i Android så får se hva den supporten svarer. (De har ikke forhastet seg med å ta kontakt så langt....) 

Endret av Cata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sauen Shaun skrev (40 minutter siden):

Nok en påminnelse om at bøker er best i papirform… 

Neida for dem ser jeg jo ikke lenger om kvelden. #aldrendeognærsynt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pizzastein og jeg har jobbet i dag. Nå begynner jeg virkelig å få taket på å steke pizza på den steinen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...