Gå til innhold

Cata´s dager - vol. 2


Cata

Anbefalte innlegg

Cata skrev (3 minutter siden):

Er det noen som vil ha en sofa :fnise: ? I sommer har jeg brukt så hysterisk mye penger på egne tenner, egen stol og min mors hus at jeg vurderer i halvt alvor å gjøre alvor av å bytte ut sofaen også. Som @Sauen Shaun vet etter vår sofaspeiding i fjor så er ikke det et helt nytt ønske akkurat. 

Sofa ville tross alt vært rimeligere enn de andre tingene, 

Sofaen min , selv om jeg vil velge en annen farge. 

Løp og kjøp. :jepp: Den sofaen er både fin og god :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vil ha sofa - men jeg vil nok egentlig ha en ny :ler: Det har stått på planen her også en god stund, men det er så tiltak (og så kom  det en pandemi og litt helseproblemer i veien)... Men snakk gjerne mer om det, så kanskje jeg  får inspirasjonen jeg trenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal være fornøyd hvis jeg får bytta plass på de to salongene vi har jeg (og kjørt en to-seter på søpla). :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sauen Shaun skrev (1 time siden):

Løp og kjøp. :jepp: Den sofaen er både fin og god :jepp:

Skal vurdere det til høsten, men vil ha stolen først så jeg har fargekomboen klart for meg. Den stolhandelen gikk jo en smule fort unna :ler: . Angrer ikke på fargen altså, men husker den ikke så godt at jeg stoler på jeg klarer å finne en kompatibel farge på sofaen akkurat nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er visst ikke den eneste som er flink til å bruke litt penger... :fnise:

Men jeg har altså sendt min 4 år gamle pulsklokke til service/reparasjon i stedet for å følge lystene og kjøpe ny... #flink

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er det ei symaskin som må inn til service… Frykter at det kanskje må kjøpes ny… 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sauen Shaun skrev (2 minutter siden):

Her er det ei symaskin som må inn til service… Frykter at det kanskje må kjøpes ny… 

Er en viss fare for at det ender i ny pulsklokke her også, om det er lite/ingenting de kan gjøre. Men tenkte det var verdt et forsøk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roadrunner skrev (2 minutter siden):

Er en viss fare for at det ender i ny pulsklokke her også, om det er lite/ingenting de kan gjøre. Men tenkte det var verdt et forsøk...

Det samme tenker jeg i forhold til symaskina. Men den skal få en sjanse. Men vi snakker om ei snart 40 år gammel maskin som aldri har vært inne til service eller reparasjon… 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roadrunner skrev (1 time siden):

Jeg er visst ikke den eneste som er flink til å bruke litt penger... :fnise:

Det er visst året for det i år her i gården. Men..kaputte tenner, kaputte vinduer (hos mor), kaputt stol og småkaputt sofa krever litt fornyelse. Hva stolen angår forhørte jeg meg om omtrekking/stopping men møbeltapetserer mente det ble dyrere enn å kjøpe ny. Kan enda ikke begripe at det er mulig med den stolen men jeg må jo bare forholde meg til det vedkommende sier. Jeg sendte med bilde så grunnlaget for å uttale seg var tilstede. Sofaen gidder jeg ikke en gang spørre om for den er vesentlig mindre transportvennlig og jeg har verken henger eller hengerfeste. Henger kan for så vidt lånes men hengerfestet er litt showstopper. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens storhandel er unnagjort - en skrubbesvamp og en ryggskrubber fra Normal. Og så ble det en krok fra Clas også for jeg må jo ha noe å henge skrubbene på inne i dusjkabinettet. 

Ellers har jeg laget middag sånn halvveis fra grunnen av. Pizza stekt på pizzastein som jeg endelig har lært meg å bruke. Dog ble det innkjøp av ferdig pizzasaus og Peppes marinerte biffstrimler, så jeg skal vel ikke påberope meg at det er heeeelt fra grunnen av. 

Men den pizzasteinen gir unektelig pizzaen litt ekstra piff altså. 😋

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man konkluderer med at 4 km er foreløpig "break even" mhp barfotgange. Fitbit klokket inn 4,45 km i går og det ble foretatt enten med ekte barfotgange (inne) eller med barfotsko på asfalt/fliser (ute). I dag har jeg en mild gangsperre i nederst i leggene og anklene. 

Greit å vite for fremtidige utflukter med skoene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sauen Shaun skrev (42 minutter siden):

Og her sverger man til sko med god demping og god støtte… 

Her også! Rygg og knær meget fornøyde med det :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper knær og rygg skal bli lykkeligere med "barføttene" selv om det ikke er hovedgrunnen til at jeg går i dem. Teorien, slik den presenteres av tilhengerne, er at når man går rettere så skal ledd og sener få et bedre liv. Tiden vil vise. Trasker i hvertfall muntert rundt i dem når været er på min side og jeg ikke skal langt av gårde. 

Foreløpig har ingen tatt mot til seg og kommentert at de ser rare ut :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaffekapsler bestilt. :kaffekopp: Jeg føler meg dessuten litt miljøvennlig når jeg ba dem legge ved resirkuleringspose. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det konkluderes dessuten med at nå er den brukte iPaden jeg kjøpte på Finn "tjent inn". Har vel lest 8-10 bøker via bibliotekappen siden jeg fikk den i hus. Dessuten driver jeg og lytter på en bok, men det går jo fint via telefonen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke mye vits i å ta på ren T-skjorte i morges kjenner jeg. Har skrubbet veranda og ble rimelig svett. Håper jeg har fått vekk mesteparten av grønska nå etter to runder grønskefjerner og en runde skrubb med mildt klorinvann. 

Neste post på programmet er vask av trappeoppgang. Skulle gjort det for noen dager siden men den yttergangen er så sabla varm etter at sola har stått på den siden store deler av dagen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der fikk jeg bokstavelig talt hjelp fra oven til skyllingen av veranda. Litt ekstra vann kom deisende ned. #godtiming

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...