Gå til innhold

Cata´s dager - vol. 2


Cata

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Sauen Shaun skrev (11 timer siden):

Hæ, tror du at du overlever to dager med stengte butikker??? :sjokkert:

Usikker, men får vel kjempe meg gjennom det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nytt år. Etter pinnekjøttet var jeg for mett til å kreke meg til PC'n. Jeg flatet ut på sofa i stedet og så ble det strikketøy og Flåløypa som jeg bare fikk sett deler av 1. juledag. Konstaterer at vi slapp billigere unna snøværet enn enkelte andre, selv om det rusker bra i buskene i vindkastene. Jeg ligger tydeligvis litt i lé for kastene for jeg ser en flaggstang som står et stykke bortafor, og noe mer utsatt til, som svaier godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sauen Shaun skrev (1 minutt siden):

Snø har ihvertfall vi fått nok av… :sno:

Jupp, har sett noen bilder fra deres kanter. Gikk det greit å komme seg hjem etter festlighetene i går?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, vi rakk det akkurat. :jepp: Hadde vi kommet en halvtime senere hadde vi ikke kommet oss inn til blokka. For da var det ikke mindre enn seks biler som sto fast sånn at de sperret innkjørselen… 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoii, her har flagget blåst av den vindutsatte flaggstanga - tror jeg. Vekk er det i iallfall. Og litt bortafor ser det ut som det henger et flagg på et gjerde. Tror ikke det pleier være noen flagg i det området. 

Kanskje like greit for den stanga svaier betenkelig selv uten flagg i toppen. 

Endret av Cata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og forfallet er begynt. Avsluttet gårsdagen med solid neseblødning (takk til den tørre lufta for den) og i dag oppdaget jeg til fulle hva jeg hadde glemt da jeg handlet i går: kaffekapsler. Venter på ladning fra Nespresso, men de sitter vel fast i en snødrive et eller annet sted. Tenkte å kjøpe reserve fra butikken, men akk....den hukommelsen. 

Neseblodet stoppet rimelig greit men alltid litt spennende å se om man våkner med rødflekket pute når man springer lekk rett før leggetid. Puta klarte seg. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PS: I nøden trøkker jeg i meg noe "spicy chai" te, men det er liksom ikke det samme som en god kopp kaffe.☹️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sauen Shaun skrev (På 10.1.2024 den 17.24):

Te er godt det, men ikke når man er kaffetørst :trøst:

Te smaker kokt høy! (Selv om den chaien er noe bedre). Men nå er kaffe på plass i heimen igjen og første kopp er inntatt. Nam! Det blir nok en til for jeg prøvde en ny sort i tillegg til den jeg liker best. Spent på smaken på den. 

Ellers blir det hjemmehelg. Det har slått om til mildvær og jeg kjenner det sikkert er lurt å ikke ha ut bil med bare piggfrie dekk i dag. Meeeen - jeg har tross alt en genser å strikke på :nigo: så se så lei meg jeg er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huslig helg, Jula er kastet ut (jeg hadde strengt tatt ikke så mye av den, men....) , støvsuger er svingt og brød er bakt. Prøver nå å oppbevare sistnevnte i linpose - etter tips fra internett. Det funket bra en dag iallfall, så får vi se hvordan det er i morgen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jula er nesten kastet ut her også. Eskene står pakket og klare, men mangler transport til boden… Eselet er ikke den kjappeste i verden… :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sauen Shaun skrev (På 15.1.2024 den 10.12):

Eskene står pakket og klare

...og der leste jeg "eslene står pakket og klare" :skratte: 

Forøvrig meldes det om travel uke her fra winterwonderland. Tirsdag var jeg invitert på taco hos venninne oppi åsen her og hadde en hyggelig kveld der før snøvær satte inn for alvor. Trodde ikke mine egne øyne da jeg sto opp onsdag morgen. Selv om det var meldt snø så hadde jeg forventet å kunne se ut av vinduet...

Det så ikke så ille ut med det samme så jeg hadde godt håp om å få ut bilen, men akk, den gang ei. Da jeg kom ut viste det seg at snøen lå knedyp på hele parkeringsplassen og selv om veien var fint brøytet så konkluderte jeg med "ikke nubbsjans", måket opp foran døra (som var urimelig vanskelig å få opp) og la i vei til fots etter å ha sjekket mulighet for å få skyss med et par kolleger som viste seg å være like innesnødd som jeg. 

Det ble en frisk spasertur til jobb. Piggsko holdt meg unna de store rundkastene, men jeg må innrømme at jeg er ute av trening når det gjelder å gå i veibanen. Snørydderne hadde nemlig ikke kommet så langt som til fortau enda. Men fin tur da, og hadde det vært litt kortere så hadde jeg kanskje vært flinkere til å gå til jobb i blant, men selv om 5 km ikke er så langt så tar det litt tid og jeg ofrer ikke en time ekstra om morgenen hvis jeg ikke må.

Hjem fra jobb kunne jeg fått skyss, men da valgte jeg å gå. Flott vintervær og passe kaldt så det ble bare en fin tur. Litt mindre gøy var det å måtte måke av bil og veranda da jeg omsider kom hjem, men det gikk nå det også. Denne helga skal det også snø - før væromslag- så jeg er offisielt gått i hi fram til mandag morgen. Må vel ut og måke vekk litt i kveldinga men ellers venter jeg på bedre føre. (Håper en del regner vekk før mandag morgen. Piggfrie dekk er ikke toppen av lykke på isete veier, selv om de er greie på snø.) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært ute i samfunnet i formiddag, men nå er bilen parkert for helgen! Og :veslejenta: inntatt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra hiet meldes det om at man nå har nyvasket sengetøy som skal på (har kun et flanellsett) og foreløpig slipper jeg ut og måke. Værgudene ser ut til å ha slått over til regn allerede. Dermed holder jeg meg pent inne og lar naturen fikse opp i morgen. *krysser fingre*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naturen er i ferd med å fikse. Det er heller vått ute. Men ingenting flyter over her rundt meg iallfall og jeg ser flekker av asfalt i tillegg til is. Sjansene for grei tur til jobb i morgen er absolutt til stede. Planer for dagen er å vaske badet (tar 5 min) og bake ut noen boller. Rørte sammen en kaldhevdeig i går kveld bare for å prøve. Den har nok hevet seg noe, men direkte hyperaktiv er den ikke, så det spørs hvordan resultatet blir. 

Strikking blir nok en stor del av dagens moro etter det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...